ΝΣΚ/353/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μεταφορά και μετάταξη υπαλλήλων από φορείς του δημόσιου τομέα του Ν. 1256/1982 στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους - Νομιμότητα - Ανάκληση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αναφερόμενοι στο ερώτημα υπάλληλοι, που υπηρετούσαν σε Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα του Ν 1256/1982, είχαν δικαίωμα μεταφοράς στο Γ.Λ.Κ. βάσει των διατάξεων του άρθρου 16 παρ.5 (α) του Ν 3614/2007 για τη στελέχωση των θέσεων των διευθύνσεων της παρ.1 του ιδίου άρθρου και νόμου. (πλειοψ.) Η μετάταξη υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε κενή οργανική θέση μόνιμου προσωπικού του Γ.Λ.Κ. δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/383/2011
Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου του Δημοσίου, λόγω διορισμού σε δεύτερη θέση του δημόσιου τομέα – Διαφοροποίηση της έννοιας του δημόσιου τομέα στο Ν 1256/1982.Ο δημοσιογράφος Ι.Π. νομίμως κατείχε προσωποπαγή θέση Συμβούλου Επικοινωνίας Α΄ στις Γενικές Γραμματείες Επικοινωνίας και Ενημέρωσης εισπράττοντας αποδοχές μέχρι την 1-12-2010, οπότε παραιτήθηκε αυτοδίκαια κατ’ άρθρο 35 του Ν. 3528/2007, με την ανάληψη υπηρεσίας με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου στη Δημοτική Εταιρεία Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ δεν τυγχάνουν εφαρμογής στην περίπτωσή του, οι διατάξεις του Ν. 1256/1982. (ομοφ.)
ΝΣΚ/183/2018
Υπαγωγή ή μη της εταιρίας με την επωνυμία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στον δημόσιο τομέα του ν. 1256/1982.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία « Εγνατία Οδός Ανώνυμη Εταιρία», επιχείρηση κοινής ωφέλειας, που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, υπάγεται στις διατάξεις που διέπουν τις επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, καθόσον με το άρθρο 19 του ν. 3429/2005, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3899/2010, καταργήθηκε η εξαίρεση υπαγωγής της σ’ αυτόν. (ομόφ.)
ΕλΣυν/65412/2011
ΘΕΜΑ: «Υποβολή υπευθύνων δηλώσεων Ν. 1256/1982 "Για την πολυθεσία την πολυαπασχόληση και την καθιέρωση του ανωτάτου ορίου απολαβών στον Δημόσιο Τομέα "»
ΝΣΚ/367/2009
Δυνατότητα ή μη μετάταξης υπαλλήλων αποσπασμένων από τη Δ.Ε.Η. και τον Ο.Ε.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Δ.Ε.Η. Α.Ε. και ο Ο.Ε.Κ., ως δημόσια επιχείρηση και ως δημόσιος οργανισμός, αντίστοιχα, ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός έχει οριοθετηθεί από την αρχική μορφή του άρθρ. 1 παρ. 6 του Ν 1256/1982 και ως εκ τούτου οι αποσπασμένοι υπάλληλοι αυτών δύνανται να μεταταχθούν με βάση τις διατάξεις του άρθρ. 30 παρ. 4 του Ν 3614/2007, όπως κατόπιν τροποποιήσεων ισχύει σήμερα, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του νόμου τούτου.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/52/2024
Με την ένδικη έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με τα από 10.2.2020 και 4.10.2021 νομίμως κατατεθέντα υπομνήματα, ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 96/2018 πράξης του Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθ’ ό μέρος με αυτήν απορρίφθηκε η ασκηθείσα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) ... ένσταση της εκκαλούσας και επικυρώθηκε η 91451/2016/26.8.2016 καταλογιστική πράξη του Γενικού Διευθυντή της Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα του Γ.Λ.Κ.
ΝΣΚ/33/2011
α) Η απαγόρευση που θεσπίζουν οι διατάξεις των παρ.1 και 5 του άρθρου 58 του Π.Δ. 1041/1979, αναφορικά με τη μη αναγνώριση ως συντάξιμου στο Δημόσιο, καθώς και στους άλλους ασφαλιστικούς φορείς, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων γενικά του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, να απασχολούνται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτού, και να λαμβάνουν ταυτοχρόνως σύνταξη και αποδοχές, δεν επηρεάζεται από την έξοδο των επιχειρήσεων αυτών, από τον ειρημένο τομέα. (ομοφ.) β) Οι εν λόγω συνταξιούχοι, υπόκεινται και στους θεσπιζόμενους με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου 8 του Ν. 2592/1998 περιορισμούς (κατά 70 %) του ποσού της αποληπτέας σύνταξής τους, ακόμη και στη περίπτωση που, οι ως άνω, υπαγόμενες αρχικά στο δημόσιο τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, επιχειρήσεις στις οποίες παρείχαν αυτοί, μετά τη συνταξιοδότησή τους, τις υπηρεσίες τους, στη συνέχεια ιδιωτικοποιήθηκαν ή εξήλθαν από τον δημόσιο αυτό τομέα, στα πλαίσια των ρυθμίσεων του Ν. 3429/2005 ή άλλου νόμου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/310/2011
Περικοπή ή μη του ποσού της σύνταξης και δυνατότητα ή όχι, αναγνώρισης ως συντάξιμου, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να εργάζονται σε επιχειρήσεις που, κάποτε ανήκαν στον δημόσιο τομέα, στη συνέχεια όμως, εξήλθαν απ’ αυτόν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η απαγόρευση που θεσπίζουν οι διατάξεις των παρ.1 και 5 του άρθρου 58 του Π.Δ. 1041/1979, αναφορικά με τη μη αναγνώριση ως συντάξιμου στο Δημόσιο, καθώς και στους άλλους ασφαλιστικούς φορείς, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων γενικά του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, να απασχολούνται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτού, και να λαμβάνουν ταυτοχρόνως σύνταξη και αποδοχές, δεν επηρεάζεται από την έξοδο των επιχειρήσεων αυτών, από τον ειρημένο τομέα. (ομοφ.) β) Οι εν λόγω συνταξιούχοι, υπόκεινται και στους θεσπιζόμενους με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου 8 του Ν. 2592/1998 περιορισμούς (κατά 70 %) του ποσού της αποληπτέας σύνταξής τους, ακόμη και στη περίπτωση που, οι ως άνω, υπαγόμενες αρχικά στο δημόσιο τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, επιχειρήσεις στις οποίες παρείχαν αυτοί, μετά τη συνταξιοδότησή τους, τις υπηρεσίες τους, στη συνέχεια ιδιωτικοποιήθηκαν ή εξήλθαν από τον δημόσιο αυτό τομέα, στα πλαίσια των ρυθμίσεων του Ν. 3429/2005 ή άλλου νόμου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/320/2001
Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας υπαγόμενης στον δημόσιο τομέα και διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νόμιμη η απόσπαση στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που ανήκει στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός περιγράφεται στην παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982, και η περαιτέρω διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής, με βάση τη διάταξη του άρθρου 20 παρ.6 του Ν 2386/1996. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΑΕ (ΔΕΠΑ ΑΕ) και η θυγατρική της Εταιρεία Διανομής Αερίου Αττικής (ΕΔΑ ΑΕ) υπάγονται στην έννοια του ευρύτερου δημόσιου τομέα που προσδιορίζουν οι παραπάνω διατάξεις.
ΝΣΚ/420/2010
Υπαγωγή ή μη στο δημόσιο τομέα του ΝΠΙΔ «Διεθνές Κέντρο Μελετών Ευξείνου Πόντου» για την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 32 παρ.18 του Ν 2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΝΠΙΔ με τίτλο «Διεθνές Κέντρο Μελετών Ευξείνου Πόντου» δεν υπάγεται στο δημόσιο τομέα του Ν 1256/1982 για την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 32 παρ.18 του Ν 2190/1994, η οποία δεν διαφοροποιείται ως προς την έννοια του δημόσιου τομέα από τη διάταξη του άρθρου 1 του Ν 3812/2009, περαιτέρω όμως το εν λόγω ΝΠΙΔ εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Ν 3812/2009, για την υπαγωγή στη διαδικασία του ΑΣΕΠ της πρόσληψης του προσωπικού του. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/275/2005
Διερεύνηση της δυνατότητας των καθηγητών μουσικής να διορίζονται σε δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι καθηγητές μουσικής, οι οποίοι διδάσκουν και σε Δημοτικό Ωδείο που επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού, εμπίπτουν στις απαγορευτικές διατάξεις περί διπλοθεσίας στον δημόσιο τομέα, μη εντασσόμενοι στην εξαίρεση της διάταξης του άρθρου 16 παρ.5 του Ν 1256/1982.