×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/374/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινωνική Φροντίδα – Φιλανθρωπικά σωματεία – Επιχορηγήσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επιχορηγήσεις από Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις προς φιλανθρωπικά σωματεία, ειδικώς αναγνωρισμένα κατά τις διατάξεις του ΝΔ 1111/1972, που δόθηκαν μετά την 31.03.2005 και μέχρι την 03.08.2010, θα πρέπει να θεωρηθούν ως επιτρεπόμενες, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση (η συνδρομή της οποίας πρέπει να ερευνάται από την Διοίκηση επί τη βάσει των στοιχείων του φακέλου της κάθε περίπτωσης), ότι το γεγονός της μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας πιστοποίησης κατά τις διατάξεις του Ν 2646/1998 και μέχρι την καταβολή της σχετικής επιχορήγησης δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του επιχορηγούμενου φορέα (π.χ. μη υποβολή αίτησης, μη συμπλήρωση αιτηθέντων από τη Διοίκηση δικαιολογητικών, μη τήρηση προθεσμιών).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/11522/0026/2011

«Κοινοποίηση της αριθμ.374/2010 γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ.» (Επιχορηγήσεις σε φιλανθρωπικά σωματεία)


ΝΣΚ/219/2017

Αρμοδιότητα των ΟΤΑ α΄ βαθμού για την άσκηση εποπτείας επί των φιλανθρωπικών σωματείων και ιδρυμάτων.(..)1. Στους Δήμους περιήλθε από τις 1-1-2011, η άσκηση εποπτείας επί των φιλανθρωπικών σωματείων που η λειτουργία τους εκτείνεται εντός των ορίων της χωρικής τους αρμοδιότητας και των ιδρυμάτων που έχουν αυτά συστήσει, προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες οργανωμένης περίθαλψης (άρθρο 94 παρ. 3Β περ. 11 του ν. 3852/2010). Στην εποπτεία, η οποία αφορά στον έλεγχο των πράξεων διοίκησης και διαχείρισης της περιουσίας των ιδρυμάτων αυτών - και δεν πρέπει να συγχέεται με τον έλεγχο των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας τους, ως φορέων κοινωνικής πρόνοιας – περιλαμβάνεται και η έγκριση του προϋπολογισμού τους. Ειδικότερα η εποπτεία αυτή διέπεται από το ν. 281/1914 (που δεν καταργήθηκε), το ν.δ. 1111/1972, που περιλαμβάνει ειδικότερες ρυθμίσεις για τα ειδικώς αναγνωρισμένα φιλανθρωπικά σωματεία (άρθρα 18-27) και συμπληρωματικά από τα άρθρα 78 επ. του Α.Κ. (περί σωματείων). 2. Αναφορικά με τα ιδρύματα του άρθρου 6 του ν.δ. 1111/1972 εφαρμόζονται οι διατάξεις του - εκδοθέντος κατά τα άρθρα 108 επ. του Α.Κ. και 6 του ν.δ. 1111/1972 – διατάγματος, περί εγκρίσεως της σύστασης εκάστου φιλανθρωπικού ιδρύματος και κύρωσης του οργανισμού του. 3. Στους Δήμους έχει περιέλθει ομοίως και η αρμοδιότητα παρακολούθησης και ελέγχου των επιχορηγήσεων γενικώς σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, τα οποία επιδιώκουν κοινωφελείς σκοπούς (ομόφ)..


Δ27/οικ.34481/1526/2014

Προϋποθέσεις Ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Προστασίας Παιδιoύ από Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ιδρύματα, Φιλανθρωπικά Σωματεία, Εκκλησιαστικά Ιδρύματα, Οργανώσεις προσώπων και γενικά
φορείς μη υπαγόμενoυς στο δημόσιο τομέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα).(καταργήθηκε με την υπ'αριθμ.Δ22/οικ.1576/76/2015,ΦΕΚ-90/Β/19.1.2015)

ΝΣΚ/370/2013

Φορολογική μεταχείριση χρηματικών ποσών που καταβάλλονται σε ποδοσφαιριστές, καλαθοσφαιριστές, προπονητές και σε άλλους αμειβόμενους αθλητές, κατά περίπτωση, από ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες ή αναγνωρισμένα αθλητικά σωματεία, κατά την υπογραφή συμβολαίου μεταγραφής ή ανανέωσης συμβολαίου συνεργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα εισοδήματα που απέκτησαν ή αποκτούν οι ποδοσφαιριστές, καλαθοσφαιριστές, προπονητές και άλλοι αμειβόμενοι αθλητές, κατά περίπτωση, από ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες ή αναγνωρισμένα αθλητικά σωματεία, κατά την υπογραφή συμβολαίου μεταγραφής ή ανανέωσης συμβολαίου συνεργασίας, φορολογούνται με βάση τη διάταξη του άρθρου 46 παρ.1 του Κ.Φ.Ε., δηλαδή με κατανομή τους σε όλα τα έτη διαρκείας του συμβολαίου, εφόσον προέρχονται από συμβόλαια που υπεγράφησαν από την 1-1-2010 και μετά, ενώ τα εισοδήματα που προέρχονται από συμβόλαια που υπεγράφησαν μέχρι και 31-12-2009, αλλά αποκτήθηκαν ή αποκτώνται από 1-1-2010 και μετέπειτα, φορολογούνται με την κλίμακα του άρθρου 9 στο έτος εντός του οποίου αυτά πράγματι αποκτήθηκαν, χωρίς την κατά τ’ ανωτέρω κατανομή τους. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 181/2013 ΓΝΩΜ. ΤΜΗΜΑΤΟΣ.


ΝΣΚ/181/2013

Φορολογική μεταχείριση χρηματικών ποσών που καταβάλλονται σε ποδοσφαιριστές, καλαθοσφαιριστές, προπονητές και σε άλλους αμειβόμενους αθλητές, κατά περίπτωση, από ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες ή αναγνωρισμένα αθλητικά σωματεία, κατά την υπογραφή συμβολαίου μεταγραφής ή ανανέωσης συμβολαίου συνεργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα εισοδήματα που αποκτούν οι ποδοσφαιριστές, καλαθοσφαιριστές, προπονητές και άλλοι αμειβόμενοι αθλητές, κατά περίπτωση, από ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες ή αναγνωρισμένα αθλητικά σωματεία, κατά την υπογραφή συμβολαίου μεταγραφής ή ανανέωσης συμβολαίου συνεργασίας, φορολογούνται με βάση την κλίμακα του άρθρου 9 του ΚΦΕ, εφόσον προέρχονται από συμβόλαια που υπεγράφησαν από 1-1-2010 και εφεξής, ενώ τα εισοδήματα που προέρχονται από συμβόλαια που υπεγράφησαν μέχρι και 31-12-2009 φορολογούνται μεν με την κλίμακα του άρθρου 9, αλλά και με την παροχή της δυνατότητας κατανομής τους σε όλα τα έτη διαρκείας του συμβολαίου μετά την 1-1-2010, αν είναι εφάπαξ καταβλητέα και όχι τμηματικώς σε περισσότερα έτη, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 46 παρ.1 του Κ.Φ.Ε. (πλειοψ.) Παραπομπή στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. - Εκδόθηκε η 370/2013 γνωμ. Ολομελείας.


ΕλΣυν.Κλ.7/229/2014

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει, όπως βάσιμα προβάλλεται από τον Αναπληρωτή Επίτροπο, ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση των ανωτέρω σωματείων από το Δήμο, καθόσον, αν και από τα καταστατικά τους προκύπτει ότι αποτελούν αθλητικά και πολιτιστικά κατά την έννοια του νόμου, σωματεία, εντούτοις δεν αποδεικνύεται, από τα στοιχεία του φακέλου, ότι, με τις ανωτέρω συγκεκριμένες αιτήσεις τους για επιχορήγηση, υπέβαλαν αναλυτικά στοιχεία για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων εκδηλώσεων, ούτε και προϋπολογισμό εξόδων των εκδηλώσεων αυτών για τις οποίες είχαν την πρόθεση να διαθέσουν τις αιτούμενες επιχορηγήσεις..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι ελεγχόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες και τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/96/2016

Επιχορήγηση σε αθλητικά σωματεία (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση των σωματείων από το Δήμο, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο της Επιτρόπου. Ειδικότερα, αν και αποτελούν αθλητικά, κατά την έννοια του νόμου, σωματεία, από το περιεχόμενο των υποβληθεισών αιτήσεων προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου αλλά και από απαντητικά έγγραφα των σωματείων προκύπτει ότι οι επίμαχες επιχορηγήσεις αφορούσαν στην κάλυψη εξόδων μουσικών εκδηλώσεων, μη συναφών με τον αθλητικό χαρακτήρα των συλλόγων όπως αυτός περιγράφεται και εξειδικεύεται στα οικεία καταστατικά, ο οποίος επιβάλλει οι εκδηλώσεις αυτών να έχουν αθλητικό προεχόντως χαρακτήρα. Η δε ειδικότερη αιτίαση του Α.Ο. ..... ότι στο άρθρο 4 του καταστατικού του προβλέπεται η διοργάνωση εορτών, επομένως οι επίμαχες εκδηλώσεις συμπεριλαμβάνονται στους καταστατικούς σκοπούς του, πρέπει να απορριφθεί διότι και οι εορτές αυτές, ενταγμένες μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διαφώτισης και επιμόρφωσης των αθλουμένων, προορίζονται σύμφωνα με το καταστατικό να εξυπηρετήσουν τους αθλητικούς σκοπούς του σωματείου, πρέπει συνεπώς να είναι συναφείς προς αυτούς και να έχουν αθλητικό χαρακτήρα. Τέλος, ο ισχυρισμός της Επιτρόπου, που προβάλλεται το πρώτον με την έκθεση διαφωνίας, πρέπει να απορριφθεί προεχόντως διότι από την πράξη επιστροφής της Αναπληρώτριας Επιτρόπου δεν προκύπτει ότι ζητήθηκαν τα αναφερόμενα έγγραφα. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΝΣΚ/202/2008

Αίτηση μετατάξεως υπαλλήλου. Εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όταν από την υποβολή αιτήσεως μετατάξεως υπαλλήλου μέχρι την έκδοση της πράξεως μεταβληθεί το νομοθετικό καθεστώς ως προς τη δυνατότητα ή μη της μετατάξεως, ο εύλογος για τη Διοίκηση χρόνος για την εφαρμογή του προϊσχύσαντος ή του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κρίνεται από τις εκάστοτε ειδικές περιστάσεις. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/26/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Κοινοποίηση προκήρυξης κατά το άρθρο πέμπτο παρ.6 του ν. 3839/2010 – Παράλειψη κοινοποίησης – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η Διοίκηση (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) δεν υποχρεούται να ανακαλέσει όλες τις διοικητικές πράξεις, που συνδέονται με την διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων Διευθύνσεων (από το σημείο, που διεπράχθη η παράλειψη και εφεξής μέχρι και την ολοκλήρωσή της με την τοποθέτηση των επιλεγέντων ως Προϊσταμένων), αλλά έχει το δικαίωμα, κατ’ ενάσκηση της διακριτικής ευχέρειας, είτε να προβεί στην ανάκληση αυτή, είτε να εμμείνει στην διενεργηθείσα, έστω και παρανόμως, επιλογή. Η ανάκληση, εφόσον αποφασισθεί από την Διοίκηση, πρέπει να αφορά μόνον τις Διευθύνσεις για τις οποίες ο ενδιαφερόμενος είχε τα τυπικά προσόντα συμμετοχής στην διαδικασία επιλογής. (πλειοψ.) ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/441/2010

Χορήγηση ή μη αναδρομικών διαφορών αποδοχών υπαλλήλου – Παραγραφή απαιτήσεων κατά του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, οφείλει, στο πλαίσιο συμμόρφωσής της προς τις σχετικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε., να καταβάλει στον Μ.Π., για το χρονικό διάστημα από 7-7-1995 μέχρι 24-9-2003, αναδρομικές διαφορές αποδοχών, οι οποίες δεν έχουν υποπέσει στην προβλεπόμενη γι’ αυτές, διετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ.3 του Ν 2362/1995.