×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/39/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή χρηματικού ποσού σε εκτέλεση Πρακτικού της Επιτροπής της παρ.13 του άρθρου 5 Ν. 1943/1991.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια δημόσια υπηρεσία, που απάντησε σε αίτημα ενδιαφερομένου μετά την πάροδο των εξήντα ημερών που ορίζει η παρ.3 του άρθρου 10 του Συντάγματος και το άρθρο 4 του Ν. 2690/1999 (Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας), υποχρεούται να προχωρήσει στην εκτέλεση Πρακτικού της Επιτροπής της παρ.13 του άρθρου 5 του Ν. 1943/1991, περί καταβολής χρηματικής ικανοποίησης στον αιτούντα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/50/2000

Δημόσιο. Ειδικές Επιτροπές. Αρμοδιότητα κατά χρόνον Επιτροπών άρθρου 5 παρ.13 Ν.1943/91.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιες για την εξέταση των αιτήσεων καταβολής "χρηματικού ποσού" λόγω μη τηρήσεως των προθεσμιών του άρθρου 5 του Ν.1943/1991, που είχαν υποβληθεί πριν από την έναρξη ισχύος του Ν.2690/1999 και δεν είχαν εξεταστεί από την Ειδική Επιτροπή, που είχε συσταθεί στο τ.Υπουργείο Προεδρίας της Κυβερνήσεως, είναι οι Ειδικές Επιτροπές, που συστάθηκαν στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και στις έδρες των Περιφερειών με το άρθρο δεύτερο παρ.2β του Ν.2690/1999 (με το οποίο αντικαταστάθηκε η παρ.13 του άρθρου 5 του Ν.1943/1991).


2/15940/0022/2012

ΘΕΜΑ: Παρέχονται πληροφορίες.(Αναφορικά με την καταβολή του προβλεπόμενου σύμφωνα με την παρ.5 του  άρθρου 60 του ν.1943/1991 επιμισθίου) 

ΝΣΚ/18/2005

Πρόσληψη ειδικού συμβούλου από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τη διάταξη του άρθρου 71 παρ.1 του Ν 1943/1991 ορίζεται ανώτατο όριο χρονικής διάρκειας της σύμβασης μεταξύ γενικού γραμματέα και ειδικού συμβούλου.


ΝΣΚ/46/2003

Υπαγωγή των υπαλλήλων ΟΤΑ στο ρυθμιστικό πεδίο των διατάξεων των άρθρων 57 παρ.10 Ν 1943/91 και 13 παρ.36 Ν 2307/95.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) ι. Οι διατάξεις των άρθρων 57 παρ.10 του Ν 1943/1991 και 13 παρ.36 του Ν 2307/1995, κατά το σκέλος που αναφέρονται στην αδυναμία μετάθεσης ή απόσπασης του αιρετού οργάνου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που είναι παραλλήλως και υπάλληλοι πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων ΟΤΑ, από την πόλη στην οποία υπηρετούν και εξελέγησαν, δεν εφαρμόζονται για τους υπαλλήλους των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ εφόσον γι’ αυτούς ισχύει κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο (άρθρο 47 παρ.1 ΠΔ 410/1995). Οι υπάλληλοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων υπόκεινται στις ανωτέρω ρυθμίσεις, εφόσον δεν συντρέχει το κώλυμα εκλογιμότητας και το ασυμβίβαστο του άρθρου 21 του ΠΔ 30/1996 (δεν υπηρέτησαν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας σε επίπεδο Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης κατά το έτος διενέργειας των εκλογών). ιι. Οι υπάλληλοι των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (α’ και β’ βαθμού) εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο των ανωτέρω διατάξεων (άρθρα 57 παρ.10 Ν 1943/1991 και 13 παρ.36 Ν 2307/1995) μόνο κατά το μέρος που αναφέρονται σε απόσπαση τούτων, για όλη τη διάρκεια της θητείας τους, σε αντίστοιχη υπηρεσία του τόπου εκλογής τους, εφόσον δεν είναι επιτρεπτή, από τις κείμενες διατάξεις, η μετάθεσή τους. β) Οι ανωτέρω διατάξεις δεν εφαρμόζονται για όσους εξελέγησαν μέλη των τοπικών συμβουλίων, τα οποία προβλέπονται από το Ν 2539/1997, με εξαίρεση τους προέδρους των πενταμελών και επταμελών τοπικών συμβουλίων, οι οποίοι είναι, EX OFFICIO, δημοτικοί σύμβουλοι. (ομοφ.)


ΝΣΚ/552/2004

ΔΕΗ – ΟΤΕ. Υπαγωγή στις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας για απάντηση σε αιτήματα πολιτών, διεκπεραίωση υποθέσεων και πρόσβασή τους σε διοικητικά έγγραφα. Δεσμεύσεις και χρηματικές κυρώσεις του άρθρου 5 του Ν 1943/1991.Η ΔΕΗ ως ανώνυμη εταιρεία δεν υπάγεται στις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και ειδικώτερα στα άρθρα 4 και 5 αυτού τα οποία αφορούν απαντήσεις σε αιτήματα πολιτών, διεκπεραίωση υποθέσεών τους μέσα σε ορισμένη προθεσμία και πρόσβασή τους σε διοικητικά έγγραφα, επειδή ο Κώδικας καταλαμβάνει μόνο τις δημόσιες υπηρεσίες, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ. Στις διατάξεις αυτές όμοια δεν υπάγονται και οι φορείς που εξέρχονται από τον δημόσιο τομέα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 30 του Ν 1914/1990 και 22 του Ν 1947/1991 όπως η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ, καθώς και οι δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις που συστήνονται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 277 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ΠΔ 410/1995). Στις δεσμεύσεις και χρηματικές κυρώσεις του άρθρου 5 του Ν 1943/1991 για μη απάντηση σε αιτήματα των πολιτών και μη διεκπεραίωση υποθέσεών τους μέσα σε ορισμένη προθεσμία δεν υπόκεινται ούτε η ΔΕΗ ούτε ο ΟΤΕ και ούτε οι παραπάνω δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις.

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/238/2017

Νόμιμη η καταβολή επιμισθίου σύμφωνα με το άρθρο 60 παρ. 5 του ν. 1943/1991, σε υπάλληλο ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας, για την παράλληλη άσκηση από αυτόν καθηκόντων ελέγχου των κατ’ οίκον ασθενούντων υπαλλήλων  Περιφερειακής Ενότητας. (..) Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν υπήρχε δυνατότητα αντικατάστασης, με νεότερη απόφαση του οικείου Αντιπεριφερειάρχη, του συγκεκριμένου υπαλλήλου, ο οποίος είχε οριστεί από το έτος 2011 ως αρμόδιος για τον έλεγχο των κατ’ οίκον ασθενούντων υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας …, και ανάθεσης των σχετικών καθηκόντων σε άλλο γιατρό, αφού εκτός από τον ίδιο δεν υπηρετούσε άλλος στην εν λόγω Περιφερειακή Ενότητα, ούτε, περαιτέρω, ήταν κατά νόμον δυνατός ο ορισμός ως ελεγκτή, γιατρού υπηρετούντος σε νοσοκομείο ή ν.π.δ.δ. εντός του Νομού …. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη καταβολής στον προαναφερόμενο υπάλληλο του προβλεπόμενου στο άρθρο 60 παρ. 5 του ν. 1943/1991 επιμισθίου παρίσταται νόμιμη (..)


ΝΣΚ/264/2006

Χορήγηση στους ιατρούς δημόσιας υγείας ΕΣΥ, των εξόδων κινήσεως και του μηνιαίου επιμισθίου που λαμβάνουν οι ελεγκτές ιατροί, δυνάμει του άρθρου 60 παρ.4 και 5 του Ν 1943/91, καθώς και των παροχών του Ν 3205/03 που λαμβάνουν οι ιατροί του ΕΣΥ.  Η ανάθεση σε ιατρό δημόσιας υγείας ΕΣΥ της παράλληλης άσκησης καθηκόντων ελεγκτή ιατρού, δυνάμει του άρθρου 60 παρ.5 του Ν 1943/1991, δεν συνιστά κατοχή δεύτερης θέσης αλλά άσκηση από τον εν λόγω ιατρό πρόσθετων καθηκόντων, πέραν των κυρίων καθηκόντων της οργανικής του θέσης, και επομένως δεν εμπίπτει στην απαγόρευση του άρθρου 104 παρ.1 του Συντάγματος. Πλην όμως, οι προβλεπόμενες στις παρ.4 και 5 του ως άνω άρθρου 60 παροχές (έξοδα κινήσεως και μηνιαίο επιμίσθιο), συνιστούν πρόσθετες αποδοχές κατά την έννοια του άρθρου 104 παρ.2 του ισχύοντος Συντάγματος, και επομένως, συναθροιζόμενες με άλλες τυχόν πρόσθετες παροχές, δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τις αποδοχές της οργανικής του θέσης, στις οποίες σαφώς περιλαμβάνεται και το προβλεπόμενο στο άρθρο 16 παρ.4 του Ν 3172/2003 μηνιαίο επίδομα επιφυλακής. Δεδομένης της πλήρους μισθολογικής εξομοίωσης των ιατρών δημόσιας υγείας ΕΣΥ με τους αντίστοιχου βαθμού ιατρούς του ΕΣΥ, που επήλθε με το άρθρο 16 παρ.4 του Ν 3172/2003, οι αποδοχές τους καθορίζονται σύμφωνα με το ειδικό μισθολόγιο των ιατρών του ΕΣΥ (Β΄ Μέρος – Κεφάλαιο Γ΄ του Ν 3205/2003), αποκλειομένης της εφαρμογής των διατάξεων του Α΄ Μέρους του Ν 3205/2003.


ΝΣΚ/427/2004

Αρμοδιότητα εκδόσεως αποφάσεως ορισμού ελεγκτών ιατρών για τον έλεγχο των κατ’ οίκον ασθενούντων δημοσίων υπαλλήλων του Νομού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την μετατροπή της Νομαρχίας σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και την σύσταση της Περιφέρειας δεν δύναται να είναι ο Νομάρχης κατ’ άρθρο 60 παρ.5 του Ν 1943/1991 το αρμόδιο όργανο, για την έκδοση της αποφάσεως ορισμού ελεγκτών ιατρών για τον έλεγχο όλων των κατ’ οίκον ασθενούντων δημοσίων υπαλλήλων του Νομού.


ΝΣΚ/565/2006

Στα πλαίσια των ρυθμίσεων του άρθρου 1 παρ. δ' του Ν.3399/2005 δεν παρέχεται η δυνατότητα, μετάταξης υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, που εποπτεύονται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων , στις Περιφέρειες της χώρας για τη στελέχωση του τμήματος Εποπτείας των Τοπικών Κέντρων Αγροτικής Ανάπτυξης των Περιφερειών της χώρας, εις ότι δε αφορά τις αποσπάσεις, είναι δυνατό να γίνουν στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 58 του Ν. 1943/1991, όπως επανήλθε σε ισχύ με τη διάταξη του άρθρου 22 του Ν. 3148/2003.


ΝΣΚ/133/2005

Αποσπάσεις υπαλλήλων ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζεται στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών στην ίδια έκταση που εφαρμόζεται για τους υπαλλήλους των οριζομένων στην παραπάνω διάταξη Ν.Π.Δ.Δ., αρμόδιος (ή συναρμόδιος), δε, για την έκδοση της προβλεπομένης στο άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα απόφασης είναι ο Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εκτός εάν προβλέπεται άλλως από ειδικές διατάξεις. Υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. μπορούν να αποσπασθούν με βάση, τόσο τη διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, όσο και τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991. Η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 δεν έχει εφαρμογή στους υπαλλήλους των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. Σε κάθε περίπτωση, για τις αποσπάσεις υπαλλήλων Δήμων ή Κοινοτήτων, καθώς και υπαλλήλων των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, απαιτείται και η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό τους οργάνου. β) Δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 για αποσπάσεις σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, νομαρχιακά διαμερίσματα και τις κεντρικές υπηρεσίες των ενιαίων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. γ) Όπου, στις σχετικές με τις αποσπάσεις ή μετατάξεις υπαλλήλων διατάξεις, γίνεται αναφορά σε φορείς του δημόσιου τομέα, με ειδική παραπομπή για τον προσδιορισμό τους στο Ν 1256/1982, στους φορείς αυτούς περιλαμβάνονται και οι Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. δ) Υπάλληλοι, που αποσπάσθηκαν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 133 παρ.2 του Ν 1188/1981, 64 του Ν 1416/1984 και 19 παρ.2β του Ν 2344/1995 και συμπλήρωσαν διετία απόσπασης, δεν μπορούν να αποσπασθούν εκ νέου, με βάση το άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, πριν την πάροδο τριετίας από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης, εκτός εάν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι, οπότε είναι δυνατή η απόσπασή τους για τέσσερις, κατ’ ανώτατο όριο, μήνες. Η απαγόρευση αυτή δεν ισχύει για τους υπαλλήλους που αποσπάσθηκαν με βάση τις διατάξεις των άρθρων 133 παρ.3 του Ν 1188/1981, 19 παρ.2γ του Ν 2344/1995 και 22 παρ.7α του Ν 2738/1999.