ΝΣΚ/328/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διεύρυνση του αριθμού των μελών του Δ.Σ. του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Κ.Α.Π.Ε.) με κοινή Υπουργική απόφαση – Μεταγενέστερη κατάργηση κάθε αντίθετης διάταξης με νόμο που δεν διατηρεί για το Κ.Α.Π.Ε. την ισχύ της σχετικής εξουσιοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 40Α παρ.4 του ν. 1884/1990 εκδοθείσα υπ’ αριθ. 14874 ΦΟΡ 1682/12.12.1990 Κ.Υ.Α., καταργήθηκε υπό την ισχύ του ν. 3556/2007 ως εμπίπτουσα στην έννοια της «κάθε αντίθετης διάταξης» του άρθρου 36 παρ.8 περ.β’ του νόμου τούτου. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/310/2007
Έγκριση συγχώνευσης με εξαγορά ανώνυμης εταιρείας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο από ανώνυμη εταιρεία μη εισηγμένη – εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν 3556/2007 – προσφυγή σε νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον η σύμβαση συγχώνευσης καταρτίστηκε υπό την ισχύ του Ν 3556/2007 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας σχετικής απόφασης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, επιπροσθέτως δε η έγκριση της Διοίκησης θα παρασχεθεί υπό την ισχύ του ίδιου νόμου, είναι εφαρμοστέος από τη Διοίκηση ο νόμος αυτός, που ορίζει ότι ο εταιρικός μετασχηματισμός δεν είναι επιτρεπτός, αν προηγουμένως δεν απευθυνθεί προς τους μετόχους δημόσια πρόταση εξαγοράς των μετοχών τους. Η δημόσια πρόταση εξαγοράς που έχει προηγηθεί δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ν 3556/2007 και συνεπώς για την νόμιμη πραγματοποίηση της συγχώνευσης απαιτείται νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς, η προσφυγή στην οποία δεν παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των μετόχων. Κατ’ ακολουθίαν αυτών η Διοίκηση δεν μπορεί να προχωρήσει στην έγκριση της συγχώνευσης. Παρέλκει η απάντηση στο ερώτημα αν έχει εφαρμογή στην προκειμένη συγχώνευση η παρ.5 του άρθρου 17 του Ν 3371/2005.
ΝΣΚ/348/2010
Ιδιοκτησιακό καθεστώς έκτασης στη Ραφήνα Αττικής – Συμβιβαστική επίλυση της ένδικης διαφοράς μεταξύ Ελλ. Δημοσίου και κληρονόμων Δ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α) Οι συμβιβαστικές πράξεις του Ελληνικού Δημοσίου που καταρτίστηκαν με πρακτικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, πριν την ισχύ του Ν 1884/1990, (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 παρ.1 του Ν 2227/1994) δυνάμει των διατάξεων του ΒΔ 6/1961, που επανήλθαν με τον ως άνω νόμο σε ισχύ, εμπίπτουν στην έννοια της συμβιβαστικής πράξης, που απαιτεί το άρθρο 10 εδ.ιιι’ περ.β’ του Ν 3208/2003 για την εφαρμογή του. Β) Το δεύτερο ερώτημα, που άπτεται της ερμηνείας της διάταξης της περ.β’ του εδ.ιιι’ του άρθρου 10 του ως άνω Ν 3208/2003, για το οποίο διετυπώθησαν δύο (2) απόψεις, που ισοψήφισαν, παραπέμπεται λόγω και της σοβαρότητάς του στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. - ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 98/2011 ΓΝΩΜ.
ΝΣΚ/5/2025
Ερωτάται εάν οι διατάξεις του άρθρου 25 του νόμου 5049/2023 (ΦΕΚ Α΄ 152) κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 (ΦΕΚ Α΄ 26) όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του νόμου 4997/2022 (ΦΕΚ Α΄ 219) και όπως η ισχύς αυτών παρατάθηκε αρχικά με την υπ’ αριθ. 749/5.1.2024 Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών – Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΕΚ Β΄ 123/9.1.2024) και ακολούθως με την υπ’ αριθ. 53888/17.12.2024 Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών – Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΕΚ Β΄ 7095/24.12.2024).α) Στο ρυθμιστικό πεδίο διάταξης του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, της οποίας η ισχύς παρατάθηκε αρχικά με τη διάταξη του άρθρου 73 του νόμου 4997/2022, ακολούθως με την υπ’ αριθμόν 749/5.1.2024 Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και εν συνεχεία με την υπ’ αριθ. 53888/17.12.2024 Απόφαση των ιδίων Υπουργών, διά της οποίας απαγορεύεται κατά γενικό και αποφαντικό τρόπο οποιασδήποτε μορφής μετακίνηση των υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης - γενικής ή ειδικής - διάταξης και ανεξαρτήτως διαδικασίας ή φορέα υποδοχής, εμπίπτει κάθε περίπτωση μετακίνησης υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, ανεξάρτητα από τον φορέα προς τον οποίο ο υπάλληλος μετακινείται για να παράσχει τις υπηρεσίες του και ανεξάρτητα από τις διατάξεις δυνάμει των οποίων επιδιώκεται αυτή η μετακίνηση. β) Η έκδοση των ανωτέρω ΚΥΑ συνιστά μία νεότερη έκφραση της βούλησης του νομοθέτη, η οποία επιβεβαιώνει εκ νέου την επιθυμία του να παρατείνει την ισχύ της γενικής απαγόρευσης των πάσης φύσεως μετακινήσεων των υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ που θεσπίσθηκε με το άρθ. 36 του ν. 4778/2021, ακόμα και μετά τη θέση σε ισχύ της διάταξης του άρθ. 25 του νόμου 5049/2023 διά της οποίας προβλέπεται η δυνατότητα αποσπάσεως υπαλλήλων του δημόσιου τομέα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, για την αντιμετώπιση των αναγκών του οι οποίες προκύπτουν από την εφαρμογή της διάταξης αυτής. γ) Σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν την ερμηνεία και εφαρμογή του δικαίου, ορθή ερμηνεία του νόμου είναι εκείνη η οποία μέσω της τελολογικής στάθμισης των αντιφατικών μεταξύ τους διατάξεων, οδηγεί στην πραγμάτωση του επιδιωκόμενου με τον νόμο σκοπού, χωρίς ταυτοχρόνως να εμποδίζει σημαντικά την πραγμάτωση του σκοπού του άλλου κανόνα δικαίου - ο οποίος συνυπάρχει με τον πρώτο εντός της έννομης τάξης - επιφέροντας έτσι τον απαιτούμενο συστηματικό εναρμονισμό τους. δ) Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, όπως η παράγραφος 1 τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 73 του ν. 4997/2022 και όπως το χρονικό διάστημα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής παρατάθηκε, αρχικά με την υπ’ αριθ. 749/5.1.2024 Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και ακολούθως, με την υπ’ αριθ. 53888/17.12.2024 Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κατισχύουν, ως ειδικότερες, των διατάξεων του άρθρου 25 του ν. 5049/2023 (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/182/2019
Αν είναι δυνατή η διενέργεια μετάταξης ή/και απόσπασης προσωπικού κατά παρέκκλιση των διατάξεων από το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας - ΕΣΚ (ν. 4440/2016) και κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, κατά το άρθρο 32 του ν. 4559/2018, στη νεοσυσταθείσα Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.(...) Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων νομιμοποιείται να εξετάσει τις επίμαχες αιτήσεις και να διενεργήσει τις σχετικές μεταβολές (μετατάξεις) εφόσον: α) υφίστανται κενές οργανικές θέσεις στις υπηρεσίες υποδοχής και β) κρίνει ότι εξυπηρετούνται οι υπηρεσιακές ανάγκες, όπως αυτές διαγράφονται στο άρθρο 32 του ν. 4559/2018.
ΝΣΚ/127/2021
Αν οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 α) δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση ανανέωσης απόσπασης του Π.Κ., υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων αυτών, β) κατισχύουν των διατάξεων των άρθρων 96 και 118 του ν. 4622/2019 περί ανανέωσης απόσπασης του προσωπικού που αποσπάστηκε αυτοδίκαια από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.(...)Η, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγόρευση απόσπασης, μετάταξης ή οποιασδήποτε άλλης μετακίνησης, ανεξαρτήτως διαδικασίας και φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ, που θεσπίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, καταλαμβάνει και την ανανέωση απόσπασης του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ Π.Κ., ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Οι ως άνω διατάξεις κατισχύουν ως νεότερες και ειδικότερες των διατάξεων των άρθρων 96 και 118 του ν. 4622/2019 περί ανανέωσης απόσπασης του προσωπικού που αποσπάστηκε αυτοδίκαια από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
ΝΣΚ/367/2006
Κρατικές Προμήθειες. Συντήρηση και επισκευή κρατικών αυτοκινήτων. Διατήρηση των διατάξεων των παρ.5 και 6 του άρθρου 19 του Ν 2503/1997 ως ειδικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συντήρηση και επισκευή κρατικών αυτοκινήτων που ανήκουν στην δύναμη του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Αρμοδιότητα του αντίστοιχου Υπουργού. Οι διατάξεις των παρ.5 και 6 του άρθρου 19 του Ν 2503/1997 που ρυθμίζουν τα θέματα αυτά είναι ειδικές και εξακολουθούν να ισχύουν και μετά την δημοσίευση του ΠΔ 346/1998 λόγω της επιφύλαξης των ειδικών διατάξεων, εφ’ όσον υπάρχουν, της καταργητικής κάθε αντίθετης ρύθμισης διάταξης του άρθρου 37 αυτού.
ΝΣΚ/81/2019
Κατάργηση ή μη της δυνατότητας καταβολής του επιδόματος διαχειριστικών λαθών στους διαχειριστές χρημάτων των Εκμεταλλεύσεων Εξυπηρέτησης Προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, μετά τη θέση σε ισχύ της διάταξης της παραγράφου Κ' του άρθρου 127 του ν. 4472/2017.(..)Μετά τη θέση σε ισχύ της διάταξης της παραγράφου Κ' του άρθρου 127 του ν.4472/2017, καταργήθηκε το επίδομα διαχειριστικών λαθών, για το οποίο προβλέπεται η δυνατότητα καταβολής του στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, υπό την ιδιότητά τους ως διαχειριστών χρημάτων των Εκμεταλλεύσεων Εξυπηρέτησης Προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, σε βάρος των πόρων τους, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 περ. γ’ του άρθρου 26 του Γενικού Κανονισμού «Περί Εκμεταλλεύσεων Εξυπηρετήσεως Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων» (ομόφ.).
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1167/2023
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ.(...).Η ελεγχόμενη δωδεκαετής παράταση της σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης τριών καταστημάτων πώλησης τουριστικών ειδών κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 43 του ν. 4933/2022, ως μη εμπίπτουσα σε κάποια από τις επιτρεπτές κατ’ άρθρο 51 του ν. 4413/2016 περιπτώσεις τροποποίησης σύμβασης παραχώρησης, για τις οποίες δεν απαιτείται η τήρηση νέας διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης, έρχεται σε αντίθεση με τις απορρέουσες από το δίκαιο της Ένωσης αρχές της ίσης μεταχείρισης, της διαφάνειας και του ανόθευτου ανταγωνισμού, και συνεπώς είναι μη νόμιμη, όπως ορθά έγινε δεκτό με την προσβαλλόμενη απόφαση (πρβλ. ΔΕΕ απόφ. της 13.1.2005, Επιτροπή κατά Ισπανίας, C84/03, σκέψη 48, ΕλΣυν Μείζ. Ολ. 551/2023, σκέψη 9.-ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 1655/2023 Απόφαση της Ολομελείας
ΝΣΚ/183/2019
Ισχύς της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 2072/1992, που αφορά συμβάσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας, μετά την εισαγωγή των διατάξεων του ν. 4412/2016.(...) Οι διατάξεις του ν. 4412/2016 περί των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, ρυθμίζουν και τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και δεν καταλείπουν πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 2072/1992, η οποία ως εκ τούτου, μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 4412/2016 (08-08-2016), θεωρείται καταργηθείσα (πλειοψ.).
Α1β/7664/1987
"Τροποποίηση και συμπλήρωση της Α1β/2706/83 Υγειονομικής Διάταξης"
Α1β(οικ.1.000)/1990 ΦΕΚ 99/Β΄/1990:Ακυρώνεται η Α1 β/7664/87 Υγειονομική Διάταξη (ΦΕΚ 502/16.9. 87 τ.Β') "Τροποποίηση και συμπλήρωση της Α1β/2706/83 Υγειονομικής Διάταξης", γιατί κρίθηκε ακυρωτέα με την αριθ. 2374/$9 Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, Τμήματος Δ'. Παραμένει σε ισχύ η υπ' αριθ. Α1β/2706/83 (ΦΕΚ 230 /28.4.83 - 333/10.7.83 τ. Β') Υγειονομική Διάταξη