×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/376/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υποβολή και έλεγχος οικονομικών στοιχείων των εργοληπτικών επιχειρήσεων βάσει των ετήσιων εκθέσεων δραστηριότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας και είναι εγγεγραμμένες στις τάξεις 3η έως 7η του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων είναι υποχρεωμένες να υποβάλουν κάθε χρόνο οικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις δραστηριότητας πριν τη λήξη του πρώτου εξάμηνου του έτους που έπεται της χρήσης στην οποία αναφέρονται οι οικονομικές καταστάσεις, άλλως επέρχονται σε βάρος τους οι προβλεπόμενες, κατά περίπτωση συνέπειες.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/419/2002

Δημόσια έργα. Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Εμπειρία εργοληπτικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τον υπολογισμό της εμπειρίας των εργοληπτικών επιχειρήσεων οι οποίες υπήχθησαν στην προβλεπόμενη από τα εδάφια 9, 10 και 11 της παρ.17 του άρθρου 4 του Ν 2940/2001, ειδική ρύθμιση, προκειμένου να συγχωνευθούν με άλλες εργοληπτικές επιχειρήσεις, θα ληφθεί υπόψη αυτή που απέκτησαν από την κατασκευή δημόσιων και ιδιωτικών έργων κατά το παρελθόν γενικώς και όχι μόνο κατά τα έτη 1998, 1999 και 2000.


ΝΣΚ/291/2003

Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Διαδικασία επανάκρισης των εργοληπτικών επιχειρήσεων, επί τη βάσει των διατάξεων των παρ.17 και επ. του άρθρου 4 Ν 2940/01. Ερμηνεία διατάξεων άρθρου 6 Ν 3127/03.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Εργοληπτικές επιχειρήσεις, που δήλωσαν κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 Ν 2940/2001 την πρόθεσή τους να συγχωνευθούν, έχουν το δικαίωμα, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 Ν 3127/2003, να ολοκληρώσουν την διαδικασία συγχώνευσής τους, παρόλο που το αρχικό σχήμα συγχώνευσης (όπως δηλώθηκε πριν τις 31-1-2002) άλλαξε και στην συγχώνευση μετέχει πλέον στη θέση μιας εκ των εταιριών, ο αποσχιζόμενος κατασκευαστικός κλάδος της. Ως αίτηση επανάκρισης θα εκληφθεί η εντός της προθεσμίας του μηνός, που παρείχε η ως άνω διάταξη του Ν 3127/2003 δήλωση έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης, επιπλέον δε, κατά την αληθή βούληση του νομοθέτη, πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος, εύλογος εκ των πραγμάτων, χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγχώνευσης και την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών, επ’ ονόματι του νέου σχήματος, η δε απόφαση της αρμόδιας για την επανάκριση Επιτροπής του ΜΕΕΠ θα ληφθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της συγχώνευσης. Οι οικονομικές καταστάσεις που θα χρησιμοποιηθούν είναι οι προβλεπόμενες από το Ν 2940/2001, δηλαδή προσωρινές οικονομικές καταστάσεις βεβαιωμένες από ορκωτό εκτιμητή και δημοσιευόμενες πριν από την υποβολή του θέματος στην Επιτροπή ΜΕΕΠ. (πλειοψ.) 2. Κατά την επανάκριση μεμονωμένης εταιρείας με βάση αίτηση που υποβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 Ν 3127/2003, θα ληφθεί υπόψη το αίτημά της για κατάταξη στην 4η τάξη του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Η αίτηση αυτή είναι αυτοτελής και δεν συνδέεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με εκπρόθεσμη, κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 του Ν 2940/2001, παλιότερη αίτηση της ίδιας εταιρείας για κατάταξη στην 3η τάξη. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/247/2000

Δημόσια έργα. Εγγραφή των εργοληπτικών επιχειρήσεων στο Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Προκατασκευής Σκυροδέματος (Σ.Ε.ΒΙ.Π.Σ.) για τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων "προκατασκευής".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν.Αντωνίου, Νομικός Σύμβουλος Από τις διατάξεις του ν.1418/84 δεν προκύπτει υποχρέωση των εργοληπτικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς για την ανάθεση δημοσίων έργων "προκατασκευής" να είναι εγγεγραμμένες ως μέλη στο Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Προκατασκευής Σκυροδέματος (Σ.Ε.ΒΙ.Π.Σ.).


N.4403/2016

Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις των άρθρων 19, 20, 29, 30, 33, 35, 40 έως 46 της Οδηγίας 2013/34/ΕΕ σχετικά με «τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και συναφείς εκθέσεις επιχειρήσεων ορισμένων μορφών, την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/43/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση των Οδηγιών 78/660/EOK και 83/349/ ΕΟΚ του Συμβουλίου» (Ε.Ε. L 189 της 29ης Ιουνίου 2013) και στις διατάξεις της Οδηγίας 2014/95/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (Ε.Ε. L 330/1 της 15ης Νοεμβρίου 2014) «για την τροποποίηση της Οδηγίας 2013/34/ΕΕ όσον αφορά τη δημοσιοποίηση μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών και πληροφοριών για την πολυμορφία από ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις και ομίλους» και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης καιΤουρισμού.


ΝΣΚ/97/2003

Επανάκριση εργοληπτικών επιχειρήσεων. Δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμό με προεπιλογή μεμονωμένων επιχειρήσεων και κοινοπραξιών, μετά την έκδοση των νέων πτυχίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Μεμονωμένες επιχειρήσεις οι οποίες κατά την υποβολή των αιτήσεων εκδηλώσεως ενδιαφέροντος σε δημόσιο διαγωνισμό με προεπιλογή (κλειστή διαδικασία) συμμετείχαν με πτυχίο Η’ τάξεως της παλιάς διαβάθμισης του ΜΕΕΠ με αναβάθμιση του ορίου, λόγω καθαρής θέσης, έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στην 2η φάση του διαγωνισμού (υποβολή οικονομικών προσφορών) μόνο αν έχουν καταταγεί στην 7η τάξη της νέας διαβάθμισης του ΜΕΕΠ, δεδομένου ότι ο προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει το όριο προϋπολογισμού έργων στα οποία δικαιούνται να συμμετέχουν επιχειρήσεις 6ης τάξεως. β) Κοινοπραξίες που όλα τα μέλη τους ήταν, κατά την υποβολή αιτήσεως εκδηλώσεως ενδιαφέροντος στον ίδιο διαγωνισμό, εργοληπτικές επιχειρήσεις Η’ τάξεως, πλην, μετά την έκτακτη επανάκριση του Ν. 2940/2001, άλλες εξ αυτών κατατάσσονται στην 6η και άλλες στην 7η τάξη, δεν έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στη 2η φάση του διαγωνισμού, ούτε ευθέως, κατά τους όρους της Διακήρυξης, αλλά ούτε και κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 2 παρ.7 του ΠΔ 609/85. (ομοφ.)


ΝΣΚ/226/2010

Εγγειοβελτιωτικά έργα. Συμμετοχή εργοληπτών κατόχων πτυχίων δασοτεχνικών έργων στον διαγωνισμό του έργου «Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων και έργων ορεινής υδρονομίας στη λεκάνη της λίμνης Κάρλας».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Από τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν 998/1979, προκύπτει ότι στην κατηγορία των δασοτεχνικών έργων, κατατάσσονται τα πάσης φύσεως έργα, που αφορούν στον προγραμματισμό, μελέτη και εκτέλεση των έργων δασικής οδοποιίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 15, των δασικών μεταφορικών εγκαταστάσεων και δασικών κτιρίων, της δασοτεχνικής διευθετήσεως χειμάρρων και των προστατευτικών αναδασώσεων, βελτιώσεων ορεινών βοσκοτόπων, τοποθετήσεως πινακίδων, κατασκευής υδατοδεξαμενών και υδραγωγών, ως και συντηρήσεως ή επισκευής των εν γένει τεχνικών έργων και εγκαταστάσεων. Η αρίθμηση αυτή, αν και ενδεικτική, αναφέρεται σε έργα τα οποία έχουν σχέση με τεχνικές κατασκευές (οδοποιία, εγκαταστάσεις, διευθέτηση χειμάρρων κ.λπ.) και όχι μόνον σε αναδασώσεις, ενώ δεν γίνεται μνεία για έργα ορεινής υδρονομίας και κατά συνέπεια για τον καθορισμό των τάξεων των καλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων πρέπει να αθροισθούν οι προϋπολογισμοί των έργων ορεινής υδρονομίας και αναδασώσεων. (ομοφ.) β) Στις δημοπρασίες για έργα «πρασίνου» μετέχουν και οι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. εργοληπτικές επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τις ειδικότητες των στελεχών τους. (πλειοψ.) γ) Δεν υπάρχει περιορισμός στις δραστηριότητες των εργοληπτικών επιχειρήσεων που είναι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. για έργα πρασίνου και στελεχώνονται από γεωπόνους. (πλειοψ.) δ) Εφόσον κατά την κρίση της υπηρεσίας το υπόψη έργο είναι πολύπλοκο, μπορεί να προστεθούν στη διακήρυξη πρόσθετοι όροι, με τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 παρ.5 του Ν 3669/2008. (ομοφ.)


ΕλΣυν/Ε Κλ/13/2010

Εργο ειδικής φύσης.Μη νόμιμη η προσφυγή στη διαδικασία με διαγωνισμό μεταξύ περιορισμένου αριθμού εργοληπτικών επιχειρήσεων για την ανάθεση εκτέλεσης δημοσίου έργου, καθόσον δεν πρόκειται για έργο ειδικής φύσης, αφού μόνο ο χαρακτηρισμός του έργου ως μνημείου χωρίς να παρατίθενται οι ειδικές απαιτήσεις του έργου, όπως η απαραίτητη ειδική τεχνογνωσία, οι απαιτούμενες ειδικές τεχνικές μέθοδοι κατασκευής, οι εξειδικευμένες ή υψηλής τεχνολογίας εργασίες, που από τη φύση τους μπορούν να εκτελεστούν από περιορισμένου αριθμού εργοληπτικές επιχειρήσεις, δεν είναι αρκετός.


Δ24/οικ/5520/2018

« Παράταση ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ. και τροποποίηση του χρόνου υποβολής οικονομικών καταστάσεων και εκθέσεων δραστηριότητας των Εργοληπτικών Επιχειρήσεων σύμφωνα με το άρθρο 107 του Ν. 4530/2018 (Α΄ 59) ».(ΑΔΑ:ΨΟΖΣ465ΧΘΞ-ΩΣΨ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 7/2018


ΝΣΚ/206/2004

Εγγραφή στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ). Έννοια ημεδαπής επιχείρησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Θεωρείται ως ημεδαπή επιχείρηση, έχουσα δικαίωμα εγγραφής στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, επιχείρηση που συστήνει αλλοδαπό φυσικό πρόσωπο, με τήρηση των φορολογικών διατάξεων του ελληνικού κράτους. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή αυτή είναι να έχει εξασφαλιστεί από τον αλλοδαπό – ιδιοκτήτη της αιτούσας επιχείρησης η κατά το Ν 2910/01 νόμιμη άδεια παραμονής στην Ελλάδα, για άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας.


ΕΣ/ΤΜ.6/3677/2009

Αντικαταστάση υπόγειων αγωγών..ζητείται η ανάκληση της 504/2009 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και με βάση όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι μετά την επισυμβάσα ορθή επανάληψη, εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, του άρθρου 21.1 της διακήρυξης του ελεγχόμενου διαγωνισμού, διευρύνθηκε ο αριθμός των εν δυνάμει υποψηφίων εργοληπτικών επιχειρήσεων και των αντιστοίχων με αυτές που προέρχονται, μεταξύ άλλων, από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθόσον απέκτησαν το πρώτον δικαίωμα να συμμετάσχουν στη δημοπρασία, εκτός των εργοληπτών κατηγορίας ηλεκτρομηχανολογικών έργων, και μεμονωμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.Ε.Π. στην κατηγορία των υδραυλικών έργων. Επομένως, όφειλε η αναθέτουσα αρχή να αποστείλει εκ νέου προς δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την τροποποιηθείσα, ως προς τον ως άνω ουσιώδη όρο, προκήρυξη, όπως ορθώς έκρινε το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη πράξη του. Με την υπό κρίση ανακλητική αίτηση προβάλλεται υπό του αιτούντος ότι από τις διέπουσες το διαγωνισμό διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3669/2008 και της Δ17α/08/35/ΦΝ430 (ΦΕΚ Β΄469) υπουργικής απόφασης περί επανακαθορισμού προϋπολογισμού έργων που επιτρέπεται να αναλάβουν εργοληπτικές επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ., σε συνδυασμό με τον προϋπολογισμό μελέτης του ελεγχόμενου έργου, προέκυπτε εξαρχής και χωρίς την ανάγκη ρητής διατύπωσης στη διακήρυξη η δυνατότητα συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία μεμονωμένων εργοληπτικών επιχειρήσεων κατηγορίας υδραυλικών έργων, ενόψει, μάλιστα, του ότι, όπως ορίζεται στην Δ15/10666/18.07.1996 απόφαση του Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., όταν δημοπρατούνται έργα που αφορούν εξωτερικά άρδευσης, όπως εν προκειμένω, καλούνται υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στις κατηγορίες τόσο των ηλεκτρομηχανολογικών όσο και των υδραυλικών έργων, καθόσον οι εργασίες αυτές αποτελούν κοινό αντικείμενο των εν λόγω κατηγοριών, και ως εκ τούτου με την ορθή επανάληψη του άρθρου 21.1. δεν τροποποιήθηκε ουσιωδώς ο σχετικός όρος της διακήρυξης, αλλά, απλώς, αποσαφηνίσθηκε το περιεχόμενό του. Ο ισχυρισμός αυτός στερείται ερείσματος και βασιμότητας καθόσον από το συνδυασμό των ως άνω διατάξεων προκύπτουν οι τάξεις, στις οποίες κατατάσσονται οι μετέχοντες σε δημοπρασία για την εκτέλεση δημόσιου έργου εργολήπτες, βάσει του αναλυτικού προϋπολογισμού αυτού, στην περίπτωση που το έργο περιλαμβάνει εργασίες περισσότερων κατηγοριών και όχι οι κατηγορίες έργων, για τις οποίες εγγράφονται στο Μ.Ε.ΕΠ. οι εργοληπτικές επιχειρήσεις, ανάλογα με τη στελέχωσή τους. Περαιτέρω, στον προϋπολογισμό μελέτης που εκτίθεται στο κατ’ ορθή επανάληψη εκδοθέν και δημοσιευθέν σε εθνικό επίπεδο άρθρο (21.1) της διακήρυξης αναφέρεται για πρώτη φορά αναλυτικά κάθε κατηγορία εργασιών του ελεγχόμενου έργου με το αντίστοιχο τμήμα της προϋπολογιζόμενης δαπάνης, εις τρόπον ώστε να καθίσταται εντεύθεν δυνατός ο προσδιορισμός των δικαιούμενων να υποβάλουν προσφορά εργοληπτικών επιχειρήσεων, αυτός όμως ο προϋπολογισμός μελέτης δεν αποτυπώνεται ρητά ούτε μπορεί να συναχθεί κατά τα επί μέρους στοιχεία του από τις διατάξεις της αρχικώς δημοσιευθείσας διακήρυξης, εφόσον δι’ αυτής ταυτίζεται κατά περιεχόμενο με τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου. Τέλος, η προμνησθείσα Δ15/10666/1996 απόφαση του Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., την οποία επικαλείται το αιτούν Υπουργείο, αφορά σε διαφορετικό του κρινόμενου ζήτημα και δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα του προβληθέντος ισχυρισμού του. Ωστόσο, δεδομένου ότι αφενός η ορθή επανάληψη (ως προς το άρθρο 21) της διακήρυξης του διαγωνισμού δημοσιεύθηκε, κατά τα ανωτέρω, προσηκόντως στον ελληνικό τύπο, αφετέρου δε, προσήλθαν και υπέβαλαν τελικώς προσφορές δέκα επτά (17) εργοληπτικές επιχειρήσεις και κοινοπραξίες, εκ των οποίων η μία αλλοδαπή, αριθμός ικανός, ενόψει και του αντικειμένου του διενεργηθέντος διαγωνισμού, να εξασφαλίσει την τήρηση των αρχών της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η παράβαση των προβλεπομένων στο νόμο και στη διακήρυξη κανόνων δημοσιότητας οφείλεται σε συγγνωστή πλάνη των οργάνων της αναθέτουσας αρχής, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου της κρινόμενης αίτησης...Ανακαλεί την προσβαλλόμενη 504/2009 πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου