ΝΣΚ/33/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/310/2011
Περικοπή ή μη του ποσού της σύνταξης και δυνατότητα ή όχι, αναγνώρισης ως συντάξιμου, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να εργάζονται σε επιχειρήσεις που, κάποτε ανήκαν στον δημόσιο τομέα, στη συνέχεια όμως, εξήλθαν απ’ αυτόν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η απαγόρευση που θεσπίζουν οι διατάξεις των παρ.1 και 5 του άρθρου 58 του Π.Δ. 1041/1979, αναφορικά με τη μη αναγνώριση ως συντάξιμου στο Δημόσιο, καθώς και στους άλλους ασφαλιστικούς φορείς, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων γενικά του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, να απασχολούνται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτού, και να λαμβάνουν ταυτοχρόνως σύνταξη και αποδοχές, δεν επηρεάζεται από την έξοδο των επιχειρήσεων αυτών, από τον ειρημένο τομέα. (ομοφ.) β) Οι εν λόγω συνταξιούχοι, υπόκεινται και στους θεσπιζόμενους με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου 8 του Ν. 2592/1998 περιορισμούς (κατά 70 %) του ποσού της αποληπτέας σύνταξής τους, ακόμη και στη περίπτωση που, οι ως άνω, υπαγόμενες αρχικά στο δημόσιο τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, επιχειρήσεις στις οποίες παρείχαν αυτοί, μετά τη συνταξιοδότησή τους, τις υπηρεσίες τους, στη συνέχεια ιδιωτικοποιήθηκαν ή εξήλθαν από τον δημόσιο αυτό τομέα, στα πλαίσια των ρυθμίσεων του Ν. 3429/2005 ή άλλου νόμου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/275/2005
Διερεύνηση της δυνατότητας των καθηγητών μουσικής να διορίζονται σε δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι καθηγητές μουσικής, οι οποίοι διδάσκουν και σε Δημοτικό Ωδείο που επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού, εμπίπτουν στις απαγορευτικές διατάξεις περί διπλοθεσίας στον δημόσιο τομέα, μη εντασσόμενοι στην εξαίρεση της διάταξης του άρθρου 16 παρ.5 του Ν 1256/1982.
ΝΣΚ/528/2006
Το ασυμβίβαστο που καθιερώνεται στην παρ. 4 του άρθρου 38 του Ν 1397/1983 αίρεται, καθόσον αφορά τους πολυτέκνους, από τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982. Οι πολύτεκνοι, επομένως, δύνανται να διορίζονται σε θέση ειδικευομένου ιατρού και να διατηρούν παραλλήλως και δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα, χωρίς όμως να απαλλάσσονται της υποχρεώσεως να εκπληρώνουν πλήρως τα καθήκοντα και των δύο θέσεων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/183/2018
Υπαγωγή ή μη της εταιρίας με την επωνυμία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στον δημόσιο τομέα του ν. 1256/1982.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία « Εγνατία Οδός Ανώνυμη Εταιρία», επιχείρηση κοινής ωφέλειας, που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, υπάγεται στις διατάξεις που διέπουν τις επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, καθόσον με το άρθρο 19 του ν. 3429/2005, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3899/2010, καταργήθηκε η εξαίρεση υπαγωγής της σ’ αυτόν. (ομόφ.)
ΝΣΚ/283/2007
Υπαγωγή του Ταμείου Υγείας Προσωπικού της Εθνικής Τράπεζας (ΤΥΠΕΤ) στον δημόσιο τομέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982, περιλαμβάνονται και ν.π.ι.δ. που συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά που απαιτούν οι διατάξεις αυτές. Ανάλογα χαρακτηριστικά δεν συγκεντρώνουν και επομένως δεν υπάγονται στον παραπάνω δημόσιο τομέα τα Αλληλοβοηθητικά Σωματεία και Ταμεία. Ανάμεσα σ’ αυτά και το Ταμείο Υγείας Προσωπικού της Εθνικής Τράπεζας (ΤΥΠΕΤ).
ΝΣΚ/251/2007
Η πρόσληψη εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων, έστω και αν αυτοί απασχολούνται ήδη στον δημόσιο τομέα με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου, είναι επιτρεπτή, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι τρεις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρο 21 παρ.1 του Ν 1400/1983 (ήτοι στα εδάφια 2, 3 και 4 της δεύτερης παραγράφου του άρθρου 1 του Ν 1256/1982).
ΝΣΚ/200/2004
Δικηγόροι δημοσίου τομέα. Δικαίωμα υπαγωγής στην ασφάλιση του ΙΚΑ και αναγνώριση προϋπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το δικαίωμα υπαγωγής στην ασφάλιση και αναγνώρισης προϋπηρεσίας, παρασχέθηκε στους δικηγόρους κλπ που παρέχουν ή παρείχαν τις νομικές τους υπηρεσίες με πάγια αμοιβή, μεταξύ άλλων, και στις ενταχθείσες, για λίγο έστω χρόνο, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, «δημόσιες επιχειρήσεις οιασδήποτε μορφής». (ομοφ.) β) Στις ίδιες ρυθμίσεις, υπάγονται, ως εργοδότριες, όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις (δημόσιες και μη) που και αυτές, για περιορισμένο έστω, χρονικό διάστημα, είχαν ενταχθεί στον δημόσιο τομέα της παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/82, συνεπώς και οι εκεί αναφερόμενες Τράπεζες, με τις θυγατρικές τους εταιρείες. (πλειοψ.)
ΕλΣυν/65412/2011
ΘΕΜΑ: «Υποβολή υπευθύνων δηλώσεων Ν. 1256/1982 "Για την πολυθεσία την πολυαπασχόληση και την καθιέρωση του ανωτάτου ορίου απολαβών στον Δημόσιο Τομέα "»
ΝΣΚ/71/2007
Εξαίρεση από την απαγόρευση πολυθεσίας στο δημόσιο τομέα, των μουσικών που εργάζονται με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στους Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι μουσικοί που κατατάσσονται ή κατέχουν οργανική θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Ο.Τ.Α. εξαιρούνται, ως προς τη θέση αυτή, από την απαγόρευση της πολυθεσίας συμφώνως προς το άρθρο 16 παρ.5 περ.γ’ του Ν 1256/1982, εκτός εάν από την δεύτερη κατεχόμενη από αυτούς θέση προκύπτει σχετικό κώλυμα. Με το άρθρο 16 παρ.5 περ.γ’ του Ν 1256/1982 οι μουσικοί εξαιρούνται ρητώς και από τις προβλέψεις της παρ.2 του άρθρου 1 του ανωτέρω νόμου. Ωστόσο θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι υπάγονται και αυτοί στη γενική απαγόρευση της παρ.2 του άρθρου 104 του Συντάγματος, δεδομένου ότι οποιαδήποτε εξαίρεση από τη συνταγματική απαγόρευση της πολυθεσίας στο δημόσιο τομέα, συμφώνως προς την περ.2 της πρώτης παραγράφου της ανωτέρω συνταγματικής διάταξης, τελεί υπό την προϋπόθεση της παρ.2, ότι οι πρόσθετες αποδοχές δεν θα είναι κατά μήνα ανώτερες από το σύνολο των αποδοχών της οργανικής θέσης.
ΝΣΚ/353/2010
Μεταφορά και μετάταξη υπαλλήλων από φορείς του δημόσιου τομέα του Ν. 1256/1982 στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους - Νομιμότητα - Ανάκληση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αναφερόμενοι στο ερώτημα υπάλληλοι, που υπηρετούσαν σε Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα του Ν 1256/1982, είχαν δικαίωμα μεταφοράς στο Γ.Λ.Κ. βάσει των διατάξεων του άρθρου 16 παρ.5 (α) του Ν 3614/2007 για τη στελέχωση των θέσεων των διευθύνσεων της παρ.1 του ιδίου άρθρου και νόμου. (πλειοψ.) Η μετάταξη υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε κενή οργανική θέση μόνιμου προσωπικού του Γ.Λ.Κ. δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή. (ομοφ.)