×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/37/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Χρόνος παραγραφής της αξιώσεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ περί επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών εις χρήμα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Λόγω ελλείψεως κρισίμων πραγματικών περιστατικών της υποθέσεώς του, η επί του ερωτήματος απάντηση δεν είναι δυνατή. Εκδόθηκε σχετικά η υπ' αριθμ. 81/2015 Ατομική Γνωμοδότηση Ν.Σ.Κ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/300/2007

Επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Ορκωμοσία – ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δυνατή η επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Τα συγκεκριμένα οφθαλμιατρικά προβλήματα του επιτυχόντος σε εξετάσεις του Υπουργείου Εξωτερικών δεν συγκροτούν την έννοια της ανωτέρας βίας, ώστε να συγχωρηθεί η υπέρβαση της νομίμου προθεσμίας για προσέλευση τούτου προς ορκωμοσία. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/459/2012

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ακύρωση με δικαστική απόφαση για τυπικό λόγο ή για παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας πράξης συλλογικού διοικητικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί τεθέντων γενικών ερωτημάτων, τα οποία δεν συνάπτονται προς συγκεκριμένο πραγματικό και εξατομικευμένη υπόθεση, δεν πρέπει να δοθεί απάντηση, διότι ο ισχύων Οργανισμός του Ν.Σ.Κ. δεν επιτρέπει γενικά και αφηρημένα ερωτήματα, αλλά εξαρτά την υποβολή τους επί τη βάσει συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών και σαφώς προσδιορισμένου ιστορικού της υπόθεσης η οποία πρόκειται να κριθεί.


ΝΣΚ/177/2006

Συμβάσεις έργου άρθρου 6 του Ν 2527/1997 για τις ανάγκες του Επιτελείου Υπουργού Εθνικής Άμυνας έτους 2006.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδία Υπηρεσία φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη και την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών, που εκτίθενται στο έγγραφο του σχετικού ερωτήματος. Με βάση τα προαναφερόμενα, οι στο τεθέν ερώτημα αναφερόμενες εργασίες είναι δυνατόν ν’ αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, διότι σ’ αυτές δεν υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. Ως εκ τούτου το Ν.Σ.Κ. παρέχει την από την παρ.2 άρθρου 6 Ν 2527/1997 θετική γνωμοδότησή του για την εγκυρότητα της συνάψεως των συγκεκριμένων συμβάσεων.


ΝΣΚ/31/2006

Συμβάσεις έργου άρθρου 6 του Ν 2527/1997 για τις ανάγκες του Επιτελείου Υπουργού Εθνικής Άμυνας έτους 2006.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδία Υπηρεσία φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη και την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών που εκτίθενται στο έγγραφο του σχετικού ερωτήματος. Με βάση τα προαναφερόμενα, οι στο τεθέν ερώτημα αναφερόμενες εργασίες δεν είναι δυνατόν ν’ αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, διότι σ’ αυτές υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. Ως εκ τούτου το Ν.Σ.Κ. δεν παρέχει την από την παρ.2 άρθρου 6 Ν 2527/1997 θετική γνωμοδότησή του για την εγκυρότητα της συνάψεως των συγκεκριμένων συμβάσεων.


ΝΣΚ/179/2005

Συμβάσεις έργου. Παροχή βεβαιώσεως/ γνωμοδοτήσεως του άρθρου 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια Υπηρεσία φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη και την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών, που εκτίθενται στο έγγραφο του σχετικού ερωτήματος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση οι στο τεθέν ερώτημα αναφερόμενες εργασίες είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, χωρίς να υποκρύπτεται σ’ αυτές εξαρτημένη εργασία και το Ν.Σ.Κ. παρέχει την σχετική περί τούτου βεβαίωση/ γνωμοδότηση. (ομοφ.) Η Υπηρεσία έπρεπε από το 2004 να είχε ζητήσει βεβαίωση για μεγαλύτερα του ενός έτους χρονικά διαστήματα, εφόσον το αντικείμενο των συμβάσεων έργου απαντούσε κάτι τέτοιο και να μην υποβάλει νέο ερώτημα για το έτος 2005. (μειοψ.)


ΝΣΚ/371/2013

Απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας από άλλη ανώνυμη εταιρεία σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 1297/1972 – Άρση ή μη των φορολογικών απαλλαγών και διευκολύνσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό το διδόμενο συγκεκριμένο πραγματικό δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 6 του ν.δ. 1297/1972, για την άρση των φορολογικών απαλλαγών και διευκολύνσεων που χορηγήθηκαν στην εταιρεία, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η απάντηση επί του δευτέρου ερωτήματος. (ομόφ.) Παραπομπή του ερωτήματος στην Τακτική Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 111/2014 γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/29/2013

Εμφάνιση αστυνομικών σε συγκεντρώσεις, πορείες συνδικαλιστικών οργανώσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μη νομίμως φέρουν στολή οι αστυνομικοί που μετέχουν σε εκδηλώσεις και πορείες για την προβολή επαγγελματικών διεκδικήσεων. Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα προς παροχή γνώμης, δεδομένης της αποκλειστικής αρμοδιότητας των οικείων πειθαρχικών οργάνων, προς εκτίμηση της συνδρομής ή μη των πραγματικών περιστατικών, προς θεμελίωση αντίστοιχου πειθαρχικού παραπτώματος, σύμφωνα με τη διαδικασία, που καθορίζεται στο π.δ/γμα 120/2008. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε με την 584/2012.


ΝΣΚ/12/2003

Συμβάσεις έργου για τις ανάγκες του Επιτελείου του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για το έτος 2003. Παροχή βεβαίωσης / γνωμοδότησης του άρθρου 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια Υπηρεσία φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη και την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών, που εκτίθενται στο έγγραφο του σχετικού ερωτήματος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση οι αναφερόμενες εργασίες είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου χωρίς να υποκρύπτεται σ’ αυτές εξαρτημένη εργασία και το ΝΣΚ παρέχει την σχετική περί τούτου βεβαίωση / γνωμοδότηση.


ΔΕΔ/Αθ/282/2025

Η απόφαση 282/12.02.25 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του προσφεύγοντος κατά της Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθρου 63 του ν. 5104/24, φορολογικού έτους 2024, που εκδόθηκε από το ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ, ύψους 10.000,00 €. Ο προσφεύγων, ατομική επιχείρηση αναψυκτηρίου, διαπιστώθηκε κατά τον επιτόπιο έλεγχο στις 13/04/2024 ότι δεν είχε ολοκληρώσει τη διασύνδεση του τερματικού EFT/POS με τον ΦΗΜ. Οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος περί παραβίασης της αρχής της χρηστής διοίκησης (μη επίδειξη ταυτότητας/εντολής), παράβασης ουσιώδους τύπου της διαδικασίας (λανθασμένη έκδοση εντολής) και πλημμελούς εκτίμησης πραγματικών περιστατικών (μεταγενέστερο ραντεβού διασύνδεσης στις 19/04/2024) απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι. Η απόφαση κρίνει επίσης ως αβάσιμη την επίκληση της αρχής της αναλογικότητας, επικυρώνοντας το πρόστιμο.


ΝΣΚ/69/2022

Ερωτάται, εάν τα οικονομικά αποτελέσματα της αναδρομικής ανάκλησης από τη Διοίκηση παράνομων διοικητικών πράξεων, οι οποίες αποτελούσαν νόμιμο έρεισμα καταβολής πρόσθετων αποδοχών σε υπαλλήλους, επέρχονται μόνον για το μέλλον ή, αντίθετα, ανατρέχουν στο χρόνο της έκδοσης των ανακληθεισών πράξεων, με συνέπεια η Διοίκηση να υποχρεούται σε αναζήτηση των πρόσθετων αυτών αποδοχών ως αχρεωστήτως καταβληθεισών και σε περίπτωση άρνησης επιστροφής τους από τους υπαλλήλους σε καταλογισμό σε βάρος τους.(..)H αναζήτηση των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών από τις υπαλλήλους Μ.Μ. και Ε.Γ. και η έκδοση καταλογιστικής πράξης σε βάρος τους σε περίπτωση άρνησης επιστροφής τους είναι καταρχήν υποχρεωτική εάν η Διοίκηση, κατά την αποκλειστική της αρμοδιότητα, εκτιμήσει ότι συντρέχει δόλος στο πρόσωπο των εν λόγω υπαλλήλων. Σε περίπτωση δε μη άρνησης από τις υπόχρεες αυτές υπαλλήλους της ως άνω υποχρέωσής τους, αλλά προβολής οικονομικής δυσχέρειάς τους για την άμεση και εις ολόκληρο επιστροφή των καταβληθέντων, αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε δόσεις κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 24 του ν.4354/2015. Η Διοίκηση δύναται να μην προβεί σε αναζήτηση και καταλογισμό των ήδη αχρεωστήτως καταβληθέντων χρηματικών ποσών, μόνον εφόσον, μετά από την εκτίμηση από αυτήν των πραγματικών περιστατικών κάθε μιας από τις παραπάνω περιπτώσεις-υποθέσεις και κάθε χρήσιμου σχετικού στοιχείου, καθώς και της Έκθεσης Ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, με αριθμό 6/2020, διαπιστώσει σωρευτικά ότι: α) οι υπάλληλοι Μ.Μ και Ε.Γ εισέπραξαν τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καλόπιστα και άνευ της συνδρομής στο πρόσωπό τους δόλου και β) από την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και ενόψει της προσωπικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης των εν λόγω υπαλλήλων υφίσταται κίνδυνος δημιουργίας σ’ αυτές ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών με άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης των ιδίων και των οικογενειών τους, δεδομένου ότι από την έναρξη της καταβολής τους μέχρι σήμερα έχει παρέλθει πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Εάν, πάντως, η Διοίκηση, στην αποκλειστική αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η ευθύνη χειρισμού των ανωτέρω υποθέσεων, αμφιβάλλει κατά την εκτίμηση και την υπαγωγή των πραγματικών στοιχείων των υποθέσεων αυτών, αν δηλαδή αυτά πληρούν πράγματι τις προϋποθέσεις εφαρμογής των ως άνω κριτηρίων για την αναζήτηση και επιστροφή των επίμαχων χρηματικών ποσών, λόγω δυσχέρειας της απόδειξης συνδρομής τους, τότε πρέπει να καταλογίσει τα αχρεωστήτως καταβληθέντα χρηματικά ποσά σε βάρος των υπόχρεων υπαλλήλων Μ.Μ. και Ε.Γ., ώστε η τελική κρίση για τη νομιμότητα της αναζήτησης των εν λόγω ποσών, να τεθεί ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου, στο οποίο μπορούν αυτές να προσφύγουν (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 4, περ. δ)΄ του Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. (ν.4831/2021, Α΄170), λόγω αντίθεσης, ως προς το ανωτέρω ζήτημα, της υπ αρ.13/2022 γνωμοδότησης του ΣΤ΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. προς την γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ., με αριθμό 32/2021.