ΝΣΚ/528/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Το ασυμβίβαστο που καθιερώνεται στην παρ. 4 του άρθρου 38 του Ν 1397/1983 αίρεται, καθόσον αφορά τους πολυτέκνους, από τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982. Οι πολύτεκνοι, επομένως, δύνανται να διορίζονται σε θέση ειδικευομένου ιατρού και να διατηρούν παραλλήλως και δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα, χωρίς όμως να απαλλάσσονται της υποχρεώσεως να εκπληρώνουν πλήρως τα καθήκοντα και των δύο θέσεων. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/275/2005
Διερεύνηση της δυνατότητας των καθηγητών μουσικής να διορίζονται σε δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι καθηγητές μουσικής, οι οποίοι διδάσκουν και σε Δημοτικό Ωδείο που επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού, εμπίπτουν στις απαγορευτικές διατάξεις περί διπλοθεσίας στον δημόσιο τομέα, μη εντασσόμενοι στην εξαίρεση της διάταξης του άρθρου 16 παρ.5 του Ν 1256/1982.
ΕΣ/Τ1/148/2007
Οι υπάλληλοι και λειτουργοί του δημόσιου Τομέα, που διορίζονται σε θέση Διοικητή του Ε.Κ.Α.Β. μπορούν να λαμβάνουν, κατ’ επιλογή τους, είτε τις αποδοχές της θέσης που κατείχαν πριν από το διορισμό τους, είτε τις αποδοχές της θέσης στην οποία διορίζονται, δικαιούμενοι καταρχήν να αλλάξουν την αρχική επιλογή τους κατά τη διάρκεια της θητείας τους, αλλαγή η οποία επιφέρει τα έννομα αποτελέσματά της από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για το μέλλον, χωρίς να υφίσταται αναδρομική ισχύς
ΝΣΚ/482/2002
Πολύτεκνοι. Ειδική αμοιβή πανεπιστημιακών ιατρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ' όσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ήτοι πρόκειται περί πανεπιστημιακών ιατρών που προσφέρουν κλινικό και εργαστηριακό έργο σε κλινική, εργαστήριο ή μονάδα εγκατεστημένη σε νοσοκομείο του ΕΣΥ ή των ΑΕΙ, οι αιτούντες ιατροί δικαιούνται να τους καταβληθεί η, προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 13 του Ν 2889/2001, ειδική αμοιβή, για κάθε μήνα πραγματικής υπηρεσίας τους, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου που αυτοί απουσιάζουν με κανονική άδεια, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κατέχουν συγχρόνως νόμιμα, ως πολύτεκνοι, και θέση ιατρών κλάδου ΕΣΥ.
ΝΣΚ/101/2010
Ασυμβίβαστο κατοχής δύο οργανικών θέσεων μέλους ΔΕΠ ΑΕΙ πλήρους απασχόλησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απαγόρευση κατοχής μόνιμης οργανικής θέσης στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καταλαμβάνει όλα τα μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ πλήρους και μερικής απασχόλησης και ανεξαρτήτως αν υπηρετούν επί θητεία. Η θέση Ερευνητή βαθμίδας Γ στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» θεωρείται μόνιμη οργανική θέση του δημόσιου τομέα κατά την έννοια της περ.δ της παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 2530/1997. Συνεπώς μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ, πλήρους απασχόλησης που υπηρετεί σε κενή οργανική θέση της βαθμίδας του Επίκουρου Καθηγητή με θητεία δεν μπορεί να κατέχει παράλληλα και θέση Ερευνητή βαθμίδας Γ στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», διότι εμπίπτει στο ασυμβίβαστο της ανωτέρω διατάξεως.
ΝΣΚ/389/2013
Ασυμβίβαστο των θέσεων Καθηγητή Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου και ιατρού σε Νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Νεοεκλεγείς Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α., που κατέχει ήδη, προ της εκλογής του, θέση ιατρού Συντονιστή Διευθυντή σε Νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ., μπορεί μεν να ενταχθεί στην κατηγορία των καθηγητών μερικής απασχόλησης, εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 23 του Ν. 4009/2011, πλην όμως δεν επιτρέπεται να κατέχει και τη θέση του ιατρού Συντονιστή Διευθυντή σε Νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/221/2018
Δυνατότητα ή μη διορισμού ιατρού, ο οποίος διορίστηκε σε θέση Διοικητή Νοσοκομείου ως πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης σε αντίστοιχη οργανική θέση της κατηγορίας ειδικών θέσεων του ν. 3528/2007, και σε δεύτερη θέση ιατρού κλάδου Ε.Σ.Υ., δεδομένων των διατάξεων του ν. 1256/1982 – Εάν οι διατάξεις του άρθρου 3 παρ.3 του ν. 3329/2005, όπως ισχύει, εφαρμόζονται στην περίπτωση αυτή.Ο διορισθείς σε θέση Διοικητή Νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. δεν μπορεί να διορισθεί, κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Διοικητής, και σε οργανική θέση του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ., παρά μόνον εάν παραιτηθεί προηγουμένως από τη θέση του Διοικητή του Νοσοκομείου. Οι διατάξεις του άρθρου 3 παρ.3 του ν. 3329/2005 δεν έχουν εφαρμογή στην εν λόγω περίπτωση. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/438/2006
Δυνατότητα κατάταξης μέλους Δ.Ε.Π. σε οργανική θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που συνεστήθη στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, χωρίς να παραιτηθεί από την θέση και ιδιότητά του ως μέλους Δ.Ε.Π.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ασυμβίβαστο της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 1 εδ. δ’ του Ν 2530/1997, κατά την οποία απαγορεύεται στα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. να κατέχουν άλλη πλην του διδακτικού προσωπικού Α.Ε.Ι. ή της θέσης δικαστικού λειτουργού μόνιμη οργανική θέση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καταλαμβάνει και την κατοχή οργανικών θέσεων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και, δη, ασχέτως του αν το μέλος Δ.Ε.Π. είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης.
ΝΣΚ/71/2007
Εξαίρεση από την απαγόρευση πολυθεσίας στο δημόσιο τομέα, των μουσικών που εργάζονται με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στους Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι μουσικοί που κατατάσσονται ή κατέχουν οργανική θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Ο.Τ.Α. εξαιρούνται, ως προς τη θέση αυτή, από την απαγόρευση της πολυθεσίας συμφώνως προς το άρθρο 16 παρ.5 περ.γ’ του Ν 1256/1982, εκτός εάν από την δεύτερη κατεχόμενη από αυτούς θέση προκύπτει σχετικό κώλυμα. Με το άρθρο 16 παρ.5 περ.γ’ του Ν 1256/1982 οι μουσικοί εξαιρούνται ρητώς και από τις προβλέψεις της παρ.2 του άρθρου 1 του ανωτέρω νόμου. Ωστόσο θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι υπάγονται και αυτοί στη γενική απαγόρευση της παρ.2 του άρθρου 104 του Συντάγματος, δεδομένου ότι οποιαδήποτε εξαίρεση από τη συνταγματική απαγόρευση της πολυθεσίας στο δημόσιο τομέα, συμφώνως προς την περ.2 της πρώτης παραγράφου της ανωτέρω συνταγματικής διάταξης, τελεί υπό την προϋπόθεση της παρ.2, ότι οι πρόσθετες αποδοχές δεν θα είναι κατά μήνα ανώτερες από το σύνολο των αποδοχών της οργανικής θέσης.
ΝΣΚ/64/2007
Άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος από υποχρεούμενους σε συμπληρωματική άσκηση για την απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας ιατρούς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαγόρευση της παρ.4 του άρθρου 38 του Ν 1397/1983, κατά την οποία οι ειδικευόμενοι απαγορεύεται να ασκούν οποιοδήποτε επάγγελμα και να κατέχουν οποιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική θέση, καταλαμβάνει και όσους υποχρεούνται, κατ’ εφαρμογήν της παρ.2 του άρθρου 10 του Ν 1821/1988, σε εξάμηνη συμπληρωματική άσκηση και συνεπώς αυτοί δεν έχουν δικαίωμα, να ασκούν, για βιοποριστικούς λόγους, κατά τη διάρκεια της άσκησης αυτής, το ιατρικό επάγγελμα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/75/2013
α) Νομιμότητα ή μη διορισμού επιστημονικού συνεργάτη ΑΕΙ σε θέση υπαλλήλου του Δημοσίου (το έτος 1981), β) νομιμότητα ή μη κατοχής δεύτερης θέσης από πανεπιστημιακό στο Δημόσιο μετά το ν.1256/1982, γ) προϋποθέσεις καταβολής ασφαλιστικής αποζημίωσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας (ΥΠΑ) σε ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, δ) περί του καταλογισμού αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών σε μη νομίμως κατέχοντα δεύτερη θέση στο Δημόσιο (βάση και ύψος), ε) αρμόδιο όργανο καταλογισμού (Υπηρεσία ή Ελεγκτικό Συνέδριο), στ) χρόνος παραγραφής της εν στενή εννοία βεβαίωσης, μετά τον καταλογισμό αχρεωστήτως καταβληθέντων αμοιβών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Είναι αντίθετος προς το Σύνταγμα ο διορισμός επιστημονικού συνεργάτη ΑΕΙ και σε θέση υπαλλήλου της ΥΠΑ, β) Μη νόμιμη η κατοχή της δεύτερης θέσης από τον ίδιο, μετά το ν. 1256/1982, λόγω μη λήψης σχετικής άδειας από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας, γ) Ο ίδιος, δεν δικαιούται οποιωνδήποτε απολαβών και για οποιαδήποτε αιτία από τη θέση του στην ΥΠΑ, δ) Βάση για τον καταλογισμό των αχρεωστήτως καταβληθέντων σ’ αυτόν αμοιβών αποτελούν οι εισπραχθείσες από τη δεύτερη θέση (στην ΥΠΑ), ε) Αρμόδιοι για τον καταλογισμό ο αρμόδιος Υπουργός και το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ενδείκνυται στην προκείμενη περίπτωση να τον αναλάβει, στ) Δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του Δημοσίου για εν στενή εννοία βεβαίωση, κατ’ άρθρο 86 του ν. 2362/1995, των αχρεωστήτως καταβληθέντων αμοιβών στον ανωτέρω. (ομοφ.)