ΝΣΚ/300/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Ορκωμοσία – ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δυνατή η επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Τα συγκεκριμένα οφθαλμιατρικά προβλήματα του επιτυχόντος σε εξετάσεις του Υπουργείου Εξωτερικών δεν συγκροτούν την έννοια της ανωτέρας βίας, ώστε να συγχωρηθεί η υπέρβαση της νομίμου προθεσμίας για προσέλευση τούτου προς ορκωμοσία. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/102/2004
Ανωτέρα βία. Επανεξέταση. Νέο πραγματικό στοιχείο.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Είναι δυνατή η επανεξέταση από το ΝΣΚ κριθέντος περιστατικού ανωτέρας βίας, εφόσον προσκομίζεται νέο πραγματικό στοιχείο ή λόγος που δεν είχε τεθεί αρχικά υπόψη του. Ο έλεγχος και η ευθύνη για την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών ανήκει στην καθ’ ύλη αρμόδια αρχή. Κρίση για συνδρομή περιστατικού ανωτέρας βίας μετά την προσκόμιση νέου πραγματικού στοιχείου.
ΝΣΚ/37/2015
Χρόνος παραγραφής της αξιώσεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ περί επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών εις χρήμα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λόγω ελλείψεως κρισίμων πραγματικών περιστατικών της υποθέσεώς του, η επί του ερωτήματος απάντηση δεν είναι δυνατή. Εκδόθηκε σχετικά η υπ' αριθμ. 81/2015 Ατομική Γνωμοδότηση Ν.Σ.Κ.
ΝΣΚ/29/2013
Εμφάνιση αστυνομικών σε συγκεντρώσεις, πορείες συνδικαλιστικών οργανώσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μη νομίμως φέρουν στολή οι αστυνομικοί που μετέχουν σε εκδηλώσεις και πορείες για την προβολή επαγγελματικών διεκδικήσεων. Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα προς παροχή γνώμης, δεδομένης της αποκλειστικής αρμοδιότητας των οικείων πειθαρχικών οργάνων, προς εκτίμηση της συνδρομής ή μη των πραγματικών περιστατικών, προς θεμελίωση αντίστοιχου πειθαρχικού παραπτώματος, σύμφωνα με τη διαδικασία, που καθορίζεται στο π.δ/γμα 120/2008. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε με την 584/2012.
ΝΣΚ/459/2012
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ακύρωση με δικαστική απόφαση για τυπικό λόγο ή για παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας πράξης συλλογικού διοικητικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί τεθέντων γενικών ερωτημάτων, τα οποία δεν συνάπτονται προς συγκεκριμένο πραγματικό και εξατομικευμένη υπόθεση, δεν πρέπει να δοθεί απάντηση, διότι ο ισχύων Οργανισμός του Ν.Σ.Κ. δεν επιτρέπει γενικά και αφηρημένα ερωτήματα, αλλά εξαρτά την υποβολή τους επί τη βάσει συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών και σαφώς προσδιορισμένου ιστορικού της υπόθεσης η οποία πρόκειται να κριθεί.
ΝΣΚ/177/2006
Συμβάσεις έργου άρθρου 6 του Ν 2527/1997 για τις ανάγκες του Επιτελείου Υπουργού Εθνικής Άμυνας έτους 2006.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμοδία Υπηρεσία φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη και την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών, που εκτίθενται στο έγγραφο του σχετικού ερωτήματος. Με βάση τα προαναφερόμενα, οι στο τεθέν ερώτημα αναφερόμενες εργασίες είναι δυνατόν ν’ αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, διότι σ’ αυτές δεν υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. Ως εκ τούτου το Ν.Σ.Κ. παρέχει την από την παρ.2 άρθρου 6 Ν 2527/1997 θετική γνωμοδότησή του για την εγκυρότητα της συνάψεως των συγκεκριμένων συμβάσεων.
ΝΣΚ/31/2006
Συμβάσεις έργου άρθρου 6 του Ν 2527/1997 για τις ανάγκες του Επιτελείου Υπουργού Εθνικής Άμυνας έτους 2006.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμοδία Υπηρεσία φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη και την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών που εκτίθενται στο έγγραφο του σχετικού ερωτήματος. Με βάση τα προαναφερόμενα, οι στο τεθέν ερώτημα αναφερόμενες εργασίες δεν είναι δυνατόν ν’ αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, διότι σ’ αυτές υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. Ως εκ τούτου το Ν.Σ.Κ. δεν παρέχει την από την παρ.2 άρθρου 6 Ν 2527/1997 θετική γνωμοδότησή του για την εγκυρότητα της συνάψεως των συγκεκριμένων συμβάσεων.
ΝΣΚ/179/2005
Συμβάσεις έργου. Παροχή βεβαιώσεως/ γνωμοδοτήσεως του άρθρου 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια Υπηρεσία φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη και την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών, που εκτίθενται στο έγγραφο του σχετικού ερωτήματος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση οι στο τεθέν ερώτημα αναφερόμενες εργασίες είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, χωρίς να υποκρύπτεται σ’ αυτές εξαρτημένη εργασία και το Ν.Σ.Κ. παρέχει την σχετική περί τούτου βεβαίωση/ γνωμοδότηση. (ομοφ.) Η Υπηρεσία έπρεπε από το 2004 να είχε ζητήσει βεβαίωση για μεγαλύτερα του ενός έτους χρονικά διαστήματα, εφόσον το αντικείμενο των συμβάσεων έργου απαντούσε κάτι τέτοιο και να μην υποβάλει νέο ερώτημα για το έτος 2005. (μειοψ.)
ΝΣΚ/162/2003
Σύμβαση έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προϋποθέσεις υπό τις οποίες παρέχεται βεβαίωση / γνωμοδότηση του ΝΣΚ κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997. Η σύμβαση που μνημονεύεται στο υπ αριθ. πρωτ. 433/11-4-2003 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων αποτελεί ενόψει των διδομένων πραγματικών περιστατικών, γνήσια σύμβαση έργου, που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.
ΝΣΚ/367/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Ελαιοτριβεία. Διοικητική διαδικασία αιτήσεως θεραπείας εταιρίας. Επιρροή δεδικασμένου ποινικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Σε περίπτωση εκδόσεως απορριπτικής αποφάσεως ΣτΕ επί αιτήσεως ακυρώσεως κατά διοικητικής πράξεως, το κύρος και η νομιμότητα της τελευταίας καλύπτονται από το δεδικασμένο. Ανεξάρτητα από αυτό η Διοίκηση, στα πλαίσια της αρχής της χρηστής διοικήσεως λαμβάνοντας γνώση νέων πραγματικών περιστατικών τα οποία αναγόμενα στο χρόνο εκδόσεως της δυσμενούς διοικητικής πράξεως θα ηδύναντο να διαφοροποιήσουν την ουσιαστική κρίση της, δύναται να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη διοικητική πράξη. Στην έννοια του νέου πραγματικού περιστατικού συγκαταλέγεται και το των εκ των υστέρων προκύπτον δεδικασμένο εκ ποινικής αποφάσεως.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/125/2025
Προμήθεια Πετρελαιοειδών(...) Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι, ενόψει των πραγματικών περιστατικών και αιτιολογημένων εκτιμήσεων που παρατίθενται στο κεφάλαιο 3 «Στοιχεία καταναλώσεων, τεκμηρίωση αναγκαίων ποσοτήτων καυσίμων νέας σύμβασης» των Τεχνικών Προδιαγραφών της Διακήρυξης (βλ. ανωτέρω σκ. 9), η προσφεύγουσα αναθέτουσα αρχή έχει τηρήσει την απαίτηση, κατ’ άρθρο 45 παρ. 3 περ. α΄ του ν. 4412/2016, τεκμηρίωσης της σκοπιμότητας της ελεγχόμενης προμήθειας. Επομένως, δεν συντρέχει, όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη προσφυγή, η σχετικώς διαπιστωθείσα με την προσβαλλόμενη Πράξη πλημμέλεια.