ΝΣΚ/389/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Καταλογισμός υπολόγων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Για τον καταλογισμό των ποσών (ελλειμμάτων) στους υπολόγους του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΝΔ 496/1974 και συγκεκριμένα η ειδική διάταξη του άρθρου 35. β) Το Διοικητικό Συμβούλιο, ως αρμόδιο όργανο, είναι υποχρεωμένο να προβεί σε καταλογισμό των ποσών των ανοικείων πληρωμών σε βάρος του κάθε υπολόγου, προσθέτως δε και εις ολόκληρον και σε βάρος του λαβόντος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/285/2000
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Μίσθωση καταστήματος εντός σιδηροδρομικού σταθμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Α.Καπετανάκη, Πάρεδρος Η έναρξη ισχύος της νέας μισθώσεως μεταξύ Ο.Σ.Ε. και Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου δεν δύναται να είναι προγενέστερη της νομότυπης υπογραφής της σχετικής συμβάσεως.
ΝΣΚ/464/2013
Δάνεια υπαλλήλων από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο – Συμμόρφωση ΙΚΑ – ΕΤΑΜ σε προσωρινές διαταγές Ειρηνοδικείου, που επιβάλλουν μείωση του ποσού, που παρακρατείται από το μισθό υπαλλήλων του, προς εξυπηρέτηση ληφθέντων δανείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να συμμορφώνεται προς τις προσωρινές διαταγές του Ειρηνοδικείου, με τις οποίες διατάσσεται ο περιορισμός της παρακράτησης ποσού, προς εξυπηρέτηση δανείων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, από το μισθό υπαλλήλων του.
ΝΣΚ/463/2013
Υπάλληλος ΙΚΑ – ΕΤΑΜ - Ανάκληση συναίνεσης και εκχώρησης παρακράτησης ποσού από το μισθό του, προς εξυπηρέτηση δανείου ληφθέντος από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν δικαιούται να διακόψει την υπέρ του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου παρακράτηση ποσού από το μισθό υπαλλήλου, προς εξυπηρέτηση δανείου, με μόνη την, εκ μέρους του δανειολήπτη υπαλλήλου, ανάκληση της σχετικής συναίνεσης και εκχώρησης, στις οποίες είχε αυτός προβεί. Τροποποίηση της δανειακής σύμβασης είναι δυνατή με συναίνεση και των δύο μερών.
ΝΣΚ/120/2014
Αρμοδιότητα ή μη οικονομικών επιθεωρητών καταλογισμού ελλειμμάτων σε βάρος των μελών του Δ.Σ. Αμιγούς Νομαρχιακής Επιχείρησης (ΕΥΡΩΑΠ).Οι οικονομικοί επιθεωρητές δεν έχουν αρμοδιότητα να διενεργήσουν έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο σε Αμιγή Νομαρχιακή Επιχείρηση και κατά μείζονα λόγο καταλογισμό σε βάρος των μελών του Δ.Σ. της επιχείρησης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/139/2023
Ερωτάται εάν, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 39 του ν. 4509/2017, καθώς και του άρθρου 152 παρ.1 του ν. 4830/2021, κωλύεται (λόγω παραγραφής της αξίωσης του Δημοσίου) ή όχι, η εκ μέρους της Διοίκησης, έκδοση καταλογιστικής πράξης σε βάρος υπολόγων προσώπων για την αναπλήρωση διαχειριστικών ελλειμμάτων, ο χρόνος δημιουργίας των οποίων ανατρέχει σε προγενέστερα της δεκαετίας οικονομικά έτη, καθώς και εάν, σε περίπτωση νόμιμου καταλογισμού, μπορεί η Διοίκηση, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 150 του ν. 4820/2021, να προβεί σε μείωση του καταλογιζόμενου ποσού.(...) α) Η Διοίκηση δεν μπορεί να προβεί νομίμως σε καταλογισμό υπολόγων στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι η σχετική αξίωση του δικαιούχου για την αναπλήρωση διαχειριστικών ελλειμμάτων έχει υποπέσει στη δεκαετή παραγραφή του άρθρου 152 του ν. 4830/2021. β) Σε περίπτωση νόμιμου καταλογισμού, δεν μπορεί η Διοίκηση, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 150 του ν. 4820/2021, να προβεί σε μείωση του καταλογιζόμενου ποσού (ομόφωνα).
ΝΣΚ/403/2007
Αρμοδιότητα των Οικονομικών Επιθεωρητών του Υπ.Οικονομίας και Οικ/κών για τον καταλογισμό των ελλειμμάτων στην ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ», μοναδικός μέτοχος της οποίας είναι το Ελ.Δημόσιο και λειτουργεί με ίδια έσοδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην αρμοδιότητα των Οικονομικών Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ανήκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.3 περ.α’ και β’ του Ν 2343/1995 και του άρθρου 3 παρ.1Γ περ.α’ και γ’ του ΠΔ 211/1996, σε συνδυασμό και με τις πάγιες διατάξεις για την Οικονομική Επιθεώρηση του ΝΔ 1264/1942, και ιδίως του άρθρου 12 παρ.1 αυτού, η διενέργεια ελέγχων και ερευνών όσον αφορά στην οικονομική κατάσταση και λειτουργία των ΝΠΔΔ, των Επιχειρήσεων του Δημοσίου που λειτουργούν με την μορφή ΑΕ, των ΔΕΚΟ και του εν γένει δημόσιου τομέα, καθώς και ο καταλογισμός των διαπιστωθέντων ελλειμμάτων τους, σε βάρος των υπαιτίων προσώπων. Η αρμοδιότητα αυτή έχει περιέλθει πλέον, κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 26 του Ν 3492/2006, στην Γενική Δ/νση Δημοσιονομικών Ελέγχων του ιδίου ως άνω Υπουργείου, εκτός από τις εκκρεμείς κατά την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού υποθέσεις, για τις οποίες είχε ήδη εκδοθεί εντολή για την διενέργεια ελέγχου από την Οικονομική Επιθεώρηση, ο οποίος και ολοκληρώνεται από αυτήν (άρθρο 24 παρ.4 Ν 3492/2006). Η «ΔΕΘ ΑΕ», ως δημόσια επιχείρηση και δη «δημόσια εταιρία», υπαγόταν στον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο της Οικονομικής Επιθεώρησης, ήδη δε υπάγεται στην ευρεία ελεγκτική αρμοδιότητα της Γενικής Δ/νσης Δημοσιονομικών Ελέγχων. Ενόψει όμως της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 24 παρ.4 του Ν 3492/2006, ο συγκεκριμένος διαχειριστικός έλεγχος θα πρέπει να ολοκληρωθεί από τους ορισθέντες Οικονομικούς Επιθεωρητές, οι οποίοι έχουν αρμοδιότητα να προβούν στον καταλογισμό των ελλειμμάτων που ενδέχεται να διαπιστωθούν κατά τη διεξαγωγή του, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
ΝΣΚ/243/2017
Υποχρέωση καταβολής, εκ μέρους της Πολεμικής Αεροπορίας των ποσών που οφείλονται σε ασφαλιστικούς φορείς (ΤΣΜΕΔΕ και ΕΤΑΑ/ΤΑΝ), συνεπεία απώλειας μετρητών στη Σούδα Χανίων - Καταλογισμός σε βάρος των υπαίτιων υπαλλήλων. Η Πολεμική Αεροπορία, ως εργοδότης του προσλαμβανόμενου από την ίδια ελληνικού προσωπικού, το οποίο στη συνέχεια διατίθεται στις αμερικανικές δυνάμεις, δυνάμει Συμφωνίας του Ελληνικού με το Αμερικανικό Δημόσιο, έχει υποχρέωση να καταβάλει από τον Προϋπολογισμό της τα ποσά, που οφείλονται ένεκα του ελλείμματος στους ασφαλιστικούς φορείς ΤΣΜΕΔΕ και ΕΤΑΑ/ΤΑΝ και νομιμοποιείται να προβεί στην αναζήτηση - καταλογισμό αυτών σε βάρος των εχόντων ευθύνη υπολόγου πρώην εργαζομένων στο ΕΓΔΠ/ΑΔ και των κληρονόμων αυτών.
ΝΣΚ/102/2007
Ταμειακή βεβαίωση και είσπραξη καταλογιστικών αποφάσεων υπέρ Δήμων και Κοινοτήτων. Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η βεβαίωση και είσπραξη των ποσών, τα οποία καταλογίστηκαν με αποφάσεις της Οικονομικής Επιθεωρήσεως του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών υπέρ του Δήμου Τήλου του Νομού Δωδεκανήσου, ο οποίος έχει πληθυσμό με βάση την τελευταία απογραφή κάτω των 5.000 κατοίκων και στερείται ιδίας ταμειακής υπηρεσίας και σε βάρος των σ’ αυτές αναφερομένων προσώπων ως υπαιτίων διαχειριστικών ελλειμμάτων που οφείλονταν σε ανοίκειες πληρωμές και διαπιστώθηκαν από τον προς τούτο ορισθέντα Οικονομικό Επιθεωρητή κατά τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για τα έτη 2003-2004 στον εν λόγω Δήμο, θα πραγματοποιηθεί μέσω της Δ.Ο.Υ. Ρόδου με το εντός αυτής Γραφείο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, αρμόδιο δε για την ταμειακή βεβαίωση των εν λόγω ποσών είναι το Γραφείο Εσόδων του Τμήματος Εσόδων της εν λόγω Δ.Ο.Υ. και αρμόδιο προς είσπραξη το Γραφείο Είσπραξης του ιδίου Τμήματος κατά τις διατάξεις του Π.Δ/τος 16/1989.
ΝΣΚ/72/2013
Σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου – Επιστροφή ποσών Φ.Π.Α. – Εγκυρότητα. 1) Η από 18.12.2008 σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου, μεταξύ αφενός του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου Ελλάδος Α.Ε. και αφετέρου της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. είναι νόμιμη και έγκυρη έναντι του Ελληνικού Δημοσίου και παράγει έννομα αποτελέσματα ως προς αυτό, αφού οι εκχωρηθείσες απαιτήσεις από την επιστροφή Φ.Π.Α. προσδιορίζονται επαρκώς, κατά τρόπο ορισμένο, ως προς το είδος και τη νομική τους βάση, καθώς και τον οφειλέτη, ενώ είναι σαφές ότι μπορούν να προσδιορισθούν και στην έκταση (ύψος) τους, κατά το χρόνο υποβολής των σχετικών εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α. Τα ίδια ισχύουν και για την από 2.10.2009 σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου, μεταξύ της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. και της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος Α.Ε., η οποία δεν πάσχει ακυρότητα εκ του λόγου αυτού. (ομοφ.) 2) Η παραπάνω από 2.10.2009 σύμβαση εκχώρησης απαίτησης λόγω ενεχύρου, μεταξύ της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. και της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος Α.Ε. είναι άκυρη έναντι του Ελληνικού Δημοσίου και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα ως προς αυτό, επειδή δεν καταχωρήθηκε στο κάτω μέρος του εκχωρητηρίου εγγράφου η σχετική αναγγελία εκχώρησης, όπως απαιτείται, κατ’ άρθρο 95 παρ.4 του ν. 2362/1995, που να περιλαμβάνει την ακριβή αιτία της οφειλής του Δημοσίου, το πρόσωπο του δικαιούχου της σχετικής απαίτησης με την ακριβή διεύθυνσή του, καθώς και το ποσό αυτής. (ομοφ.)
ΕΣ/Τμ.4/6878/2015
Εκπαιδευτική άδεια -Επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθέντων (...) Συνεπώς, ο ένδικος καταλογισμός είναι νόμιμος κατά το μέρος με το οποίο ζητείται από τον εκκαλούντα η επιστροφή της προσαύξησης των αποδοχών του κατά την περίοδο από 1.1.2006 έως και 31.12.2009, ύψους 32.517,04 ευρώ, όπως τα ποσά αυτά προκύπτουν από τον συνημμένο στη καταλογιστική απόφαση πίνακα υπολογισμού. Πλην, ενόψει της ιδιότητας του εκκαλούντος ως αχρεωστήτως, για επιγενόμενο λόγο, λαβόντος (σε βάρος του οποίου σε αντίθεση με τους υπολόγους δεν επιβάλλονται προσαυξήσεις πρβλ. αποφ. VII Τμ. 1314/2010, Ι Τμ. 1140/2002) και του ότι η, κατά τις διατάξεις της ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1379/οικ.4727/19.2.2008 υπουργικής απόφασης, επιβολή νόμιμων τόκων επί της επιστραφείσας προσαύξησης, προβλέφθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο του ισχύοντος, κατά το χρόνο χορήγησης της άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, Υπαλληλικού Κώδικα (βλ. σχετικά και άρθρο 169 παρ. 7 του 3528/2007, αποφ. Ι Τμ. 1194/2003), το Τμήμα άγεται στη κρίση ότι η επιβολή στον εκκαλούντα της καταβολής τόκων ποσού 19.367,66 ευρώ δεν είναι νόμιμη και συνεπώς, ως προς το κεφάλαιο της αυτό, η προσβαλλόμενη καταλογιστική πράξη είναι νομικώς πλημμελής και ακυρωτέα.
Κατ’ ακολουθία όλων των προεκτεθέντων, πρέπει η ένδικη έφεση να γίνει εν μέρει δεκτή, να περιορισθεί το καταλογισθέν σε βάρος του εκκαλούντος ποσό σε 32.517,04 ευρώ, να αποδοθεί στον εκκαλούντα το κατατεθέν παράβολο και να συμψηφισθούν τα δικαστικά έξοδα μεταξύ των διαδίκων (άρθρο 275 παρ 1 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας -ν.2717/1999- που εφαρμόζεται αναλόγως σύμφωνα με το άρθρο 123 του π.δ/τος 1225/1981, όπως ισχύει μετά το ν. 3472/2006).