×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/459/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ακύρωση με δικαστική απόφαση για τυπικό λόγο ή για παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας πράξης συλλογικού διοικητικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί τεθέντων γενικών ερωτημάτων, τα οποία δεν συνάπτονται προς συγκεκριμένο πραγματικό και εξατομικευμένη υπόθεση, δεν πρέπει να δοθεί απάντηση, διότι ο ισχύων Οργανισμός του Ν.Σ.Κ. δεν επιτρέπει γενικά και αφηρημένα ερωτήματα, αλλά εξαρτά την υποβολή τους επί τη βάσει συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών και σαφώς προσδιορισμένου ιστορικού της υπόθεσης η οποία πρόκειται να κριθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/155/2014

Ισχύς παρασχεθείσας εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου σε πιστωτικά ιδρύματα – Δανειοδότηση επιχειρήσεων – Παραβίαση υποχρέωσης των επιχειρήσεων να διατηρήσουν αμείωτο το προσωπικό τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την ισοψηφία των δύο (2) γνωμών επί των τεθέντων ερωτημάτων, το Τμήμα ομόφωνα αποφαίνεται ότι, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 παρ.3 του Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. (ν. 3086/2002), η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 212/2014 Γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/231/2004

Παραίτηση φοιτητή μέλους Συλλογικού Πανεπιστημιακού Οργάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Παραίτηση φοιτητή μέλους του συλλογικού Πανεπιστημιακού Οργάνου της Γενικής Συνέλευσης θίγει την συγκρότηση του συλλογικού οργάνου και δεν μπορεί να συμμετάσχει ο αναπληρωτής του. Πρέπει να συμπληρωθεί από την ίδια φοιτητική παράταξη για να τηρείται η αρχή της αναλογίας. Ο παραιτηθείς δεν μπορεί να συμμετέχει στην διαδικασία του συλλογικού οργάνου. Η Γενική Συνέλευση μπορεί να λειτουργήσει επί ένα τρίμηνο εφόσον έχει απαρτία με τα υπόλοιπα μέλη της.


ΝΣΚ/192/2016

Παράταση λειτουργίας λατομείου αδρανών υλικών, βάσει των διατάξεων των παρ. 5 και 8 του άρθρ. 20 του Ν. 2115/1993 - Μελέτη αποκατάστασης – Σχετικές αρμοδιότητες Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Ενόψει του δοθέντος ιστορικού, δεν είναι κατά το νόμο επιτρεπτή η υπαγωγή του συγκεκριμένου λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις των παρ. 5 και 8 του άρθρου 20 του Ν. 2115/1993. Παρέλκει η απάντηση στα λοιπά (υπο)ερωτήματα.


ΝΣΚ/101/2005

Ενέργειες Διοικήσεως για εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου. Προϋποθέσεις παραπομπής αξιωματικών σε Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή από τον ΥΕΘΑ ή Α/ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η Διοίκηση οφείλει σε εκτέλεση της σχετικής ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να αναπέμψει την υπόθεση του υπόψη Αξ/κού στην ΑΥΕΣ προκειμένου αυτή να απαντήσει επί των τεθέντων διευκρινιστικών ερωτημάτων από το Α.Σ.Σ., το οποίο στη συνέχεια -αναλόγως των απαντήσεων αυτής- είναι αρμόδιο να αποφανθεί: ι) εάν ο υπόψη αξιωματικός πρέπει να εξακολουθήσει να παραμείνει στο στράτευμα και να εκτελεί υπηρεσία γραφείου ή ιι) υπέρ της μη παραμονής του στο στράτευμα με ειδική αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες δεν επιτρέπουν την παραμονή και την ένταξη τούτου στην υπηρεσία γραφείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 παρ.6 και 7 του ΝΔ 1400/1973. β) Δεν δύνανται ο ΥΕΘΑ ή ο Α/ΓΕΣ να παραπέμψουν νομίμως εκ νέου τον υπόψη αξιωματικό στην Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή Στρατού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/154/2020

Ειδικότερα ερωτήματα ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 3 του Καν. (ΕΚ, Ευρατόμ) 2988/1995, σχετικά με το χρόνο παραγραφής της “παρατυπίας”.(...)Τα κυριότερα ερωτήματα που τίθενται είναι: -Εάν το άρθρο 3 του καν. 2988/1995 έχει την έννοια ότι δεν διεξάγεται έρευνα για παρατυπίες παλαιότερες των τεσσάρων ετών της προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής, -Ποιά είναι η έννοια της επαναλαμβανόμενης παρατυπίας και πως υπολογίζεται ο χρόνος παραγραφής της δίωξής της και -Εάν, σε περίπτωση που ο οφειλέτης επικαλεστεί εξωδίκως την παραγραφή της αναζήτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, υποχρεούται ο ΟΠΕΚΕΠΕ να συνεχίσει τη διαδικασία ανάκτησης ή οφείλει να την παύσει αποδεχόμενος την παραγραφή. Λόγω του ανακύψαντος σοβαρού ζητήματος γενικού ενδιαφέροντος που αφορά το συμβατό της διάταξης του άρθρου 122 του ν. 4270/2014 περί δημοσίου λογιστικού, με το άρθρο 3 παρ. 1 του κανονισμού 2988/1995 ως προς την έναρξη του χρόνου της παραγραφής και, επειδή τα ερωτήματα συνέχονται μεταξύ τους και για να απαντηθούν απαιτείται να εξετασθούν όλοι οι προβληματισμοί της υπηρεσίας, το Τμήμα αποφάσισε ομόφωνα να παραπεμφθεί το σύνολο των ερωτημάτων στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω σπουδαιότητας.


ΝΣΚ/41/2014

Χορήγηση στοιχείων και αντιγράφων εκθέσεων αποτελεσμάτων ελέγχων της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν κωλύεται η Διοίκηση να χορηγήσει τις εκθέσεις ελέγχου της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ), τις οποίες αιτείται Βουλευτής στο πλαίσιο ασκήσεως κοινοβουλευτικού ελέγχου, μέσω της, κατ’ άρθρο 133 του ΚτΒ, υποβληθείσας αίτησης κατάθεσης εγγράφων, δίχως να τίθεται ζήτημα προστασίας επιχειρηματικού, βιομηχανικού ή εμπορικού απορρήτου που τυχόν βρίσκεται σε περιεχόμενο εκθέσεων ελέγχου της ΕΔΕΛ, ενόψει μάλιστα ότι εν προκειμένω, αφενός μεν δεν εντοπίζονται οι ειδικές διατάξεις νόμων που τα προβλέπουν, αφετέρου δε δεν επισημαίνονται εκείνα τα σημεία των εκθέσεων ελέγχου που καλύπτονται από τα τιθέμενα απόρρητα. β) Πρέπει να υπάρχει προηγούμενη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, υπό την επιφύλαξη άλλως οριζουσών ειδικών διατάξεων ανά περίπτωση ειδικού απορρήτου, η έλλειψη παράθεσης των οποίων (διατάξεων) στο ανωτέρω διδόμενο ιστορικό του ερωτήματος καθιστά αναρμόδιο το ΝΣΚ να αποφανθεί ειδικότερα. Επί των γ), δ) και ε) ερωτημάτων, στο μέτρο που αυτά τίθενται όχι επί σαφούς και συγκεκριμένου ιστορικού, αλλά σε καθαρά υποθετική και γενική βάση, παρέλκει η απάντησή τους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/76/2015

Αρμοδιότητα ή μη καθοδήγησης της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας με γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων τα οποία απασχολούν το ΝΠΔΔ «Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας».


ΝΣΚ/1/2025

Ερωτάται: α) Εάν είναι δυνατή η τροποποίηση του πτυχίου του αποφοιτήσαντος Ρ.Π.Β. μετά τη διόρθωση του επωνύμου του. στην οποία προέβη. β) Ποια στοιχεία πρέπει να περιέχουν τα πιστοποιητικά, που θα εκδίδονται σε τέτοιες περιπτώσεις. γ) Ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, που θα παρέξει την εντολή διόρθωσης του επωνύμου στο Τμήμα Μηχανοργάνωσης του Πανεπιστημίου.(...)Κατά συνέπεια των όσων έχουν αναφερθεί παραπάνω οι απαντήσεις, οι οποίες προσήκουν στους προβληματισμούς της ερωτώσας υπηρεσίας είναι:   α) Τροποποίηση του πτυχίου, το οποίο έχει λάβει ο απόφοιτος του Ιδρύματος Ρ.Π.Β. μετά την μεταγενέστερη διόρθωση του επώνυμου του στην οποία έχει προβεί, δεν είναι δυνατή με οποιονδήποτε τρόπο. β) Τα πιστοποιητικά που εκδίδουν οι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου, σε μεταγενέστερο χρόνο εκείνου της διόρθωσης του επώνυμου του ενδιαφερόμενου, πρέπει να περιέχουν το διορθωμένο, πλέον, επώνυμο. Στην περίπτωση του αιτούντος δικαστική απόφαση διόρθωσης του επωνύμου του δεν προκύπτει να έχει εκδοθεί και επομένως δεν τίθεται ζήτημα τέτοιας μνείας επί του περιεχομένου των πιστοποιητικών. γ) Μετά την αποδοχή της παρούσας γνωμοδότησης το Τμήμα Μηχανοργάνωσης του Γ.Π.Α. δεσμεύεται, άνευ ετέρου, να ευθυγραμμισθεί και να ακολουθήσει τις λύσεις, οι οποίες έχουν δοθεί από το Ν.Σ.Κ. επί των τεθέντων ζητημάτων. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/424/2010

Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη» – Αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν είναι αρμόδιο να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων, που υποβάλλονται σ’ αυτό από την ανεξάρτητη αρχή «Συνήγορος του Πολίτη». (πλειοψ.)


ΝΣΚ/432/2013

Ερωτήματα περί της ερμηνείας διατάξεων σχετικά με τις εν γένει συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις συνταξιούχων στρατιωτικών της ΕΛ.ΑΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί μεν των 1ου, 2ου, 4ου και 5ου ερωτημάτων παρέλκει η απάντηση του Ν.Σ.Κ., κατά τις ειδικότερες επιμέρους αιτιολογίες, επί δε του 3ου τούτων ότι εναπόκειται στην απόλυτη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης, τόσο το αν τα τιθέμενα με νεότερες αιτήσεις των ενδιαφερομένων στοιχεία έχουν αποτελέσει ή όχι αντικείμενο κρίσης της όσο και, σε αρνητική περίπτωση, και στο πλαίσιο της επιτρεπόμενης τότε ουσιαστικής τους εξέτασης, το αν αυτή θα εκτιμήσει τα εν λόγω στοιχεία ως τέτοια που μπορούν να ασκήσουν ουσιώδη επιρροή στην έκταση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος των ανωτέρω θιγομένων προσώπων, υπό την έννοια ότι τα στοιχεία αυτά προϋπήρχαν της οικείας (οριστικής) τροποποιητικής συνταξιοδοτικής πράξης ή πάντως βεβαιώνουν πραγματικά περιστατικά προγενέστερα αυτών. (ομοφ.)