×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/85/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συλλογικό όργανο. Αποχή από την έκδοση αποφάσεως όταν το μέλος προσδοκά ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν δύναται μέλος του συλλογικού οργάνου να λάβει μέρος στην έκδοση της αποφάσεως για την εκλογή του Δ/ντού Εργαστηρίου, όταν συγχρόνως θα είναι και υποψήφιος Δ/ντής του Εργαστηρίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/447/2003

Ν.Π.Δ.Δ. - Αγορά ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση κατά την οποία με απόφαση Υπουργού, εποπτεύοντος Ν.Π.Δ.Δ., έχει εγκριθεί η διεξαγωγή δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού για την από αυτό αγορά ακινήτου κατά τις διατάξεις των άρθρων 50 επ. του Π. Δ/τος 715/1979, μετά την ολοκλήρωση του εν λόγω διαγωνισμού, απαιτείται η έκδοση απόφασης του ίδιου Υπουργού περί εγκρίσεως της, κατ’ άρθρο 56 παρ.1 του ίδιου ως άνω Π. Δ/τος, αποφάσεως του διοικούντος το εν λόγω Ν.Π.Δ.Δ. συλλογικού οργάνου.


ΝΣΚ/268/2003

Ιατροί Ε.Σ.Υ. Ακύρωση διορισμού σε θέση Δντού Νοσοκομείου, λόγω κακής συνθέσεως του ΣΚΕΙΟΠΝΙ. Επανάληψη της διαδικασίας επιλογής Δ/ντού για νέα νόμιμη κρίση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 1714/2002 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία ακύρωσε τον διορισμό σε θέση Διευθυντού Χειρουργικής Κλάδου Ιατρών Ε.Σ.Υ. του Νοσοκομείου Νικαίας, λόγω κακής συνθέσεως του ΣΚΕΙΟΠΝΙ και ανέπεμψε την υπόθεση στην Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση, η επανάληψη της διαδικασίας επιλογής Διευθυντού θα πρέπει να περιλάβει το σύνολο των υποψηφίων και όχι μόνον όσους υπήρξαν διάδικοι στην δίκη ενώπιον του ανωτέρω δικαστηρίου.


ΝΣΚ/366/2012

Συγκρότηση συλλογικών οργάνων της Διοίκησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του Ν. 4024/2011 – Παραίτηση μέλους από συλλογικό όργανο της Διοίκησης.(...)1) Αρμόδια Διεύθυνση για την κλήρωση των μελών και εν συνεχεία για τη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων της Διοίκησης για την διεξαγωγή δημοσίων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την αξιολόγηση, παρακολούθηση, παραλαβή προμηθειών υπηρεσιών ή έργων, είναι η Διεύθυνση Διοικητικής Οργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων. 2) Ο δημόσιος υπάλληλος ο οποίος κληρώθηκε νόμιμα και διορίστηκε με απόφαση Γενικού Γραμματέα, Πρόεδρος ή μέλος (τακτικό ή αναπληρωματικό) δεν έχει την δυνατότητα να υποβάλει αίτηση παραίτησης από το συλλογικό όργανο στο οποίο διορίσθηκε. 3) Η άρνηση συμμετοχής του εκλεγέντος μέλους στο συλλογικό όργανο, κατά τα ανωτέρω, συνιστά αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων τους, σύμφωνα με το άρθρο 30 του Ν. 3528/2007, μη αποκλειομένης ενδεχομένως και της ποινικής διώξεως, για παράβαση των όρων του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/195/2012

Α.Ε.Ι. – Εκλογή μελών ΔΕΠ – Εισηγητικό Σημείωμα – Υποβολή από ένα μέλος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι σύννομη η σύνταξη και υποβολή εισηγητικού σημειώματος από ένα μόνο μέλος της Τριμελούς Εισηγητικής Επιτροπής καθόσον, παραιτουμένου του ενός και αποβιώσαντος του άλλου μέλους της στο ερώτημα επιτροπής, δεν υπάρχει καν τριμελής εισηγητική επιτροπή, ως συλλογικό όργανο κατά την έννοια του Νόμου. Εξ άλλου ουδόλως προκύπτει από το διδόμενο ιστορικό ότι μετά τον ορισμό της Τριμελούς Εισηγητικής Επιτροπής αυτή συνήλθε και λειτούργησε ως συλλογικό όργανο αξιολογώντας την επιστημονική ικανότητα και καταλληλότητα των υποψηφίων πριν την παραίτηση του κ. Β. και τον θάνατο του κ. Μ. Συνεπώς ο κ. Π. συντάσσοντας και υποβάλλοντας εισηγητικό σημείωμα δεν λειτουργεί πλέον ως μέλος διοικητικού συλλογικού οργάνου, αλλά λειτουργεί ανεπίτρεπτα ατομικά και εκφράζει απλά και μεμονωμένα την προσωπική του άποψη. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για σύνταξη έκθεσης Εισηγητικής Επιτροπής παρά μόνο για υποβολή μεμονωμένου εισηγητικού σημειώματος, η σύνταξη και η υποβολή του οποίου δεν είναι σύννομη και περαιτέρω δεν είναι επιτρεπτό κατά νόμο, να αποτελέσει στοιχείο διαφώτισης του Σώματος των Εκλεκτόρων.


ΕλΣυν/Τμ.6/2065/2010

Δημόσια έργα.Επιτροπή διαγωνισμού.Ο ν. 3669/2008 ¨Κύρωση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημόσιων έργων¨ (ΦΕΚ Α΄ 116) ορίζει στην παράγραφο 11 του άρθρου 21, ότι: «Για τη συγκρότηση και λειτουργία των ανωτέρω επιτροπών διαγωνισμού εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις των άρθρων 13 έως 15 του ν. 2690/1999.». Εξάλλου, ο ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 45) ορίζει, στο άρθρο 14, ότι: «1. Το συλλογικό όργανο συνεδριάζει νομίμως όταν στη σύνθεσή του μετέχουν, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων τακτικών μελών (απαρτία). (…) 2. Ο πρόεδρος καθορίζει την ημέρα, την ώρα και τον τόπο των συνεδριάσεων και καλεί τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη να συμμετάσχουν. Η πρόσκληση, η οποία περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, γνωστοποιείται, από το γραμματέα, στα μέλη του συλλογικού οργάνου τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από τη συνεδρίαση, μπορεί δε να γίνει και με τηλεφώνημα, τηλεγράφημα, τηλεομοιοτυπία ή άλλο πρόσφορο μέσο, εφόσον το γεγονός τούτο αποδεικνύεται από σχετική σημείωση σε ειδικό βιβλίο, η οποία πρέπει να φέρει χρονολογία και την υπογραφή του προσώπου που έκανε την πρόσκληση. (…) Πρόσκληση των μελών του συλλογικού οργάνου δεν απαιτείται όταν οι συνεδριάσεις γίνονται σε ημερομηνίες τακτές, που ορίζονται με απόφασή του, η οποία και γνωστοποιείται στα μέλη του. Πρόσκληση δεν απαιτείται, επίσης, όταν μέλος έχει δηλώσει, πριν από τη συνεδρίαση, κώλυμα συμμετοχής του σε αυτήν, ή όταν το κώλυμα τούτο είναι γνωστό στον πρόεδρο του συλλογικού οργάνου. (…) 4. Αν κατά τη συνεδρίαση απουσιάσει τακτικό μέλος το οποίο δεν είχε προσκληθεί, η συνεδρίαση είναι παράνομη. Το ίδιο ισχύει και αν, αντ’αυτού, είχε μετάσχει το αντίστοιχο αναπληρωματικό μέλος. (…)». Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι για τη νόμιμη σύνθεση συλλογικού οργάνου δεν αρκεί η παρουσία των μελών που αποτελούν τη νόμιμη απαρτία αλλά απαιτείται να έχει προηγηθεί έγκαιρη πρόσκληση όλων των τακτικών μελών. Για την περίπτωση δε κωλύματος των τακτικών μελών πρέπει να καλούνται και τα αναπληρωματικά μέλη, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα συμμετοχής όλων των μελών του οργάνου στη συνεδρίασή του. Πρόσκληση δεν απαιτείται, όταν οι συνεδριάσεις γίνονται σε τακτές ημέρες ή ημερομηνίες, που έχουν ορισθεί εκ των προτέρων με ρητή πράξη του συλλογικού οργάνου, την οποία χωρίς αμφιβολία γνωρίζουν όλα τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη. Επίσης δεν απαιτείται πρόσκληση των μελών, όταν τα τελευταία έχουν δηλώσει εγγράφως κώλυμα συμμετοχής ή όταν δεν είναι δυνατό να μετάσχουν στη συνεδρίαση λόγω αντικειμενικού κωλύματος που είναι γνωστό και δημιουργεί απόλυτη αδυναμία προσέλευσης, εφόσον στην περίπτωση αυτή γίνεται ειδική μνεία του ειδικού κωλύματος στα πρακτικά. Η πρόσκληση, η οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να λαμβάνει χώρα τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από τη συνεδρίαση, πρέπει να αποδεικνύεται από έγγραφα προγενέστερα της ημερομηνίας της συνεδρίασης ενώ μπορεί να γίνει και με τηλεφώνημα εφόσον αποδεικνύεται από σχετική σημείωση σε ειδικό βιβλίο, η οποία φέρει χρονολογία και υπογραφή του προσώπου που έκανε το τηλεφώνημα. Συνακόλουθα, η σύνθεση συλλογικού οργάνου είναι μη νόμιμη σε περίπτωση κατά την οποία στη συνεδρίασή του μετέχει μεν αριθμός τακτικών μελών μεγαλύτερος του μισού των διορισμένων τακτικών μελών, πλην όμως δεν αποδεικνύεται με σχετικά στοιχεία προγενέστερα της συνεδρίασης ότι κλήθηκαν, αφενός τα τακτικά μέλη του οργάνου, αφετέρου δε τα προς αναπλήρωση των απόντων τακτικών μελών ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη να λάβουν μέρος σε αυτή (πρβλ. 287/2010 απόφ. VI Τμ., 144, 56/2008, κ.λ.π. Πράξεις VI Τμ. Ελ.Συν., Αποφ. ΣτΕ 1383/2000, 175/2002, 1363/2006). Στην προκειμένη περίπτωση, η επιτροπή του διαγωνισμού διατύπωσε την από 10.12.2009 γνώμη της επί ένστασης που υποβλήθηκε από τη διαγωνιζόμενη εταιρεία «……..», πλην όμως κατά την οικεία συνεδρίαση απουσίασαν δύο τακτικά μέλη της επιτροπής (….., εκπρόσωποι της ΚΕΔΚΕ και του ΠΕΔΜΕΔΕ, αντίστοιχα), καθώς και τα αναπληρωματικά μέλη αυτών (…., αντίστοιχα), χωρίς να αναγράφεται στην ως άνω γνώμη, ούτε προκύπτει από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου ότι οι ανωτέρω είχαν κληθεί νομοτύπως να παραστούν ή ότι συνέτρεχαν οι κατά τα ανωτέρω προϋποθέσεις υπό τις οποίες και μόνον θα ήταν δυνατόν να παραλειφθεί η κλήτευσή τους.


ΝΣΚ/62/2003

Υποχρεωτική χορήγηση ειδικής άδειας κατ’ άρθρο 298 παρ.7 ΔΚΚ. Ασυμβίβαστο άσκησης καθηκόντων Δ/ντού Δ/νσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας και δημάρχου ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η προβλεπόμενη από τη διάταξη της παρ.7 του άρθρου 298 του ΔΚΚ ειδική άδεια δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, υπό την έννοια της αυτεπάγγελτης χορήγησής της, από την αρμόδια υπηρεσία και της αντίστοιχης υποχρέωσης χρήσης της από τον δικαιούχο. Η υποχρεωτικότητα χορήγησης εξαντλείται, μόνο, στην περίπτωση, που υποβληθεί γραπτό, σχετικό αίτημα, από τους, κατά τα ανωτέρω, δικαιούχους. (ομοφ.) β) Ο Διευθυντής της Δ/νσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας, ο οποίος είναι ταυτοχρόνως και δήμαρχος ΟΤΑ, που υπάγεται στη χωρική αρμοδιότητα της ίδιας Περιφέρειας, υποχρεούται, όταν πρόκειται περί ζητημάτων τα οποία αφορούν τη λήψη αποφάσεως τη διατύπωση εισήγησης ή γνώμης του, σχετικά με το δήμο, του οποίου είναι επικεφαλής, στο πλαίσιο της αρχής της αμεροληψίας, να απέχει από οποιαδήποτε ενέργεια, κατά τις ειδικότερες προβλέψεις του άρθρου 7 του Ν 2690/1999. Η αναπλήρωσή του, ως Διευθυντού, θα συντελείται κατά τους ορισμούς του άρθρου 97 του Ν 2683/1999. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/342/2002

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συλλογικό εισηγητικό όργανο. Συγκρότηση και σύνθεση αυτού κατ άρθρο 25 παρ.10 του Ν 1566/1985.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στο συλλογικό όργανο που θα εισηγηθεί στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά την έκδοση της υπ αριθ. 1489/2001 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και σε συμμόρφωση προς αυτή, τον διοριστέο υποψήφιο για την πλήρωση της προκηρυχθείσας θέσης μονίμου Παρέδρου ειδικότητας Θεολόγου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που κατείχε ο Αθ. Νίκας, θα μετέχουν το Συντονιστικό Συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τα μέλη του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης αυτού. β) Δεν είναι νόμιμη η συγκρότηση τριμελούς ή πενταμελούς Επιτροπής, στην οποία θα μετέχουν καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές των ΑΕΙ, χωρίς δικαίωμα ψήφου, προκειμένου να εισηγηθεί στο προαναφερόμενο συλλογικό όργανο σχετικά με το ως άνω θέμα.


ΝΣΚ/33/2012

Α.Ε.Ι. – Αρχή αμεροληψίας – Αίτηση εξαίρεσης – Αρμόδιο όργανο εξέτασης της αίτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το Εκλεκτορικό Σώμα απαρτίζεται πλέον από δεκαπέντε (15) μέλη, από τα οποία τα πέντε (5) ανήκουν, εφόσον υπάρχουν, στον αντίστοιχο τομέα. Από τα μέλη αυτά προηγούνται εκείνα που ανήκουν στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και έπονται τα υπόλοιπα μέλη του Τομέα. Προκειμένης κρίσης για εκλογή ή εξέλιξη, ή μονιμοποίηση μέλους Δ.Ε.Π., η απόφαση για την συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης. Τα όργανα της Διοίκησης, ατομικά και συλλογικά, όταν ενεργούν στα πλαίσια της άσκησης των καθηκόντων τους, πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης, ώστε να δημιουργείται στους διοικούμενους η πεποίθηση για το αδιάβλητο των υπηρεσιακών τους ενεργειών. Όταν από συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά προκύπτει αποδεδειγμένα, ότι μεταξύ του διοικητικού οργάνου ή μέλους συλλογικού οργάνου και του ενδιαφερόμενου προσώπου υφίσταται συγγενικός δεσμός είτε άλλος ιδιαίτερος δεσμός ή ιδιάζουσα σχέση φιλίας ή έχθρας είτε προσωπικό συμφέρον από την έκβαση της υπόθεσης, το όργανο αυτό ή το μέλος οφείλει να απέχει προσωπικώς από αυτήν. 2) Αρμόδιο συλλογικό όργανο είναι εκείνο ενώπιον του οποίου φέρεται η αμφισβήτηση αυτή. Το εν λόγω όργανο οφείλει, πριν επιληφθεί της υπόθεσης, να αποφανθεί αιτιολογημένα επί του ζητήματος απορρίπτοντας ή δεχόμενο την αίτηση εξαίρεσης. Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβάλλεται κατά τη διαδικασία συγκρότησης του εκλεκτορικού σώματος, αρμόδιο όργανο είναι η Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης, η οποία οφείλει, πριν επιληφθεί της υπόθεσης του ορισμού εκλεκτορικού σώματος να αποφανθεί αιτιολογημένα επί του τεθέντος ζητήματος απορρίπτοντας ή δεχόμενο την αίτηση εξαίρεσης. Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβάλλεται στο εκλεκτορικό σώμα, αρμόδιο για την εξέταση της εν λόγω αίτησης είναι το εκλεκτορικό σώμα. 3) Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβληθεί κατά την κοινή συνεδρίαση του εκλεκτορικού σώματος και της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος ή επί αυτοτελών Σχολών, αρμόδιο όργανο να αποφασίσει είναι το εκλεκτορικό σώμα, όταν η αίτηση αφορά μέλος του ή η Γενική Συνέλευση του Τμήματος ή της Σχολής, όταν αφορά μέλος αυτής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/325/2005

Δυνατότητα ή μη νέας τοποθετήσεως εκπαιδευτικού σε θέση Δ/ντή Τ.Ε.Ε., μετά την ανάκληση της τοποθετήσεώς του ως Δ/ντή Σ.Ε.Κ., κατ εφαρμογή ακυρωτικής αποφάσεως Διοικ. Εφετείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι αδύνατη η νέα τοποθέτηση εκπαιδευτικού, ως Δ/ντή Σ.Ε.Κ., όταν έχει λήξει η ισχύς του σχετικού αξιολογικού πίνακα Διευθυντών.


ΝΣΚ/21/2020

Αν είναι νόμιμη η απόδοση των οφειλόμενων επιχορηγήσεων ναυτιλιακής εταιρίας υπό εξυγίανση, σε εργαζόμενο ξηράς της εταιρίας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 35 του ν. 4532/2018, όταν στο πρόσωπο του εργαζόμενου ξηράς (δικηγόρου με έμμισθη εντολή), συντρέχει και η ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας.(...)Εργαζόμενος ξηράς ναυτιλιακής, υπό εξυγίανση, εταιρίας, ο οποίος είναι συγχρόνως και μέλος του Δ.Σ. αυτής, δεν δικαιούται την καταβολή από το Δημόσιο των, αναγνωρισμένων προς αυτόν οφειλών της εταιρίας, καθόσον αυτές εξαιρούνται ρητά από την εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 35 του ν. 4532/2018 (ομόφωνα).