×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/358/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύσταση ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων – Μετατροπή επιχείρησης του π.δ. 410/1995 σε Α.Ε. Ο.Τ.Α. του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων – Άκυρη ή μη η ολοκλήρωση της διαδικασίας σύστασης μετά την καταληκτική ημερομηνία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση, κατά την οποία η σύσταση ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Δ.Κ.) ή η μετατροπή επιχείρησης του π.δ. 410/1995 σε ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. του Κ.Δ.Κ. έχει ξεκινήσει μέσα στο 2010, δηλαδή έχει ληφθεί καταρχήν η σχετική απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η απαιτούμενη διαδικασία έως 31.12.2010: α) είναι μη νόμιμη και, συνεπώς, άκυρη, η σύσταση ή η μετατροπή που ολοκληρώθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός του 2011 και β) εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, δεν επιτρέπεται να συνεχισθεί η διαδικασία σύστασης ή μετατροπής από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός του 2011. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/271/2007

Παροχή ή μη δυνατότητας μετάθεσης ή απόσπασης, κατ’ άρθρο 139 παρ. 8 Κ.Δ.Κ. στον τόπο εκλογής τους, των αιρετών οργάνων Δήμων και Κοινοτήτων, οι οποίοι είναι δημόσιοι υπάλληλοι και υπέχουν υποχρέωση δεκαετούς παραμονής σε παραμεθόριες περιοχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη της παραγράφου 8 του άρθρου 139 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων με την οποία παρέχεται δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης αιρετών οργάνων πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α., που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι φορέων του Δημοσίου σε αντίστοιχη υπηρεσία του τόπου εκλογής τους, δεν εφαρμόζεται προκειμένου για εκείνους, οι οποίοι υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές και υπέχουν δεκαετή υποχρέωση παραμονής στις αντίστοιχες υπηρεσίες.


ΝΣΚ/229/2009

Ο.Τ.Α. – Αιρετά όργανα – Αυτοδίκαιη έκπτωση κατ’ άρθρο 29 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 29 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, για την αυτοδίκαιη έκπτωση δημοτικού συμβούλου, ο οποίος, υπό την ιδιότητα μέλους ομόρρυθμης εταιρείας, συνήψε, εντός του αυτού έτους, διαδοχικές συμβάσεις προμήθειας, με το Δήμο στον οποίο είχε εκλεγεί, συνολικού ύψους 6.891 ευρώ, για μία, όμως, εξ’ αυτών (ποσού 3.495 ευρώ) εχώρησε, από κοινού, λύση και, εκατέρωθεν, επιστροφή των παροχών.


ΝΣΚ/125/2007

Σύνδεσμοι Ο.Τ.Α. Χαρακτήρας ψηφοφορίας (ως φανερής ή μυστικής) προς ανάδειξη προέδρου και αντιπροέδρου των διοικητικών συμβουλίων τους, καθώς και των μελών της εκτελεστικής επιτροπής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ψηφοφορία προς ανάδειξη προέδρου, αντιπροέδρου και μελών της εκτελεστικής επιτροπής Συνδέσμου, έχει μυστικό χαρακτήρα, εφόσον η παρ.7 του άρθρου 246 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων δεν προβλέπει, ρητώς, το αντίθετο. Η γενική παραπομπή της ανωτέρω παραγράφου στην ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 104 του ίδιου Κώδικα, έχει την έννοια της τήρησης των λοιπών διαδικαστικού χαρακτήρα προϋποθέσεων του αυτού άρθρου (104) για όσα, λοιπά θέματα, υφίσταται «κενό» ρύθμισης στην ίδια. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/244/2007

Ο.Τ.Α. – Δημοτικοί Σύμβουλοι. Δήλωση ανεξαρτητοποίησης, κατ’ άρθρο 94 παρ.4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Συνέπειες ως προς τη διατήρηση ή μη της ιδιότητος των μελών του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημαρχιακής Επιτροπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι εξελέγησαν μέλη του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου ή μέλη της Δημαρχιακής Επιτροπής, ως ανήκοντες στο συνδυασμό της πλειοψηφίας ή σε συνδυασμούς της μειοψηφίας και σε χρόνο μεταγενέστερο της εκλογής, υπέβαλαν δήλωση ανεξαρτητοποίησης, κατ’ άρθρο 94 παρ.4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, συνεχίζουν την άσκηση των καθηκόντων του, υπό τις ανωτέρω ιδιότητες, και μετά την ανεξαρτητοποίησή τους μέχρι τη λήξη της αντίστοιχης διετούς θητείας.


ΝΣΚ/484/2008

Δυνατότητα άσκησης προσφυγής κατά τα άρθρα 150 και 151 του Κ.Δ.Κ. από επικεφαλείς δημοτικών παρατάξεων και δημοτικούς συμβούλους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μόνη η επίκληση της ιδιότητας του επικεφαλής δημοτικής παράταξης ή εκείνης του δημοτικού συμβούλου δεν καθιδρύει, αυτοτελώς, έννομο συμφέρον προς άσκηση των ειδικών διοικητικών προσφυγών, που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 150 και 151 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Είναι προφανές, ότι οι ανωτέρω δεν κωλύονται προς άσκηση των κρίσιμων προσφυγών, εφόσον αποδείξουν τη συνδρομή προσωπικού, άμεσου και ενεστώτος, εννόμου συμφέροντος, απεξαρτημένου από τις προειρημένες ιδιότητες.


Π.Δ.315/1999

Περί ορισμού του περιεχομένου και του χρόνου ενάρξεως της εφαρμογής του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου Δήμων και Κοινοτήτων (Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού).


ΝΣΚ/7/2010

Έκπτωση αιρετού οργάνου κατ’ εφαρμογή της παρ.3 εδ.α’ και β’ του άρθρου 29 του Ν 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) – Κωλύματα και ασυμβίβαστα – Περίπτωση καταρτίσεως συμβάσεως με νομικό πρόσωπο του Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απαγόρευση κατάρτισης συμβάσεων, που θεσπίζεται από τις διατάξεις της παρ.3β του άρθρου 29 του Ν 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων – κωλύματα και ασυμβίβαστα), δεν καταλαμβάνει, εκτός από τους Δήμους και τις Κοινότητες τις οποίες ρητά μνημονεύει, και τα νομικά πρόσωπα που αυτοί έχουν συστήσει, διότι, οι σχετικές διατάξεις, πρέπει να ερμηνεύονται στενά και δεν χωρεί αναλογική εφαρμογή της διατάξεως της παρ.3α του ιδίου άρθρου, όπου, η εκεί προβλεπόμενη απαγόρευση, καταλαμβάνει και τα νομικά πρόσωπα των Ο.Τ.Α. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις προφανούς καταστρατήγησης του νόμου, εφαρμόζεται η αρχή της απαγόρευσης επέλευσης ισοδυνάμου αποτελέσματος.


ΥΠΕΣ/5493/2010

Απόσπαση αιρετού σύμφωνα με το άρθρο 139, παρ. 8 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ)


ΝΣΚ/31/2017

Εάν κατά την έννοια των διατάξεων των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 241 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, οι Ο.Τ.Α. δύνανται να τυγχάνουν καθολικοί διάδοχοι καταργούμενου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, ως προς τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τις εκκρεμείς δίκες του, ή εάν, ελλείψει τέτοιας νομοθεσίας, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 479 του ΑΚ. (...)Οι Δήμοι, στους οποίους περιέρχεται η περιουσία καταργούμενων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 241 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, δεν καθίστανται καθολικοί διάδοχοί τους, αλλά, κατ' εφαρμογή του άρθρου 479 ΑΚ, ευθύνονται περιορισμένα για τις υποχρεώσεις-χρέη των καταργούμενων νομικών προσώπων, μέχρι την αξία της μεταβιβαζόμενης περιουσίας. Στα χρέη αυτά περιλαμβάνονται και εκείνα τα οποία συνδέονται με εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις σχετικές με την περιουσία, στις οποίες οι Ο.Τ.Α. υποχρεούνται να συμμετέχουν, να διενεργούν όλες τις προβλεπόμενες διαδικαστικές πράξεις και να προβάλλουν και τον ισχυρισμό περί του περιορισμού της ευθύνης τους (πλειοψ). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια δυνάμει της υπ’ αριθμ. 194/2016 Γνωμοδοτήσεως του Ε' Τμήματος του Ν.Σ.Κ.


ΝΣΚ/130/2015

Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 234 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, προς τον σκοπό ελέγχου νομιμότητας και εγκρίσεως προϋπολογισμών των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.), που αποτελούν συνδέσμους δήμων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προς τον σκοπό ελέγχου νομιμότητας και εγκρίσεως των προϋπολογισμών των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.), που αποτελούν συνδέσμους δήμων, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 234 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, δηλαδή, για την υποβολή του προϋπολογισμού τέτοιου συνδέσμου στο Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προς έλεγχο νομιμότητας και έγκριση αυτού, απαιτείται να προηγηθεί η παροχή σχετικής εγκρίσεως από τα δημοτικά συμβούλια των δήμων που απαρτίζουν το σύνδεσμο.