×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/335/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα καταχώρησης στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιριών, αποφάσεων της φερομένης ως αυτόκλητης καθολικής έκτακτης Γ.Σ. ανωνύμου εταιρίας, τελούσης υπό εκκαθάριση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Δ/νση Α.Ε. και Πίστεως της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου δεν πρέπει να προβεί σε καταχώριση στο οικείο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών και σε σχετική δημοσίευση στο Τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε. της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, των αποφάσεων της από 14.9.2010, φερομένης ως αυτόκλητης καθολικής έκτακτης Γ.Σ., της υπό εκκαθάριση, κατ’ άρθρο 22 του Ν 3606/2007, τελούσης εταιρίας με την επωνυμία «G-TRADE ΑΝΩΝΥΜΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ», αφού σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, η ανωτέρω Γ.Σ., δεν ηδύνατο να προβεί σε αντικατάσταση των διορισμένων από το δικαστήριο, ως άνω εκκαθαριστών, καθόσον όπως συνάγεται από το από 14.9.2010 πρακτικό της που υπέβαλε προς την ανωτέρω Δ/νση, δεν είχε περατωθεί η ειδική εκκαθάριση του ανωτέρω άρθρου 22. β) Η ανωτέρω Δ/νση προκειμένου να θεωρήσει, εάν έχει πλέον ολοκληρωθεί το στάδιο της ειδικής εκκαθαρίσεως του άρθρου 22 του Ν 3606/2007, θα πρέπει, κατά τα προαναφερθέντα γενόμενα δεκτά στη θεωρία και τη νομολογία, να βασισθεί αποκλειστικά σε τυχόν υποβληθησόμενο σ’ αυτή, νέο πρακτικό Γ.Σ., από το οποίο θα προκύπτει η ανωτέρω περάτωση, δεν έχει δε την αρμοδιότητα να προβαίνει αυτεπαγγέλτως σε συλλογή αποδείξεων, όπως, εν προκειμένω, δια της λήψεως των επιστολών του Επόπτη και των ανωτέρω εκκαθαριστών που διορίσθηκαν από το δικαστήριο. γ) Εφόσον, από νέο πρακτικό Γ.Σ. συνάγεται, αφ’ ενός μεν, η περάτωση της ειδικής εκκαθαρίσεως του άρθρου 22 του Ν 3606/2007, αφ’ ετέρου δε, η λήψη νέας αποφάσεως της Γ.Σ. περί αντικαταστάσεως των ανωτέρω διορισμένων από το δικαστήριο, κατ’ εφαρμογή της παρ.9 του ανωτέρω άρθρου, εκκαθαριστών, είναι σύννομη μία τέτοια αντικατάσταση στα πλαίσια, πλέον, της κοινής εκκαθαρίσεως των άρθρων 49 επ. του Κ.Ν.2190/1920, υπό την προϋπόθεση βεβαίως, ότι η ανωτέρω απόφαση ελήφθη νομοτύπως με τη νόμιμη απαρτία και πλειοψηφία. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/377/2001

Εταιρείες Ανώνυμες. Περάτωση εκκαθαρίσεως και διαγραφή των από το Μητρώο ΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Μετά την παρέλευση πενταετίας ή δεκαετίας, από τον χρόνο ενάρξεως της εκκαθαρίσεως, που θέτει το άρθρο 49 του ΚΝ 2190/1920, αυτή (εκκαθάριση) θεωρείται περατωθείσα. Εκτοτε η Διοίκηση οφείλει, εντός ευλόγου χρόνου, από της ανωτέρω παρόδου της προθεσμίας, να προβαίνει στη διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο ΑΕ και να δημοσιεύει την σχετική ανακοίνωση περί διαγραφής στο ΦΕΚ (ΤΑΕ και ΕΠΕ), οπότε από της ανωτέρω δημοσιεύσεως παύει και η νομική προσωπικότητα της εταιρείας. 2. Η Διοίκηση οφείλει πριν την διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο να την καλεί, προκειμένου η τελευταία να υποβάλλει σχετικό αίτημά της, περί χορηγήσεως ειδικής αδείας του Υπουργείου Εμπορίου, για παράταση του σταδίου εκκαθαρίσεως (άρθρο 49 παρ.6 του ΚΝ 2190/1920). 3. Μετά την παύση της νομικής προσωπικότητας της ΑΕ, οι εταιρικοί της δανειστές και οι μέτοχοι αυτής, δύνανται να προστατευθούν, όσον αφορά τις απαιτήσεις τους, κατά τις γενικές διατάξεις του ΑΚ και ιδία με αυτές των άρθρων 75,76,1913 επ. και 1918 τούτου, περί ευθύνης των εκκαθαριστών και δικαστικής εκκαθαρίσεως κληρονομίας. 4. Η υποβολή αιτήματος από τους εκκαθαριστές της εταιρείας για περάτωση της εκκαθαρίσεως πέραν της πενταετίας, δεν απαιτείται να συνοδεύεται από σχετική απόφαση της Γενικής Συνελεύσεως (άρθρα 49 παρ.7 και 21 ΚΝ 2190/1920).


ΝΣΚ/292/2016

Εκκαθάριση διαλυθέντος συνδικαλιστικού σωματείου. Εφαρμογή των διατάξεων του ν.4182/2013 ή του Α.Κ.. Αρμόδια για την εποπτεία της εκκαθάρισης διοικητική αρχή.(...) Η διαδικασία εκκαθαρίσεως συνδικαλιστικού σωματείου ρυθμίζεται από τις διατάξεις του Α.Κ.. Κατά συνέπεια, η αντικατάσταση των εκκαθαριστών αποφασίζεται από το Μονομελές Πρωτοδικείο της έδρας του σωματείου μετά από αίτηση παντός έχοντος έννομο συμφέρον. Περαιτέρω, η διαδικασία εκκαθαρίσεως δεν εποπτεύεται από κάποια διοικητική αρχή. Σε κάθε περίπτωση, όμως, υφίσταται υποχρέωση λογοδοσίας των εκκαθαριστών, στο Ελληνικό Δημόσιο (ομοφ.).


ΝΣΚ/322/2007

Εκκαθάριση χρηματιστηριακής ανώνυμης εταιρείας, που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 4α του Ν 1806/1988.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ανώνυμη χρηματιστηριακή εταιρεία που έχει υπαχθεί στο καθεστώς της ειδικής χρηματιστηριακής εκκαθαρίσεως του άρθρου 4α του Ν 1806/1988, δεν τελεί ταυτοχρόνως και σε κοινή εκκαθάριση της Α.Ε. του Κ.Ν. 2190/1920, και δεν τυγχάνει, κατά το ανωτέρω στάδιο της ειδικής χρηματιστηριακής εκκαθαρίσεως, αναλόγου εφαρμογής η παρ.6 του άρθρου 49 του ανωτέρω Κ.Ν., περί μη υπερβάσεως του χρόνου εκκαθαρίσεως πέραν της πενταετίας ή κατόπιν παρατάσεώς της πέραν της δεκαετίας. β) Κατά το στάδιο της ανωτέρω ειδικής χρηματιστηριακής εκκαθαρίσεως πρέπει να συντάσσονται ετήσιοι ισολογισμοί και να υποβάλλονται στις διατυπώσεις δημοσιότητος του άρθρου 7α του Κ.Ν. 2190/1920.


ΝΣΚ/153/2003

Ευθύνη εποπτών και εκκαθαριστών ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε ασφαλιστική εκκαθάριση, έναντι του Δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο επόπτης και ο εκκαθαριστής σύμφωνα με το άρθρο 12α παρ.12 του Ν. Δ/τος 400/1970, ως ισχύει, δεν υπέχουν οποιαδήποτε ευθύνη για χρέη της ασφαλιστικής επιχειρήσεως προς το Δημόσιο ή τους φορείς κοινωνικής ασφαλίσεως, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαιώσεώς των, δηλ. αδιαφόρως, αν τα χρέη γεννήθηκαν και βεβαιώθηκαν κατά το στάδιο λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας ή κατά το στάδιο της ασφαλιστικής εκκαθαρίσεως. Τα ανωτέρω πρόσωπα, όμως, δεν απαλλάσσονται από την κοινή ευθύνη των άρθρων 914, 919 Α.Κ.


ΝΣΚ/333/2013

Ανάκληση κατασχετηρίου εγγράφου Δ.Ο.Υ. εις βάρος εταιρείας τελούσας υπό ειδική εκκαθάριση του άρθρου 22 του Ν. 3606/2007.α) Η διοίκηση μπορεί να προβεί σε ανάκληση του κατασχετηρίου εγγράφου με το οποίο επιβλήθηκε κατάσχεση εις χείρας τραπεζικού ιδρύματος και επί απαιτήσεων εταιρείας που τελεί υπό ειδική εκκαθάριση, διότι η κατάσχεση επιβλήθηκε παρά τις διατάξεις του άρθρου 22 του Ν. 3606/2007, που απαγορεύουν στη συγκεκριμένη περίπτωση την αναγκαστική εκτέλεση, ενώ δεν υφίσταται υποχρέωση συμμόρφωσης προς την υπ’ αριθ. 14846/2012 απόφαση του Μ.Δ.Π. Αθηνών, η οποία δεν καταλαμβάνει την εν λόγω κατάσχεση. β) Εφόσον η διοίκηση αποφασίσει την ανάκληση αυτή, θα έχει αναδρομικές συνέπειες και πρέπει να επιστραφούν στην Τράπεζα ως αχρεωστήτως καταβληθέντα τα ήδη καταβληθέντα από την Τράπεζα χρηματικά ποσά, τα οποία στην περίπτωση αυτή δεν προσαυξάνονται με τόκο υπερημερίας. (ομοφ.) Παραπέμφθηκε στην Α΄Τακτική Ολομέλεια Ν.Σ.Κ., η οποία εξέδωσε την υπ'αριθμ. 191/2014 Γνωμοδότηση


ΝΣΚ/68/2016

Τύχη της περιουσίας του διαλυθέντος ιδρύματος με την επωνυμία «Ίδρυμα Αποκαταστάσεως Ομογενών εξ Αλβανίας».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κυριότητα των ακινήτων του υπό εκκαθάριση ιδρύματος με την επωνυμία «Ίδρυμα Αποκατάστασης Ομογενών εξ Αλβανίας» ανήκει μέχρι και σήμερα στο Ίδρυμα. Μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων για την εκκαθάριση ενεργειών των εκκαθαριστών του, οι τελευταίοι δεσμεύονται να μεταβιβάσουν τα εν λόγω ακίνητα στο Ελληνικό Δημόσιο. Ο Υπουργός των Εξωτερικών εξακολουθεί να εποπτεύει το ως άνω Ίδρυμα, όσο διαρκεί η διαδικασία της εκκαθαρίσεως και μόνο για τα ζητήματα που αφορούν στη διαδικασία αυτή. Για την μεταβίβαση της κυριότητας των ακινήτων του Ιδρύματος στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτείται η σύνταξη σχετικής συμβολαιογραφικής πράξης μεταξύ των εκκαθαριστών, ως εκπροσώπων του Ιδρύματος και του νομίμου εκπροσώπου του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και μεταγραφή της πράξης στα βιβλία του κατά τόπον αρμοδίου υποθηκοφυλακείου και στο κτηματολόγιο. Δεν είναι δυνατή η μεταβίβαση των ακινήτων του Ιδρύματος, αιτία δωρεάς, στο Φιλανθρωπικό Σωματείο με την επωνυμία «Παιδικά χωριά S0S Ελλάδος», ούτε η παραχώρησή τους κατά χρήση στο ως άνω Φιλανθρωπικό Σωματείο. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/73/2017

Απωλεια πρωτοτύπων δικαιολογητικών(..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα φωτοαντίγραφα των απωλεσθέντων υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες πρωτοτύπων του 2/6.7.2009 δελτίου αποστολής και του 101/21.6.2011 τιμολογίου της φερομένης ως δικαιούχου εταιρείας δεν αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά εκκαθαρίσεως και πληρωμής της εντελλόμενης με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνης. Εξάλλου, στην προκειμένη περίπτωση δεν συντρέχουν οι αναφερόμενες στην προηγούμενη νομική σκέψη προϋποθέσεις για την κατ’ εξαίρεση εκκαθάριση και πληρωμή δαπάνης σε περίπτωση απώλειας των πρωτοτύπων δικαιολογητικών. Ειδικότερα, δεν προκύπτει ότι έχει διενεργηθεί Ε.Δ.Ε. από τα προβλεπόμενα από τις οικείες διατάξεις όργανα, από το Πόρισμα της οποίας να προκύπτει ότι τα εν λόγω δικαιολογητικά έχουν απωλεσθεί με υπαιτιότητα των οργάνων του Νοσοκομείου, επιπλέον, δε, δεν προσκομίζονται αντίγραφα των απωλεσθέντων πρωτοτύπων δικαιολογητικών, θεωρημένα από δημόσια αρχή, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση της φερομένης ως δικαιούχου για την ακρίβεια του περιεχομένου τους... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


50869/2013

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 94/2012 απόφασης Δημο­τικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης που αφορά «Λύση της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Τεχνών και άθλησης του Δήμου Θεσσαλονίκης (Κ.Ε.Τ.Α.) θέση αυτής σε εκκαθάριση και διορισμός εκκαθαριστών


ΝΣΚ/436/2013

Φορολογική μεταχείριση ημεδαπής τράπεζας, η οποία τελεί υπό το καθεστώς της ειδικής εκκαθαρίσεως του άρθρου 68 του ν. 3601/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικό ίδρυμα «Proton Τράπεζα Α.Ε.» βαρύνεται με όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις που γεννώνται και ανάγονται στο χρονικό διάστημα που διαρκεί η εκκαθάριση, πλην όμως υποχρεούται σε υποβολή δηλώσεως φορολογίας εισοδήματος για τα εισοδήματα που απέκτησε τόσο για το χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη της εκκαθάρισης (από 1-1-2011 έως και 8-10-2011), όσο και για το χρονικό διάστημα που διαρκεί αυτή, ενώ στο μεταβατικό πιστωτικό ίδρυμα μεταβιβάσθηκαν, οι φορολογικές υποχρεώσεις του υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικού ιδρύματος που αφορούν το χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη της εκκαθαρίσεως, ανεξαρτήτως αν οι σχετικές οφειλές είναι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες κατά τον χρόνο θέσεώς του υπό εκκαθάριση, αρκεί να γεννήθηκαν ή να ανάγονται στο προ αυτής χρονικό διάστημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/191/2014

Νομιμότητα επιβολής κατάσχεσης εκ μέρους του δημοσίου και εις χείρας τρίτων για απαιτήσεις ανώνυμης χρηματιστηριακής εταιρείας, που τελεί σε εκκαθάριση. Συντρέχει νόμιμος λόγος ώστε το Δημόσιο α) να προβεί στην άρση της κατάσχεσης που επέβαλε εις χείρας τρίτου, ήτοι της τραπεζικής εταιρείας υπό την επωνυμία «….» και εις βάρος της οφειλέτριας εταιρείας «….», παρά την ρητή απαγόρευση της λήψης αναγκαστικών μέτρων, ενόσω η οφειλέτρια τελεί υπό εκκαθάριση κατά το Ν. 1806/1988 και το Ν. 3606/2007 και β) να αποδώσει ατόκως τα εκ μέρους της ως άνω τραπεζικής εταιρείας καταβληθέντα. (ομοφ.) - Παραπέμφθηκε από την υπ' αριθμ. 333/2013 Γνωμ. Α΄ Τμήματος ΝΣΚ.