×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/33/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμόδιος φορέας για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, συντήρησης και επισκευής ως προς το παντορροϊκό και το χωριστικό δίκτυο, καθώς και το δίκτυο ομβρίων υδάτων της μείζονος περιοχής Θεσ/νίκης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Εσωτερικών (πρώην Μακεδονίας - Θράκης) απέχει από την έκδοση γνωμοδότησης, καθόσον το εν θέματι ερώτημα απασχολεί την ΕΥΑΘ Α.Ε., η επί της οποίας άσκηση εποπτείας, εκ μέρους της ερωτώσας Υφυπουργού, δεν αρκεί, από μόνη της, για την ενεργοποίηση της γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΝΣΚ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/352/2000

Δημόσιο. Συμβάσεις. Νομιμότητα αιτήματος της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης (Α.Γ.Σ.Θ.), για την παραχώρηση σ αυτή τμήματος του οικοτροφείου του Κέντρου Γεωργικής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Γ.Ε.) Θεσ/νίκης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Χώροι που χρησιμοποιούνται από το ΚΕ.Γ.Ε. Θεσ/νίκης για τη διαμονή των, υπ αυτού, εκπαιδευομένων, εφ όσον δεν κρίνονται απ αυτό (ΚΕ.Γ.Ε.) αναγκαίοι για τον, εν λόγω, σκοπό δεν αντίκειται στο νόμο να παραχωρηθούν κατά χρήση στην αιτούσα Α.Γ.Σ. Θεσ/νίκης υπό την αναγκαία προϋπόθεση ότι η παραχωρούμενη χρήση θα καλύψει, αποκλειστικά και μόνο, υφιστάμενες ανάγκες διαμονής των εσωτερικών μαθητών της Μέσης Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, που λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της αιτούσης Α.Γ.Σ.Θ.


ΝΣΚ/209/2012

1) Συμμετοχή στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή (ΤΔΕ) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προσώπου, ως εκπροσώπου των εργοδοτών, το οποίο ως εργοδότης δεν απασχολεί προσωπικό. 2) Νομιμότητα συμμετοχής στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου του Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) O εκπρόσωπος των εργοδοτών που ορίζεται από τον οικείο εργοδοτικό φορέα για να συμμετέχει στην Τ.Δ.Ε. θα πρέπει για να συμμετέχει νομίμως στην συγκρότηση της Τ.Δ.Ε. να είναι εργοδότης και να απασχολεί προσωπικό υπαγόμενο στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.) 2) H συμμετοχή ως μέλους στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου Θεσ/νίκης του Φ.Π. Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος Αντιπρόεδρος δεν είναι απογεγραμμένος στο ΙΚΑ ως εργοδότης, είναι νόμιμη, διότι είναι μέλος της διοίκησης του οικείου εργοδοτικού φορέα, δηλ. του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι και απογεγραμμένος εργοδότης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/112/2006

Αν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αναγκαστικής εκτέλεσης για χρέη προς το Δημόσιο ή τρίτους, ακίνητο (γυμναστήριο) που παραχωρήθηκε κατά κυριότητα στο «Βυζαντινό Αθλητικό Όμιλο» Θεσ/νίκης για αθλητικούς σκοπούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ακίνητο, (γυμναστήριο), που παραχωρήθηκε και μεταβιβάστηκε δωρεάν, κατά πλήρες δικαίωμα κυριότητας, νομής και κατοχής στο «Βυζαντινό Αθλητικό Όμιλο» Θεσ/νίκης, με την υπ’ αριθμ. Γ5β/657/14-2-1980 απόφαση της Υφυπουργού Κοινωνικών Υπηρεσιών, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από αυτό μόνο για αθλητικούς σκοπούς, υπαγόμενο στη δημόσια περιουσία του Δημοσίου, ως «εκτός συναλλαγής» πράγμα ταχθέν για την εξυπηρέτηση ειδικού δημοσίου σκοπού, (ιδιότητα την οποία διατηρεί μέχρι σήμερα), δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αναγκαστικής εκτέλεσης για διασφάλιση και ικανοποίηση οφειλών του παραχωρησιούχου Σωματείου προς τρίτους ή/και προς το Ελλ. Δημόσιο.


ΝΣΚ/64/2021

Εάν το υπ’ αρ. πρωτ. 583/2-5-2006 πιστοποιητικό σπουδών της Σχολής Κινηματογράφου Τηλεόρασης «ΚΕΑ-ΜΠΕΛΛΟΥ» που κατέθεσε στην ΕΡΤ ΑΕ ο υπάλληλος Π.Π. του Δ., αποτελεί νόμιμο τίτλο σπουδών, δηλαδή πτυχίο ή δίπλωμα Σκηνοθέτη αναγνωρισμένης σχολής τουλάχιστον τριετούς (3) μεταλυκειακής φοίτησης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο σχολικής μονάδας της αλλοδαπής αντίστοιχης ειδικότητας, όπως απαιτούσε το άρθρο 9 (Β) Κλάδοι Καλλιτεχνικής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΚΤΕΠ) του ισχύοντος κατά το χρόνο της μονιμοποίησης του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΕΡΤ ΑΕ, για την ένταξη υπαλλήλου στην ειδικότητα του σκηνοθέτη.(...)Το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο ΓΝΣ και για τον νομικό και δικαστικό χειρισμό των υποθέσεων υλικής αρμοδιότητας της ΓΓΕΕ του πρώην ΥΨΗΠΤΕ απέχει από την έκδοση γνωμοδότησης, καθόσον το εν θέματι ερώτημα απασχολεί την ΕΡΤ ΑΕ, η επί της οποίας άσκηση εποπτείας, εκ μέρους του ερωτώντος Υφυπουργού, δεν αρκεί από μόνη της, για την ενεργοποίηση της γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΝΣΚ.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/219/2023

Νομιμότητα του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Παύλου Μελά και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «Αναπτυξιακή Νομού Θεσσαλονίκης Α.Ε. – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης» («....»), για την υλοποίηση του υποέργου 1 με τίτλο «Δίκτυο ομβρίων περιοχής Νικόπολης Δήμου Παύλου Μελά».(...)Κατά συνέπεια, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου προγραμματικής σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, με την επισήμανση ότι οποιαδήποτε σύμβαση, που θα τροποποιεί την ελεγχόμενη, δύναται να συναφθεί μόνον υπό την προϋπόθεση της τήρησης των διατάξεων περί υπαγωγής της στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου προγραμματικής σύμβασης, μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Παύλου Μελά και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «Αναπτυξιακή Νομού Θεσσαλονίκης Α.Ε. – Αναπτυξιακός ΟΤΑ», για την υλοποίηση του υποέργου 1 με τίτλο «Δίκτυο ομβρίων περιοχής Νικόπολης Δήμου Παύλου Μελά», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.850.000,00 ευρώ, και του υποέργου 3 με τίτλο «Έργα διευθέτησης ρέματος Ευκαρπίας στη Δ.Ε. Ευκαρπίας του Δήμου Παύλου Μελά», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.650.000,00 ευρώ, του έργου με τίτλο «Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», με την αναφερόμενη στο σκεπτικό (σκέψη 11) της παρούσας επισήμανση.


ΝΣΚ/336/2012

Δυνατότητα ή μη δωρεάν παραχώρησης ανταλλαξίμου οικοπέδου, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ.6 του ν.δ. 2967/1954, στο Σύλλογο Καυκασίων Καλαμαριάς «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η, βάσει της παρ.6 του άρθρου 12 του ν.δ. 2967/1954, δωρεάν παραχώρηση στο Σύλλογο Καυκασίων Καλαμαριάς «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» ανταλλάξιμου οικοπέδου στη Θεσ/νίκη, διότι, όπως προκύπτει από την σχετική αίτηση του εν λόγω συλλόγου στην Κτηματική Υπηρεσία Θεσ/νίκης, δεν πληρούται η προϋπόθεση της ως άνω διάταξης, δηλαδή η χρησιμοποίηση του προς παραχώρηση ακινήτου για τη στέγαση αποκλειστικά εθνικών κειμηλίων, λαογραφικού υλικού και πνευματικού πλούτου των Ποντοκαυκασίων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/504/2005

Εκπόνηση μελέτης βιολογικής καταπολέμησης του έλκους της καστανιάς. Απ’ ευθείας ανάθεση στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. Επιτρεπτό.Τα άρθρα 6 της οδηγίας 92/50 και του ΠΔ 346/98 επιτρέπουν την απ’ ευθείας ανάθεση στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. – Ι.Δ.Ε. Θεσ/νίκης, της εκπόνησης μελέτης βιολογικής καταπολέμησης της ασθένειας του έλκους της καστανιάς (δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταξύ αναθετουσών αρχών μη υπαγομένη στους περιορισμούς των διαδικασιών ανάθεσης αυτών των νομοθετημάτων), όπως και γενικά δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών για την εκτέλεση από το Ίδρυμα αυτό ειδικών έργων και εργασιών καθώς και για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών, σχετικών με το επιστημονικό αντικείμενο και τις ερευνητικές του δραστηριότητες, με την επιφύλαξη της εξέτασης κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης χωριστά. Εναλλακτικά, το άρθρο 11 παρ.3 στοιχ.β’ της οδηγίας 92/50, το άρθρο 9 παρ.3 στοιχ.β’ του ΠΔ 346/98, καθώς και το άρθρο 83 παρ.3 στοιχ.β’ Ν 2362/95, επιτρέπουν την απ’ ευθείας ανάθεση της συγκεκριμένης μελέτης στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχουν πράγματι οι εκτιθέμενοι στο ερώτημα τεχνικοί λόγοι μοναδικότητάς του έναντι των εν δυνάμει ανταγωνιστών του στην Ελλάδα και διεθνώς, διαπίστωση που εμπίπτει στην αποκλειστική ευθύνη της ερωτώσας υπηρεσίας.

ΝΣΚ/215/2016

Διερεύνηση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου πέμπτου του Ν 4380/2016 στις περιπτώσεις χρηματοδοτήσεων αυτοδιοικητικών φορέων για την εκτέλεση κοινωφελών έργων και συγκεκριμένα σε σύμβαση έργου απορροής ομβρίων υδάτων μεταξύ Δήμου Αμαρουσίου και Περιφέρεια Αττικής.Στην έννοια του όρου «επιχορήγηση» της παραγράφου 1 του άρθρου πέμπτου του Ν 4380/2016 εμπεριέχεται και η έννοια της «χρηματοδότησης», οπότε οι ευεργετικές διατάξεις της ως άνω παραγράφου εφαρμόζονται και επί των χρηματοδοτήσεων κοινωφελών έργων. Η εκτέλεση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας (δίκτυο αγωγών και απορροής ομβρίων) εμπίπτει στην έννοια του κοινωφελούς σκοπού του άρθρου 1§3 του ν. 4182/2013. Η ασφαλιστική ενημερότητα της παραγράφου 1 του άρθρου πέμπτου του V. 4380/2016 χορηγείται ανεξάρτητα από την αιτία και προέλευση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των αναφερόμενων στη διάταξη προσώπων. Οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου πέμπτου του ν. 4380/2016 δεν συνέχονται, κατά την εφαρμογή τους, με τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του ίδιου άρθρου και νόμου. - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/106/2020

Αν είναι νόμιμη η ένταξη υπαλλήλου του τέως Ο.Α.Ε.Ε. σε κατώτερη κατηγορία μετά την ανάκληση ισοτιμίας πτυχίου ως προσόντος διορισμού σε ανώτερη κατηγορία και σε θετική περίπτωση αν η ένταξη αυτή ανατρέχει νομίμως στο χρόνο ανάκλησης της ισοτιμίας του πτυχίου.(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Τμήμα ΣΤ΄) ομόφωνα απέχει από την έκδοση γνωμοδότησης επί του εν θέματι ερωτήματος.


ΝΣΚ/291/2005

Υποχρέωση ή μη, της Εθνικής Σχολής Δικαστών προς καταβολή επιδικασθέντος, με την υπ’ αριθμ.2304/2002 τελεσίδικη απόφαση του Διοικ.Εφ. Θεσ/νίκης, χρηματικού ποσού, παρά το γεγονός ότι ασκήθηκε κατ’ αυτής αίτηση αναιρέσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Εθνική Σχολή Δικαστών υποχρεούται να εκτελέσει τελεσίδικη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, με την οποία επιδικάζεται υπέρ της Α.Τ. χρηματικό ποσό, παρά το γεγονός ότι έχει ασκηθεί κατ’ αυτής αίτηση αναιρέσεως, διότι, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 199 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, εκτελεστός τίτλος είναι, μεταξύ των άλλων, η τελεσίδικη καταψηφιστική απόφαση και δεν υφίσταται διάταξη που να ορίζει κάτι διαφορετικό για την Εθνική Σχολή Δικαστών.