ΝΣΚ/367/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη μετάταξης υπαλλήλων αποσπασμένων από τη Δ.Ε.Η. και τον Ο.Ε.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Δ.Ε.Η. Α.Ε. και ο Ο.Ε.Κ., ως δημόσια επιχείρηση και ως δημόσιος οργανισμός, αντίστοιχα, ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός έχει οριοθετηθεί από την αρχική μορφή του άρθρ. 1 παρ. 6 του Ν 1256/1982 και ως εκ τούτου οι αποσπασμένοι υπάλληλοι αυτών δύνανται να μεταταχθούν με βάση τις διατάξεις του άρθρ. 30 παρ. 4 του Ν 3614/2007, όπως κατόπιν τροποποιήσεων ισχύει σήμερα, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του νόμου τούτου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/11/2010
Μετατάξεις αποσπασμένων υπαλλήλων βάσει του Ν 3614/2007 άρθρο 30 παρ.4, όπως αντικαταστάθηκε με το Ν 3752/2009 άρθρο 1 παρ.5α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το εδάφιο α’ της παρ.4 του άρθρου 30 του Ν 3614/2007, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.5α του άρθρου 1 του Ν 3752/2009, που καθορίζει την υπό προϋποθέσεις δυνατότητα μετάταξης αποσπασμένων υπαλλήλων, όσον αφορά το πρώην Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, αναφέρεται σε υπαλλήλους αποσπασμένους μόνο στις Υπηρεσίες του εν λόγω Υπουργείου, που συστάθηκαν με το Ν 2860/2000 και όχι σε όλες ανεξαιρέτως τις Υπηρεσίες τούτου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/96/2006
Υπαγωγή της εταιρείας «ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.» στις διατάξεις του Ν 3429/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εταιρεία «ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.» έχει εξαιρεθεί ρητά από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και ως εκ τούτου δεν υπάγεται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ του Ν 3429/2005, καθόσον από το πεδίο εφαρμογής αυτού έχουν εξαιρεθεί οι δημόσιες επιχειρήσεις που δεν υπάγονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ενώ δεν υπάγεται ούτε στο Κεφάλαιο Β΄ αυτού, το οποίο ούτως ή άλλως αφορά αποκλειστικώς εταιρείες που ευρίσκονται εκτός του, κατά τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις, ευρύτερου δημόσιου τομέα.
ΝΣΚ/200/2004
Δικηγόροι δημοσίου τομέα. Δικαίωμα υπαγωγής στην ασφάλιση του ΙΚΑ και αναγνώριση προϋπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το δικαίωμα υπαγωγής στην ασφάλιση και αναγνώρισης προϋπηρεσίας, παρασχέθηκε στους δικηγόρους κλπ που παρέχουν ή παρείχαν τις νομικές τους υπηρεσίες με πάγια αμοιβή, μεταξύ άλλων, και στις ενταχθείσες, για λίγο έστω χρόνο, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, «δημόσιες επιχειρήσεις οιασδήποτε μορφής». (ομοφ.) β) Στις ίδιες ρυθμίσεις, υπάγονται, ως εργοδότριες, όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις (δημόσιες και μη) που και αυτές, για περιορισμένο έστω, χρονικό διάστημα, είχαν ενταχθεί στον δημόσιο τομέα της παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/82, συνεπώς και οι εκεί αναφερόμενες Τράπεζες, με τις θυγατρικές τους εταιρείες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/121/2011
Υπαγωγή ή μη των υπαλλήλων - οδηγών της εταιρείας ΕΘΕΛ Α.Ε. αποσπασμένων στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου-Καταναλωτή, στη διάταξη του άρθρου 9 παρ. 4 του Ν 3892/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι – οδηγοί της «Ανώνυμης Συγκοινωνιακής Εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων» (Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε.), οι οποίοι αποσπάσθηκαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου – Καταναλωτή, όταν αυτή ανήκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και μετά τη συγχώνευση στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, εμπίπτουν στη διάταξη του άρθρου 9 παρ. 4 του Ν 3892/2010, αφού οι εν λόγω υπάλληλοι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ΠΔ 96/2010, με το άρθρο 2 του οποίου η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μεταφέρθηκε ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, υπηρετούσαν ως αποσπασμένοι, με βάση το άρθρο 13 παρ. 1 περ. β΄ του Ν 706/1977, υπάλληλοι της δημόσιας επιχείρησης «Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε.» στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
ΑρΠ/93/2009
Επίδομα 176 ευρώ.Η μισθολογική παροχή του άρθρ. 14 του Ν. 3016/2002, συνιστά ευθεία και γενική αύξηση των αποδοχών των υπαλλήλων που υπάγονται στο ενιαίο μισθολογικό πλαίσιο των υπαλλήλων του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ και δεν συναρτάται με καμία άλλη προϋπόθεση, όπως ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας, το είδος της εργασίας ή τα πρόσωπα των εργαζομένων και ως εκ τούτου η μη χορήγησή της συνιστά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας σε συνδυασμό με την αρχή της ίσης αμοιβής για ίσης αξίας εργασία (άρθρ. 14 και 22 του Συντ.)
ΝΣΚ/179/2014
Πειθαρχική ευθύνη των αποσπασμένων και διατεθέντων στο ΤΑΥΤΕΚΩ υπαλλήλων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α) Στην έννοια «ευθύνη δημοσίου υπαλλήλου» του άρθρου 133 παρ. 2 Ν. 3655/2008, εφόσον ο νόμος δεν εξειδικεύει, περιλαμβάνεται – εκτός από την αστική, την ποινική και του δημοσίου υπολόγου – και η πειθαρχική ευθύνη. Β) Λόγω του σκοπού της διάθεσης του προσωπικού από τις υπηρεσίες, στις οποίες ανήκουν, στο Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω., της μακρόχρονης σύμφωνα με το νόμο υπηρεσίας του προσωπικού τούτου στο Ταμείο, της φύσης των καθηκόντων που ασκεί στο Ταμείο και των μέσων που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη αυτού του σκοπού, καθώς και από το γεγονός ότι από οποιαδήποτε παράνομη συμπεριφορά του εν λόγω προσωπικού θα ζημιωθεί το Ταμείο, συνάγεται το συμπέρασμα ότι οι αποσπασμένοι και διατεθέντες, με βάση ειδικές διατάξεις νόμου στο Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω. υπάλληλοι, κατά το χρόνο της υπηρεσίας και κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο Ταμείο εμπίπτουν στις διατάξεις του πειθαρχικού δικαίου του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (πλειοψ).
ΝΣΚ/269/2011
ΑΕΙ – Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) – Ανάρτηση πράξεων στο Διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΠΙΣΕΥ ΕΜΠ) αποτελεί βάσει του νομοθετικού πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας του, Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο, ήτοι ΝΠΙΔ εκτός Δημοσίου Τομέα, κοινωφελούς ενδιαφέροντος, προσανατολισμένο στην έρευνα, συνδεδεμένο με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας. Ενόψει της ρητής εξαίρεσης των ΕΠΙ από το Δημόσιο Τομέα, όπως έχει, έως σήμερα, οριοθετηθεί, της δυνητικής και όχι τακτικής επιχορήγησης του ΕΠΙΣΕΥ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, του ότι το Δημόσιο δεν είναι κύριος, έμμεσα ή άμεσα του Ινστιτούτου, ανεξαρτήτως της ασκούμενης εποπτείας από το Υπουργείο Παιδείας, όπως αυτή ασκείται σε πληθώρα φορέων και δραστηριοτήτων, χωρίς αυτές να καθίστανται δημόσιες ή κρατικές, του ότι το Ινστιτούτο δεν διαθέτει μετοχές ή μερίδια, αλλά και του ότι η Διοίκησή του δεν διορίζεται εμμέσως ή αμέσως από το Δημόσιο ή από άλλα νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέα, επομένως δεν εμπίπτει στο Δημόσιο ή Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, οι διατάξεις του Ν 3861/2010 δεν εφαρμόζονται στην περίπτωση του ΕΠΙΣΕΥ, το οποίο ως εκ τούτου δεν υποχρεούται σε ανάρτηση των πράξεών του στο Διαδίκτυο σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία.
ΝΣΚ/355/2006
Υποχρέωση ή μη αποσπασμένων στη Γεν. Γραμ. Έρευνας και Τεχνολογίας υπαλλήλων του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) να επιλέξουν μεταξύ του επιδόματος των 176 € του άρθρου 14 Ν 3016/02 και του κινήτρου παραγωγικότητας του άρθρου 19 παρ.2β Ν 3054/02.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Οι αποσπασμένοι στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας υπάλληλοι του ΙΤΕ δεν έχουν υποχρέωση να επιλέξουν μεταξύ του επιδόματος των 176 € του άρθρου 14 Ν 3016/2002 και του κινήτρου παραγωγικότητας του άρθρου 19 παρ.2β Ν 3054/2002, διότι ως υπάλληλοι νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, όπως το ΙΤΕ, δεν υπάγονται στις ρυθμίσεις του Ν 2738/1999 και του άρθρου 14 Ν 3016/2002. Σε κάθε άλλη περίπτωση πάντως το επίδομα του άρθρου 14 Ν 3016/2002 δεν αντιστοιχεί προς το κίνητρο παραγωγικότητας του άρθρου 19 παρ.2β Ν 3054/2002, ώστε να τίθεται θέμα επιλογής μεταξύ των δύο επιδομάτων.
ΝΣΚ/6/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Θεώρηση Προγραμμάτων Εργασίας αποσπασμένων μισθωτών της ΔΕΗ σε Υπουργείο από την αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Η. Ψώνης, Πάρεδρος Οι διατυπώσεις των άρθρων 4 και 5 του ΝΔ 515/70 εφαρμόζονται κατ αρχήν αδιακρίτως όχι μόνον στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στον δημόσιο και εφόσον απασχολείται σ αυτόν προσωπικό που συνδέεται μετά του Δημοσίου ή των ΝΠΔΔ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Κατ ακολουθία και τα συντασσόμενα προγράμματα εργασίας τριπλής βάρδιας του άρθρου 4 παρ.4 ΝΔ 515/70 ήδη του άρθρου 16 παρ.6 Ν 2874/2000 πρέπει προηγουμένως να θεωρούνται από την αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας διότι μόνον έτσι εξασφαλίζεται η εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας περί χρονικών ορίων. Το γεγονός δε ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι της ΔΕΗ είναι αποσπασμένοι στο Υπουργείο Ανάπτυξης δεν μπορεί να δικαιολογήσει την μη εφαρμογή των ως άνω διατάξεων καθόσον το Υπουργείο εκτελεί χρέη εργοδότη ως προς την σύνταξη των προγραμμάτων εργασίας τριπλής βάρδιας και υπόκειται και αυτό στις ως άνω διατυπώσεις.
ΣτΕ/4326/2000
Κρίσιμος χρόνος δια την αναθεώρησιν των τιμών κατασκευής δημοσίων έργων είναι ο χρόνος εκτελέσεως των εργασιών και , ως εκ τούτου , επί της αναθεωρήσεως των εν λόγω τιμών ουδεμίαν ασκεί επιρροήν ούτε ο χρόνος πιστοποιήσεως των εργασιών , ούτε ο χρόνος πληρωμής τούτων . Επειδή , εξάλλου , κατά την διάταξη του άρθρ. 288 του Αστικού Κώδικος , κατά την οποία «Ο οφειλέτης υποχρεούται να εκπληρώση την παροχήν ως απαιτεί η καλή πίστις , λαμβανομένων υπόψη των συναλλακτικών ηθών» , εφαρμοζομένην αναλόγως , ως γενικής αρχής του δικαίου , και επί διοικητικών συμβάσεων , το δικαστήριον δύναται να παρεμβαίνη διορθωτικώς , καθορίζον , κατ’ απόκλισιν έτι από των συμφωνηθέντων , την μεταξύ των συμβαλλομένων παροχήν και αντιπαροχήν , εφ’ όσον τούτο επιβάλλεται εκ της καλής πίστεως και των συναλλακτικών ηθών , δηλαδή εις τας περιπτώσεις εκείνας , κατά τας οποίας συντρέχουν απρόβλεπτοι συνθήκαι , αι οποίαι , αν και δεν πληρούν τας προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρ. 388 του Αστικού Κώδικος , καθιστούν , παρά ταύτα , διά τινα των αντισυμβαλλομένων την παροχήν υπερμέτρως επαχθή εις βαθμόν , υπερβαίνοντα τον κατά την καλή πίστιν και τα συναλλακτικά ήθη δυνάμενον να αναληφθή παρ’ αυτού κίνδυνον (πρβλ. Σ.τ.Ε. 74/1992 επταμ.) .