ΝΣΚ/384/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δηµόσιοι υπάλληλοι που κατατάσσονται σε ανώτερο βαθµό, κατά τα άρθρα 10 και 28 του ν.4024/2011, λόγω επιλογής τους σε θέσεις ευθύνης – Επιτρεπτό της επανακατάταξής τους, στον προ της επιλογής κατεχόµενο βαθµό, µετά την παύση άσκησης των καθηκόντων τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι δηµόσιοι υπάλληλοι, που κατ' εφαρµογή των διατάξεων των άρθρων 10 παρ.5 και 28 παρ.7 του ν.4024/2011 κατατάσσονται σε ανώτερο βαθµό, λόγω της επιλογής τους σε θέσεις ευθύνης, επιτρεπτώς επανακατατάσσονται βαθμολογικά, µε συνυπολογισµό του συνολικού χρόνου υπηρεσίας, µετά τη παύση άσκησης των καθηκόντων τους στη θέση ευθύνης, εφόσον αυτή πραγµατοποιήθηκε µετά την ισχύ του v.4275/2014. (οµοφ) Το αυτό ισχύει για τη ταυτότητα του νοµικού λόγου και για τους ως άνω επιλεγέντες σε θέσεις ευθύνης που έπαψαν να ασκούν τα καθήκοντά τους πριν τη ισχύ του ν.4275/2014. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/202/2014
Εφαρμογή του συστήματος επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων – Αναδρομική τοποθέτηση υπαλλήλων κατ’ εφαρμογή ακυρωτικής δικαστικής απόφασης – Μοριοδότηση του χρόνου υπηρεσίας σε θέσεις ευθύνης και σε περιπτώσεις αδειών μητρότητας και υπηρεσιακής εκπαίδευσης.1. α) Υπάλληλοι, οι οποίοι είχαν αρχικώς παραλειφθεί και κατ’ εφαρμογή ακυρωτικής δικαστικής απόφασης επελέγησαν και τοποθετήθηκαν αναδρομικά σε θέσεις ευθύνης, λαμβάνουν τη μοριοδότηση του κριτηρίου της διοικητικής εμπειρίας, που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα της αναδρομικής τοποθέτησής τους (ομοφ.). β) Υπάλληλοι, οι οποίοι είχαν επιλεγεί, τοποθετηθεί και ασκήσει τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης, αλλά στη συνέχεια η επιλογή τους ακυρώθηκε σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης, δεν λαμβάνουν τη μοριοδότηση της διοικητικής εμπειρίας για το χρονικό διάστημα που άσκησαν, βάσει της ακυρωθείσης επιλογής, τα καθήκοντα της θέσης ευθύνης (πλειοψ.). 2. α) Υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν επιλεγεί και τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης, σε περίπτωση που δεν ασκούν τα καθήκοντα της θέσης αυτής για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του μηνός, λόγω λήψης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, τα δε καθήκοντά τους ασκήθηκαν από το νόμιμο αναπληρωτή τους, δεν μπορούν να λάβουν τα μόρια που αντιστοιχούν στη διοικητική εμπειρία για το χρονικό διάστημα που είχαν λάβει την άδεια αυτή. Τη μοριοδότηση του κριτηρίου της διοικητικής εμπειρίας δικαιούνται οι νόμιμοι αναπληρωτές των υπαλλήλων, που είχαν επιλεγεί και τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης και έλαβαν τις άδειες μητρότητας ή υπηρεσιακής εκπαίδευσης, για το χρονικό διάστημα που αυτοί άσκησαν τα σχετικά καθήκοντα, κατ’ αναπλήρωση των αρχικώς επιλεγέντων υπαλλήλων (ομοφ.). β) Οι γυναίκες υπάλληλοι που επιλέγονται και τοποθετούνται σε θέσεις ευθύνης και στη συνέχεια λαμβάνουν άδεια μητρότητας δικαιούνται τη μοριοδότηση, ως προς το κριτήριο της διοικητικής εμπειρίας, και για το χρονικό διάστημα που έλαβαν την άδεια αυτή (πλειοψ.).
ΝΣΚ/305/2013
Επιλογή και τοποθέτηση σε θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Βουλής των Ελλήνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 10 παρ.5 του Ν. 4024/2011, που ορίζουν κατάταξη υπαλλήλων σε ανώτερο βαθμό λόγω επιλογής και τοποθέτησης σε θέσεις προϊσταμένων, δεν εμπίπτουν οι περιπτώσεις επιλογής και τοποθέτησης: Α) προϊσταμένων επιπέδου Διεύθυνσης ή Γενικής Διεύθυνσης και Β) προϊσταμένων, χωρίς κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου: α) των Γραφείων, που αναφέρονται στην παρ.7 του άρθρου 82 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β΄) και β) των Διευθύνσεων που προβλέπονται από τους Ειδικούς Κανονισμούς της Βουλής.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)299/2014
ΑΠΟΔΟΧΕΣ,Γενικά: Νόμιμη η καταβολή ποσών, από Δήμο, σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ως διαφοράς αποδοχών, λόγω επανακατάταξής τους σε ανώτερο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο, κατόπιν αναγνώρισης, ως συναφών με το αντικείμενο απασχόλησής τους, τίτλων σπουδών αυτών, καθόσον νομίμως επανακατετάγησαν, με σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου οι εν λόγω υπάλληλοι στους αντίστοιχους βαθμούς του ν.4024/2011, λόγω αναγνώρισης ως συναφών των οικείων τίτλων σπουδών τους, από την κρίσιμη ημερομηνία συνεδρίασης του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
ΝΣΚ/245/2015
Έλεγχος νομιμότητας της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών, επιπέδου τμήματος και αυτοτελούς γραφείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Απόφαση – προκήρυξη πλήρωσης θέσεων ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών, επιπέδου τμήματος και αυτοτελούς γραφείου, η οποία είχε εκδοθεί τον Οκτώβριο του 2011, νομίμως περαιώθηκε με την επιλογή και την τοποθέτηση των προϊσταμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου πέμπτου του ν. 3839/2010 και οι υπάλληλοι που επελέγησαν και τοποθετήθηκαν σε θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου αυτοτελούς γραφείου, πρέπει να καταταγούν στο βαθμό Γ΄, κατ’ εφαρμογή του τελευταίου εδαφίου της παρ.7 του άρθρου 28 του ν. 4024/2011 (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/τμ1(ΚΠΕ)268/2014
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε δημοτικό υπάλληλο, λόγω άσκησης καθηκόντων αναπληρωτή Προϊσταμένου Τμήματος, καθόσον στο ίδιο Τμήμα υπηρετούν υπάλληλοι, οι οποίοι, αφενός, έχουν βαθμό ανώτερο από τον φερόμενο ως δικαιούχο (Β΄ και Γ΄) και, αφετέρου, ανήκουν σε κλάδο (ΔΕ29), του οποίου οι υπάλληλοι δύνανται να προΐστανται της εν λόγω οργανικής μονάδας (άρθρο 100 του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007).
ΝΣΚ/494/2012
Χορήγηση ή μη επιδόματος θέσης ευθύνης σε αναπληρωτή Προϊσταμένου Τμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση απουσίας Προϊσταμένου Τμήματος και εφόσον δεν υφίσταται υποκείμενη οργανική μονάδα, η αναπλήρωση αυτού γίνεται κατά νόμο, από τον ανώτερο κατά βαθμό υπάλληλο του Τμήματος, του κλάδου του οποίου οι υπάλληλοι μπορούν να προΐστανται, και ο οποίος κατά το χρόνο αναπλήρωσης και δύο μήνες από την έναρξη της απουσίας του Προϊσταμένου, δικαιούται του επιδόματος θέσης ευθύνης.
ΝΣΚ/46/2024
Προϋπηρεσία πρώην Επιθεωρητών στο Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) ως πλασματικός χρόνος άσκησης καθηκόντων ευθύνης στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων των άρθρων 84 και 85 ΥΚ. (...) Μετά την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 4 του ν.4275/2014 και την προσθήκη της παραγράφου 5 διατάξεις των άρθρων 70 στον ισχύοντα Υπαλληλικό Κώδικα με τον νόμο 4464/2017, ο χρόνος άσκησης καθηκόντων των πρώην Επιθεωρητών ΣΕΥΥΠ δεν μοριοδοτείται, ούτε υπολογίζεται ως χρόνος άσκησης καθηκόντων ευθύνης στο δημόσιο τομέα κατά την διαδικασία επιλογής προϊσταμένων των άρθρων 84 και 85 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ομόφωνα).
ΝΣΚ/427/2013
Θέσεις προϊσταμένων – Δικαίωμα χορήγησης επιδόματος θέσης ευθύνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο, κατά το ιστορικό του ερωτήματος, Γραφείο Στατιστικής εφαρμόζονται, μετά την σύστασή του ως τμήματος, οι ισχύουσες ρυθμίσεις περί επιλογής προϊσταμένου τμήματος, εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής και υλοποίησής τους και ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις κτήσης δικαιώματος για επίδομα θέσης ευθύνης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/8/2007
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Υπάλληλοι. Δυνατότητα ή μη διορισμού σε θέσεις γενικών γραμματέων Δήμων, καθώς και απόσπασης σε θέσεις ειδικών συμβούλων και ειδικών ή επιστημονικών συνεργατών Δήμων.Υπό το υφιστάμενο καθεστώς, δεν παρέχεται δυνατότητα διορισμού των υπαλλήλων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σε θέσεις γενικών γραμματέων Δήμων, ούτε, επίσης, απόσπασής τους σε θέσεις ειδικών συμβούλων, ειδικών ή επιστημονικών συνεργατών Δήμων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/15/2022
Συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση θέσεων ευθύνης επιπέδου διεύθυνσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΥΨηΔ), υπαλλήλων που υπηρετούν στο Υπουργείο με απόσπαση.(...)Υπάλληλοι που υπηρετούν στο ΥΨηΔ με απόσπαση, που διενεργήθηκε κατά παρέκκλιση, βάσει των ειδικών διατάξεων του άρθρου 55 του ν. 4623/2019, δύνανται να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση θέσεων ευθύνης επιπέδου Διεύθυνσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όχι όμως υπάλληλοι που υπηρετούν στο ΥΨηΔ με απόσπαση, που διενεργήθηκε βάσει των γενικών διατάξεων του ν. 4440/2016 (κατά πλειοψηφία).