×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/339/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρχαιολογικοί χώροι. Διακοπή λειτουργίας λατομείων εντός αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Καστανά, Πάρεδρος. Το ΥΠΠΟ θα πρέπει να προχωρήσει στην ανάκληση των υπ αυτού εκδοθεισών διοικητικών πράξεων, με τις οποίες δόθηκε άδεια λειτουργίας λατομείων μαρμάρου εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου Δήμου Ραμνούντος Αττικής, καθόσον η ως άνω δραστηριότητα απαγορεύεται ρητά από την κείμενη νομοθεσία. Η ανάκληση των πράξεων αυτών θα γίνει για λόγους υπερτέρου δημοσίου συμφέροντος, ήτοι για την προστασία των αρχαίων και του περιβάλλοντος αυτά χώρου, τα οποία βλάπτονται ουσιωδώς από την λειτουργία των λατομείων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/449/2001

Λατομεία. Αρχαιολογικοί χώροι. Επαναπροσδιορισμός των ορίων λατομικής περιοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Ο Νομάρχης Μεσσηνίας οφείλει να τροποποιήσει την απόφαση καθορισμού της λατομικής περιοχής στην θέση Παλιοτσουκαλαίϊκα της περιοχής Τσουκαλαίϊκων Ν. Μεσσηνίας και να επαναπροσδιορίσει τα όρια της λατομικής περιοχής, ούτως ώστε αυτά να απέχουν δύο (2) τουλάχιστον χιλιόμετρα από τα όρια του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου. Μετά την κατά τα άνω τροποποίηση και επαναπροσδιορισμό των ορίων της λατομικής περιοχής ο Νομάρχης οφείλει να ανακαλέσει τις άδειες εκμεταλλεύσεως ή να καταγγείλει τις συμβάσεις μισθώσεως λατομείων αδρανών υλικών που τυχόν λειτουργούν στο τμήμα της λατομικής περιοχής που θα καταργηθεί με την απόφαση τροποποιήσεως και επαναπροσδιορισμού των ορίων, διότι θα έχουν απωλέσει το νόμιμο έρεισμά τους. β) Πριν από την έκδοση της απόφασης τροποποίησης της αποφάσεως καθορισμού της λατομικής περιοχής και επαναπροσδιορισμού των ορίων της περιοχής αυτής, δεν απαιτείται να συσταθεί και γνωμοδοτήσει σχετικώς, η προβλεπόμενη, από τις διατάξεις των άρθρων 1 επ. του ΒΔ της 27/30-3-1919 Περί συστάσεως ειδικής επιτροπής προς γνωμοδότησιν περί της εκδόσεως ή μη απαγορευτικής διαταγής της λατομίας δι αρχαιολογικούς λόγους, επιτροπή, δεδομένου ότι το ως άνω ΒΔ καταργήθηκε με το άρθρο 54 παρ.1 περ.α και στ του Ν 669/1977.


ΔΑΠ/Α/Φ.4.2/οικ.171311/426/2018

Καθορισμός διαδικασίας άσκησης δραστηριοτήτων έρευνας και εκμετάλλευσης λατομείων σε ιδιωτικές εκτάσεις καθώς και εγκατάστασης και λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας, εντός του λατομικού χώρου, των εξορυσσόμενων ορυκτών.


ΝΣΚ/8/2013

Χορήγηση ή μη άδειας ολοκληρώσεως εργασιών ανεγέρσεως οικοδομής, που βρίσκεται εντός της αδόμητης περιοχής (ζώνης προστασίας Α΄) αρχαιολογικού χώρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Υπηρεσία δύναται να χορηγήσει άδεια ολοκληρώσεως εργασιών ανεγέρσεως διώροφης οικοδομής, φερόμενης ιδιοκτησίας Ε.Π., που βρίσκεται στη θέση «Καλαμωτή» της Χώρας Πάτμου, εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου και εντός της αδόμητης περιοχής (ζώνης προστασίας Α) αυτού, καθόσον οι εργασίες του εν λόγω κτίσματος έχουν εκτελεσθεί με νόμιμη οικοδομική άδεια, οι αιτούμενες εργασίες δεν συνιστούν νέα δόμηση και τέλος με την αποπεράτωση του κτίσματος θα αρθεί η αισθητική βλάβη του αρχαιολογικού χώρου της Χώρας Πάτμου και μάλιστα της ζώνης Α΄ αυτού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/270/2009

Μεταλλεία. Αρμόδια υπηρεσία για χορήγηση άδειας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εκτός λατομικού χώρου ευρισκομένου εντός δημοσίου μεταλλείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμοδιότητα των υπηρεσιών για την αδειοδότηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας μεταλλευτικών και λατομικών προϊόντων προσδιορίζεται με κριτήρια τον τόπο εγκατάστασης της περιλαμβάνουσας αυτές μονάδας επεξεργασίας και το είδος των εξορυσόμενων και στη συνέχεια επξεργαζόμενων προϊόντων για την εκμετάλλευση των οποίων εκδίδεται χωριστή ειδική για κάθε ένα άδεια. Έτσι για μεν τις εκτός μεταλλευτικών ή λατομικών χώρων εγκαταστάσεις η αδειοδότηση γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3325/2005 για δε τις εντός αυτών από τις σχετικές περί μεταλλείων ή λατομείων αντίστοιχα ειδικές διατάξεις, όπως αυτές έχουν στο πλαίσιο της αποκέντρωσης προσδιοριστεί και από τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Π.Δ. 92/1993. Τα ίδια ισχύουν και για τις εγκαταστάσεις λατομείων που λειτουργούν εντός ευρύτερου μεταλλευτικού χώρου ή μεταλλείου.


ΝΣΚ/277/2004

Έγκριση εργασιών ανεγέρσεως αποθηκευτικών χώρων επί ακινήτου κειμένου εντός κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Υπουργείο Πολιτισμού, κατά δεσμία αρμοδιότητα, θα πρέπει να απορρίψει το αίτημα της εταιρείας «.... Α.Ε.», δεδομένου ότι η ανέγερση αποθήκης πρώτων υλών και ετοίμου προϊόντος, επιφανείας 4.742,04 τ.μ. επί ακινήτου, κειμένου εντός περιοχής κηρυγμένης ως αρχαιολογικού χώρου και χαρακτηρισμένης από το από 20-2-2003 Π. Δ/γμα (ΦΕΚ 199/6-3-2003 τ.Δ ) ως Β2, για την οποία υποβλήθηκε από την παραπάνω εταιρεία αίτηση στο αρμόδιο Πολεοδομικό Γραφείο μετά την έναρξη ισχύος του εν λόγω Διατάγματος, δεν επιτρέπεται από αυτό (Π. Δ/γμα).


ΝΣΚ/341/2005

Δυνατότητα ή μη νομιμοποιήσεως αυθαιρέτων κατασκευών, που έγιναν εντός αρχαιολογικών χώρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το Υπουργείο Πολιτισμού δεν μπορεί να νομιμοποιήσει τις αυθαίρετες κατασκευές, που έγιναν εντός των ορίων του οικισμού Αγ. Βαρβάρας Βραχασίου Μιραμπέλλου Ν. Λασιθίου, σύμφωνα με τους εγκεκριμένους από το Νομάρχη Λασιθίου όρους δομήσεώς του, κατά τη χρονική περίοδο που ο οικισμός αυτός είχε περιληφθεί στην οριοθετημένη Ζώνη Β΄ Προστασίας του αρχαιολογικού χώρου Μαλίων, διότι αυτές, τόσον κατά το χρόνο που έγιναν, όσον και κατά το χρόνο που ζητείται η νομιμοποίησή τους, βρίσκονται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου των Μαλίων. β) Το Υπουργείο Πολιτισμού δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προχωρήσει στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών που έγιναν εντός αρχαιολογικών χώρων, των οποίων κατά το χρόνο που ζητείται η νομιμοποίηση δεν μεταβλήθηκε ο χαρακτηρισμός. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/316/2006

Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης για την ανάκληση διοικητικών πράξεων επειδή έχουν εκδοθεί αμετάκλητες αποφάσεις Διοικητικών Δικαστηρίων, που έκριναν για «όμοιες» πράξεις ότι στηρίζονται σε αντισυνταγματικές διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση οφείλει κατ’ αρχήν να ανακαλέσει τις «όμοιες» ατομικές πράξεις, που έχουν το ίδιο νόμιμο έρεισμα με ακυρωθείσες με τις αποφάσεις ΣτΕ με αριθ. 1986-1990/2005 (Ολομ.), 4052-4055/2005 και 354-365/2006 κ.α. διοικητικές πράξεις, εφ’ όσον συντρέχουν και οι λοιπές προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις, τις αρχές του διοικητικού δικαίου και την νομολογία (κυρίως βλ. Ολομ. ΣτΕ 2176, 2177/2004) προϋποθέσεις. Επαφίεται όμως στη Διοίκηση η εκτίμηση και στάθμιση λόγων «υπερτέρου δημοσίου συμφέροντος», που δύνανται να αποκλείσουν αιτιολογημένως την αιτούμενη ανάκληση. β) Μετά από λεπτομερή έλεγχο της συνδρομής των ιδίων προϋποθέσεων η Διοίκηση οφείλει να αντιμετωπίσει αναλόγως και τις ήδη απορριφθείσες αντίστοιχες αιτήσεις.


ΝΣΚ/101/2021

Απαλλαγή της μισθώτριας του αναψυκτηρίου που λειτουργεί εντός του Αρχαιολογικού Χώρου Δελφών από την υποχρέωση καταβολής μισθωμάτων, για όσο χρόνο δεν λειτουργούσε ο συγκεκριμένος Αρχαιολογικός Χώρος, λόγω του επιβληθέντος για την αντιμετώπιση της πανδημίας «COVID 19» μέτρου της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των Αρχαιολογικών Χώρων και Αρχαιολογικών Μουσείων.(....)Η επιχείρηση αναψυκτηρίου που λειτουργεί εντός του Αρχαιολογικού Χώρου Δελφών, της οποίας η δραστηριότητα ανεστάλη, δυνάμει του άρθρου πρώτου της κυρωθείσας με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020, από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού», και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτής εκδοθεισών ΚΥΑ, κατά το χρονικό διάστημα από την 7η Νοεμβρίου του 2020 έως την 22η Μαρτίου 2021, κατά το οποίο τελούσαν σε αναστολή λειτουργίας και όλοι οι Αρχαιολογικοί Χώροι, υπό την προϋπόθεση ότι περιλαμβάνεται στις επιχειρήσεις που χαρακτηρίστηκαν πληττόμενες για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2020 και Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2021, σύμφωνα με τις Υ.Α. που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου δεύτερου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) της 20-3-2020, που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020, απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής μισθωμάτων, για το διάστημα αυτό, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία ειδικές ρυθμίσεις για τη μείωση των μισθωμάτων, που θεσπίστηκαν για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/32/2023

Ερωτάται εάν είναι επιτρεπτό η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας να εξετάσει το αίτημα: α) αλλαγής χρήσης του υφιστάμενου ισόγειου κτηρίου, ιδρυμένου σε θέση κηρυγμένου μνημείου, σχεδόν στο σύνολό του κατεδαφισμένου σήμερα, επί των οδών Μπάλκου & Περδικάρη, εντός της πόλης της Πρέβεζας, Δ.Ε. Πρέβεζας, Δήμου Πρέβεζας, Π.Ε. Πρέβεζας, από Λέσχη Σώματος Ελλήνων Προσκόπων (Σ.Ε.Π.) σε επιπλωμένα διαμερίσματα, και β) εργασιών ανακαίνισης του εν λόγω κτηρίου, καθώς η διαδικασία τακτοποίησης του εν λόγω κτηρίου, βάσει του άρθρου 116 του ν. 4495/2017, σε συνδυασμό με το άρθρο 10 του ν. 4858/2021, προέκυψε χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση - έγκριση από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.(....)Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για τη διατήρηση, προστασία, προβολή και ανάδειξη των σωζομένων τμημάτων του αρχαίου κηρυγμένου μνημείου (οθωμανικό τέμενος Εσκί Τζαμί) είναι αρμόδια, σύμφωνα και με την διάταξη του άρθρου 10 του Αρχαιολογικού Νόμου (ν. 4858/2021), να εξετάσει το αίτημα της εταιρείας «T. Ε.Ε.», μισθώτριας του επίμαχου ακινήτου, για : 1) αλλαγή χρήσης του υφιστάμενου ισόγειου κτηρίου, ιδρυμένου σε θέση κηρυγμένου μνημείου, από Λέσχη Σώματος Ελλήνων Προσκόπων (Σ.Ε.Π.), σε επιπλωμένα διαμερίσματα και 2) έγκριση εργασιών ανακαίνισης του εν λόγω κτηρίου. Ενόψει όμως των πραγματικών δεδομένων του εν θέματι ερωτήματος, η ως άνω Αρχαιολογική Υπηρεσία οφείλει, προεχόντως, να ενημερώσει την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης περί της μη νομιμότητας υπαγωγής του επίμαχου κτίσματος στις διατάξεις του ν. 4495/2017, διότι τούτη έλαβε χώρα χωρίς προηγούμενη έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, προκειμένου η ανωτέρω Υπηρεσία Δόμησης ενεργήσει τα νόμιμα για την ανάκληση της υπαγωγής του εν λόγω αυθαιρέτου κτίσματος στις διατάξεις του ν. 4495/2017 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/48/2004

Ανάκληση διοικητικών πράξεων περί αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού κατά την υποβολή της σχετικής περί τούτου αιτήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή, κατά νόμο, η ακύρωση της αιτήσεως αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού και η ανάκληση από τη Διοίκηση των σχετικών περί αποστρατείας του διοικητικών πράξεων, εφόσον αυτός με αίτησή του, υποβληθείσα εντός ευλόγου χρόνου, επιδιώκει τούτο και δεν παραβλάπτεται ουσιωδώς το δημόσιο συμφέρον και η εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Με την έκδοση των σχετικών πράξεων ανακλήσεως θα καταστεί δυνατό ο αιτών να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία και στην κατάσταση που βρισκόταν κατά το χρόνο αποχωρήσεως από αυτήν. Περαιτέρω, εφόσον στο πρόσωπο του αιτούντος δεν συντρέχει λόγος αυτεπάγγελτης αποστρατείας, η διαδικασία για την εκ νέου αποστρατεία του δύναται να κινηθεί μόνο κατόπιν σχετικής αιτήσεως αυτού.