×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/388/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μηχανήματα Έργων. Κυριότητα. Τέλη χρήσης άρθρου 20 Ν 2052/1992.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η μεταβίβαση των Μηχανημάτων Έργων ολοκληρώνεται μόνο με την αναταξινόμησή τους και την έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας, επ ονόματι του νέου κυρίου. Αν δεν τηρηθούν οι διαδικασίες αυτές νομίμως επιβάλλονται τα τέλη χρήσης του άρθρου 20 Ν 2052/92 στον αναφερόμενο στα μητρώα της υπηρεσίας ως κάτοχο της αδείας τους, έστω κι αν η κατοχή του οχήματος έχει εν τω μεταξύ μεταβιβασθεί σε τρίτο (πλειοψ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/442/2000

Τέλη. Διαγραφή τελών μηχανημάτων έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδιότητα εκδόσεως ΤΑΦΕ διαγραφής των κατ άρθρο 20 Ν.2052/92 τελών μηχανημάτων έργου, ανήκει εις την Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΕΧΩΔΕ και όχι της ΔΟΥ εις την οποίαν κατεβλήθησαν.


ΥΠΠΟΤ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/126463/2011

Τέλη φωτογράφησης-κινηματογραφησης και χρήσης οπτικοακουστικών έργων και απεικονίσεων αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, μνημείων, μουσειακών εκθέσεων και συλλογών. Τέλη πραγματοποίησης εκδηλώσεων σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και ακίνητα μνημεία.


ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/360901/9381/2020

Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΥΠΠΟΤ/ΔΟΕΠΥ/ ΤΟΠΥΝΣ/126463 «Τέλη φωτογράφησης - κινηματογράφησης και χρήσης οπτικοακουστικών έργων και απεικονίσεων αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, μνημείων, μουσειακών εκθέσεων και συλλογών. Τέλη πραγματοποίησης εκδηλώσεων σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και ακίνητα μνημεία» (Β’ 3046).


ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/364877/9500/2020

Αντικατάσταση του άρθρου μόνου της υπ’ αρ. ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/360901/9381/2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΥΠΠΟΤ/ ΔΟΕΠΥ/ ΤΟΠΥΝΣ/126463 «Τέλη φωτογράφησης - κινηματογράφησης και χρήσης οπτικοακουστικών έργων και απεικονίσεων αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, μνημείων, μουσειακών εκθέσεων και συλλογών. Τέλη πραγματοποίησης εκδηλώσεων σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και ακίνητα μνημεία» (Β’ 3046)» (Β΄ 2786).


ΝΣΚ/37/2006

Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.). Φορολογικές απαλλαγές άρθρου 11 ΑΝ 1137/1946.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι φορολογικές απαλλαγές του άρθρου 11 ΑΝ 1137/1946 αναφέρονται μόνο σε απαλλαγές από επιβαρύνσεις. Τέτοιες είναι η κράτηση 4% υπέρ Μετοχικού Ταμείου Στρατού, καθώς και τα τέλη χαρτοσήμου και ΟΓΑ/ χαρτοσήμου. Γι’ αυτό το λόγο το Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. δεν υποχρεούται κατά νόμο να διενεργεί τις αντίστοιχες κρατήσεις στις περιπτώσεις του άρθρου 14 περ.17 ΠΔ 10-5/20-7-1926, όπως ισχύει, και στην συνέχεια να τις αποδίδει στα αντίστοιχα ταμεία.


ΝΣΚ/218/2007

Δημόσια έργα – Μεταβίβαση ποσοστού συμμετοχής μέλους αναδόχου Κοινοπραξίας προς άλλο μέλος της – Μετονομασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επιτρέπεται μετά από έγκριση της Προϊσταμένης Αρχής α) η μεταβίβαση του ποσοστού συμμετοχής του ενός μέλους της Κοινοπραξίας σε έτερο μέλος της, β) η μετονομασία της Κοινοπραξίας και γ) για την αποδοχή των ως άνω αιτημάτων του αναδόχου, πρέπει να τηρηθούν οι προϋποθέσεις του νόμου περί δημοσίων έργων και η διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 5 παρ.6 του Ν 1418/1984 και 51 παρ.1,2,3 του ΠΔ 609/1985 και του άρθρου 20 παρ.2 της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων της υπ’ αριθ.14/2003 Συμβάσεως.


ΝΣΚ/201/2009

Δυνατότητα ανάθεσης δημοσίου έργου στον ΟΤΕ, με απευθείας ανάθεση, μετά την αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης αυτού – Αρμοδιότητες του Τεχνικού Συμβουλίου Έργων – Εφαρμοστέο δίκαιο επί μικτών συμβάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να καθορισθεί αν μία σύμβαση είναι προμηθειών ή δημοσίου έργου, θα πρέπει να λαμβάνεται υπ όψη το αντικείμενο της σύμβασης και να διερευνάται αν με τη συγκεκριμένη σύμβαση αναλαμβάνεται προεχόντως, η υποχρέωση μεταβίβασης ή παραχώρησης χρήσης στην αναθέτουσα αρχή προϊόντων κινητών ή αν αντίθετα αναλαμβάνεται η υποχρέωση εκτέλεσης οικοδομικών έργων. Στις προϋποθέσεις για απευθείας ανάθεση δεν περιλαμβάνεται η μετοχική σύνθεση του υποψηφίου να αναλάβει το δημόσιο έργο νομικού προσώπου. Το Τ.Σ.Ε. γνωμοδοτεί για τα θέματα που ορίζει ο νόμος καθώς και για κάθε ζήτημα που θα θέσει υπόψη του ο Υπουργός και τα νομίμως εξουσιοδοτημένα όργανα. Εφαρμοστέο δίκαιο για την υπόψη σύμβαση θα πρέπει να είναι αυτό των δημοσίων έργων (Ν 3669/2008 – Κωδικοποίηση της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων).


ΝΣΚ/262/2007

Περί της εγκυρότητας ή μη των γενομένων δωρεών προς το κοινωφελές ίδρυμα ΚΕΤΕ από τον ίδιο τον ιδρυτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η γενομένη κατά την 12-10-1998 δωρεά ημικατεργασμένου χρυσού προς το κοινωφελές ίδρυμα με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ (ΤΑΚΗ) ΒΑΣΙΛΑΚΗ» με τον διακριτικό τίτλο «ΚΕΤΕ» από τον φερόμενο ως δωρητή Παναγιώτη Βασιλάκη (πρόεδρο και ιδρυτή αυτού), ο οποίος χρυσός εισήχθη από το εξωτερικό επ’ ονόματι του ιδρύματος την 2-10-1998 είναι έγκυρη και ελεύθερη από οιονδήποτε όρο ή τρόπο και μη νόμιμη η ανάκληση αυτής, η δε γενομένη από τον ίδιο τον ιδρυτή προς το ίδρυμα την 20-6-2002 δωρεά δεκαοκτώ (18) έργων τέχνης, δεν συνιστά αυτοτελή δωρεά αλλά υποκρύπτει σύμβαση ανταλλαγής και ως τοιαύτη γενομένη κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων είναι άκυρη, καθώς επίσης και η επαναληφθείσα την 1-12-2004 δωρεά των ίδιων έργων τέχνης είναι μη νόμιμη για τους ίδιους ακριβώς λόγους. Άκυρες επίσης είναι και οι γενόμενες, σε εκτέλεση αυτής, εκποιητικές δικαιοπραξίες (επιστροφή του χρυσού προς τον ιδρυτή-δωρητή και παράδοση των έργων τέχνης προς το ίδρυμα) ως ερειδόμενες επί ακύρου συμφωνίας υπόσχεσης δωρεάς. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/416/2003

Εγγειοβελτιωτικά έργα. Μέτρα προστασίας των από αυθαίρετη κατοχή τρίτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ελληνικό Δημόσιο ως κύριος και νομέας των ζωνών έργων του άρθρου 1 ΝΔ 497/1974 και των κοινοχρήστων πραγμάτων, που αναφέρονται στο άρθρο 20 παρ.1 Ν 674/1977 με την επιμέλεια των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Γεωργίας έχει τις δυνατότητες α) να ασκήσει τις εκ των διατάξεων του Αστικού Κώδικα προβλεπόμενες αγωγές για την προστασία της νομής και κυριότητάς του ενώπιον των καθ’ ύλη και κατά τόπο αρμοδίων δικαστηρίων, β) να προσφύγει ενώπιον του αρμοδίου Εισαγγελέα κατ’ άρθρο 22 ΑΝ 1539/1938, γ) να αποστείλει τα αναγκαία στοιχεία στην κατά τόπο αρμοδία Κτηματική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών προκειμένου η τελευταία να εκδώσει Πρωτόκολλο Διοικητικής Αποβολής του άρθρου 2 ΑΝ 263/1968. Οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων, ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου από την μεταβίβαση σ’ αυτούς, της αρμοδιότητας Διοικήσεως, Λειτουργίας και Συντηρήσεως των εγγειοβελτιωτικών έργων έχουν ως κάτοχοι κατά τρίτων τις αγωγές προστασίας της νομής.


ΝΣΚ/360/2012

Ημιυπαίθριοι και βοηθητικοί χώροι – Αλλαγή χρήσης – Επιβολή ή μη τελών καθαριότητας και φωτισμού, Τ.Α.Π. κ.λπ. βάσει των διατάξεων των άρθρων 5 έως 8 του Ν. 3843/2010, ως ισχύει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Δεν επιβάλλεται τέλος καθαριότητας και φωτισμού, φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων και δυνητικά ανταποδοτικά τέλη για τους διατηρούμενους, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 5 επ. του Ν. 3843/2010 χώρους, πλην των περιπτώσεων όπου ήδη επεβάλλοντο αυτά με βάση την προηγούμενη χρήση των χώρων αυτών. (ομοφ.) 2) Η αύξηση της επιφανείας των κτισμάτων, που επέρχεται με την προσθήκη εντός αυτών παταριών και σοφιτών, δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του Τ.Α.Π., εφόσον η αύξηση αυτή της επιφανείας ήθελε, πολεοδομικώς χαρακτηρισθεί, ως αλλαγή χρήσης, εμπίπτουσα στο πεδίο εφαρμογής των άρθρων 5 επ. του Ν. 3843/2010. Κατά τούτο, παρέλκει η απάντηση επί του ερωτήματος περί του υπολογισμού του συντελεστού παλαιότητας των κτισμάτων αυτών. (ομοφ.) 3) Οι αποθήκες και οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων θεωρούνται βοηθητικοί χώροι, ενώ, οι κλειστοί χώροι στάθμευσης, που κατασκευάζονται σε υπόγειους ορόφους δεν προσμετρώνται για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης του οικοπέδου. Κατά συνέπεια η αλλαγή χρήσης των χώρων αυτών, που διατηρούνται με τις διατάξεις των άρθρων 5 επ. του Ν. 3843/2010, σε χώρους κύριας χρήσης, δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν για τον υπολογισμό του Τ.Α.Π., υπό την προεκτεθείσα διάκριση. (ομοφ.) 4) Αν οι διατηρούμενοι με τις διατάξεις των άρθρων 5 επ. του Ν. 3843/2010 χώροι είχαν, ήδη, δηλωθεί για τον υπολογισμό των ως άνω τελών και φόρων , συνεχίζουν να λαμβάνονται υπ’ όψιν και να συνυπολογίζονται, όπως είχαν δηλωθεί, χωρίς, δηλαδή, να υπολογίζεται η αλλαγή της χρήσης. (ομοφ.) 5) Δεν επιβάλλεται Τ.Α.Π., σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 22 παρ. 5 του Ν. 3897/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του Ν. 3937/2011, στους κλειστούς χώρους που προστέθηκαν σε κοινόχρηστες πιλοτές πολυκατοικιών, ανεξαρτήτως αν αυτοί δύναται να αποτελέσουν αντικείμενο διηρημένης ιδιοκτησίας, εφ’ όσον οι χώροι αυτοί έχουν τακτοποιηθεί –διατηρηθεί κατά τη διαδικασία των άρθρων 5 επ. του Ν. 3843/2010. (ομοφ.) 6) Δεν υπάρχει υποχρέωση μνείας των διατηρουμένων κατά τις διατάξεις του ως άνω νόμου χώρων, καθώς επί μεταβιβάσεως ακινήτων ή συστάσεως εμπράγματων δικαιωμάτων επ’ αυτών, προσαρτάται στα συμβολαιογραφικά έγγραφα ειδικό έντυπο, στο οποίο βεβαιώνεται η περαίωση της προβλεπόμενης, ενώπιον άλλης, κατά νόμον αρμοδίας Αρχής (Πολεοδομική Υπηρεσία), διαδικασίας για τη διατήρηση και την υπαγωγή των μεταβιβαζομένων ακινήτων στη ρύθμιση και, κατά συνέπεια, δεν απαιτείται αντίστοιχη αναφορά στη βεβαίωση του Ο.Τ.Α. (ομοφ.)