×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/367/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Απαγόρευση κτηνοτροφίας σε ολόκληρη τη νήσο Μακρόνησο που έχει κηρυχθεί ιστορικός τόπος – Νομιμότητα ή μη της καταβολής κοινοτικών ενισχύσεων στους κτηνοτρόφους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Στην έννοια της «κτηνοτροφίας», κατά την παρ.Β.2 του άρθρου 2 του από 30-8-1995 Π.Δ., περιλαμβάνεται το σύνολο των μορφών και μεθόδων εκτροφής και εκμετάλλευσης παραγωγικών ζώων, χωρίς καμία διάκριση. 2. Δεδομένης της απαγορεύσεως της κτηνοτροφίας σε ολόκληρη τη νήσο Μακρόνησο: α) δεν δύναται να καταβληθεί κοινοτική ενίσχυση σε δικαιούχους εκτατικών δικαιωμάτων, διότι τα δικαιώματα αυτά συνοδεύονται από ίσο αριθμό επιλέξιμων εκταρίων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και όλες οι κτηνοτροφικές εκτάσεις κατά την περίοδο αναφοράς ενώ, επιπλέον, για την ενεργοποίηση εκτατικών δικαιωμάτων από βοσκοτόπους, απαιτείται ελάχιστος αριθμός ζώων, β) δεν δύναται να καταβληθεί κοινοτική ενίσχυση σε δικαιούχους ειδικών δικαιωμάτων, ούτε ειδική στήριξη του άρθρου 68 του Κανονισμού 73/2009, διότι απαιτούν την διατήρηση ζώων. 3. Δεν δύναται να καταβληθεί ενίσχυση σε παραγωγούς που έχουν αιτηθεί ένταξη στην εξισωτική αποζημίωση, διότι η ενίσχυση αυτή εξαρτάται από τη νόμιμη κατοχή και αξιοποίηση εκτάσεως. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 1613/2016

Κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) 2016/1613 της Επιτροπής, της 8ης Σεπτεμβρίου 2016, για έκτακτη ενίσχυση προσαρμογής στους παραγωγούς γάλακτος και σε κτηνοτρόφους σε άλλους τομείς της κτηνοτροφίας


ΕΣ/Τ4/15/2006

Χρηματική ενίσχυση σε αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία από το Κεντρικό Ταμείο Γεωργίας Κτηνοτροφίας και Δασών. Μη νόμιμη, καθόσον η εν λόγω εταιρεία δεν συγκαταλέγεται στους φορείς, που σύμφωνα με τη διάταξη του αρθ.7 παρ.1 περ. β΄ του ν.1697/87, επιτρέπεται να ενισχύονται χρηματικά από το ΚΤΓΚ και Δασών.


ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/35549/731/2023

Ενίσχυση για επιχειρήσεις τομέων και υποτομέων που εκτίθενται σε σημαντικό κίνδυνο διαρροής άνθρακα, λόγω του κόστους δικαιωμάτων του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου της Ε.Ε. που μετακυλίεται στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας (ενίσχυση για έμμεσο κόστος εκπομπών), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Οδηγία 2003/87/ΕΚ όπως ισχύει, καθώς και στην Ανακοίνωση της Επιτροπής 2020/C 317/04/25.09.2020 (Κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με ορισμένα μέτρα κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου μετά το 2021). Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης από τη Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. Α.Ε., για την περίοδο 2021-2030, δικαιούχοι, μέγιστο ποσό ενίσχυσης και μεθοδολογία χορήγησης της ενίσχυσης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/7/2019

Καταβολή αποδοχών επικουρικού προσωπικού:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (σκέψη 3), το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, με το οποίο εντέλλεται η καταβολή τακτικών αποδοχών στους φερόμενους ως δικαιούχους υπάλληλους του Κ.Κ.Π.Π.Κ.Μ. για τον μήνα Αύγουστο του έτους 2018, δεν υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι δεν αφορά την καταβολή της πρώτης μισθοδοσίας (η οποία έχει ήδη καταβληθεί) μετά την τελευταία παράταση της σχετικής αρχικής σύμβασης, η οποία και μόνο θα μπορούσε να ελεγχθεί. Επομένως, το υποβληθέν ένταλμα πληρωμής δεν υπόκειται σε θεώρηση από την Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


Α.Π. ΑΠΕΗΛ/οικ.21906/2014

Ενίσχυση για επιχειρήσεις τομέων και υποτομέων που εκτίθενται σε σημαντικό κίνδυνο διαρροής άνθρακα, λόγω του κόστους δικαιωμάτων του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου της Ε.Ε. που μετακυλίεται στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας (ενίσχυση για έμμεσο κόστος εκπομπών), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Οδηγία 2003/87/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2009/29/ΕΚ και ισχύει καθώς και στην Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρ. SWD(2012) 130 και 131 τελικό (Κατευθυντήριες γραμμές για ορισμένα μέτρα κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου μετά το 2012 - EE 2012/C 158/04). Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης από τη ΛΑΓΗΕ ΑΕ, για την περίοδο 2013-2020, δικαιούχοι, μέγιστο ποσό ενίσχυσης και μεθοδολογία χορήγησης της ενίσχυσης.


ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/14083/1879/2019

Τροποποίηση της ΑΠΕΗΛ/οικ.21906/8.12.2014 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Ενίσχυση για επιχειρήσεις τομέων και υποτομέων που εκτίθενται σε σημαντικό κίνδυνο διαρροής άνθρακα, λόγω του κόστους δικαιωμάτων του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου της Ε.Ε. που μετακυλίεται στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας (ενίσχυση για έμμεσο κόστος εκπομπών), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Οδηγία 2003/87/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2009/29/ΕΚ και ισχύει καθώς και στην Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αριθμ. SWD (2012) 130 και 131 τελικό (Κατευθυντήριες γραμμές για ορισμένα μέτρα κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου μετά το 2012 - ΕΕ 2012/C 158/04). Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης από τη ΛΑΓΗΕ ΑΕ, για την περίοδο 2013-2020, δικαιούχοι, μέγιστο ποσό ενίσχυσης και μεθοδολογία χορήγησης της ενίσχυσης.» (Β’ 3304). 


ΝΣΚ/127/2014

Ενισχύσεις για την αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας ΚΤΕΛ ή μετόχων αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν δικαιούνται οικονομική ενίσχυση του άρθρου 12 παρ. 2 εδάφιο δ’ του ν. 2963/2001 οι ιδιοκτήτες Λεωφορείων Δημοσίας Χρήσεως (Λ.Δ.Χ.) ενταγμένων σε ΚΤΕΛ Α.Ε. στην περίπτωση που είχαν, κατά το χρόνο που επρόκειτο να καταβληθεί η α’ δόση της οικονομικής ενίσχυσης, αποξενωθεί πλήρως από το νέο λεωφορείο που εντάχθηκε στο ΚΤΕΛ και δεν είναι κάτοχοι και ιδιοκτήτες πλέον κατά τον χρόνο αυτόν ολοκλήρου ή ιδανικού μεριδίου του νέου Λ.Δ.Χ. (ομοφ.). Στις ανωτέρω περιπτώσεις ομοίως δεν δικαιούται ενίσχυση ούτε η εταιρεία πώλησης του Λ.Δ.Χ. η οποία επέβαλε αναγκαστική κατάσχεση εις χείρας του Δημοσίου ως τρίτου, διότι δεν υφίσταται στο πρόσωπο του οφειλέτη η κατασχεθείσα απαίτηση, ούτε ο νέος ιδιοκτήτης αυτού, δεδομένου ότι στο πρόσωπό του δεν συντρέχουν όλες οι σωρευτικώς από το νόμο προβλεπόμενες προϋποθέσεις για την εκταμίευση της κρατικής ενίσχυσης. Στην περίπτωση που δικαιούχος ενίσχυσης, ο οποίος ήδη εισέπραξε την α’ δόση, μεταβιβάσει στο πλαίσιο αγοραπωλησίας το μερίδιό του, πριν από την έκδοση νέας υπουργικής απόφασης για την καταβολή της β’ ή επόμενων δόσεων, ο ιδιοκτήτης του οχήματος, κατά τον χρόνο εκταμίευσης των δόσεων της ενίσχυσης που απομένουν, δικαιούται να λάβει αυτές, δεδομένου ότι στην περίπτωση αυτή, η ενίσχυση στο σύνολό της έχει ήδη εγκριθεί πριν από τη μεταβίβαση του οχήματος ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι έχει χορηγηθεί κατά ένα μόνο μέρος (πλειοψ.). Μεταβιβάσεις που γίνονται προς τρίτο πρόσωπο, μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, που καθορίζει τους δικαιούχους, δεν επιδρούν στον υπολογισμό του ορίου των κρατικών ενισχύσεων που θέτει ο Κανονισμός 1998/2006 (ομοφ.).


ΝΣΚ/194/2017

Έκταση δεδικασμένου, που απορρέει από αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις σχετικά με την ύπαρξη δυνατότητας από πλευράς Δημοσίου να προβάλει δικαίωμα κυριότητας σε δάση και λοιπές εκτάσεις, σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφίου γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του νόμου 3208/2003.Κρίσεις του Δικαστηρίου αναφορικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς μείζονος (ήτοι μεγαλύτερης έκτασης) ακινήτου, στις οποίες προβαίνει κατά την εκδίκαση επιμέρους τμημάτων αυτού, δεν παράγουν δεδικασμένο για το μείζον ακίνητο, διότι πρόκειται για ζήτημα που εξετάστηκε πλεοναστικά και δεν ήταν αναγκαίο για την στήριξη του διατακτικού της απόφασης. Επομένως, η υπόψη έκταση του ιστορικού της γνωμοδότησης των 29.640 στρεμμάτων δεν δύναται να υπαχθεί στην διάταξη του ν. 3208/2003, αρθρ. 10, παρ. 1, εδ. γ΄ και συνεπώς ορθώς δεν αναγνωρίζεται ολόκληρη ως ιδιωτική, εξαιρουμένων των 155 περίπου στρεμμάτων, που κρίθηκαν ότι ανήκουν σε κτηματίες.


απόφ. 68/10/22.05.2019

Παράταση της προθεσμίας της υποβολής δήλωσης του ν.2308/1995, από τους δικαιούχους εμπράγματων ή άλλων εγγραπτέων δικαιωμάτων, επί ακινήτων που κτηματογραφούνται με τη Σύμβαση με κωδικό ΚΤ5-28 και τίτλο «Μελέτη Κτηματογράφησης και Παροχή Υποστηρικτικών Υπηρεσιών για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις υπόλοιπες περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης» λόγω κήρυξης των περιοχών σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης .


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/197/2017

Καταβολή τακτικών αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα, με τα οποία εντέλλεται η καταβολή τακτικών αποδοχών στους τριάντα δύο φερόμενους ως δικαιούχους εργαζόμενους του Δήμου … για τον μήνα Ιούνιο του έτους 2017, δεν υπάγονται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι δεν αφορούν την καταβολή της πρώτης μισθοδοσίας (η οποία έχει ήδη καταβληθεί) μετά την παράταση των σχετικών αρχικών συμβάσεων, η οποία και μόνο θα μπορούσε να ελεγχθεί, ως πρώτη μισθοδοσία μετά από πρόσληψη με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (βλ. Ελ.Συν. ΚΠΕΔ στο Ι Τμ. 64/2017). Επομένως, τα υποβληθέντα εντάλματα πληρωμής δεν υπόκεινται σε θεώρηση από την αναπληρώτρια Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, συνακόλουθα, το Κλιμάκιο απέχει του ελέγχου τους.