×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/326/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Χορήγηση αντιγράφων στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Υγειονομικών Υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αποφάσεων επιλογών ή μεταθέσεων εργαζομένων στο ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υγειονομικών Υπαλλήλων ΙΚΑ (Β/θμια Συνδικαλιστική Οργάνωση) έχει έννομο συμφέρον να ζητήσει συγκεκριμένα (και όχι αορίστως αναφερόμενα, όπως ζητεί εν προκειμένω) αντίγραφα αποφάσεων επιλογών ή μεταθέσεων, που αφορούν εργαζόμενους (μέλη της ή μη) στο ΙΚΑ, για να διαπιστώσει εάν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες επιλογής κλπ, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα και στο καταστατικό της (άρθρο 3 περ.β’ αυτού, που αναφέρεται σε προώθηση των γενικωτέρων υπαλληλικών ζητημάτων), εφ’ όσον όμως στις αποφάσεις αυτές δεν περιλαμβάνονται στοιχεία από το «προσωπικό μητρώο» των άνω εργαζομένων. Διότι στην αντίθετη περίπτωση, μπορεί να χορηγηθεί από το ΙΚΑ μόνον απόσπασμα αυτών, χωρίς τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου των εργαζομένων (βλ. 169/2005 Γνωμ. Ε΄ Τμ.ΝΣΚ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/345/2012

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Χορήγηση ή μη αντιγράφων πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του σε υπάλληλό του, τα οποία αφορούν στη μετάθεση άλλων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ ΕΤΑΜ υποχρεούται, αφού προηγουμένως ενημερώσει τους υπαλλήλους του ΙΚΑ ΕΤΑΜ α) Ε.Λ., β) Ι.Β. και γ) Θ.Π. κατ’ άρθρο 11 παρ. 3 Ν. 2472/1997, 1 και 5 της υπ’ αριθμ. 1/1999 κανονιστικής πράξεως της Α.Π.Δ.Π.Χ., να χορηγήσει στον αιτούντα Χ.Ζ. αντίγραφα των πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, που αφορούν στη μετάθεση των προαναφερθέντων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το υποκατάστημα Ασπροπύργου σε άλλες μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/168/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Χορήγηση ή μη αντιγράφων των αποφάσεων μετάθεσης των νέων υπαλλήλων στην ΕΥΠΕΑ για την κάλυψη των αναγκών που δημιουργήθηκαν, μετά την μετάθεση των αιτούντων από την ανωτέρω υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 19 του Ν. 3846/2010.Η Υπηρεσία, Τμήμα Κατάστασης Προσωπικού ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να χορηγήσει αντίγραφα των αποφάσεων μετάθεσης νέων υπαλλήλων της ΕΥΠΕΑ στους αιτούντες.


ΝΣΚ/183/2005

Ομοιοεπαγγελματικές και κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας και διαιτητικές αποφάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι κλαδικές σ.σ.ε. και διαιτητικές αποφάσεις περιέχουν τους όρους εργασίας που αφορούν τους εργαζόμενους ομοειδών ή συναφών εκμεταλλεύσεων ή επιχειρήσεων και συνάπτονται από συνδικαλιστικές οργανώσεις που εκπροσωπούν εργαζόμενους των επιχειρήσεων αυτών ανεξάρτητα από το επάγγελμα ή την ειδικότητά τους. Οι ομοιοεπαγγελματικές σ.σ.ε. και διαιτητικές αποφάσεις ρυθμίζουν τους όρους εργασίας εργαζομένων του ιδίου επαγγέλματος ή και των συναφών ειδικοτήτων ανεξάρτητα από το είδος των επιχειρήσεων στις οποίες απασχολούνται και από το εάν αυτές είναι ή όχι ομοειδείς ή συναφείς, συνάπτονται δε από ομοιοεπαγγελματικές συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων. Η υπ’ αριθ. 31/2004 διαιτητική απόφαση «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των καθηγητών ξένων γλωσσών όλης της χώρας με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας», η οποία ρυθμίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας εργαζομένων του ιδίου επαγγέλματος (καθηγητών ξένων γλωσσών) και εκδόθηκε μετά από διένεξη στην οποία μετείχε από την πλευρά των εργαζομένων η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, που αποτελεί ομοιοεπαγγελματική συνδικαλιστική οργάνωση, είναι ομοιοεπαγγελματική.


ΝΣΚ/436/2006

Συνδικαλιστικές οργανώσεις.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Με το Ν 1264/1982 αντιδιαστέλλονται οι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπάλληλοι από τους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου υπαλλήλους, τα δε θέματα των συνδικαλιστικών οργανώσεών τους ρυθμίζονται με διαφορετικές διατάξεις, οι οποίες αφορούν καθεμιά από τις ως άνω κατηγορίες υπαλλήλων και δεν μπορούν να εφαρμοσθούν επί της άλλης. Ενόψει αυτών πρέπει να γίνει δεκτό ότι κατά τον ως άνω νόμο, αν και δεν απαγορεύονται ρητά οι ενιαίες συνδικαλιστικές οργανώσεις, ισχύει το καθεστώς των αμιγών δημοσιοϋπαλληλικών οργανώσεων σε όλες τις βαθμίδες. Συνεπώς το σωματείο με την επωνυμία Πανελλήνια Ένωση Πολιτικών Υπαλλήλων Υ.ΕΘ.Α./Γ.Ε.Σ., τακτικά μέλη του οποίου σύμφωνα με το καταστατικό του, μπορούν να γίνουν τόσο οι υπάλληλοι του Γενικού Επιτελείου Στρατού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου όσο και οι υπάλληλοί του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, δεν αποτελεί συνδικαλιστική οργάνωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ως άνω νόμου.


ΝΣΚ/500/2011

Χορήγηση ή μη αντιγράφων α) πρακτικών συνεδριάσεως Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και β) απολογιών υπαλλήλων, μετά την περάτωση της πειθαρχικής διαδικασίας, σε υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α. Η Διοίκηση υποχρεούται, αφού προηγουμένως ενημερώσει την υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Ε.Α. κατ’ άρθρο 11 παρ.3 του Ν 2472/1997, να χορηγήσει στην υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Κ.Ζ.-Φ. αντίγραφα των: α) πρακτικού του Α΄ υπηρεσιακού συμβουλίου υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο οποίο περιέχεται η υπ’ αριθμ. 329 απόφαση του συμβουλίου αυτού και β) εγγράφου απολογίας της υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Ε.Α. η οποία αποτελεί τμήμα της αποφάσεως αυτής του υπηρεσιακού συμβουλίου. (ομοφ.) Β. Η Διοίκηση υποχρεούται, ύστερα από άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και αφού ενημερώσει (προηγουμένως) τους υπαλλήλους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Β.Π., Α.Λ. και Δ.Δ., να χορηγήσει στην υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Κ.Ζ.-Φ. αντίγραφα των: α) πρακτικών του Α΄ υπηρεσιακού συμβουλίου υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στα οποία περιέχονται οι υπ’ αριθμ. 331, 330 και 328 αποφάσεις του συμβουλίου αυτού και β) εγγράφων απολογιών των ως άνω υπαλλήλων Β.Π., Α.Λ. και Δ.Δ., οι οποίες αποτελούν τμήμα των περιεχομένων στα πρακτικά αυτά υπ’ αριθμ. 331, 330 και 328 αντιστοίχως πειθαρχικών αποφάσεων του υπηρεσιακού αυτού συμβουλίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/105/2018

Δυνατότητα ανάκλησης αποφάσεων του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που αναγνώρισαν συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων υπαλλήλων με τα ασκούμενα καθήκοντα - Σε καταφατική περίπτωση αν πρέπει να ανακληθούν οι σχετικές αποφάσεις μείωσης της βαθμολογικής τους εξέλιξης και χορήγησης μεταπτυχιακού επιδόματος σύμφωνα με τις διατάξεις των εκάστοτε νόμων και να ζητηθεί η επιστροφή των αποδοχών που εσφαλμένα έλαβαν ως αχρεωστήτως καταβληθείσες – Ενδεικνυόμενες για την διοίκηση ενέργειες.(..)Δεν είναι νόμιμη η ανάκληση των συγκεκριμένων αποφάσεων του Α’ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επομένως η Διοίκηση δεν επιτρέπεται να τις ανακαλέσει, επειδή παρήλθε η εύλογη προθεσμία που τάσσεται στο νόμο και δεν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι που καθιστούν δυνατή την ανάκληση και μετά την παρέλευση της εύλογης προθεσμίας.


ΝΣΚ/6/2013

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Συμμόρφωση Διοικήσεως – Δικαστική ακύρωση αποφάσεων Υπηρεσιακού Συμβουλίου – Νόμιμη ή μη η έντοκη επιστροφή παρακρατηθέντων πειθαρχικών προστίμων αποδοχών ενός μηνός υπαλλήλων – Αναπομπή των πειθαρχικών υποθέσεων στο Υ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την ακύρωση από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών των πειθαρχικών αποφάσεων, με τις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα αποδοχών ενός μηνός σε υπαλλήλους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και οι οποίες αποφάσεις εκτελέστηκαν, το Ίδρυμα οφείλει να επιστρέψει ατόκως σε αυτούς, τις αποδοχές που τους παρακρατήθηκαν και δεν πρέπει να αναμείνει τις αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, στο οποίο αναπέμφθηκαν οι υποθέσεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/201/2011

IKA ETAM – Παραίτηση και αντικατάσταση μελών ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κατά τη διάρκεια των εργασιών του – Δημοσίευση ή μη της συγκρότησης των επιτροπών που δεν εξαιρέθηκαν αρμοδίως ώστε να λειτουργούν ως αμειβόμενες, μετά την δημοσίευση του Ν 3833/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Στις θεμελιώδεις υποχρεώσεις των ιατρών, οι οποίοι καθίστανται μέλη του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ και οι οποίοι συνδέονται με υπηρεσιακή σχέση με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο οποίο ανήκει το ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ, αλλά και για τα λοιπά μέλη που συμμετέχουν στο ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ ως εκ του λειτουργήματός τους (καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές ιατρικών και οδοντιατρικών σχολών και διευθυντές τμημάτων ή μονάδων του ΕΣΥ) περιλαμβάνεται και το καθήκον τους να προσέρχονται στις συνεδριάσεις του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ, να παρίστανται σ’ όλη τη διάρκειά τους και να λαμβάνουν μέρος στη σχετική ψηφοφορία. Από τις ανωτέρω διατάξεις που διέπουν την συγκρότηση και λειτουργία του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ δεν συνάγεται δικαίωμά τους να υποβάλουν παραίτηση και δια της υποβολής της παραιτήσεως να επιφέρουν την λήξη της ιδιότητός τους ως μελών του ανωτέρω Συμβουλίου. Τούτο, όμως, δεν κωλύει την Διοίκηση αυτεπάγγελτα ή κατόπιν ενημέρωσής της από τα μέλη αυτά να λαμβάνει υπ’ όψη της μετά από αιτιολογημένη κρίση θεμελιούμενη στα στοιχεία του οικείου φακέλου του μέλους ή υποβαλλόμενα από αυτά, διάφορα κωλύματα, αντικειμενικά ή και προσωπικά (π.χ. μετάθεση, ασθένεια, απόσπαση εκτός έδρας, φόρτος εργασίας κ.λπ.) και να προβαίνει στην αντικατάστασή τους ακόμη και κατά την διάρκεια των εργασιών του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ. Διαφορετική όμως, λύση πρέπει να δοθεί στην περίπτωση των μελών του Συμβουλίου, που μετέχουν σ’ αυτό ως «ιδιώτες», δηλ. των μελών που υποδεικνύονται από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο ή την Πανελλήνια Οδοντιατρική Ομοσπονδία και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Επιστημονικού Υγειονομικού Προσωπικού ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για τα οποία πρέπει να γίνει δεκτή η δυνατότητα να τερματίζουν τη συμμετοχή τους στο ως άνω Συμβούλιο με την υποβολή στη Διοίκηση (στο συγκροτήσαν αυτό όργανο) της παραίτησής τους απ’ αυτό. β) Μετά την δημοσίευση και ισχύ του Ν 3833/2010 οι πράξεις συγκροτήσεως συλλογικών οργάνων των οποίων τα μέλη δεν λαμβάνουν καμμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση δεν δημοσιεύονται στην Ε.τ.Κ. με την επιφύλαξη πρόβλεψης, σε ειδική διάταξη, περί δημοσιεύσεως στην Ε.τ.Κ. της πράξης συγκρότησης του συλλογικού οργάνου, οπότε η πράξη αυτή δημοσιεύεται στην Ε.τ.Κ. Εάν όμως κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν 3205/2003, εκδοθεί η προβλεπόμενη σε εξαιρετικές περιπτώσεις Κ.Υ.Α. του Υπουργού Οικονομικών και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και καθορισθεί αποζημίωση για μέλη του συλλογικού οργάνου και η οποία Κ.Υ.Α. δημοσιεύεται στην Ε.τ.Κ. κατ’ άρθρον 5 παρ. 1 περ. ιβ του Ν 3469/2006, τότε καθίσταται δημοσιευτέα εντός ευλόγου χρόνου στην Ε.τ.Κ. και η πράξη συγκρότησης του συλλογικού οργάνου για το οποίο εκδόθηκε εξαιρετικώς η ως άνω Κ.Υ.Α., μέχρι την έκδοση της οποίας δεν προβλεπόταν αμοιβή για τα μέλη αυτού του συλλογικού οργάνου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/169/2005

Χορήγηση αντιγράφων των πρακτικών που αφορούν κρίσεις - τοποθετήσεις Προϊσταμένων Δ/νσεων και Υποδ/νσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Ο Σύλλογος εργαζομένων-διοικητικών υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δικαιούται να λάβει αντίγραφα των σχετικών πρακτικών των πρόσφατων κρίσεων Προϊσταμένων Δ/νσεων και Υποδ/νσεων, ύστερα από την ολοκλήρωση της σύνταξής τους, αφού έχει πρόδηλο εύλογο ενδιαφέρον προς τούτο και μάλιστα να διαπιστώσει εάν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες επιλογής κλπ, οι σκοποί αυτοί περιλαμβάνονται στα καταστατικά των σωματείων εργαζομένων. Εάν όμως στα πρακτικά περιλαμβάνονται στοιχεία από το «προσωπικό μητρώο» δεν μπορούν να χορηγηθούν παρά μόνο απόσπασμα αυτών χωρίς τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου. 2) Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει και λάβει αντίγραφο πρακτικών δαπάναις του ως έχων εύλογο ενδιαφέρον και μάλιστα να διαπιστώσει εάν οι επιλογές έγιναν νόμιμα και εφόσον βεβαίως δεν περιλαμβάνονται στοιχεία του προσωπικού μητρώου, οπότε στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να χορηγείται απόσπασμα αυτών. 3) Για να είναι νόμιμη η πράξη τοποθέτησης των Προϊσταμένων η οποία ως έρεισμα έχει την έκδοση, προηγουμένως, γνωμοδότησης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, θα πρέπει τα πρακτικά αυτά να έχουν νόμιμη υπόσταση, όπερ αναγκαίως προϋποθέτει να έχουν την υπογραφή του Προέδρου και του Γραμματέως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.


ΕΣ/ΤΜ.1/24/2018

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασία:Ζητείται η ανάκληση της 149/2018 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι δεν συντρέχει λόγος να αποστεί από τα κριθέντα με την προσβαλλόμενη πράξη του Κλιμακίου, δοθέντος ότι οι ανωτέρω δημοτικοί υπάλληλοι, υπό τις προαναφερόμενες ειδικότητες (Οδηγός ημιφορτηγού οχήματος, κατηγορίας ΔΕ και οδηγοί πρασίνου, κατηγορίας ΔΕ), δεν παρείχαν στο Δήμο Λαρισαίων, εργασία με ειδικότητα που να δικαιολογεί την καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων λόγων ανάκλησης. Τούτο δε διότι, κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, δεν συγκαταλέγονται στις ειδικές και περιοριστικώς αναφερόμενες στο νόμο ειδικότητες, κλάδους και χώρους εργασίας που δικαιολογούν την καταβολή του επιδόματος αυτού. Περαιτέρω, απορριπτέος είναι ο ισχυρισμός του Δήμου ότι δεν υφίσταται ειδικότητα οδηγών αποφρακτικών μηχανημάτων, αλλά μόνο χειριστών, αφού τόσο η ίδια η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (Π.Ο.Ε. – Δ.Ε.Υ.Α.), κατά τη διαβούλευση για την ψήφιση του επίμαχου άρθρου, πρότεινε «να συμπεριληφθούν και οι παρακάτω κατηγορίες εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. που εργάζονται κάτω από ανθυγιεινές συνθήκες εργασίες όπως (…)3. Εργαζόμενοι στα αποφρακτικά μηχανήματα (οδηγοί – χειριστές – εργάτες).» (...), αλλά και στον καθορισμό υπερωριακής εργασίας προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α., γίνεται αναφορά σε οδηγό αποφρακτικού μηχανήματος (ενδεικτικά, στην Δ.Ε.Υ.Α. Ορεστιάδας, Β΄2021/2015). Εξάλλου, αβασίμως επικαλείται ο αιτών Δήμος το 7922/28.3.2018 έγγραφο του Τμήματος Μόνιμου Προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, με το οποίο δίδεται στις επίμαχες διατάξεις (άρθρο 98 του ν. 4483/2017) αντίθετη ερμηνεία από τη παρατεθείσα στη σκέψη ΙΙ της παρούσας και το οποίο προήλθε κατόπιν του 11219/16.3.2018 (δηλ. μετά την πράξη επιστροφής από τον Αναπληρωτή Επίτροπο αθεώρητων των επίμαχων ενταλμάτων) ερωτήματος του Δήμου, αποτελεί δε έγγραφο παροχής οδηγιών εσωτερικής φύσης, στερούμενο επομένως, ως εκ της φύσεώς του, δεσμευτικής ισχύος.Απορρίπτει την αίτηση.