ΝΣΚ/202/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αίτηση μετατάξεως υπαλλήλου. Εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Όταν από την υποβολή αιτήσεως μετατάξεως υπαλλήλου μέχρι την έκδοση της πράξεως μεταβληθεί το νομοθετικό καθεστώς ως προς τη δυνατότητα ή μη της μετατάξεως, ο εύλογος για τη Διοίκηση χρόνος για την εφαρμογή του προϊσχύσαντος ή του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κρίνεται από τις εκάστοτε ειδικές περιστάσεις. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/87/2019
Εξέταση αίτησης μετάταξης υπαλλήλου - Μεταβολή του νομοθετικού καθεστώτος, μετά την υποβολή της αίτησης και τη χορήγηση θετικής γνώμης από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και πριν την έκδοση της τελικής πράξης - Εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς(...)Κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου η νομιμότητα της διοικητικής πράξης ή παράλειψης, εφόσον δεν ορίζεται ή δεν συνάγεται άλλο από το νόμο, κρίνεται σύμφωνα με το νομικό καθεστώς που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης ή συντέλεσης της παράλειψης. Συνεπώς, σε περίπτωση μεταβολής του νομοθετικού καθεστώτος, μετά την υποβολή αίτησης μετάταξης και τη χορήγηση θετικής γνώμης από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, αλλά πριν την έκδοση της τελικής πράξης, εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς είναι το ισχύον κατά το χρόνο έκδοσης της τελικής πράξης, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση προβλέπει τουλάχιστον καλή γνώση ξένης γλώσσας (πλειοψ.).
ΝΣΚ/207/2008
Εφαρμοστέο νομικό καθεστώς για την έκδοση από τον ΔΟΑΤΑΠ πράξεως αναγνωρίσεως ισοτιμίας και αντιστοιχίας αλλοδαπού τίτλου σπουδών. Έννοια του άρθρου 18 παρ. 7 του Ν 3369/2005 και 20 παρ. 4 του Ν 3467/2006.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει των συγκεκριμένων πραγματικών δεδομένων του ερωτήματος και καθ ερμηνεία των διατάξεων των άρθρων 18 παρ. 7 του Ν 3369/2005 και 20 παρ. 4 του Ν 3467/2006, εφαρμοστέο νομικό καθεστώς για την έκδοση της πράξεως αναγνωρίσεως ισοτιμίας και αντιστοιχίας του αλλοδαπού τίτλου σπουδών, είναι αυτό του Ν 3328/2005. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/401/2004
Προσμέτρηση χρόνου υπηρεσίας δημοσίου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δημόσιος υπάλληλος, του οποίου η πράξη μετατάξεως πάσχει από άποψη νομιμότητας, μπορεί να προσμετρήσει τον χρόνο που διετέλεσε προϊστάμενος στον Γενικό Οργανισμό Εγγείων Βελτιώσεων Πεδιάδων Θεσσαλονίκης -Λαγκαδά (ΝΠΙΔ) στον συνολικό χρόνο υπηρεσίας του ως δημοσίου υπαλλήλου, επειδή από την έκδοση της πράξεως μετατάξεώς του έχουν παρέλθει τέσσερα χρόνια και η πράξη αυτή δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί.
ΝΣΚ/124/2010
Νόμιμο ή μη διαδοχικών παρατάσεων απόσπασης, χωρίς χρονικό περιορισμό, υπαλλήλου του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διαδοχικές παρατάσεις απόσπασης, μονίμου υπαλλήλου με βαθμό Α΄ του Κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού, του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (Ο.Ε.Ε.) στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕ.Π.Ε.), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ.4 του Ν 2579/1998, εμπίπτουν στους χρονικούς περιορισμούς του άρθρου 68 του Υ.Κ. (προϊσχύσαντος και ισχύοντος) και ως εκ τούτου δεν είναι νόμιμες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/13/2013
Συντάξιμες αποδοχές δημοσίου υπαλλήλου, προερχομένου εκ μετατάξεως από τον Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η σύνταξη δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος διορίστηκε στον Ο.Γ.Α., μετατάχθηκε στον ΕΛ.Γ.Α. και τελικώς μετατάχθηκε στο Δημόσιο, διατηρώντας κατόπιν επιλογής του, το συνταξιοδοτικό καθεστώς του Ο.Γ.Α., θα υπολογισθεί επί των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζεται η σύνταξη, τις οποίες ελάμβανε τον τελευταίο μήνα της υπηρεσίας του ο υπάλληλος και όχι επί των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζονταν οι εισφορές συντάξεως. (ομοφ.)
ΝΣΚ/314/2016
Συμμόρφωση της Διοίκησης με ακυρωτική δικαστική απόφαση. Ζητήματα σχετικά με το εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς.(...) Η Διοίκηση υποχρεούται σε άμεση συμμόρφωση με το περιεχόμενο δικαστικής απόφασης, με την οποία ακυρώθηκε παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας, διότι δεν χωρεί αναστολή της εκτέλεσής της. Επειδή η ακυρωθείσα παράλειψη αφορά στη δημοσίευση διοικητικής πράξης (απόφασης μετάταξης υπαλλήλου), δεν δύναται να εφαρμοστούν οι νομοθετικές διατάξεις που διέπουν την έκδοση της πράξης και τέθηκαν σε ισχύ μετά την υπογραφή της, ακόμη και εάν έχουν αναδρομική ισχύ, εφόσον αφορούν προγενέστερο της ακυρωθείσας παράλειψης, στάδιο έκδοσης της πράξης. Εάν η εκτέλεση της πράξης συνεπάγεται δημοσιονομική δαπάνη, απαιτείται για τη δημοσίευσή της, η έκδοση από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία, πράξης ανάληψης της σχετικής με τη δαπάνη υποχρέωσης (ομοφ.)
ΝΣΚ/44/2018
Εξέταση αίτησης μετάταξης υπαλλήλου, μετά την έκδοση ακυρωτικής δικαστικής απόφασης - Εφαρμοστέο νομικό πλαίσιο. Η υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε ακυρωτική απόφαση, συνεπάγεται την υποχρέωση εξέτασης του αιτήματος μετάταξης υπαλλήλου, βάσει της παρ. 4 του άρθρου 30 του ν. 3614/2007, όπως το πρώτο εδάφιό της αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παρ. 5 του ν. 3752/2009, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις κατά τον χρόνο στον οποίο ανάγονται οι ενέργειες συμμόρφωσης. Η διοίκηση έχει την υποχρέωση να εξετάσει το αίτημα της μετάταξης, ασκώντας τη διακριτική της ευχέρεια μόνο ως προς την ικανοποίηση του αιτήματος, το οποίο δεν έχει υποχρέωση να αποδεχτεί, ούτε εκ του ισχύοντος κατά το χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας πράξεως νομικού πλαισίου, ούτε εκ της ακυρωτικής δικαστικής απόφασης.Ωστόσο υφίσταται η υποχρέωση να αιτιολογήσει την κρίση της, και ως προς την ύπαρξη, αλλά και ως προς τη δυνατότητα εξασφάλισης ή μη της απαιτούμενης πίστωσης για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάταξης, με βάση τα πραγματικά δημοσιονομικά δεδομένα και τις ισχύουσες κατά τον κρίσιμο χρόνο διατάξεις (ομοφ.)
ΣΤΕ/2502/2004
Νομιμότητα διοικητικής πράξης:... Και υπό την εκδοχή συνεπώς, κατά τους αιτούντες, της μη υπάρξεως συνταγματικού προβλήματος, υπό την προεκτεθείσα έννοια, κατά τον χρόνο εκδόσεως της προσβαλλομένης αποφάσεως, εν τούτοις, μετά την επιγενόμενη μεταβολή του νομοθετικού και πραγματικού πλαισίου και την εισαγωγή, κατά τα ανωτέρω, πλήρους μηχανογραφικού συστήματος παρακολούθησης των χρηματιστηριακών συναλλαγών, ο επίδικος περιορισμός δεν είναι, πλέον, δυνατόν να θεωρηθεί ως αναγκαίος για την επίτευξη του σκοπού αυτού και συνεπώς προσκρούει, ήδη, στην αρχή της οικονομικής ελευθερίας, άλλως στην αρχή της αναλογικότητας και πρέπει να ακυρωθεί. Οι ισχυρισμοί όμως αυτοί είναι αβάσιμοι και απορριπτέοι, δοθέντος ότι, κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, η νομιμότητα κάθε διοικητικής πράξεως, εφόσον δεν ορίζεται ή δεν συνάγεται από τον νόμο κάτι το διάφορο, κρίνεται σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς που ισχύει κατά το χρόνο εκδόσεώς της (βλ. ΣτΕ 1944/2001, 870/1994 κ.ά., πρβλ. 3288/2002). Είναι δε διαφορετικό το ζήτημα του κατά πόσον και υπό ποίους όρους η Διοίκηση, αν διαπιστωθεί μεταβολή του νομοθετικού ή και του πραγματικού καθεστώτος που ίσχυαν κατά την έκδοση νόμιμης πράξεως, με συνέπεια η εν λόγω πράξη να καθίσταται πλέον μη νόμιμη, υποβληθεί δε σχετικό αίτημα, είναι υποχρεωμένη να τροποποιήσει ή και να καταργήσει την πράξη αυτή, το οποίο όμως δεν τίθεται στα πλαίσια της παρούσας δίκης.
ΝΣΚ/147/2002
Άδεια άνευ αποδοχών για αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ενωση- Μη επιστροφή μετά τη λήξη της άδειας- Άτυπη παραίτηση από τη θέση στο Δημόσιο- Θέση υπαλλήλου σε όργανο της ΕΕ ανεξάρτητη από τυχόν θέση στο Ελλ. Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Έλληνας υπήκοος, που διορίζεται σε θέση οργάνου της ΕΕ, κατ εφαρμογήν των διατάξεων του Κανονισμού Υπηρεσιακής Καταστάσεως Υπαλλήλων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, θεωρείται πλέον υπάλληλος της ΕΕ και η θέση του είναι ανεξάρτητη θέσης, που τυχόν κατείχε στο Ελλ. Δημόσιο. Υπάλληλος στον οποίο είχε χορηγηθεί, υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος ΥΚ, άδεια άνευ αποδοχών, προκειμένου να αποδεχθεί θέση σε όργανο των ΕΚ και δεν επιστρέφει στην υπηρεσία του μετά τη λήξη της άδειας, θεωρείται ως αυτοδικαίως παραιτηθείς από τη θέση, που κατείχε στο Δημόσιο, εκτός αν κατά τον χρόνο αυτό εκκρεμούσε εις βάρος του ποινική ή πειθαρχική δίωξη των άρθρων 253 παρ.4 του προϊσχύσαντος και 149 παρ.2 του ισχύοντος ΥΚ. Δίωξη που άρχισε σε μεταγενέστερο χρόνο δεν επηρεάζει την αυτοδίκαιη παραίτηση.
ΝΣΚ/347/2002
Δημόσιοι υπάλληλοι. Έκπτωση υπαλλήλου από την υπηρεσία. Ανάκληση διορισμού του. Λόγοι – προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η κίνηση της διαδικασίας εκπτώσεως από την υπηρεσία υπαλλήλου προϋποθέτει καταδίκη με αμετάκλητη δικαστική απόφαση κατά τη διάρκεια της υπαλληλικής σχέσεως, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 150 του νυν ισχύοντος ΥΚ (Ν 2683/1999) και το αντίστοιχο άρθρο 249 του προϊσχύσαντος ΥΚ (ΠΔ 611/1977). Η ανάκληση του παρανόμου διορισμού υπαλλήλου γίνεται εντός διετίας, εκτός αν ο διορισμός προκλήθηκε από δολία ενέργεια του διορισθέντος ή υποβοήθηση της παρανομίας ή κατά παράβαση των άρθρων 4 (έλλειψη ιθαγενείας) και 8 (αμετάκλητη καταδίκη για ποινικά αδικήματα, που έλαβε χώρα πριν από τον διορισμό του καταδικασθέντος), οπότε επιτρέπεται, ανεξαρτήτως της παρελεύσεως οσουδήποτε χρόνου. Η ανάκληση του διορισμού, πάντως, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως, η οποία κατά την άσκηση αυτής πρέπει να λάβει υπόψη και να συνεκτιμήσει όλες τις παραμέτρους και ειδικές συνθήκες της περιπτώσεως. (ομοφ.)