ΝΣΚ/15/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συνδρομή ή μη προϋποθέσεων διαλύσεως συγκεκριμένων συμβάσεων προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων και εκδόσεως της προς τούτο Γνωμοδοτήσεως του ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με βάση τα συντρέχοντα πραγματικά περιστατικά είναι νόμιμη η διάλυση συμβάσεως – πλαισίου και πρώτου έτους προμηθείας των Ε.Δ. (υπ’ αριθ. 003Α/01 και 004Α/01) μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΒΟ ΑΕ με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων και αζημίως για αμφοτέρους, δεδομένου ότι χωρίς υπαιτιότητα των συμβαλλομένων, δεν καθίσταται δυνατή η πλήρωση όρου των από τον οποίο εξαρτάται η εκτέλεσή τους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/109/2021
Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατά το άρθρο 66 παράγραφος 2 του π.δ. 284/1989, για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M….. S.A.”.(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδοτεί ομόφωνα θετικά για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M…..S.A.”. Όροι και προϋποθέσεις διάλυσης της σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων. Τοκοφορία χορηγηθείσας στον προμηθευτή προκαταβολής.
ΝΣΚ/139/2008
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων – Λύση συμβάσεως με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η λύση της υπ’ αριθμ. 0068Ρ/2007 σύμβασης 5ου συμβατικού έτους της υπ’ αριθμ. 0240Ρ/2002 σύμβασης–πλαισίου, με αντικείμενο τη προμήθεια υγειονομικού υλικού, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας «………Ο.Ε.», με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων.
ΝΣΚ/470/2004
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 039Α/2003 σύμβασης προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η τροποποίηση της συμβάσεως προμηθείας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΒΟ Α.Ε. προκειμένου να αντικατασταθεί η παροχή του προμηθευτή, έτσι ώστε αντί της παραδόσεως λυχνιών διοπτρών 2ης γενιάς, να παραδοθούν βελτιωμένες λυχνίες 3ης γενιάς, εφόσον κρίνεται ότι από τεχνικής και επιχειρησιακής πλευράς οι λυχνίες 3ης γενιάς είναι προτιμότερες.
ΝΣΚ/82/2003
Προμήθεια των Ενόπλων Δυνάμεων. Διαπραγματεύσεις για την σύναψη συμβάσεως. Απ’ ευθείας ανάθεση σε εταιρεία στο κεφάλαιο της οποίας το Κράτος συμμετέχει σε ποσοστό άνω του 50%.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμο το αίτημα της υπηρεσίας προς την ΕΒΟ ΑΕ, στην οποία είχε εγκριθεί η υλοποίηση προμηθείας με απ’ ευθείας ανάθεση, για την υποβολή βελτιωμένων οικονομικών προσφορών από τις εταιρείες, οι οποίες πρόκειται να συμμετάσχουν στην συμπαραγωγή των υλικών της προμηθείας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/137/2011
Διάλυση ομοσπονδίας συλλόγων της ΕΥΠ – Προϋποθέσεις – Εκκαθάριση αυτής – Χρόνος περάτωσης – Απόδοση παρακρατηθέντων εισφορών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αποχώρηση από το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των δύο πρωτοβάθμιων σωματείων που το αποτελούν, επιφέρει τη διάλυση αυτού, η οποία ως έννομη συνέπεια επέρχεται αυτοδικαίως, χωρίς η ακυρωτική αγωγή, την οποία έχει, μετά ταύτα, ασκήσει η Ομοσπονδία κατά των σχετικών αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων αυτών να αναιρεί την επέλευση του εν λόγω αποτελέσματος. β) Με την διάλυση το νομικό πρόσωπο του δευτεροβαθμίου οργάνου εισέρχεται αυτοδικαίως σε καθεστώς εκκαθάρισης, η οποία υφίσταται χωρίς χρονικό περιορισμό έως του χρονικού σημείου εκείνου, κατά το οποίο θα εξοφληθούν όλες οι εκκρεμείς υποχρεώσεις του. γ) Από της διαλύσεως του συνδικαλιστικού οργάνου και την είσοδό του σε καθεστώς εκκαθάρισης, παύει και η υποχρέωση των μελών του προς καταβολή των εισφορών του προς αυτό, οι οποίες έχουν παρακρατηθεί από τη Διοίκηση, και συναφώς η υποχρέωση της τελευταίας να αποδώσει τις εισφορές για το μετά τη διάλυση χρόνο. (ομοφ.)
ΝΣΚ/483/2004
Δυνατότητα λύσεως κατά νόμο της υπ’ αριθ. 83/99 συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΓΕΣ) και της εταιρείας «…. ΟΕ», με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η λύση της συγκεκριμένης συμβάσεως δεν παρακωλύεται από τον νόμο, εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις, ήτοι α) συναίνεση των συμβαλλομένων μερών, β) το Δημόσιο δεν ζημιώνεται, δεδομένου ότι θα επιστρέψει μεν στην ως άνω εταιρεία το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο ανεκτέλεστο μέρος της συμβάσεως, με την παραμονή όμως του 70% περίπου του εκποιηθέντος οπλισμού στην κυριότητά του (ΓΕΣ).
ΝΣΚ/249/2003
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων αποστρατείας ή παραιτήσεως των αξιωματικών μετά την έκδοση του ΠΔ 371/2002, με το οποίο ήρθη η κατάσταση γενικής επιστρατεύσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την έκδοση του ΠΔ 371/2002, οι αιτήσεις αποστρατείας ή παραιτήσεως των αξιωματικών υποβάλλονται στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής γνωμοδοτήσεως των οικείων Ανωτάτων Συμβουλίων των Κλάδων των Ε.Δ.
ΝΣΚ/37/2009
Εξέταση δυνατότητας τροποποιήσεως συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, που συνεπάγεται μείωση του συμβατικού αντικειμένου αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, εφόσον η προτεινόμενη τροποποίηση συνεπάγεται τη μείωση της αξίας του συμβατικού αντικειμένου σε ποσοστό που υπολείπεται του 10% της αξίας της συνολικής προμήθειας, στερείται αρμοδιότητος εκδόσεως της, προβλεπομένης στο άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, Γνωμοδοτήσεως.
ΝΣΚ/165/2016
Λύση σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με προμηθεύτρια εταιρία ανταλλακτικών του Ελληνικού Στρατού – Γνωμοδότηση Ν.Σ.Κ. κατ΄άρθρο 66 παρ.2 του π.δ.284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό τα δεδομένα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία και υπό τους τιθέμενους όρους, είναι νόμιμη η λύση με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων της σύμβασης με αριθμό 0075 Η 2007 μεταξύ του ΥΕΘΑ /ΑΣΔΥΣ και της εταιρείας «Β…. Α.Ε.» .
ΝΣΚ/374/2012
Κρατικές Προμήθειες – Δυνατότητα ή μη λύσης σύμβασης προμήθειας ραδιενεργού πηγής κοβαλτίου, με την από κοινού συγκατάθεση των συμβαλλομένων μερών και τη σύμφωνη γνώμη του φορέα (Γ.Ν. ΑΘΗΝΩΝ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ»).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από το όλο πλέγμα των διατάξεων του Ν. 2286/1995 και του Π.Δ. 394/1996 (προϊσχύων ΚΠΔ), που διέπουν την επίμαχη σύμβαση προμήθειας δεν προκύπτει ότι υφίστανται ρυθμίσεις σχετικές με τη λύση των συμβάσεων προμήθειας που συνάπτονται κατ’ εφαρμογή τους, με την συγκατάθεση των συμβαλλομένων μερών. Δεδομένου δε, ότι οι συμβάσεις προμηθειών του Δημοσίου αποτελούν διοικητικές συμβάσεις επί των οποίων δεν ισχύει η αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων και της αυτονομίας της ιδιωτικής βουλήσεως του συμβαλλόμενου διοικητικού οργάνου, αλλά η αρχή της νομιμότητας της διοικητικής δράσης, υπό την έννοια της δυνατότητας σύναψης αυτών και καθορισμού του περιεχομένου τους, εφόσον κατ’ αρχήν προβλέπεται από γενική ή ειδική διάταξη νόμου, ή εφόσον συντελεί στην εκπλήρωση σκοπού του Δημοσίου, δεν μπορεί να χωρήσει εν προκειμένω λύση της επίμαχης σύμβασης προμήθειας, βάσει της κείμενης νομοθεσίας των κρατικών προμηθειών, εφόσον τέτοια δυνατότητα ούτε προβλέπεται γενικά ή ειδικά από το όλο πλέγμα των διατάξεων αυτών, ούτε συνάγεται από το περιεχόμενό τους. (ομοφ.)