ΝΣΚ/351/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιβολή προστίμων από το Δ.Σ. του ΕΦΕΤ όταν οι παραβάσεις βεβαιώνονται από συναρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δ.Σ. του ΕΦΕΤ δύναται νομίμως να επιβάλει τα πρόστιμα που προβλέπονται από την ΚΥΑ 114/6.5.03 και όταν οι παραβάσεις βεβαιώνονται από συναρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου, (οι οποίες, βεβαίως, συντάσσουν και την σχετική έκθεση ελέγχου), μετά από γνώμη της Τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 2 της εν λόγω ΚΥΑ, στην οποία μετέχει και ένας εξουσιοδοτημένος από τον Γενικό Διευθυντή του ΕΦΕΤ, υπάλληλος των υπηρεσιών αυτών ή εξουσιοδοτημένος ως επιθεωρητής υπάλληλός του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/459/2003
Διατήρηση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων υπαλλήλων του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.12 εδαφ. α και β του Ν 3075/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.12 εδ.α και β του Ν 3075/2002, διατηρούνται τόσον τα ασφαλιστικά δικαιώματα των υπαλλήλων που μετατάσσονται, εφεξής, στον ΕΦΕΤ, όσον και των υπαλλήλων, που, όντας αποσπασμένοι στις 31-12-2001 στον ΕΦΕΤ, από ΝΠΙΔ ή Ανώνυμες Εταιρίες των οποίων το 51% τουλάχιστον των μετοχών κατείχε το Ελληνικό Δημόσιο, μετατάχθηκαν μετά από αίτησή τους, σύμφωνα με την παρ.16 του άρθρου 37 του Ν 3066/2002 που αντικατέστησε την παρ.6 του άρθρου 4 του Ν 2741/1999.
Β3-32/2003
Ρύθμιση θεμάτων που αναφέρονται στην έννοια της φάσης της πρώτης μεταποίησης και στην οργάνωση και συντονισμό του συστήματος ελέγχου από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Γεωργίας και του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).
Καταργείται με τον Ν.4691/2020, ΦΕΚ: 108/Α/09.06.2020
Α.1173/2019
Διαδικασία είσπραξης εσόδων υπέρ Δημοσίου προερχόμενα από επιβαλλόμενα πρόστιμα αποφάσεων του Δ.Σ. της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για παραβάσεις της χρηματικής νομοθεσίας σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, κατ' εφαρμογή της παραγράφου 5 άρθρου 105 ν. 4514/2018 (ΦΕΚ Α΄14).
ΝΣΚ/212/2009
Δυνατότητα υποβολής της υπεύθυνης δηλώσεως του άρθρου 6 παρ.1 περ.β του ΠΔ 118/2007, δια πληρεξουσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Νόμιμα και εντός των ορίων της δοθείσας εξουσιοδοτήσεως από τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του ΠΔ 118/2007, ορίστηκε στις σχετικές διακηρύξεις (παράρτημα Β΄ -1.6.2.) ότι, όταν ο προσφέρων είναι νομικό πρόσωπο, η υπεύθυνη δήλωση περί μη καταδίκης με αμετάκλητη απόφαση υποβάλλεται από τους διαχειριστές, όταν το νομικό πρόσωπο είναι Ο.Ε., Ε.Ε., ή Ε.Π.Ε., από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. και τον διευθύνοντα σύμβουλο, όταν το νομικό πρόσωπο είναι Α.Ε., όταν δε ο προσφέρων είναι συνεταιρισμός, ότι η δήλωση αυτή υποβάλλεται από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του συνεταιρισμού. β) Η υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 6 παρ.1 περ.β του ΠΔ 118/2007 για τον Πρόεδρο του Δ.Σ. ή τον διευθύνοντα σύμβουλο των Ανωνύμων Εταιρειών, για τον διαχειριστή των Ε.Π.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε., και για τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του συνεταιρισμού, όταν συμμετέχοντες στους διαγωνισμούς κρατικών προμηθειών είναι τα νομικά αυτά πρόσωπα, όπως και όταν συμμετέχουν φυσικά πρόσωπα, δεν μπορεί να γίνει από εντολοδόχο πληρεξούσιο, με συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο διαρκούς ισχύος, αλλά πρέπει να γίνει μόνο από τα ίδια τα προαναφερθέντα πρόσωπα, που αναφέρει ο νόμος. γ) Ο νόμιμος εκπρόσωπος των ανωτέρω εταιρειών δεν μπορεί να κάνει την ως άνω υπεύθυνη δήλωση για τον πρόεδρο η διευθύνοντα σύμβουλο ή διαχειριστή κ.λπ. αυτών, ότι, δηλαδή, αυτός δεν έχει καταδικασθεί αμετάκλητα για κάποιο από τα προαναφερθέντα αδικήματα, κατόπιν χορηγήσεως σ αυτόν σχετικού πληρεξουσίου, παρά μόνο για τον εαυτό του, στις περιπτώσεις που συμμετέχων είναι άλλου είδους νομικό πρόσωπο, εκτός από τα προαναφερθέντα (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ε.Ε., Ο.Ε., Συνεταιρισμός). Τα λοιπά προβλεπόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ΠΔ 118/2007, που πρέπει, επίσης, να δηλώνονται υπεύθυνα, θα δηλώνονται από τον νόμιμο εκπρόσωπο του εκάστοτε προσφέροντος νομικού προσώπου.
ΝΣΚ/59/2007
Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.) – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό το ισχύον Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.), δηλαδή υπό την ισχύ της υπ’ αριθ. 67754/8530/6.11.2002 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης, εφόσον συμπληρώθηκε στο μητρώο οδηγού αριθμός είκοσι πέντε (25) βαθμών, οι επιμέρους ποινές που τον συνθέτουν και οι σχετικές παραβάσεις του ΚΟΚ δεν παραγράφονται, ούτε διαγράφονται από το μητρώο, ασχέτως του χρόνου κατά τον οποίον θα χωρήσει η έκδοση του εγγράφου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, αλλά και αυτή η αφαίρεση της άδειας. Οι παραβάσεις και οι ποινές αυτές διαγράφονται από το μητρώο μόνο μετά την παραλαβή από την αρμόδια Υπηρεσία της σχετικής έγγραφης ειδοποίησης του Αστυνομικού Τμήματος, στην οποία βεβαιώνεται ότι αφαιρέθηκε η άδεια. Αντιθέτως, υπό το προϊσχύσαν δίκαιο (ΚΥΑ 69120/1105/2.8.1999), η παραγραφή των επιμέρους παραβάσεων του ΚΟΚ και των αντίστοιχων βαθμών ποινής εξακολουθούσε και μετά τη συμπλήρωση του αριθμού των 25 βαθμών ποινής. Ως εκ τούτου, για τη νομιμότητα του εγγράφου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης λόγω συμπλήρωσης των προβλεπόμενων βαθμών ποινής, αλλά και της εκτελέσεώς του, ήταν απαραίτητο να μην είχε χωρήσει παραγραφή των περιεχόμενων παραβάσεων και των αντίστοιχων βαθμών ποινής.
Α.1413/2019
Διαδικασία διενέργειας κατά προτεραιότητα μερικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. από το γραφείο σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβάσεις μη έκδοσης ή έκδοσης ανακριβούς φορολογικού στοιχείου/ λογιστικού αρχείου (παραστατικού).
ΝΣΚ/51/2001
Δημόσιος τομέας. Στελέχωση υπηρεσιών Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων. Αποσπάσεις χωρίς περιορισμούς από Δημόσιο και ΝΠΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η πλήρωση των θέσεων των υπηρεσιών του ΕΦΕΤ γίνεται μεταξύ άλλων και με αποσπάσεις που διενεργούνται από το Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη νόμου, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 4 του ιδρυτικού νόμου 2741/1999 που είναι επικρατέστερη ως ειδική και μεταγενέστερη έναντι εκείνης του άρθρου 28 παρ.1 του Ν 2085/1992 που είναι γενικού περιεχομένου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/365/2000
Προϊστάμενος - κωλύματα. Ασυμβίβαστο ή μη ιδιότητας Ελεγκτικού οργάνου και αιρετού μέλους Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι προϊστάμενοι Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) σε επίπεδο διεύθυνσης, ή και σε επίπεδο τμήματος όταν η αντίστοιχη Υ.Δ.Ε. λειτουργεί σε επίπεδο τμήματος μόνον, δεν μπορούν να είναι και μέλη του Νομαρχιακού Συμβουλίου του νομού στον οποίο υπηρετούν με την πιο πάνω ιδιότητα. Το ασυμβίβαστο αυτό δεν ισχύει για τους προϊσταμένους τμήματος Υ.Δ.Ε. η οποία λειτουργεί σε επίπεδο διεύθυνσης. Προϊστάμενος Υ.Δ.Ε. μπορεί να διορισθεί πρόεδρος Δ.Σ. Νοσοκομείου, θα πρέπει όμως να μη συμμετέχει στη διαδικασία ελέγχου των δαπανών του συγκεκριμένου Νοσοκομείου για εφημερίες, υπερωρίες, νυχτερινή εργασία κλπ του νοσηλευτικού προσωπικού του, αναπληρούμενος στην άσκηση της αρμοδιότητας αυτής από το νόμιμο αναπληρωτή του.
ΝΣΚ/256/2015
Δυνατότητα ή μη της Φορολογικής Διοίκησης να εξαιρεί από τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου τις επιχειρήσεις για τις οποίες εκδίδεται φορολογικό πιστοποιητικό χωρίς επισημάνσεις για παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65Α του ν. 4174/2013 δεν εξαιρούνται από τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου οι επιχειρήσεις για τις οποίες εκδίδεται φορολογικό πιστοποιητικό, χωρίς επισημάνσεις για παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας. Β) Στο ρυθμιστικό πεδίο της προβλεπομένης να εκδοθεί, κατ’ εξουσιοδότηση κανονιστικής πράξης, του άρθρου 65Α παρ.2 του ν. 4174/2013 δεν εμπίπτει η δυνατότητα της Φορολογικής Διοίκησης να θέτει χρονικούς περιορισμούς στη διενέργεια των ελέγχων σε επιχειρήσεις, για τις οποίες εκδίδεται φορολογικό πιστοποιητικό χωρίς επισημάνσεις για παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας, με την έκδοση πράξεων προσδιορισμού του φόρου σε χρονικά διαστήματα συντομότερα από τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4174/2013. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΑΕΠΠ/371/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης 51/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Παύλου Μελά, η οποία απέρριψε την προσφορά του για το Τμήμα 12 (Έτοιμο φαγητό) στο πλαίσιο της Διακήρυξης 45920/17.10.2018 για προμήθεια τροφίμων. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια τροφίμων για τις υπηρεσίες του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, με συνολική προϋπολογισμένη δαπάνη 1.299.177,64€ (συμπλ. ΦΠΑ). Ειδικότερα για το Τμήμα 12, η προϋπολογισμένη δαπάνη ανερχόταν σε 222.128,64€. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι ο αποκλεισμός του από τη διαδικασία ήταν άδικος, καθώς η πρόβλεψη για υποβολή εκθέσεων ελέγχου του ΕΦΕΤ δεν προβλεπόταν να εφαρμόζεται σε περιπτώσεις μη διενέργειας ελέγχου, ενώ η Διακήρυξη δεν προέβλεπε εναλλακτική λύση (π.χ. υπεύθυνη δήλωση).