ΝΣΚ/331/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Καζίνο – Αντισταθμιστικά έργα – Ανάκληση άδειας λειτουργίας καζίνο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εάν η κάτοχος της άδειας λειτουργίας του Καζίνο Ρόδου εταιρία «ΚΑΖΙΝΟ ΡΟΔΟΥ Α.Ε.» δεν προβεί, από υπαιτιότητά της, στην επένδυση των 20 δισεκατομμυρίων δραχμών για την κατασκευή έργων στη Ρόδο (τουριστικός λιμένας Ρόδου κλπ), μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία (και την κατά παράταση), ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης δύναται, μετά την εκπνοή της προθεσμίας αυτής, να την κηρύξει έκπτωτη και να ανακαλέσει την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του Καζίνο Ρόδου, μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/110/2008
Θεμελίωση ή όχι υπαιτιότητας της κατόχου της αδείας του Καζίνο Ρόδου ως προς την μη υλοποίηση επενδύσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την εκτεθείσα (κατά το πραγματικό) συμπεριφορά της εταιρείας «ΚΑΖΙΝΟ ΡΟΔΟΥ Α.Ε.» δεν προκύπτει με βεβαιότητα αποκλειστική υπαιτιότητά της και συνεπώς δεν τίθεται επί του παρόντος θέμα ανακλήσεως της άδειας λειτουργίας της.
ΚΑΤΕΧΝ/Δ/53005/1993
Χορήγηση άδειας λειτουργίας Ωδείου στο Πολιτιστικό Οργανισμό Δήμου Ρόδου
ΝΣΚ/3/2006
Καζίνο. Όροι χορηγήσεως αδείας ιδρύσεως και λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η εταιρία «…….ΑΕ» εξακολουθεί, να υφίσταται και λειτουργεί νόμιμα, εφόσον δεν έχει ανακληθεί η πράξη του Υπουργού Εμπορίου, με την οποία εγκρίθηκε η σύστασή της, λαμβανομένου υπ’ όψη, ότι δεν έχει ανακληθεί ούτε η άδεια ιδρύσεως, λειτουργίας και εκμετάλλευσης καζίνο στη Νήσο Σύρο. (ομοφ.) β) Από τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 2206/1994 και της παρ.5 του άρθρου 2 της Τ/6736/2003 Υ.Α. δεν συνάγεται η δυνατότητα μείωσης του χώρου καζίνο. Αντίθετα από τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 1 του Ν 2206/1994 συνάγεται ότι για τη χορήγηση άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας καζίνο, ο χώρος λειτουργίας καζίνο είναι αποφασιστικής σημασίας και τυχόν μείωσή του αποτελεί βασική μεταβολή των όρων χορηγήσεώς της, η οποία δεν είναι επιτρεπτή. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/6/2010
Δυνατότητα μεταβίβασης μετοχών ονομαστικών ανωνύμου εταιρείας μέλους κοινοπραξίας κατόχου άδειας λειτουργίας καζίνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μη λειτουργία του Καζίνο Φλώρινας ως σήμερα από την κάτοχο άδειας λειτουργίας του (2554/21-12-1995 απόφαση Υπουργού Τουρισμού, ΦΕΚ Β΄ 1083/1995) Κοινοπραξία, καθώς και η αναγνωρισθείσα με δύναμη δεδικασμένου υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να αποκαταστήσει τη περιουσιακή ζημία της Κοινοπραξίας, που έπαθε εξ’ αυτού του λόγου και αφορά το χρονικό διάστημα 1999-2004, ως και ο προβληματισμός της ερωτώσας υπηρεσίας ότι έτσι ενδεχομένως «ενδυναμώνεται» το δικαίωμα της Κοινοπραξίας να αξιώσει επιτυχώς με αγωγή τις αξιώσεις της, που αφορούν το χρονικό διάστημα μη λειτουργίας του Καζίνο τα έτη 2005-2009, δεν μπορεί να αποτελέσουν νόμιμους λόγους μη εξετάσεως ή αναβολής εξέτασης μέχρι να λήξει η αντιδικία αμετακλήτως αιτήσεων -που εκκρεμούν στη Διοίκηση και αφορούν αιτήματα περί εγκρίσεως αποκτήσεως με πράξεις διαθέσεως εν ζωή (γονική παροχή-δωρεά) ονομαστικών μετοχών α.ε. μέλους της Κοινοπραξίας- κατόχου της άδειας λειτουργίας καζίνο.
ΝΣΚ/318/2008
Επιτροπή Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο – Χορήγηση εγγράφων και στοιχείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Δ/νση Εποπτείας και η Επιτροπή Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης δεν υποχρεούνται σε χορήγηση εγγράφων και συγκεκριμένα αντιγράφων πρακτικών συνεδριάσεώς των, που αφορούν στη μετοχική σύνθεση αλλοδαπής εταιρίας μη εισηγμένης στο Χρηματιστήριο (και κατόχου της άδειας λειτουργίας του Καζίνο), στα πρόσωπα και στις υποβληθείσες αιτήσεις των για παροχή αδείας καταλληλότητας μετόχου, καθ’ όσον τα στοιχεία αυτά είναι απόρρητα δυνάμει του άρθρου 4 παρ.7 του Ν 2206/1994, για κάθε τρίτο, που δεν περιλαμβάνεται στο μετοχολόγιό της.
63241 ΕΞ 2019
Καθορισμός αμοιβών του Προέδρου, των μελών και των γραμματέων της Επιτροπής Διενέργειας του Διεθνούς Πλειοδοτικού Διαγωνισμού για την Παραχώρηση Άδειας Λειτουργίας Επιχείρησης Καζίνο (ΕΚΑΖ) ευρέoς φάσματος δραστηριοτήτων στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού - Αγίου Κοσμά.
ΝΣΚ/185/2008
Τροποποίηση μονομερώς ατομικής διοικητικής πράξης της άδειας παραχώρησης Καζίνο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης δικαιούται να τροποποιήσει μονομερώς την απόφαση παραχώρησης της άδειας λειτουργίας του Καζίνο Λουτρακίου και το σχετικό συμβατικό όρο που αφορά στην κατασκευή τουριστικού λιμένα στην περιοχή «Ποσειδωνία» του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας, λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της κατασκευής του και να αντικαταστήσει αυτή την υποχρέωση της παραχωρησιούχου Κοινοπραξίας με άλλη επένδυση, ουσιαστικά ισοδύναμη, λαμβανομένων υπόψη των αρχών της χρηστής διοίκησης, της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών και της συναίνεσης της Κοινοπραξίας.
ΑΕΠΠ/507/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης 1/2019 του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την Παραχώρηση Άδειας Λειτουργίας Επιχείρησης Καζίνο (ΕΚΑΖ) ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού - Αγίου Κοσμά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επιλογή του παραχωρησιούχου νέας άδειας καζίνο, με ελάχιστο αρχικό τίμημα 30.000.000 ευρώ και συνολικό ετήσιο τίμημα. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι η διακήρυξη επιβάλλει αντισυνταγματικούς περιορισμούς ως προς τη χώρα εγκατάστασης των δικαιούμενων συμμετοχής και τρίτων, ενώ διαμαρτύρεται για τη δυνατότητα μεταβολής ταυτότητας συμμετεχόντων μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών, γεγονός που δημιουργεί ανασφάλεια.
ΝΣΚ/56/2022
Ερωτάται, εάν κατά την διενέργεια του διαγωνισμού, για την παραχώρηση Άδειας Λειτουργίας Καζίνο (ΕΚΑΖ) ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων, στο Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, και μέχρι την κατακύρωση, έχουν τηρηθεί, με βάση τα στοιχεία που γνωστοποίησε η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.), όλα τα διαδικαστικά βήματα που απαιτούνται από τις διατάξεις του άρθρου 361 του ν.4512/2018, σχετικά με την διενέργεια του διαγωνισμού μέχρι την πράξη κατακύρωσης και σε καταφατική περίπτωση, εάν υπάρχει ευχέρεια ή υποχρέωση του Υπουργού Οικονομικών να υπογράψει την Σύμβαση Παραχώρησης και, ακολούθως, την υπουργική απόφαση για την έκδοση άδειας λειτουργίας Επιχείρησης Καζίνο (ΕΚΑΖ).(....)Κατά το διδόμενο πραγματικό, προεχόντως δε από την θετική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που διενήργησε τον προσυμβατικό έλεγχο, συνάγεται ότι τα διαδικαστικά βήματα που απαιτούνται από τις διατάξεις του άρθρου 361 του ν.4512/2018, σχετικά με την διενέργεια του διαγωνισμού του ερωτήματος μέχρι την πράξη κατακύρωσης, έχουν τηρηθεί. Ακόμα ότι, στο παρόν στάδιο της διαδικασίας, ο Υπουργός Οικονομικών οφείλει να υπογράψει την Σύμβαση Παραχώρησης και την υπουργική απόφαση για την έκδοση της άδειας λειτουργίας επιχείρησης καζίνο (ΕΚΑΖ), υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι δεν έχει ανακύψει νόμιμος λόγος ανατροπής της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης που να δικαιολογεί την μη υπογραφή (κατά πλειοψηφία)
ΝΣΚ/326/2002
Καζίνο. Ανάκληση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας. Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Αρμόδιος να αποφασίσει για την ανάκληση ή όχι της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καζίνου για μη εμπρόθεσμη εκτέλεση των έργων (αντισταθμιστικών) από τον παραχωρησιούχο, που προβλέπονται στην υπουργική απόφαση χορήγησης της άδειας και τη σχετική σύμβαση, καθώς και για την καθυστέρηση πέραν των δέκα ημερών περί την εμπρόθεσμη καταβολή των οικονομικών του υποχρεώσεων υπέρ ΕΟΤ, Δημοσίου κλπ, είναι ο Υπουργός Ανάπτυξης (πλειοψ.). β) Η Επιτροπή Εποπτείας της λειτουργίας των Καζίνων, προκειμένου να εκδώσει τη σύμφωνη γνώμη της, θα πρέπει να αναμένει σχετικό ερώτημα από τον έχοντα την πρωτοβουλία και την αποφασιστική αρμοδιότητα για την ανάκληση της άδειας του Καζίνου, για τους παραπάνω λόγους, Υπουργό Ανάπτυξης (ομόφωνα). ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.