×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/376/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφημερίδες. Δημοσίευση ισολογισμών ΑΕ και ΕΠΕ. Έσοδα. Εφαρμογή της διάταξης της παρ.4 του άρθρου μόνου της Κ2-3840/23-4-1997 κ.υ.α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι δημοσιεύσεις των ισολογισμών των ανωνύμων εταιρειών και των εταιρειών περιορισμένης ευθύνης δεν θεωρούνται διαφημιστικά μηνύματα με σκοπό την προώθηση της παροχής αγαθών ή υπηρεσιών. Κατόπιν αυτού τα προερχόμενα από τις εν λόγω δημοσιεύσεις έσοδα δεν θεωρούνται έσοδα από εμπορική διαφήμιση για την εφαρμογή της διάταξης της παρ.4 του άρθρου μόνου της Κ2-3840/1997 κ.υ.α.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/178/2020

Συμμόρφωση της Διοίκησης σε δικαστική απόφαση για την επιβολή κύρωσης σε βάρος ελαιοτριβέα μετά την κατάργηση του κοινοτικού καθεστώτος ενίσχυσης στην παραγωγή ελαιολάδου - Αποφασίζον όργανο για την επιβολή της κύρωσης.(..)
Για τη συμμόρφωση της Διοίκησης στην υπ’ αριθ. Α15482/2019 απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών και την επιβολή της προσήκουσας κύρωσης σε βάρος ελαιοτριβέα για παραβάσεις που διαπιστώθηκαν στο ελαιοτριβείο του κατά την ελαιοκομική περίοδο 1996-1997 πρέπει να ανασυσταθεί και συγκροτηθεί, με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η τριμελής επιτροπή της παραγράφου 3 του άρθρου μόνου της κ.υ.α Α252679/1989. Η αναφορά στο προοίμιο της απόφασης του ΥπΑΑΤ της διάταξης αυτής είναι σύννομη, ανεξάρτητα από το αν, μετά την κατάργηση του κοινοτικού καθεστώτος ενίσχυσης στην παραγωγή ελαιολάδου, εξακολουθεί ή όχι να υφίσταται η ανωτέρω κ.υ.α. Αποφασίζον όργανο, το οποίο θα επιβάλει την προσήκουσα κύρωση σε βάρος του ελαιοτριβέα, μετά την υποβολή σ’ αυτόν της εισήγησης της ως άνω επιτροπής, είναι ο προϊστάμενος της οικείας Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ομόφωνα).


ΝΣΚ/279/2015

Υπάλληλοι με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου – Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας στο εξωτερικό – Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 140 παρ.3 του ν. 4270/2014, σχετικά με την παραγραφή απαιτήσεων κατά του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση οφείλει να εφαρμόσει τις διατάξεις του άρθρου μόνου παρ.2 της Κ.Υ.Α. οικ. 2/13917/0022/4-1-2013 του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, εξετάζοντας τη βασιμότητα των αιτήσεων και αναγνωρίζοντας ή μη χρόνο προϋπηρεσίας στους ενδιαφερόμενους κατά τις ρυθμίσεις του νομοθετήματος μέχρι επτά έτη, χωρίς να εμποδίζεται από τη διάταξη του άρθρου 140 παρ.3 του ν. 4270/2014, η οποία δεν έχει έδαφος εφαρμογής στο στάδιο αυτό της διαδικασίας. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/56/2006

Ισχύς ή μη της παρ.4 του άρθρου 35 Ν 2843/2000 μετά την ισχύ του άρθρου 1 Ν 3345/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την θέση σε ισχύ (1-7-2005) των διατάξεων του άρθρου 1 Ν 3345/2005 οι ρυθμίσεις της παρ.4 του άρθρου 35 Ν 2843/2000, καθώς και οι διατάξεις της υπ’ αριθ. 4367/8-2-2000 Κ.Υ.Α. που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση αυτής, θεωρούνται πλέον καταργημένες και δεν πρέπει να εφαρμόζονται από την αρμόδια υπηρεσία του Γ.Λ.Κ.


ΝΣΚ/406/2008

Συμβατότητα της διάταξης του άρθρου 4 παρ.4 του Ν 3668/2008 με τις διατάξεις του Ν 2472/1997 «περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατ’ άρθρο 4 παρ.4 του Ν 3668/2008, δημοσίευση σε δύο εφημερίδες των αποφάσεων επιβολής προστίμου που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Αγορανομικού Κώδικα αποτελεί νόμιμη και επιτρεπτή σύμφωνα με το Ν 2472/1997 επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με την προϋπόθεση, της γνωστοποίησης στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τη σύσταση και λειτουργία αρχείου ή την έναρξη της επεξεργασίας κατ’ άρθρο 6 παρ.1 και την έγγραφη ενημέρωση, πριν τη δημοσίευση, του υποκειμένου των δεδομένων κατ’ άρθρο 11 παρ.3 του Ν 2472/1997.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/45/2025

Το Ε' Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε στις 4 Φεβρουαρίου 2025 για να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο του Δήμου Θάσου με τίτλο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΕΕΛ ΠΑΝΑΓΙΑΣ-ΠΟΤΑΜΙΑΣ», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 6.000.000,00 ευρώ. Διαπιστώθηκε ότι ο υποβληθείς φάκελος δεν ήταν πλήρης για τη διενέργεια ασφαλούς ελέγχου νομιμότητας. Συνεπώς, το Κλιμάκιο ανέβαλε την έκδοση οριστικής Πράξης και διέταξε τη συμπλήρωση του φακέλου με συγκεκριμένα στοιχεία, όπως γνώμη τεχνικού συμβουλίου, στοιχεία χρηματοδότησης, δημοσιεύσεις της απόφασης παράτασης υποβολής προσφορών, τεχνικές και οικονομικές προσφορές των εταιρειών και βεβαίωση περί μη άσκησης ενστάσεων ή ενδίκων βοηθημάτων.


ΝΣΚ/328/2013

Διεύρυνση του αριθμού των μελών του Δ.Σ. του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Κ.Α.Π.Ε.) με κοινή Υπουργική απόφαση – Μεταγενέστερη κατάργηση κάθε αντίθετης διάταξης με νόμο που δεν διατηρεί για το Κ.Α.Π.Ε. την ισχύ της σχετικής εξουσιοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 40Α παρ.4 του ν. 1884/1990 εκδοθείσα υπ’ αριθ. 14874 ΦΟΡ 1682/12.12.1990 Κ.Υ.Α., καταργήθηκε υπό την ισχύ του ν. 3556/2007 ως εμπίπτουσα στην έννοια της «κάθε αντίθετης διάταξης» του άρθρου 36 παρ.8 περ.β’ του νόμου τούτου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/80/2002

Ονομαστικές μετοχές μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Διαδικασία μεταβίβασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μεταβίβαση των ονομαστικών μετοχών των ανωνύμων εταιρειών που εκδίδουν εφημερίδες ή περιοδικά εξακολουθεί να υπόκειται στις ειδικές διατάξεις των παραγράφων 4 του άρθρου 24 του Ν 1746/1998 και 13 εδάφιο τρίτο του άρθρου 13 του Ν 2328/1995 και μετά την έκδοση του Ν 2459/1997 (άρθρο 15 παρ.3 και 4).


ΝΣΚ/277/2016

Δυνατότητα απόσπασης εκπαιδευτικών στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού», κατά παρέκκλιση του άρθρου 6 παρ. 4 του ν. 2469/1997.(...)Δεν επιτρέπεται η απόσπαση εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, λαμβανομένης υπόψη της απαγορευτικής διάταξης του άρθρου 6 παρ. 4 του ν. 2469/1997, που αποτελεί πάγια διάταξη ειδικότερου χαρακτήρα σε σχέση με τις οικείες διατάξεις τόσο του ν. 4314/2014 όσο και του ν. 3614/2007 που ρυθμίζουν θέματα διαδικαστικού χαρακτήρα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/191/2012

Ειδικός φόρος επί των ακινήτων του άρθρου 15 του Ν. 3091/2002 – Δυνατότητα εξαίρεσης από το φόρο εταιρειών που έχουν λυθεί και τεθεί σε εκκαθάριση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του προβλεπομένου από τις διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 3091/2002, ως ισχύει, ειδικού φόρου επί ακινήτων, εκ μόνου του λόγου ότι λύθηκαν και τέθηκαν υπό εκκαθάριση: α) εταιρείες, των οποίων τα έσοδα από την εμπορική τους δραστηριότητα στην Ελλάδα ήταν, μεν, έως και το 2010, μεγαλύτερα από τα έσοδα που είχαν από ακίνητα και, συνεπώς, ενέπιπταν στην εξαίρεση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 15 του Ν. 3091/2002 και απαλάσσονταν από το ειδικό φόρο επί των ακινήτων, πλην, όμως, δεν αποκτούν πλέον έσοδα από την εμπορική δραστηριότητά τους, λόγω της λύσης τους και της θέσης τους υπό εκκαθάριση, και β) εταιρείες, οι οποίες, ενώ έως και το 2010 υπάγονταν στην διάταξη της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 15 του Ν. 3091/2002 και εξαιρούνταν της υποχρέωσης καταβολής του ειδικού φόρου επί των ακινήτων, καθώς ανήγειραν κτίρια, που θα ιδιοχρησιμοποιούσαν για την άσκηση της εμπορικής τους επιχείρησης, δεν προέβησαν στην ιδιοχρησιμοποίηση των εν λόγω ακινήτων εντός της απαιτούμενης από την ανωτέρω διάταξη επταετούς προθεσμίας, καθώς λύθηκαν και τέθηκαν υπό εκκαθάριση. Για τις εταιρείες της δεύτερης περίπτωσης αίρεται αναδρομικά η εξαίρεση, στην οποία ενέπιπταν για όσο διάστημα ανέγειραν τα συγκεκριμένα κτίρια. (ομοφ.)


ΝΣΚ/324/2013

Aποκρατικοποιήσεις – Εφαρμογή ή μη των διασφαλιστικών μέτρων του άρθρου 14 του ν. 2523/1997 εις βάρος των εταιρειών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των μεσοπρόθεσμων πλαισίων δημοσιονομικής πολιτικής 2011-2015 και 2013-2016, καθώς και των νομίμων εκπροσώπων τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις των περιπτώσεων β΄και γ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 31 του ν. 4141/2013 έχουν εφαρμογή, καθόσον αφορά τα διασφαλιστικά μέτρα του άρθρου 14 του ν. 2523/1997, και επί των εταιρειών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των μεσοπρόθεσμων πλαισίων δημοσιονομικής πολιτικής 2011-2015 και 2013-2016, που εγκρίθηκαν με τους νόμους 3985/2011 και 4093/2012, αντίστοχα, καθώς και των προσώπων στα οποία είχε, έχει ή πρόκειται να ανατεθεί η νόμιμη εκπροσώπησή τους, υπό την έννοια ότι τα διασφαλιστικά μέτρα του άρθρου 14 του ν. 2523/1997, δεν μπορούν να ληφθούν σε βάρος των εταιρειών και των προσώπων που προαναφέρθηκαν και, αν είχαν ληφθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του προαναφερθέντος νόμου και αναστέλλονται μέχρι το χρόνο που ορίζεται στην περίπτωση γ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 31 του ν. 4141/2013, μετά την πάροδο του οποίου παύουν οριστικά, η δε ευθύνη εξόφλησης των τυχόν οφειλών αυτών παραμένει στα νομικά πρόσωπα και βαρύνει τα περιουσιακά τους στοιχεία. (ομόφ.) *Παρέλκει η αποδοχή της ανωτέρω γνωμοδότησης, λόγω νομοθετικής ρύθμισης του ζητήματος.