×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/327/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κατάλειψη κληρονομίας προς εξυπηρέτηση σκοπών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι καταλείψεις του 50% των εισοδημάτων από ακίνητα του αναφερομένου διαθέτου δια την Κοινότητα Οίας δια κοινωφελή έργα και του ετέρου 50% δια Επαρχίαν Θήρας κατά την κρίσιν του εκάστοτε Νομάρχου δεν αποτελούν κεφάλαιο αυτοτελούς διαχειρίσεως, υπάγονται όμως στην εποπτεία του Υπουργού Οικονομικών κατ άρθρο 97 παρ.1 ΑΝ 2039/1939.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/289/2013

Παραγραφή απαιτήσεων κληρονομίας υπέρ κοινωφελούς σκοπού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το άρθρο 10 της σύμβασης ομολογιακού δανείου περί παραγραφής των τόκων και των ομολόγων της κληρονομίας Κ.Φ. δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής επί κληρονομίας υπέρ κοινωφελούς σκοπού, ενόψει των διατάξεων του άρθρου 109 του Συντάγματος και του άρθρου 2 του Α.Ν. 2039/1939, που προστατεύουν τη βούληση των διαθετών περιουσιακών στοιχείων υπέρ του Δημοσίου ή υπέρ κοινωφελών σκοπών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/229/2005

Διαθήκη αλλοδαπού. Κοινωφελής περιουσία. Εκτελεστής. Εποπτεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι από τον α.ν. 2039/1939 και το 30/11-4/12/1939 β.δ. τιθέμενοι κανόνες, διασφαλίζοντες την εκτέλεση των κοινωφελών σκοπών με την καθιέρωση διοικητικής επ’ αυτών εποπτείας, είναι διοικητικής φύσεως και ως εκ τούτου διέπουν κάθε τοιούτο κοινωφελή σκοπό εκτελούμενο εντός της Επικράτειας και μάλιστα ανεξαρτήτως της ιθαγένειας ή της κατοικίας του δωρητού ή διαθέτη του διαθέσαντος την υπέρ του εν λόγω σκοπού περιουσία, όπως και της ιθαγένειας ή κατοικίας του προσώπου, φυσικού ή νομικού, στο οποίο ανατέθηκε η εκτέλεση του σκοπού.


ΝΣΚ/267/2009

Κοινωφελές ίδρυμα. Σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης ακινήτου σε ανώνυμη εταιρεία ως ξενοδοχειακή εγκατάσταση. Πράξεις συνήθους διαχειρίσεως της περιουσίας. Άσκηση ή μη της κρατικής εποπτείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύμβαση της μακροχρόνιας μισθώσεως ακινήτου κοινωφελούς ιδρύματος, εξαιρεθέντος κατ’ άρθρο 97 παρ. 3 Α.Ν. 2039/1939 της εποπτείας του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠΟΙΟ), ενόψει και του προορισμού του ακινήτου, εντάσσεται στην κατηγορία των πράξεων συνήθους διαχειρίσεως ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και συνεπώς δεν αποτελεί αντικείμενο της κατ’ εξαίρεση για το ίδρυμα παραμένουσας στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών εποπτείας επί θεμάτων διατηρήσεως της καταλειπομένης περιουσίας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/408/2009

Κληροδοτήματα. Αξιοποίηση ακινήτου καταλιπομένου υπέρ κοινωφελούς σκοπού με το σύστημα της αντιπαροχής. Πράξη διαχειρίσεως ή τοποθέτηση κεφαλαίων. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αξιοποίηση οικοπέδου της Τριαντείου επαγγελματικής και βιομηχανικής Σχολής με το σύστημα της αντιπαροχής δεν συνιστά τοποθέτηση κεφαλαίων κατά την έννοια του άρθρου 37 του Α.Ν. 2039/1939, ούτε εμπίπτει στην ρύθμιση των άρθρων 11 επ. και 28 επ. του Β.Δ/τος 30.11/04.12.1939. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/102/2017

Αμοιβή κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομιάς.  Δεν υφίσταται νόμιμη αξίωση του κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομιάς για πρόσθετη αμοιβή, υπό την ισχύ του ν. 4182/2013, όταν η αμοιβή που έχει ήδη λάβει, υπό το καθεστώς του α.ν. 2039/1939, υπερβαίνει το προβλεπόμενο σήμερα ανώτατο όριο του 5% του ενεργητικού της κληρονομίας (πλειοψ.). Ως βάση υπολογισμού της αμοιβής του κηδεμόνα λαμβάνεται το σύνολο του ενεργητικού της κληρονομιαίας περιουσίας κατά τον χρόνο διορισμού του (ομοφ.) Στις περιπτώσεις διορισμού περισσότερων του ενός κηδεμόνων κατά τη διάρκεια εκκαθάρισης της κληρονομίας, το όριο αμοιβής (5%) είναι ενιαίο και ανεξάρτητο του αριθμού των κηδεμόνων που διορίστηκαν (ομοφ.). Το όριο αμοιβής του κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας αφορά τις εργασίες που αμείβονται μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 4182/2013, ανεξαρτήτως του χρόνου πραγματοποιήσεώς τους (πλειοψ.).


ΝΣΚ/189/2018

Αμοιβή του κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υφίσταται νόμιμη αμοιβή του κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας για πρόσθετη αμοιβή κατά την άσκηση των καθηκόντων του, υπό την ισχύ του ν. 4182/2013, ακόμα και εάν η αμοιβή που ήδη έχει λάβει υπό το καθεστώς του α.ν. 2039/1939 υπερβαίνει το προβλεπόμενο σήμερα ανώτατο όριο του 5% του ενεργητικού της κληρονομίας, διότι το όριο αμοιβής του άρθρου 30 του ν. 4182/2013 δεν ισχύει για εργασίες που πραγματοποιήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, έστω και αν η αμοιβή γι’ αυτές καταβάλλεται υπό την ισχύ του (πλειοψ.). β) Ως βάση υπολογισμού της αμοιβής του κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας λαμβάνεται το σύνολο του ενεργητικού της κληρονομιαίας περιουσίας κατά το χρόνο διορισμού του (ομόφ.). γ) Το όριο αμοιβής του κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας είναι ενιαίο και ανεξάρτητο από τον αριθμό των προσώπων που άσκησαν, ταυτόχρονα ή διαδοχικά, καθήκοντα κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας (ομόφ.). δ) Το παραπάνω όριο αμοιβής λαμβάνεται υπόψη μόνο για τις εργασίες που τελέσθηκαν από οποιονδήποτε κηδεμόνα μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 4182/2013 (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 102/2017 γνωμ. Α΄ Τμήματος ΝΣΚ.


ΝΣΚ/334/2012

Εκτέλεση διαθήκης με την οποία κατελείφθη περιουσία στο Δήμο Αθηναίων υπέρ κοινωφελούς σκοπού – Ορισμός ή μη φυσικού προσώπου ως εκτελεστή της κληρονομίας και διαχειριστή του κληροδοτήματος – Κεφάλαιο αυτοτελούς διαχείρισης ή μη η καταλειφθείσα περιουσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Εκτελεστής της διαθήκης του Μ.Ν., με την οποία κατελείφθη περιουσία στο Δήμο Αθηναίων υπέρ της ιδρύσεως σχολικού συγκροτήματος και συντηρήσεως αυτού είναι ο εκάστοτε Διευθυντής του 8ου Λυκείου Αθηνών, ο οποίος ελέγχει ότι τα έσοδα του κληροδοτήματος χρησιμοποιούνται στην εξυπηρέτηση αναγκών συντήρησης και λειτουργίας των σχολείων, χωρίς να αναμειγνύεται στη διαχείριση της κληρονομίας. (ομοφ.) β) Η καταλειφθείσα περιουσία αποτελεί κεφάλαιο αυτοτελούς διαχείρισης διοικούμενη από τον κληρονόμο Δήμο Αθηναίων, από τον οποίο πρέπει να τηρούνται οι οικείες διατάξεις των άρθρων 96 και 101 έως 104 του Α.Ν. 2039/1939. (ομοφ.)


ΝΣΚ/197/2011

α) Σύσταση ή μη αυτοτελούς Ιδρύματος με ιδιόγραφη διαθήκη του Ι.Κ. β) Ζήτημα κυριότητας, και υποχρέωσης προς καταβολή Ε.Τ.ΑΚ. για τα αναγραφόμενα στο ερώτημα διαμερίσματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ο αποβιώσας Ι.Κ. θέλησε να πετύχει τον ταχθέντα, με την από 29/7/1935 ιδιόγραφη διαθήκη του, κοινωφελή σκοπό, με σύσταση αυθύπαρκτου, αυτοτελούς Ιδρύματος, κατ άρθρο 95 παρ.1 του ΑΝ 2039/1939 που να έχει ίδια νομική προσωπικότητα, και να περιέλθει η διατεθείσα, με την διαθήκη αυτή, συγκεκριμένη περιουσία στο νομικό αυτό πρόσωπο, το οποίο είναι φορέας της επίμαχης φορολογικής ενοχής. (ομοφ.) β) Υπόχρεο για την καταβολή του Ε.Τ.ΑΚ. είναι το παραπάνω αυτοτελές Ίδρυμα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/77/2011

Κληροδοτήματα - Εταιρεία Αξιοποιήσεως και Διαχειρίσεως της περιουσίας του Πανεπιστημίου - Αμοιβή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Εγκύρως συνομολογείται με σύμβαση, που καταρτίζεται μεταξύ της Εταιρείας και του Πανεπιστημίου Αθηνών, αμοιβή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες διαχειρίσεως και αξιοποιήσεως των περιουσιών των Κληροδοτημάτων του Πανεπιστημίου, υπό την προϋπόθεση, ότι τούτο δεν απαγορεύεται από τη συστατική πράξη του οικείου κληροδοτήματος, πράγμα, που μόνο κατά περίπτωση δύναται να διαγνωσθεί. 2) Η αμοιβή αυτή, η οποία υπόκειται στην έγκριση του αρμοδίου οργάνου, κατά τις διατάξεις του ΑΝ 2039/1939 (άρθρο 104), θα πρέπει να είναι ανάλογη με την έκταση και το είδος των παρασχεθεισών υπηρεσιών, τον χρόνο απασχολήσεως, τις ειδικές περιστάσεις κάθε συγκεκριμένης περιπτώσεως καθώς και το μέγεθος εκάστου κληροδοτήματος, το οποίο θα βαρύνει και επιπλέον δεν επιτρέπεται να περιορίζει ή καθιστά ανέφικτη την εκπλήρωση του κατά τη βούληση του διαθέτη κοινωφελούς σκοπού του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/305/2001

Κοινωφελή Ιδρύματα. Παραρτήματα. Αρμοδιότητες του Υπουργού Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΚΥΠΡΟΥ συσταθέν κατά το Κυπριακό Δίκαιο και εδρεύον στη Λευκωσία Κύπρου όπου λειτουργεί και η διοίκηση αυτού, αποτελεί αλλοδαπό νομικό πρόσωπο και μάλιστα Κυπριακό Πολιτιστικό Ιδρυμα, διεπόμενο από το Κυπριακό Δίκαιο, το οποίο εφαρμόζεται επ αυτού, κατ άρθρο 10 ΑΚ, και ως δίκαιο της έδρας του. Αναγνωρίζεται αυτομάτως στη χώρα μας, ως νομίμως συσταθέν Κυπριακό Ιδρυμα και μπορεί να εγκατασταθεί στην Ελλάδα υπό μορφή παραρτήματος μη αποτελούντος αυτοτελούς οργανισμού και μη έχοντας νομική προσωπικότητα χωρίς να απαιτείται ειδικότερα άδεια από την Ελληνική Πολιτεία. Εχει δικαιοκτητική και δικαιοπρακτική ικανότητα η οποία κρίνεται από το δίκαιο της έδρας του (Κυπριακό) και υπάγεται στο ισχύον στην Ελλάδα δίκαιο καταστάσεως αλλοδαπών. Δεν διέπεται από τον ΑΝ 2039/1939.