×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/388/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικές Προμήθειες. Σύμβαση πλαίσιο. Οικονομική φερεγγυότητα της προμηθεύτριας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Στο πλαίσιο της συναφθείσης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας ΒΙΑΝΑ ΑΒΕΤΕ συμβάσεως πλαισίου προμηθείας πολεμικών ειδών, διαρκείας τεσσάρων συμβατικών ετών, η υπηρεσία δεν κωλύεται να προχωρήσει στην υπογραφή της συμβάσεως του 3ου συμβατικού έτους από το γεγονός ότι εκκρεμεί κατά της ως άνω εταιρείας η συζήτηση αιτήσεως συντηρητικής κατασχέσεως της περιουσίας της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/193/2002

Συντηρητική κατάσχεση ΦΔΧ αυτοκινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επέκταση συντηρητικής κατασχέσεως και επί της αδείας κυκλοφορίας ΦΔΧ αυτοκινήτου – εκκρεμούσης αυτής, δεν μπορεί να γίνει αντικατάσταση του οχήματος από τον καθού η συντηρητική κατάσχεση – επί συντηρητικών κατασχέσεων ΦΔΧ αυτοκινήτων που επιβλήθηκαν πριν από την ισχύ του Ν 2801/2000, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 16 του Ν 1959/1991 – προκειμένου η αρμόδια υπηρεσία να προβεί στις ενέργειες αρμοδιότητάς της πρέπει να προσκομιστούν σ αυτήν από τον δανειστή η δικαστική απόφαση περί επιβολής της συντηρητικής κατασχέσεως επί του ΦΔΧ αυτοκινήτου καθώς και η κατασχετήρια έκθεση και το αποδεικτικό επιδόσεως αυτής, όπου απαιτείται.


ΝΣΚ/365/2006

Τροποποίηση συμβάσεως εκποιήσεως πρώην πολεμικών πλοίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή, ενόψει του διδόμενου πραγματικού και του κανονιστικού πλαισίου που διέπει τη σύμβαση, η τροποποίηση όρου συμβάσεως εκποιήσεως ως scrap πρώην πολεμικών πλοίων, έτσι ώστε να ορισθεί ως τόπος διαλύσεως των πλοίων ναυπηγεία/ διαλυτήρια της Ρουμανίας αντί της Ελλάδας.


ΝΣΚ/404/2009

Υποχρέωση προσλήψεως φυλάκων σε πλοία, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 280/2000. Εφαρμογή αυτών ή μη και στα βοηθητικά ναυπηγήματα του άρθρου 4 παρ. 1 του ΝΔ 187/1973.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις του κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 15 παρ. 11 του Ν 2743/1999 εκδοθέντος ΠΔ 280/2000, οι οποίες θεσπίζουν υποχρέωση προσλήψεως φυλάκων σε πλοία, τα οποία τελούν υπό απαγόρευση απόπλου λόγω αναγκαστικής ή συντηρητικής κατασχέσεως ή προσωρινής διαταγής των δικαστηρίων, δεν έχουν εφαρμογή μόνον επί των πλοίων κατά την έννοια του ΝΔ 187/1973, Ν 3816/1958, Ν 457/1976, ΝΔ 117/1974 ή και άλλων νομοθετημάτων, αλλά και επί των πλωτών και βοηθητικών ναυπηγημάτων, τα οποία απετέλεσαν αντικείμενο αναγκαστικής ή συντηρητικής κατασχέσεως ή προσωρινής διαταγής των δικαστηρίων, από και δια της οποίας τελούν υπό απαγόρευση απόπλου και τούτο διότι η υποχρέωση του λιμενάρχη να εμποδίσει τον απόπλου ενεργοποιείται κατά τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας από και δια της κατασχέσεώς τους (αναγκαστικής ή συντηρητικής) ή της χορηγηθείσης προσωρινής διαταγής απαγορεύσεως του απόπλου, ασυνδέτως προς το ζήτημα αν το κατασχεθέν εμπίπτει στην έννοια του πλοίου των ανωτέρω νομοθετημάτων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/186/2006

Ερμηνεία συμβάσεως εκσυγχρονισμού και επισκευής πολεμικών πλοίων για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι τυχόν αναπροσαρμογές της τιμής των προαιρετικών ειδών, σύμφωνα με τις διατάξεις της συμβάσεως και τα αξιολογικά κριτήρια της καλής πίστεως και των συναλλακτικών ηθών, θα υπολογίζονται με βάση τις τιμές που περιλήφθηκαν στην αρχική μεν σύμβαση προμηθείας, αλλά από την ημερομηνία που υπογράφηκε η τροποποιητική σύμβαση.


ΝΣΚ/434/2003

Τροποποίηση συμβάσεων προμηθείας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και της εταιρείας με την επωνυμία RAYTHEON Co, προκειμένου να γίνει υποκατάσταση στο πρόσωπο της αντισυμβαλλομένης προμηθεύτριας εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υποκατάσταση του προσώπου του προμηθευτή δεν συνιστά τροποποίηση της συμβάσεως ως προς την αλλαγή ονομασίας επωνυμίας του προμηθευτή, αλλά τροποποίησή της με μεταβίβαση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του αντισυμβαλλομένου του Δημοσίου, η οποία είναι δυνατόν να εγκριθεί υπό προϋποθέσεις, αν δηλαδή συναινούν στη μεταβίβαση της έννομης σχέσεως στο σύνολό της και οι δύο εταιρείες (αποχωρούσα και εισερχομένη), αποδεικνύεται η φερεγγυότητα και αξιοπιστία της νέας εταιρείας ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εκτέλεση της συμβάσεως, και το πρόγραμμα της προμήθειας κρίνεται απαραίτητο για την εθνική άμυνα να συνεχισθεί και να ολοκληρωθεί. Δυνατότητα εφαρμογής της ανωτέρω τροποποιήσεως και σε άλλες συμβάσεις με την αρχικώς συμβαλλομένη προμηθεύτρια εταιρεία ερευνάται κατά περίπτωση και εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/332/2005

Γνωμοδότηση κατ’ άρθρο 66 του Π.Δ. 284/1989. Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων με αντικείμενο πρόσθετες εργασίες που απαιτήθηκαν κατά την ναυπήγηση πολεμικών πλοίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. είναι αναρμόδιο να γνωμοδοτήσει για τροποποίηση συμβάσεως, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Π.Δ. 284/1989, όταν αντικείμενο της τροποποιήσεως είναι η εκτέλεση εργασιών, οι οποίες ήδη έχουν εκτελεσθεί, πριν τηρηθεί ο προβλεπόμενος από το νόμο τύπος για την τροποποίηση.


ΝΣΚ/132/2002

Ενοπλες Δυνάμεις. Συμβάσεις μακράς διαρκείας και δεσμεύσεις που απορρέουν από αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύναψη συμβάσεων μακράς διαρκείας για την προμήθεια υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων, δεσμεύει την Υπηρεσία να αναθέτει τις ετήσιες ανάγκες της για τα συγκεκριμένα υλικά και για όσο χρόνο έχει συμφωνηθεί, στον προμηθευτή με τον οποίο έχει υπογράψει την σύμβαση. Κατ εξαίρεση είναι ανεκτή η υπογραφή αυτοτελούς συμβάσεως προκειμένου να καλυφθούν έκτακτες και επείγουσες ανάγκες και υπό τους όρους που προβλέπονται κάθε φορά στη σύμβαση μακράς διαρκείας ή σε περιπτώσεις που ορίζονται με απόφαση των αρμοδίων οργάνων. Η σύναψη αυτοτελούς συμβάσεως, χωρίς τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων, παράγει αποτελέσματα, και τυχόν υπαναχώρηση της Υπηρεσίας από αυτήν, γεννά υποχρέωση αποζημιώσεως του αντισυμβαλλομένου. Στη διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως ανήκει η επιλογή της τηρήσεως ή μη των συμβατικών της υποχρεώσεων ή η υπαναχώρηση από την σύμβαση αυτή και η προμήθεια των συγκεκριμένων υλικών από τον προμηθευτή με τον οποίο έχει συνάψει σύμβαση μακράς διαρκείας, μετά στάθμιση των οικονομικών επιπτώσεων της μιας ή της άλλης λύσεως και με δεδομένο ότι και στη μία και στην άλλη περίπτωση η υποχρέωση δικαστικώς της καταβολής αποζημιώσεως στη μη ικανοποιηθείσα εταιρεία είναι πολύ πιθανή.


ΜΠρΘΕσ/33296/2009

Ο σκοπός της καθιερώσεως της διαταγής πληρωμής και ως τίτλου επιβολής συντηρητικής κατασχέσεως είναι συνακόλουθος με το σκοπό της εισαγωγής της διαδικασίας της διαταγής πληρωμής, η οποία συνιστά μέτρον που προάγει κατ" εξοχήν την ταχύτητα κατά την απονομή της δικαιοσύνης (βλ. !. Καστριώτη, Η κατάσχεσις εις χείρας τρίτου, τομ. Δεύτερος (1986) σ. 553, όπου και περαιτέρω παραπομπές στην υποσ. 20). Το γεγονός και μόνο ότι ο νόμος παρέχει ευχέρεια επιβολής αναγκαστικής κατασχέσεως με βάση τη διαταγή πληρωμής, δεν καθιστά περιττή τη δυνατότητα συντηρητικής κατασχέσεως, ενόψει και του ότι σύμφωνα με το άρθρο 632 §2 ΚΠολΔ το δικαστήριο που εξέδωσε τη διαταγή πληρωμής, μπορεί κατά τη διαδικασία των άρθρων 686 επ. να χορηγήσει αναστολή, ώσπου να εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση για την ανακοπή. Επομένως, συντηρητική κατάσχεση , επιβαλλόμενη βάσει διαταγής πληρωμής, είναι νοητή και δυνατή κατά το διάστημα της αναστολής του άρθρου 632 §2 ΚΠολΔ, το οποίο εκτείνεται μέχρι την τελεσιδικία της αποφάσεως επί της ασκηθείσας ανακοπής (βλ. I. Καστριώτη ό.π. σ. 559, Κ. Μπέη Δ 10. 350, βλ. όμως και Σ. Ματθία Δ 10. 347 επ). Ο ΚΠολΔ σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει επί της συντηρητής κατασχέσεως, που διατάσσεται από το Δικαστήριο (αρθρ. 722 §2) δεν ορίζει τίποτε σχετικά με τη δυνατότητα και το χρόνο μεταβίβασης της κατασχεθείσας απαίτησης προς τον κατασχόντα συντηρητικώς σια- χέρια τρίτου, βάσει διαταγής πληρωμής, θα πρέπει όμως να γίνει δεκτό ότι η αναγκαστική εκχώρηση λαβαίνει χώρα από την επέλευση της τελεσιδικίας της επί της ασκηθείσας ανακοπής αποφάσεως, οπότε η επιβληθείσα συντηρητική κατάσχεση τρέπεται σε αναγκαστική και παύει η ευχέρεια του δανειστή να επιβάλει συντηρητική κατάσχεση (βλ. \\ Καστριώτη ο.ττ. σ. 561, 562 πρβλ. και Θ. Λιβαθηνό, ΝοΒ 20. 1131, ΕφΑΘ 10153/1985 ΕλΑΔνη 1985. 1150).


ΝΣΚ/316/2005

Ανάθεση της οικονομικής διαχείρισης ξένου ιδιωτικού σχολείου σε Ελληνική Ε.Π.Ε. – Νομιμότητα των όρων της συμβάσεως διαχειρίσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το αναφερόμενο στο ερώτημα ξένο σχολείο λειτουργεί παρανόμως στην Ελλάδα, λόγω μη χορηγήσεως σ’ αυτό κατά νόμιμο τρόπο αδείας. Ασχέτως τούτου όμως, πρέπει να γίνει δεκτό και ότι ουχί νομίμως ανατέθηκε η οικονομική διαχείριση του παρανόμως λειτουργούντος ξένου σχολείου στην εδρεύουσα στην Πάτρα Ελληνική Ε.Π.Ε. και ότι οι όροι της, μεταξύ των ανωτέρω εταιρειών, συναφθείσης από 21-7-2001 συμβάσεως, -της οποίας ο χρόνος ισχύος ορίζεται δεκαετής-, εισάγουν ρυθμίσεις που καταστρατηγούν τις διατάξεις του Ν 4862/1931 και είναι συνεπώς άκυροι, τόσο αυτοί (όροι), όσο και η ως άνω δικαιοπραξία, κατ’ άρθρο 174 Α.Κ.


ΝΣΚ/177/2001

Σύμβαση προμήθειας. Διοικητική προσφυγή έκπτωτης προμηθεύτριας εταιρείας. Γνωμοδότηση αρμόδιου συλλογικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Χ. Αυγερινού, Πάρεδρος. Και οι δύο Επιτροπές, που αξιολόγησαν τα αποτελέσματα του ως άνω διαγωνισμού προμήθειας δύο αεροπλάνων για τις ανάγκες του ΕΚΑΒ, δηλαδή και η Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού και η Επιτροπή τεχνικής αξιολόγησης των προσφορών του διαγωνισμού, είναι αρμόδιες να γνωμοδοτήσουν επί της διοικητικής προσφυγής της προμηθεύτριας που κηρύχθηκε έκπτωτη από τη σύμβαση και επειδή, ήδη, πέρασε έτος από τότε που συγκροτήθηκαν, θα πρέπει να γίνει νέα συγκρότηση αυτών για το σκοπό αυτό, με την ίδια διαδικασία.