ΝΣΚ/356/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιλογή Προϊσταμένου Τ.Α.Σ. Νομού Αχαΐας. Δικαστική ακύρωση της επιλογής. Υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοικήσεως. Προσδιορισμός κλάδων από τους οποίους πρέπει να προέρχονται οι επιλεγόμενοι ως Προϊστάμενοι των Τ.Α.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η Διοίκηση οφείλει να επαναφέρει στη θέση του Προϊσταμένου τον υπάλληλο που ασκούσε τα καθήκοντα αυτά κατά την ημερομηνία που έλαβε χώρα η ήδη ακυρωθείσα επιλογή (25-7-2002). Αυτός πρέπει να παραμείνει στη θέση αυτή μέχρι την αναδρομική επιλογή και τοποθέτηση Προϊσταμένου για το χρονικό διάστημα από 25-7-2002 έως και 6-8-2004. Η Διοίκηση οφείλει να παραπέμψει στο υπηρεσιακό συμβούλιο το ζήτημα της επιλογής Προϊσταμένου, για το ως άνω χρονικό διάστημα, επιλογή η οποία θα πρέπει να περιοριστεί μεταξύ του επιλεγέντος και του παραλειφθέντος από τη Διοίκηση δύο υπαλλήλων. Η επιλογή θα γίνει με το δεδομένο ότι ο παραλειφθείς υπερέχει καταδήλως έναντι του επιλεγέντος, σύμφωνα με σχετική δικαστική κρίση. β) Ως Προϊστάμενοι των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Τ.Α.Σ.) επιλέγονται τεχνικοί υπάλληλοι με ειδικότερα προσόντα αυτά που αναγράφονται στην εκάστοτε ισχύουσα ιδρυτική αυτών Υπουργική απόφαση. Ειδικότερα, του Τ.Α.Σ. Νομού Αχαΐας προΐσταται τεχνικός υπάλληλος της κατηγορίας ΠΕ, η επιλογή του οποίου γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 36 του Ν 2190/1994, όπως ισχύει σήμερα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/70/2015
Συμμόρφωση της Διοίκησης με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία ακυρώθηκε τοποθέτηση προϊσταμένου στην Ειδική Υπηρεσία «Συντονισμού και Εφαρμογής Χρηματοδοτικών και Επενδυτικών Προγραμμάτων» (ΕΥΣΧΕΠ) του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η Διοίκηση οφείλει, σε συμμόρφωση προς την με αριθμό 1644/2014 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να θεωρήσει ότι η θητεία του Γ.Φ., ως προϊσταμένου της ΕΥΣΧΕΠ του ΥΠΕΞ, εξακολούθησε κανονικά από τις 27-10-2010 (ημερομηνία τοποθέτησης ως προϊσταμένου στην ίδια θέση του Χ.Τ.) έως τις 27-09-2011 (ημερομηνία αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του Γ.Φ. με το Ελληνικό Δημόσιο, λόγω παραιτήσεως), χωρίς να απαιτείται η έκδοση διοικητικής πράξης για το σκοπό αυτό. Περαιτέρω και για την πλήρη πραγμάτωση του ακυρωτικού αποτελέσματος της ανωτέρω δικαστικής απόφασης, η Διοίκηση οφείλει να προβεί σε αναπροσαρμογή των συνταξιοδοτικών αξιώσεων του Γ.Φ., λαμβάνοντας υπόψη της και το παραπάνω χρονικό διάστημα ως χρόνο υπηρεσίας στην θέση του προϊσταμένου της ΕΥΣΧΕΠ. 2) Η θέση του προϊσταμένου της ΕΥΣΧΕΠ του Υπουργείου Εξωτερικών μετά την παραίτηση του Γ.Φ. στις 27-09-2011, μπορεί να θεωρηθεί ότι καλύφθηκε από τον Χ.Τ., μέχρι τότε αναπληρωτή προϊστάμενο της ίδιας υπηρεσίας, για θητεία τεσσάρων ετών, λήγουσα στις 27-09-2015, εφόσον η Διοίκηση αναδιατυπώσει ορθά την εκφρασθείσα με την υπ’ αρ. Α.Π.Φ. 13ΕΥΣΧΕΠ-45303/25-10-2014 απόφαση του Υφυπουργού Εξωτερικών σχετική βούλησή της, ανακαλώντας την τελευταία αυτή απόφαση. Άλλως, η Διοίκηση μπορεί να προβεί σε επιλογή και τοποθέτηση νέου προϊσταμένου για το μέλλον, με βάση το ισχύον ειδικό νομοθετικό καθεστώς, θεωρώντας ότι τα καθήκοντα της συγκεκριμένης θέσεως νομίμως ασκήθηκαν από 27-09-2011 και μέχρι την τοποθέτηση του νέου προϊσταμένου, από τον Χ.Τ., με αναπλήρωση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/115/2015
Προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα – Παραίτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας – Τοποθέτηση νέου Προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η επιλογή και τοποθέτηση του αναφερόμενου στο ερώτημα υπαλλήλου σε θέση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας του Υπουργείου Οικονομικών με μόνη απόφαση του οικείου Υπουργού, δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 33 του Ν.4024/2011. 2) Παρέλκει η απάντηση επί του ερωτήματος εάν ήταν επιτρεπτή η μετακίνηση του ανωτέρω επιλεγέντος Προϊσταμένου σε αντίστοιχης βαθμίδας οργανική μονάδα, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/157/2006
Η, χωρίς αίτηση και πριν την πάροδο τετραετίας από τη λήξη της απόσπασης σε γραφείο βουλευτή, τοποθέτηση του επιλεγέντος ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας ΙΚΑ υπαλλήλου του, σε θέση άλλης και όχι της ίδιας αρχής, είναι μη επιτρεπτή υπηρεσιακή μεταβολή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Έννοια «ίδιας» και «άλλης» αρχής στο ΙΚΑ, στα πλαίσια εφαρμογής των περί «τοποθέτησης» διατάξεων του άρθρου 65 του υπαλληλικού κώδικα. Ίδια αρχή αποτελούν αυτοτελώς η «Διοίκηση» του Ιδρύματος (ήτοι το σύνολο των Κεντρικών Υπηρεσιών του) και εκ των Περιφερειακών Υπηρεσιών του, το καθένα χωριστά από τα Περιφερειακά και Τοπικά Υποκαταστήματά του, (πλην των Παραρτημάτων) καθώς και τα Ταμεία του. Η, πριν την παρέλευση τετραετίας και χωρίς σχετική αίτηση, τοποθέτηση του επιλεγέντος, με βάση τις διατάξεις του Ν 3260/2004, ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας του ΙΚΑ, υπαλλήλου του, σε θέση άλλης (Δ΄ Ταμείο ΙΚΑ) και όχι της ίδιας αρχής (Διοίκηση ΙΚΑ), στην οποία αυτός επανήλθε μετά τη λήξη της διάθεσης-απόσπασής του σε γραφείο βουλευτή και παρείχε τις υπηρεσίες του μέχρι την, κατά τα άνω, επιλογή του, ως προϊσταμένου, εμπίπτει στις απαγορευόμενες από τη διάταξη του άρθρου 92 του Ν 1943/1991 υπηρεσιακές μεταβολές. Και τούτο διότι, ναι μεν, η εν λόγω τοποθέτηση δεν περιλαμβάνεται στις περιοριστικά αναφερόμενες στη διάταξη αυτή μεταβολές (απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη, μεταφορά), πλην όμως, έχει τον χαρακτήρα της μετάθεσης, αφού στην ουσία μετακινείται ο υπάλληλος σ’ άλλη αρχή, διακεκριμένη σε σχέση με τη Διοίκηση, στην οποία υπηρετούσε προ της ως άνω επιλογής του ως προϊσταμένου. Αντιθέτως, επιτρεπτή είναι η (μη ενέχουσα το στοιχείο της μετάθεσης) τοποθέτηση του ανωτέρω υπαλλήλου, σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας της ίδιας αρχής, δηλαδή της Διοίκησης του Ιδρύματος.
ΝΣΚ/279/2016
Συμμόρφωση της Διοίκησης σε δικαστική απόφαση σχετικά με αναδρομικό διορισμό υπαλλήλου.(...)Σε συμμόρφωση προς το δεδικασμένο της δικαστικής απόφασης, η Διοίκηση οφείλει να διορίσει αναδρομικά την Φ.Λ. σε κενή οργανική θέση και όχι σε προσωποπαγή (ομοφ).
ΝΣΚ/210/2007
Ενέργειες Διοικήσεως κατόπιν ακυρώσεως της τοποθετήσεως (Βοηθού) Ακολούθου Άμυνας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να συμμορφωθεί προς την δικαστική απόφαση, με την οποία ακυρώθηκε η τοποθέτηση του Βοηθού ΑΚΑΜ Στρατολόγου, β) η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να ανακαλέσει τον ανωτέρω εντός ευλόγου χρόνου, γ) περαιτέρω η Διοίκηση δεν έχει κατ’ αρχήν την υποχρέωση να τοποθετήσει άλλον αξιωματικό προς πλήρωση της κενής θέσεως και δ) εφόσον καθίσταται αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος η πλήρωση αυτής, η επιλογή του αξιωματικού θα γίνει σύμφωνα με τα ορισθησόμενα στο Π.Δ/γμα που πρέπει να εκδοθεί σχετικώς.
ΝΣΚ/292/2009
Λήξη θητείας υπηρετούντος προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Υποχρέωση της Διοίκησης για προκήρυξη της θέσης. Υποχρέωση προϊσταμένου για αποχώρηση, υποβολή παραίτησης εντός διμήνου από τη λήξη ή συνέχιση άσκησης των καθηκόντων του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση υποχρεούται να εκδίδει την προκήρυξη με την οποία προσδιορίζονται οι κενές θέσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πέντε μήνες πριν από τη λήξη της θητείας των υπηρετούντων προϊσταμένων, η προθεσμία δε αυτή δεν είναι αποκλειστική. Αν η Διοίκηση δεν έχει προκηρύξει τη θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης κατά τη λήξη της θητείας του υπηρετούντος προϊσταμένου, ο προϊστάμενος αυτός κατά τη λήξη της θητείας του αποχωρεί χωρίς να υποχρεούται να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης, ο οποίος αποχωρεί από τη θέση του στην περίπτωση που η Διοίκηση δεν την έχει προκηρύξει κατά τη λήξη της θητείας του, αφενός μεν έχει δικαίωμα να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής νέου προϊσταμένου οποτεδήποτε κινηθεί η διαδικασία αυτή, αφετέρου δε το δικαίωμά του να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης παραμένει ενεργό μέχρι την επιλογή νέου προϊσταμένου. (πλειοψ.) Το δικαίωμα υποβολής παραιτήσεως με την ευνοϊκή διατήρηση των αποδοχών του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης προϋποθέτει ανεπιτυχή συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης και ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας δύο μηνών από την ανακοίνωση της μη επανεκλογής. (μειοψ.)
ΝΣΚ/180/2002
Προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Ακύρωση με τελεσίδικη δικαστική απόφαση της σχετικής πράξεως επιβολής. Συνέπειες όσον αφορά την επιστροφή αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης με την οποία ακυρούται απόφαση Προϊσταμένου ΔΟΥ κατά το μέρος που επιβλήθηκαν σε οφειλέτιδα του Δημοσίου προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, ως έμμεση, παρεπόμενη συνέπεια της δικαστικής αυτής απόφασης γεννάται αξίωση της καταβαλλούσης οφειλέτιδας για επιστροφή των ως άνω προσαυξήσεων. Η δε Διοίκηση, μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος οφείλει να προβεί στην επιστροφή στα πλαίσια των αρχών της νομιμότητας και της ευρύτερης προστασίας του διοικουμένου, υπό τον εξυπακουόμενο όρο ότι δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι που εμποδίζουν την ως άνω επιστροφή.
ΝΣΚ/308/2012
Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων Υπουργείου Οικονομικών – Τριετής στέρηση δικαιώματος επιλογής σε θέση προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη της παρ.5 του άρθρου 86 του Ν. 3528/2007 (Υ.Κ.), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 3839/2010, είναι εφαρμοστέα και κατά την επιλογή προϊσταμένων των οργανικών μονάδων του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με την παρ.21 του άρθρου 55 του Ν. 4002/2011. (ομοφ.)
ΝΣΚ/301/2005
Συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτική δικαστική απόφαση μετά τη νομοθετική κατάργηση του αξιολογικού πίνακα Διευθυντών και τη μεταβολή του τρόπου επιλογής τους.(...)Α) Η Διοίκηση οφείλει να προβεί σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική δικαστική απόφαση, παρά τη νομοθετική κατάργηση της ισχύος του αξιολογικού πίνακα Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. (πλειοψ.) Β) Η συμμόρφωση θα λάβει χώρα στα πλαίσια του νομικού καθεστώτος επιλογής που ίσχυε κατά τον χρόνο εκδόσεως της ακυρωθείσης πράξεως, πλην όμως η σχετική αρμοδιότητα επιλογής ανήκει στο νέο θεσμοθετημένο όργανο, ήτοι στον Υπουργό Παιδείας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/113/2013
Πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης αγροτών – Συμμόρφωση Διοικήσεως σε δικαστική απόφαση ακύρωσης διοικητικής απόφασης για διαγραφή δικαιούχου – Αναδρομική επανένταξη ή μη και καταβολή οφειλομένων κοινοτικών ενισχύσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι οριστικές αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων επί προσφυγών του άρθρου 63 Κ.Δ.Δ. είναι άμεσα εκτελεστές και η Διοίκηση οφείλει να συμμορφώνεται προς αυτές. Η συμμόρφωση περιλαμβάνει όλες τις απορρέουσες από την δικαστική απόφαση ενέργειες, δηλαδή εν προκειμένω, την αναδρομική επανένταξη της δικαιούχου στο κοινοτικό πρόγραμμα και την καταβολή των οφειλόμενων ενισχύσεων, υφισταμένης της δικονομικής δυνατότητας ασκήσεως αιτήσεως αναστολής εκτέλεσης της πρωτόδικης απόφασης, εφόσον η Διοίκηση κρίνει ότι συντρέχουν οι σχετικοί λόγοι. (ομοφ.) β) Η περίπτωση της αναζήτησης του καταβληθέντος ποσού, σε περίπτωση εκτέλεσης της πρωτόδικης απόφασης και εν συνεχεία αποδοχής της έφεσης του Δημοσίου, τίθεται από τη Διοίκηση προώρως και υποθετικώς, εφόσον εξαρτάται από αποτέλεσμα της κατ’ έφεση δίκης. (ομοφ.)