×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/342/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συλλογικό εισηγητικό όργανο. Συγκρότηση και σύνθεση αυτού κατ άρθρο 25 παρ.10 του Ν 1566/1985.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στο συλλογικό όργανο που θα εισηγηθεί στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά την έκδοση της υπ αριθ. 1489/2001 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και σε συμμόρφωση προς αυτή, τον διοριστέο υποψήφιο για την πλήρωση της προκηρυχθείσας θέσης μονίμου Παρέδρου ειδικότητας Θεολόγου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που κατείχε ο Αθ. Νίκας, θα μετέχουν το Συντονιστικό Συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τα μέλη του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης αυτού. β) Δεν είναι νόμιμη η συγκρότηση τριμελούς ή πενταμελούς Επιτροπής, στην οποία θα μετέχουν καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές των ΑΕΙ, χωρίς δικαίωμα ψήφου, προκειμένου να εισηγηθεί στο προαναφερόμενο συλλογικό όργανο σχετικά με το ως άνω θέμα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/439/2009

Ορισμός Αντιπροέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ήδη κατόχου της θέσης του Δ/ντή στο δημόσιο τομέα. Δυνατότητα ή μη επιλογής μεταξύ των αποδοχών των δύο θέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Ι.Δ., που επιλέχθηκε Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ως προσωπικότητα με αναγνωρισμένη ειδίκευση και προσφορά στην εκπαίδευση, δεν είχε τη δυνατότητα να επιλέξει ποιας θέσης τις αποδοχές επιθυμούσε να λαμβάνει (Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή του Διευθυντή του Ινστιτούτου Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών), αλλά θα έπρεπε να λάβει τις αποδοχές του Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.


ΝΣΚ/192/2005

Νομιμότητα ανακλητικής απόφασης του ΥΠΕΠΘ, που αφορά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συμμόρφωση της Διοίκησης προς απόφαση του Δ.Ε.Α., ως προς την πρόσληψη μονίμου Παρέδρου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η υπ’ αριθμ. 5683/19-7-2004 ανακλητική απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία έγινε αναπομπή στο αρμόδιο συλλογικό όργανο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου προς συμμόρφωση με την υπ’ αριθμ. 2916/2002 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν στερείται νομίμου ερείσματος. β) Το δεύτερο ερώτημα στερείται αντικειμένου, δοθέντος ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συμμορφώθηκε και προς την υπ’ αριθμ. 3459/2003 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, συγκρίνοντας τους δύο υποψηφίους Παρέδρους.


ΝΣΚ/206/2011

Διαδικασία συμμόρφωσης σε ακυρωτικές αποφάσεις των Διοικητικών Εφετείων που αφορούν στους πίνακες κατάταξης επιλογής υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων του έτους 2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Το συλλογικό όργανο πρέπει να επανασυγκροτηθεί στην περίπτωση που στη σύνθεσή του μετέχουν μέλη των οποίων η ιδιότητα έχει προκύψει από ακυρωθείσα επιλογή με βάση δικαστική απόφαση. 2) Μετά από ακύρωση διοικητικής πράξης για τυπικούς λόγους, το συλλογικό όργανο επιλαμβάνεται αυτής υπό την εκάστοτε νόμιμη συγκρότηση και σύνθεση αυτού. 3) Όταν η Διοίκηση πρόκειται να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο ακυρωτικής δικαστικής απόφασης και έχει μεταβληθεί το νομικό καθεστώς που ρύθμιζε την έκδοση της πράξης, για την έκδοση νέας πράξης θα ληφθούν υπόψη τα πραγματικά περιστατικά και οι κανόνες του ουσιαστικού δικαίου που ίσχυαν κατά την έκδοση της ακυρωθείσας πράξης. 4) Στην απαιτούμενη κατά το νόμο συνέντευξη θα κληθούν όλοι και εκείνοι που δικαιώθηκαν από τις δικαστικές αποφάσεις αλλά και οι συνυποψήφιοί τους. 5) Η ενδεχόμενη τοποθέτηση αυτών που θα κληθούν σε συνέντευξη σε άλλη θέση στελέχους εκπαίδευσης δεν επηρεάζει τη συμμετοχή στην εκ νέου αξιολόγηση. 6) Η Διοίκηση οφείλει να συμμορφώνεται στις δικαστικές αποφάσεις εντός ευλόγου χρόνου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/366/2012

Συγκρότηση συλλογικών οργάνων της Διοίκησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του Ν. 4024/2011 – Παραίτηση μέλους από συλλογικό όργανο της Διοίκησης.(...)1) Αρμόδια Διεύθυνση για την κλήρωση των μελών και εν συνεχεία για τη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων της Διοίκησης για την διεξαγωγή δημοσίων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την αξιολόγηση, παρακολούθηση, παραλαβή προμηθειών υπηρεσιών ή έργων, είναι η Διεύθυνση Διοικητικής Οργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων. 2) Ο δημόσιος υπάλληλος ο οποίος κληρώθηκε νόμιμα και διορίστηκε με απόφαση Γενικού Γραμματέα, Πρόεδρος ή μέλος (τακτικό ή αναπληρωματικό) δεν έχει την δυνατότητα να υποβάλει αίτηση παραίτησης από το συλλογικό όργανο στο οποίο διορίσθηκε. 3) Η άρνηση συμμετοχής του εκλεγέντος μέλους στο συλλογικό όργανο, κατά τα ανωτέρω, συνιστά αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων τους, σύμφωνα με το άρθρο 30 του Ν. 3528/2007, μη αποκλειομένης ενδεχομένως και της ποινικής διώξεως, για παράβαση των όρων του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/85/2002

Συλλογικό όργανο. Αποχή από την έκδοση αποφάσεως όταν το μέλος προσδοκά ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν δύναται μέλος του συλλογικού οργάνου να λάβει μέρος στην έκδοση της αποφάσεως για την εκλογή του Δ/ντού Εργαστηρίου, όταν συγχρόνως θα είναι και υποψήφιος Δ/ντής του Εργαστηρίου.


ΕΣ/Τ6/260/2007

«Το συλλογικό όργανο συνεδριάζει νομίμως όταν στη σύνθεσή του μετέχουν, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων μελών (απαρτία). Η απαρτία πρέπει να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης. Αν, κατά την πρώτη συνεδρίαση, διαπιστωθεί έλλειψη απαρτίας, το όργανο καλείται εκ νέου σε συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιείται το νωρίτερο σε είκοσι τέσσερις (24) ώρες, στον ίδιο τόπο και με την ίδια ημερήσια διάταξη. Κατά τη συνεδρίαση αυτή, υπάρχει απαρτία αν μετέχουν στη σύνθεση τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη που παριστούν τουλάχιστον το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των διορισμένων τακτικών μελών του και εν πάση περιπτώσει όχι λιγότερα των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών. Στα τριμελή συλλογικά όργανα, για την ύπαρξη απαρτίας, απαιτείται η παρουσία και των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών». (Αρθρο 14 παρ. 1 του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 45)).Από τη διάταξη αυτή συνάγεται ότι για τη νόμιμη σύνθεση και λειτουργία του συλλογικού οργάνου απαιτείται αυτό να έχει απαρτία, η οποία ελλείπει όταν στη σύνθεσή του μετέχουν λιγότερα των τριών τακτικών ή αναπληρωματικών μελών. Απαρτία δε πρέπει να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης (ΣτΕ 3838/2000, 1403/2002).


ΝΣΚ/439/2006

Σκιτσογράφηση και φιλολογική επιμέλεια νέων βιβλίων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Ειδικός Λογαριασμός του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου πρέπει να εκτελέσει τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ του Π.Ι. και σκιτσογράφων – φιλολόγων που ανέλαβαν με απευθείας ανάθεση, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Οδηγού Χρηματοδότησης του Π.Ι., τη σκιτσογράφηση και φιλολογική επιμέλεια των νέων βιβλίων για το Γυμνάσιο – Δημοτικό – Νηπιαγωγείο και του αντίστοιχου υποστηρικτικού υλικού, προκαλώντας δαπάνες που θα βαρύνουν τις οικείες συγχρηματοδοτούμενες από την Ευρωπαϊκή Ένωση Πράξεις.


ΝΣΚ/343/2013

Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Νόμιμη συγκρότηση συλλογικού οργάνου, κατ’ εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 13 του Ν. 2690/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του Ν. 2690/1999 αντιμετωπίζεται η περίπτωση αδυναμίας ανασυγκρότησης του συλλογικού οργάνου, στην περίπτωση μη υπόδειξης μελών από το προτείνον όργανο, καθόσον το συλλογικό όργανο νόμιμα ανασυγκροτείται με λιγότερα μέλη, εφόσον έχει προηγουμένως γίνει έγγραφη αίτηση στον προτείνοντα φορέα και αυτός εμμένει σε πρόταση με περιεχόμενο αντίθετο ή μη σύμφωνο με τις επιταγές του νόμου και ειδικότερα στον διορισμό του ιδίου ήδη εκλιπόντος μέλους, που ισοδυναμεί με «ανυπαρξία πρότασης». (ομοφ.)


ΝΣΚ/148/2013

Α.Ε.Ι. – Εκλογική διαδικασία – Εκλεκτορικό Σώμα – Αρμόδιο όργανο συγκρότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διαδικασίες εκλογής σε νέες θέσεις μελών ΔΕΠ, για τις οποίες η σχετική προκήρυξη έχει εκδοθεί μέχρι την 6-9-2011, οι διαδικασίες εξέλιξης για τις οποίες έχει υποβληθεί αίτηση μέχρι την 1-7-2011, καθώς και οι διαδικασίες μετάκλησης και μετακίνησης που εκκρεμούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου (6-9-2011), συνεχίζονται και ολοκληρώνονται σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεις, δηλαδή με τις διατάξεις των Νόμων 1268/1982, 2083/1992, 3549/2007 και 3848/2010 όπως αυτές ίσχυαν στις 6-9-2011. Αντίθετα, οι διαδικασίες εκλογής ή εξέλιξης για τις οποίες η σχετική προκήρυξη εκδόθηκε μετά την 6-9-2011, διέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4009/2011 (άρθρο 77 παρ.3), με εξαίρεση τις διατάξεις που αφορούν στα προσόντα και στα κριτήρια εκλογής και εξέλιξης, για τα οποία εφαρμόζονται οι ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεις, έως τη δημοσίευση του Οργανισμού του Ιδρύματος, οπότε και θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του Οργανισμού. Στην περίπτωση των συλλογικών πανεπιστημιακών οργάνων που μετέχουν στη διαδικασία εκλογής, εξέλιξης ή μονιμοποίησης μελών ΔΕΠ, αρμόδιο συλλογικό όργανο για τη συγκρότηση του εκλεκτορικού σώματος, μετά την κατάργηση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης, είναι γενικώς η Συνέλευση του Τμήματος ή η Γενική Συνέλευση της Σχολής για τις περιπτώσεις των «μονοτμηματικών» Σχολών κατά την έννοια του άρθρου 44Α του Ν. 4115/2013.


ΝΣΚ/189/2009

Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Αστρονομίας και Αστροφυσικής του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών – Διαδικασία συγκρότησης – Αριθμός μελών – Ένσταση υποψηφίου μέλους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Αστρονομίας και Αστροφυσικής του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ε.Α.Α.) θα αποτελείται από τρία μέλη, δεδομένου ότι υπέβαλαν υποψηφιότητα για την ανάδειξη μελών αυτού μόνο δύο ερευνητές Α΄ βαθμίδας. β) Είναι βάσιμη η ένσταση του ερευνητή Α΄ βαθμίδας, ο οποίος αποκλείστηκε, κατόπιν κλήρωσης, δεδομένου ότι ισοψήφισε στη μυστική ψηφοφορία, που πραγματοποιήθηκε για την ανάδειξη των μελών του Επιστημονικού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου. Οι εν λόγω υποψήφιοι ερευνητές της Α΄ βαθμίδας πρέπει να μετέχουν στο Συμβούλιο χωρίς εκλογική διαδικασία, για τη συμπλήρωση του οποίου πρέπει να εκλεγεί ένας ερευνητής Γ΄ βαθμίδας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον εσωτερικό κανονισμό του Ε.Α.Α.