×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/201/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ανάθεσης δημοσίου έργου στον ΟΤΕ, με απευθείας ανάθεση, μετά την αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης αυτού – Αρμοδιότητες του Τεχνικού Συμβουλίου Έργων – Εφαρμοστέο δίκαιο επί μικτών συμβάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να καθορισθεί αν μία σύμβαση είναι προμηθειών ή δημοσίου έργου, θα πρέπει να λαμβάνεται υπ όψη το αντικείμενο της σύμβασης και να διερευνάται αν με τη συγκεκριμένη σύμβαση αναλαμβάνεται προεχόντως, η υποχρέωση μεταβίβασης ή παραχώρησης χρήσης στην αναθέτουσα αρχή προϊόντων κινητών ή αν αντίθετα αναλαμβάνεται η υποχρέωση εκτέλεσης οικοδομικών έργων. Στις προϋποθέσεις για απευθείας ανάθεση δεν περιλαμβάνεται η μετοχική σύνθεση του υποψηφίου να αναλάβει το δημόσιο έργο νομικού προσώπου. Το Τ.Σ.Ε. γνωμοδοτεί για τα θέματα που ορίζει ο νόμος καθώς και για κάθε ζήτημα που θα θέσει υπόψη του ο Υπουργός και τα νομίμως εξουσιοδοτημένα όργανα. Εφαρμοστέο δίκαιο για την υπόψη σύμβαση θα πρέπει να είναι αυτό των δημοσίων έργων (Ν 3669/2008 – Κωδικοποίηση της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.1792/1988

Κύρωση σύμβασης για την προσχώρηση της Ελληνικής Δημοκρατίας στη σύμβαση για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές


C-80/1986

Το ζήτημα αν μπορεί να γίνει επίκληση των διατάξεων, αυτών καθαυτών, της οδηγίας ενώπιον εθνικού δικαστηρίου δεν τίθεται παρά μόνο αν το οικείο κράτος μέλος δεν μετέφερε την οδηγία στο εθνικό δίκαιο εντός των προθεσμιών ή αν προέβη σε πλημμελή μεταφορά. Λαμβάνοντας υπόψη τις αρνητικές απαντήσεις που δόθηκαν στα δύο πρώτα ερωτήματα, οι λύσεις που επισημαίνονται σ' αυτές δεν είναι, ωστόσο, διαφορετικές στην περίπτωση που η ταχθείσα στο κράτος μέλος προθεσμία προς προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας δεν έχει ακόμα παρέλθει στην κρίσιμη ημερομηνία. Ως προς το τρίτο ερώτημα, που αφορά τα όρια που μπορεί να θέσει το κοινοτικό δίκαιο στην υποχρέωση ή στην ευχέρεια του εθνικού δικαστή να ερμηνεύει τους κανόνες του εθνικού του δικαίου υπό το φως της οδηγίας, αυτό το πρόβλημα δεν τίθεται κατά διαφορετικό τρόπο ανάλογα με το αν παρήλθε ή όχι η προθεσμία μεταφοράς στο εσωτερικό δίκαιο.


ΠΟΛ 1058/2014

Υποχρέωση των κατόχων αδειών καταλληλότητας ΑΔΗΜΕ - Ταξιμέτρων, στα φορολογικά ταξίμετρα των οποίων παρατηρείται το φαινόμενο να επεμβαίνουν άτομα μη εξουσιοδοτημένα από τους κατασκευαστές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, που έχουν άμεση σχέση με τη λειτουργία τους.

ΝΣΚ/279/2003

Αναγνώριση στην αλλοδαπή πατρότητος κυοφορουμένου, χωρίς γάμο των γονέων του. Χρόνος κτήσης ιθαγενείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι ισχυρή κατά το Ελληνικό δίκαιο, με την επιφύλαξη των διατάξεων 19, 20, 21 ΑΚ, ως προς το εφαρμοστέο δίκαιο η αναγνώριση της πατρότητος τέκνου, που γεννήθηκε χωρίς γάμο των γονέων του, η οποία γίνεται στην αλλοδαπή, προ της γεννήσεώς του, τα δε αποτελέσματά της θα επέλθουν, αν γεννηθεί ζωντανό, από της γεννήσεώς του, επί δε αναγνωρίσεως τέκνου προ της γεννήσεώς του, υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, από Έλληνα πατέρα η Ελληνική ιθαγένεια κτάται από την γέννησή του.


ΝΣΚ/466/2006

Εταιρείες αλλοδαπές. Άδειες διαμονής υπαλλήλων που εργάζονται σε υποκαταστήματά τους στην Ελλάδα. Εφαρμοστέο δίκαιο ως προς τα αρμόδια όργανα κατάρτισης συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προκειμένου να χορηγηθεί άδεια διαμονής σε υπαλλήλους αλλοδαπών εταιρειών, που διατηρούν «υποκαταστήματα», «γραφεία» ή «πρακτορεία» στη χώρα και υπό το δεδομένο, ότι τα όργανα διοίκησής τους λειτουργούν στην αλλοδαπή, όπου βρίσκεται και η πραγματική τους έδρα, η εγκυρότητα των καταρτιζόμενων συμβάσεων, από πλευράς αρμοδίων, για τη σύναψή τους, οργάνων, θα κριθεί κατά το αλλοδαπό δίκαιο.


ΝΣΚ/5/2013

Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης να συμμορφωθεί σε προσωρινή διαταγή – Υποχρέωση καταβολής των νόμιμων αποδοχών – Εφαρμοστέο καθεστώς υπολογισμού αυτών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η προσωρινή διαταγή είναι τίτλος εκτελεστός και υποχρεώνει τη Διοίκηση να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενό της. Στα πλαίσια της συμμόρφωσης αυτής η Διοίκηση θα πρέπει, προκειμένου να προσδιορίσει τις αποδοχές εργαζόμενης που δεν συνδέεται με προηγούμενο εργασιακό καθεστώς με το Δημόσιο, να εφαρμόσει το καθεστώς που υιοθετεί η προσωρινή διαταγή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/111/2007

Υποχρέωση εκλογής ελεγκτών ανώνυμης εταιρείας από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών. Αντικατάσταση ελεγκτών με απόφαση έκτακτης γενικής συνέλευσης. Διενέργεια ελέγχου συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση κατά την οποία ανώνυμη εταιρεία υποχρεούται κατά τις κείμενες διατάξεις να εκλέξει τους ελεγκτές της από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, η εταιρεία αυτή οφείλει να εκλέξει με την τακτική της γενική συνέλευση όχι απευθείας τους ελεγκτές αλλά ελεγκτική εταιρεία, η οποία θα ορίσει τους ελεγκτές που θα διενεργήσουν τον έλεγχο. Αν στην περίπτωση αυτή η προς έλεγχο εταιρεία εκλέξει απευθείας ελεγκτές, η εκλογή είναι αυτοδικαίως άκυρη και μπορεί να επιληφθεί η έκτακτη γενική συνέλευση και να εκλέξει ελεγκτική εταιρεία, τον έλεγχο δε της συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης θα διενεργήσουν οι ελεγκτές που θα ορίσει η ελεγκτική εταιρεία, την οποία εξέλεξε η έκτακτη γενική συνέλευση της εταιρείας ή των εταιρειών.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/181/2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά η εξέταση του ζητήματος αν η ως άνω σύμβαση αποτελεί γνήσια προγραμματική σύμβαση ή υποκρύπτει απευθείας ανάθεση μελέτης, περί της έρευνας της εντομολογικής προσβολής του κεδροδάσους     και αντιμετώπισης της εξ αυτής ξήρανσής του, είναι αλυσιτελής, διότι και αν ακόμη πρόκειται για απευθείας ανάθεση σύμβασης υπηρεσίας, το ποσό της προγραμματικής σύμβασης βρίσκεται μέσα στο προβλεπόμενο στο άρθρο 118 του ν. 4412/2016 όριο των 20.000 ευρώ εντός του οποίου δύναται να μη διεξαχθεί διαγωνισμός. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι στις αρμοδιότητες των Δήμων περιλαμβάνεται η προστασία των τοπικών φυσικών πόρων και περιοχών, καθώς και η εκπόνηση τοπικών προγραμμάτων για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στο πλαίσιο των εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών (άρθρο 75 παρ. I, περίπτωση α΄ υποπερίπτωση 1 και περίπτωση β΄ υποπερίπτωση 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006, Α΄ 114) και, περαιτέρω, δεν προβάλλεται από την Επίτροπο λόγος που να αφορά σε πλημμέλεια της απευθείας ανάθεσης, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/156/2017

Δυνατότητα σύναψης συμφωνίας μεταξύ Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) και τρίτους παρόχους υπηρεσιών στο πλαίσιο λειτουργίας της Υπηρεσίας Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης 112 (ΥΚΕΑ 112). – Λειτουργία κέντρου e-call.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η σύναψη της προτεινόμενης συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ της ερωτώσας Υπηρεσίας (ΓΓΠΠ /ΥΚΕΑ/112) και της αλλοδαπής εταιρείας Ο., ανεξαρτήτως της έλλειψης νομοθετικού πλαισίου, αν κατά την ουσιαστική αιτιολογημένη κρίση της υπηρεσίας η σύναψή της είναι αναγκαία και πρόσφορη για την εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών της. Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη στην σχετική συμφωνία ότι η υπηρεσία (ΥΚΕΑ 112) θα προβαίνει στη διαχείριση των περιστατικών έκτακτης ανάγκης, που θα γνωστοποιούνται σε αυτήν από την εταιρεία Ο., αποκλειστικά, βάσει των στοιχείων, που θα διαβιβάζονται σε αυτήν και δεν θα φέρει καμία ευθύνη για συνέπειες, που ενδέχεται να προκληθούν στην υγεία ή τη ζωή των κινδυνευόντων από ελλείψεις ή ανακρίβειες στις πληροφορίες που αφορούν στο περιστατικό έκτακτης ανάγκης. Γιαυτό το λόγο εφαρμοστέο δίκαιο πρέπει να ορισθεί το ελληνικό, καθώς και να ορισθεί αρμοδιότητα των ελληνικών δικαστηρίων για τις περιπτώσεις επίλυσης διαφορών, που μπορεί να προκύψουν από την εφαρμογή της συμφωνίας.


ΝΣΚ/87/2006

Διαγωνισμοί για την ανάθεση δημοσίων έργων. Ανάκληση παράνομης Ενημερότητας Πτυχίου και πειθαρχικός έλεγχος υπεύθυνης εργοληπτικής επιχείρησης. Έννοια ανεκτελέστου μέρους εργασιών. Χρόνος σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι βεβαιώσεις Ενημερότητας Πτυχίου (Ε.Π.) οι οποίες εκδόθηκαν με ανακριβή και ελλιπή δικαιολογητικά έκδοσής τους είναι παράνομες και μπορούν να ανακληθούν. Για την ανάγκη ανάκλησης λαμβάνεται υπόψη και ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετεί η έκδοση των βεβαιώσεων Ε.Π. Βεβαίωση Περαίωσης έργου που εκδόθηκε από την Διευθύνουσα Υπηρεσία και αναφέρει πως ένα τμήμα του έργου δεν θα εκτελεσθεί και πως οι εργασίες του υπολοίπου ολοκληρώθηκαν, επιφέρει τα αποτελέσματά της και πλέον ο ανάδοχος δεν έχει υποχρέωση να περιλαμβάνει το έργο αυτό στις δηλώσεις του περί ανεκτελέστου μέρους έργων. Η Συμπληρωματική Σύμβαση συνάπτεται με την υπογραφή της και από την ημερομηνία αυτή υφίσταται ανεκτέλεστο έργο που πρέπει να περιλαμβάνεται στις ως άνω δηλώσεις. Η υποβολή ανακριβών δηλώσεων περί του ανεκτελέστου τμήματος των έργων αποτελεί λόγο κίνησης της πειθαρχικής διαδικασίας του ΠΔ 278/1999.