×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/340/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών και προμήθειας αγαθών – Υποκατάσταση εταιρείας – Μετατροπή ομόρρυθμης εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεδομένης της σχετικής προβλέψεως στην προκήρυξη του διαγωνισμού και στη, μέσω αυτού, καταρτισθείσα σύμβαση, χωρεί νομίμως, με την έγκριση της αναθέτουσας αρχής, η ως άνω υποκατάσταση. β) Εγκρίνεται νομίμως η, κατά τον εταιρικό τύπο, μετατροπή ομόρρυθμης εταιρείας, μέλους ενώσεως εταιρειών, που ανέλαβε την εκτέλεση του έργου της ως άνω συμβάσεως, σε εταιρεία περιορισμένης ευθύνης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/312/2012

Μετατροπή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την 11η /4/2012, δηλαδή μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 283 του Ν. 4072/2012, επιτρέπεται η μετατροπή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία υπό τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 283 (γνήσια μετατροπή), με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η νομική προσωπικότητα της Ε.Π.Ε., με νέα νομική μορφή στο πρόσωπο της Ο.Ε. ή Ε.Ε. χωρίς να επέρχεται, η διάλυση της Ε.Π.Ε. Αντιθέτως, πριν από την ως άνω ημερομηνία δεν ήταν επιτρεπτή η εν λόγω μετατροπή διότι δεν προβλεπόταν από ρητή διάταξη νόμου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/322/2002

Προμήθειες. Σύμβαση προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων - Τροποποίηση. Υποκατάσταση προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι νόμιμη η υπεισέλευση νομικού προσώπου στα δικαιώματα και υποχρεώσεις συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, όταν η υπεισέλευση αυτή έγινε λόγω συγχωνεύσεως της αρχικής προμηθεύτριας (αλλοδαπής εταιρείας) με άλλη εταιρεία και υπό την προϋπόθεση ότι το Ελληνικό Δημόσιο συγκατατίθεται στη συνέχιση εκτελέσεως της συμβάσεως από το νέο εταιρικό σχήμα.


ΠΟΛ.1180/2012

ΑΔΑ: Β4Θ9Η-Υ0Τ - Μετατροπή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία με τις διατάξεις του άρθρου 283 του ν.4072/2012.


ΝΣΚ/16/2011

Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού  αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε. 

ΝΣΚ/13/2003

Ευθύνη Αθλητικής Ανώνυμης Εταιρείας (ΑΑΕ) για την καταβολή φόρων που έχουν βεβαιωθεί σε βάρος Αθλητικού Σωματείου και αφορούν δραστηριότητα Τμήματος Αμοιβομένων Αθλητών (ΤΑΑ), από τη μετατροπή του οποίου συνεστήθη η ΑΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα ποσά φόρου τα οποία έχουν βεβαιωθεί σε βάρος Αθλητικού Σωματείου και αφορούν δραστηριότητα ΤΑΑ, μπορούν να εξατομικευτούν από τα λοιπά ποσά βεβαιωμένων φόρων σε βάρος του Αθλητικού Σωματείου και στη συνέχεια να καταβληθούν καθ υποκατάσταση από την ΑΑΕ, που συστήθηκε από τη μετατροπή του Τμήματος αυτού κατ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 64 παρ.2 και 73 παρ.1 του Ν 2725/1999.


ΕΑΔΗΣΥ/1199/2022

Για να εξετάσει την από 13-6-2022 με Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. 842/13.6.2022 προδικαστική προσφυγή της ένωσης οικονομικών φορέων με την επωνυμία «...» με δ.τ. «...με δ.τ. ...» και ενός εκάστου εκ των μελών της, ήτοι: 1. Της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «...» με δ.τ. «....», η οποία εδρεύει στην …, οδός …, αριθμ. …, με ΑΦΜ ..., νομίμως εκπροσωπούμενης, 2. Της εταιρείας περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «...», η οποία εδρεύει στην …, οδός …, αριθμ. …, με ΑΦΜ ..., νομίμως εκπροσωπούμενης, και 3. Της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «....» με δ.τ. «...», η οποία εδρεύει στην …, οδός …, αριθμ. …, με ΑΦΜ ..., νομίμως εκπροσωπούμενης.


ΕλΣυν/Ε Κλιμ/361/2010

Συμπληρωματική σύμβαση. Υποκατάσταση αναδόχου μετά την κατακυρωτική απόφαση από τρίτο. Απαιτείται εγκριτική απόφαση της προϊσταμένης αρχής, στην οποία να αιτιολογείται πλήρως αν η εργοληπτική επιχείρηση, που θα υποκαταστήσει τον ανάδοχο έχει τα ίδια προσόντα που απαιτήθηκαν για την ανάληψη του έργου και παρέχει τα απαραίτητα εχέγγυα για την κατασκευή του. Ως τρίτος νοείται και η ανώνυμη εταιρεία, στην οποία μετά την κατακύρωση εισφέρθηκε ένα-ντι μετοχών της ο κατασκευαστικός κλάδος της αναδόχου ανώνυμης εταιρείας, αφού η απόσχιση του κατασκευαστικού κλάδου και η εισφορά του σε άλλη εταιρεία χωρίς να λυθεί η δότρια εται-ρεία διέπεται από τους κανόνες της ειδικής διαδοχής του άρθρου 4 παρ. 3 του ν.2166/1993. Στην περίπτωση αυτή για την υποκατάσταση απαιτείται η τήρηση της προμνησθείσας διαδικασίας. Διαπίστωση ουσιωδών νομικών πλημμελειών, καθόσον α) αορίστως αιτιολογείται η συνδρο¬μή των απροβλέπτων περιστάσεων, β) η αναθέτουσα αρχή ομολογεί για κάποιες εργασίες ότι οφείλονται σε αστοχία των εγκεκριμένων μελετών και κατασκευαστικών σχεδίων, γ) υπάρχουν εργασίες, οι οποίες αποτελούν επέκταση του τεχνικού αντικειμένου του έργου ή αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητάς του, δ) υπάρχουν εργασίες που έχουν προβλεφθεί στα συμβατικά τεύχη και επομένως αποτελούν τεχνικό αντικείμενο της κύριας σύμβασης. Με την 2838/2010 απόφασή του το VI Τμήμα, επιληφθέν αιτήσεως ανακλήσεως κατά της προμνησθείσας πράξης ανέβαλε την έκδοση οριστικής απόφασης, προκειμένου να προσκομισθεί αιτιολογημένη απόφαση της προϊσταμένης αρχής, με την οποία να εγκρίνεται η υποκατάσταση της αναδόχου Κ/Ξ από το νέο κοινοπρακτικό σχήμα, κατά το άρθρο 65 του ν.3669/2008.


ΕλΣυν.Κλ.Στ/9/2017

Προμήθεια τροφίμων:Μη νομίμως απορρίφθηκε η προσφορά της εταιρείας «…» κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής – τεχνικής προσφοράς, για τους ακόλουθους λόγους: Από τη διακήρυξη ..προέκυπτε υποχρέωση κατάθεσης Πρακτικού Δ.Σ. σχετικά με την έγκριση συμμετοχής στο διαγωνισμό μόνο στις ανώνυμες εταιρείες. Αντίστοιχη υποχρέωση ως προς τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης δεν προβλεπόταν, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι το προαναφερόμενο δικαιολογητικό αναφερόταν και στις υποψήφιες εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, δεδομένου ότι κατά τις διατάξεις του ν. 3190/1955 «περί εταιρειών περιορισμένης ευθύνης» (Α 91) .. στις τελευταίες δεν προβλέπεται διοικητικό συμβούλιο. Άλλωστε, ως προς την εκπροσώπηση του νομικού προσώπου ..οριζόταν σαφώς το δικαιολογητικό που έπρεπε να κατατεθεί κατά παραπομπή προς τη νομική φύση της προσφέρουσας εταιρείας, πρακτικό ΔΣ -για τις ανώνυμες εταιρείες- ή απόφαση εταίρων -για τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης. Η προαναφερόμενη εταιρεία περιορισμένης ευθύνης εκ περισσού συμπεριέλαβε στην προσφορά της Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης σχετικά με την έγκριση συμμετοχής της στο διαγωνισμό. Ως εκ περισσού υποβληθέν, το δικαιολογητικό αυτό δεν έπρεπε να ληφθεί υπόψη. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν επιτρεπτό η αξιολόγησή του να προκαλέσει την αποβολή της προσφέρουσας, δεδομένου ότι λόγο αποκλεισμού από τη διαγωνιστική διαδικασία αποτελούσε σύμφωνα με τη διακήρυξη η μη υποβολή κάποιου από τα ζητούμενα δικαιολογητικά..(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, κωλύεται εν μέρει η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων προμήθειας τροφίμων, ειδικότερα με την εταιρεία «…» κατά το τμήμα 4 και με την εταιρεία «…» κατά το τμήμα 11, ενώ, κατά τα λοιπά δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων.25/1/2017


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/361/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης έχει εν προκειμένω τηρηθεί πλημμελώς από την αναθέτουσα Αρχή για τους εξής δύο λόγους: (α) Μεταξύ των δικαιολογητικών της προσωρινής αναδόχου δεν περιλαμβάνεται υπεύθυνη δήλωση προς απόδειξη της μη συνδρομής στο πρόσωπό της του προβλεπόμενου στις διατάξεις που εκτίθενται στη σκέψη 3 λόγου αποκλεισμού, ούτε προκύπτει ότι ζητήθηκε αυτή στο πλαίσιο συμπλήρωσης των αρχικώς υποβληθέντων δικαιολογητικών κατακύρωσης, προς επαλήθευση της σχετικής δήλωσης που περιέλαβε η εν λόγω εταιρεία στο ΕΕΕΣ που είχε καταθέσει κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς της στον ελεγχόμενο διαγωνισμό. Και ναι μεν η ίδια εταιρεία εδρεύει στη Σουηδία, η οποία δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των μη συνεργάσιμων στον φορολογικό τομέα κρατών (βλ. σκέψη 3), πλην, λαμβάνοντας υπόψη αφ’ ενός ότι ως συμμετοχή στον διαγωνισμό εξωχώριας εταιρείας νοείται και η κατοχή μετοχών ή εταιρικών μεριδίων σε εταιρεία που συμμετέχει ως υποψήφια στον ίδιο διαγωνισμό, υπό τις προϋποθέσεις του δευτέρου εδαφίου της περίπτωσης (α) της παραγράφου του άρθρου 4 του ν. 3310/2005, αφ’ ετέρου ότι από τα λοιπά προσκομισθέντα δικαιολογητικά κατακύρωσης, δεν προκύπτουν τα πρόσωπα που μετέχουν στο εταιρικό κεφάλαιο της εν λόγω σουηδικής εταιρείας, δεν μπορεί να θεωρηθεί πλήρως αποδεδειγμένη εν προκειμένω η μη συμμετοχή στον ελεγχόμενο διαγωνισμό εξωχώριας εταιρείας. (β) Από τα δικαιολογητικά κατακύρωσης και δη το προσκομισθέν «Ηλεκτρονικό Πιστοποιητικό εγγραφής» στο σουηδικό Γραφείο Καταχώρισης Επιχειρήσεων προκύπτει ότι η εταιρεία, ως ιδιωτική εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, κατ’ αρχήν αντιστοιχεί, κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σκέψη 6, σε ελληνική εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, η οποία δεν υπέχει, κατά την 28/21 διακήρυξη, υποχρέωση προσκόμισης δικαιολογητικών προς απόδειξη ονομαστικοποίησης του κεφαλαίου της μέχρι φυσικού ή νομικού προσώπου πλην ανώνυμης εταιρείας. Ωστόσο, η αναγραφή στην κατακυρωτική απόφαση και στο υποβληθέν για έλεγχο σχέδιο συμφωνίας - πλαίσιο της ίδιας εταιρείας ως «ΑΕ», καταλείπει εύλογη αμφιβολία στο Κλιμάκιο ως προς τη νομική μορφή που φέρει αυτή σήμερα, ιδίως στο μέτρο που έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του εξαμήνου από τον χρόνο έκδοσης του προαναφερόμενου πιστοποιητικού εγγραφής και δεν είναι, ως εκ τούτου, ασφαλές το συμπέρασμα ότι η ως άνω αναγραφή οφείλεται σε παραδρομή. Υπό την εκδοχή, άλλωστε, ότι η εν λόγω εταιρεία αντιστοιχεί σε ανώνυμη εταιρεία του ελληνικού δικαίου, τότε τα δικαιολογητικά κατακύρωσης που έχει υποβάλει δεν είναι πλήρη, αφού δεν περιλαμβάνονται μεταξύ αυτών τα προβλεπόμενα στη διακήρυξη δικαιολογητικά προς απόδειξη εκπλήρωσης από μέρους της των υποχρεώσεων ονομαστικοποίησης ή γνωστοποίησης των προσώπων που μετέχουν στο εταιρικό της κεφάλαιο. Δεδομένης της συνέπειας που θα επέφερε εν προκειμένω μία τέτοια έλλειψη η οποία θα συνίστατο στον αποκλεισμό της εταιρείας από τη διαδικασία, η διαπιστούμενη από το Κλιμάκιο ασάφεια ως προς τον εταιρικό τύπο της προσωρινής αναδόχου δεν μπορεί παρά να επιφέρει το ίδιο αποτέλεσμα με τη διαπίστωση ουσιώδους πλημμέλειας και δη να συνιστά διακωλυτικό λόγο σύναψης της σύμβασης, όπως άλλωστε η μη πλήρης απόδειξη της μη συμμετοχής στον διαγωνισμό εξωχώριας εταιρείας, κατά τα υπό στοιχείο (α) ανωτέρω εκτιθέμενα.Για τους λόγους αυτούς Κωλύεται η υπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο,... του σχεδίου της .../22 συμφωνίας – πλαίσιο με αντικείμενο την «Προμήθεια Αναπνευστικών Συσκευών Διαφυγής Προσωπικού»,


ΝΣΚ/241/2010

Ύπαρξη ή μη δυνατότητας υπαναχώρησης από την ισχύουσα σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με διακριτικό τίτλο SDC Α.Ε., όσον αφορά το Υποσύστημα Διαχείρισης Μισθοδοσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται δυνατότητα υπαναχώρησης από την ισχύουσα σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου νομίμως εκπροσωπουμένου και της ανώνυμης εταιρείας με διακριτικό τίτλο SDC Α.Ε., όσον αφορά το Υποσύστημα Διαχείρισης Μισθοδοσίας. (πλειοψ.)