ΝΣΚ/39/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Σύναψη σύμβασης μεταξύ του Ελλ. Δημοσίου και αλλοδαπής εταιρείας, για την εγκατάσταση δορυφορικού συστήματος παροχής εξελιγμένων τηλεπικοινωνιακών διευκολύνσεων. Υποχρεώσεις του αναδόχου να προβεί στις «αντιπαροχές» του προς το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δημόσιο δικαιούται να απαιτήσει την παράδοση του τρίτου αναμεταδότη πριν από την τροχιοθέτηση εκ μέρους της αντισυμβαλλόμενης εταιρείας και του δεύτερου δορυφόρου, μπορεί δε να προβεί στη βεβαίωση του ποσού του 1.000.000 ευρώ, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία της διοικητικής εκτέλεσης για την είσπραξή του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/248/2006
Δικαιούχος αποζημιώσεως, λόγω καταστροφής συμβατικού είδους στο πλαίσιο εκτελέσεως της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων Ολυμπιακής Ασφάλειας C4I.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόψει των διατάξεων του άρθρου 9.3 της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων C4I Ολυμπιακής Ασφάλειας, το Δημόσιο δεν νομιμοποιείται να απαιτήσει από τον υπαίτιο οδηγό και την υπόχρεη σε καταβολή ασφαλιστική εταιρεία του ζημιογόνου οχήματος αποζημίωση για την καταστροφή συμβατικού είδους, εφόσον δεν έχει πραγματοποιηθεί οριστική ποσοτική και ποιοτική παραλαβή του υπό προμήθεια συμβατικού αυτού είδους και ως εκ τούτου η κυριότητα αυτού εξακολουθεί να ανήκει στην προμηθεύτρια εταιρεία, η οποία και μόνον δικαιούται ipso jure να απαιτήσει την αποκατάσταση της κατά το ιστορικό επελθούσης ζημίας.
ΝΣΚ/253/1987
Διαδικασία εισπράξεως από το Δημόσιο ποσών που καταβλήθηκαν αχρεώστητα σε εργολάβο.Για την ικανοποίηση χρηματικής απαιτήσεώς του κατά εργολάβου δημοσίων έργων, σε περίπτωση που του κατέβαλε χρήματα περισσότερα από αυτά που όφειλε, το Δημόσιο μπορεί να προβεί σε κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών που εκδόθηκαν για το συγκεκριμένο έργο, αλλά όχι και αυτών που εκδόθηκαν από τον ίδιο εργολάβο για άλλο έργο. Αν, μετά την κατάπτωση των εγγυήσεων, απομένει υπόλοιπο οφειλής, το Δημόσιο μπορεί να ασκήσει αγωγή κατά του εργολάβου ή να προβεί στην έκδοση αποφάσεως από την οποία θα προκύπτει η αιτία και το ποσό της οφειλής, την οποία θα στείλει στο αρμόδιο Δημόσιο Ταμείο, για να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την είσπραξη της οφειλής.
ΝΣΚ/387/2001
Ταμείο Αρωγής Μονίμων Πολιτικών Υπαλλήλων ΥΕΘΑ. Εφάπαξ βοήθημα. Δικαιούχοι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Το εφάπαξ βοήθημα δεν εντάσσεται κατ ουδεμία έννοια στην κληρονομιά και δεν ασκεί καμιά νόμιμη επιρροή για την είσπραξή του από τους νόμιμους δικαιούχους, το γεγονός ότι ο δικαιούχος του βοηθήματος, ενεργώντας ως κληρονόμος του ασφαλισμένου, έχει προβεί σε δήλωση αποποίησης της κληρονομιάς.
ΝΣΚ/203/2016
Νομικά ζητήματα από την εφαρμογή του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα, σε σχέση με τη βεβαίωση του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου.Για να κινηθεί η διαδικασία βεβαίωσης του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου αρκεί, κατ’ αρχήν, η εμπρόθεσμη ή έστω η πιθανολόγηση εμπρόθεσμης αποποίησης της κληρονομίας. Η άνευ δικαιώματος αποποίησης επαγωγή κληρονομίας στο Δημόσιο ως εξ αδιαθέτου κληρονόμο εξυπηρετεί τόσο το εν στενή εννοία δημόσιο συμφέρον, όσο και την ασφάλεια των συναλλαγών και την ικανοποίηση των δανειστών της κληρονομιάς, ιδίως στις περιπτώσεις εκείνες όπου το ενεργητικό της κληρονομίας δεν υπερβαίνει το παθητικό της.
ΝΣΚ/404/2008
Τύχη ακινήτου του Δημοσίου χαρακτηρισθέντος ως κοινοχρήστου από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χαρακτηρισμός κτημάτων του Δημοσίου (ιδιωτική κτήση), ως κοινοχρήστων από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, το οποίο αποτελεί ως προς αυτά την πράξη κήρυξης της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ολοκληρώνεται αυτοδικαίως από και δια της εγκρίσεως του ρυμοτομικού σχεδίου και δεν απαιτείται να κινηθεί η διαδικασία καθορισμού αποζημίωσης. Τα εν λόγω ακίνητα και μετά την έγκριση εξακολουθούν ν ανήκουν στο Δημόσιο, ως κοινόχρηστα πλέον (δημόσια κτήση και όχι ιδιωτική). Περαιτέρω προστατεύονται από το Δημόσιο, μέσω της οικείας Κτηματικής Υπηρεσίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
ΝΣΚ/211/2000
Καζίνα. Χορήγηση διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής. Επιβολή διοικητικών κυρώσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η χορήγηση διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής στις επιχειρήσεις καζίνων, κατ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 13-21 του ν.2648/1998, για ληξιπρόθεσμα χρέη των επιχειρήσεων αυτών προς το Δημόσιο, προερχόμενα από το δικαίωμα του Δημοσίου στα μικτά κέρδη παιχνιδιών ή στα εισιτήρια εισόδου στα καζίνα, εμποδίζει την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 3 παρ.4 και 5 του ν.2206/1994 και στις υπουργικές αποφάσεις χορηγήσεως των αδειών λειτουργίας των επιχειρήσεων καζίνων. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.
ΝΣΚ/425/2009
Αρμοδιότητα υπογραφής συμβολαιογραφικής δηλώσεως του άρθρου 1 του Ν 960/1979 που αφορά δημόσιο κτήμα, το οποίο έχει αγοραστεί από το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο στη σχετική συμβολαιογραφική πράξη από τον Υπουργό Δικαιοσύνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σχετικά με δημόσιο κτήμα, το οποίο έχει αγοραστεί από το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Δικαιοσύνης στην οικεία συμβολαιογραφική πράξη, αρμοδιότητα να προβεί στην κατ’ άρθρο 1 του Ν 960/1979 συμβολαιογραφική δήλωση διαθέσεως χώρων σταθμεύσεως επί ανεγερθησόμενου επί του εν λόγω κτήματος κτιρίου, δεν έχουν τα όργανα του Υπουργείου Δικαιοσύνης αλλά του Υπουργείου Οικονομικών.
ΝΣΚ/24/2012
Πυροσβεστικό Σώμα – Δυνατότητα ή μη, επιστροφής εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης και προσκόμιση νέων για το έτος 2012, στο πλαίσιο της σύμβασης μίσθωσης Ε/Π, από αλλοδαπή εταιρεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Το Πυροσβεστικό Σώμα δεν δικαιούται να παρακρατεί τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, τις οποίες έχει καταθέσει η ανάδοχος εταιρεία «SC. S….», στα πλαίσια εκτέλεσης των υπ’ αριθμ.1179/2011, 1243/2011 και 1250/2011 Συμβάσεων, εξαρτώντας την αποδέσμευσή των από την άσκηση εκ μέρους της Διοίκησης του δικαιώματος χρονικής επέκτασης αυτών (προαίρεσης) για το τρέχον έτος 2012, αλλά υποχρεούται να τις αποδώσει, εφ’ όσον έχει λάβει χώρα η, κατά τα ανωτέρω προσδιορισθείσα, εκκαθάριση των σχετικών απαιτήσεων. Β) Συναφώς, η Διοίκηση δεν έχει την δυνατότητα να απαιτήσει από την ανάδοχο την έκδοση νέων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης των συμβάσεων για το έτος 2012, προκειμένου να προβεί σε επιστροφή των ήδη από αυτήν κατεχομένων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/284/2006
Συμβατική υποχρέωση προμηθεύτριας εταιρείας για αναβάθμιση (μηχανολογική) των προσφερομένων στο Δημόσιο σκαφών της. Οφειλή του Δημοσίου προς την προμηθεύτρια του υπολοίπου του συμφωνηθέντος τιμήματος, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η ανωτέρω προμηθεύτρια, η οποία ανέλαβε ρητώς έναντι του Δημοσίου, την υποχρέωση να του προσφέρει σκάφη ανωτάτης κλάσεως, τόσο από απόψεως κύτους όσο και από απόψεως μηχανολογικής, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακηρύξεως, οι οποίες κατέστησαν αναπόσπαστο μέρος της συμβάσεως προμηθείας, οφείλει άμεσα να προβεί στην ανωτέρω αναβάθμιση, αναλαμβάνοντας το σχετικό κόστος. 2. Το Δημόσιο οφείλει προς την ανωτέρω προμηθεύτρια, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών κατά την παρ.3 του άρθρου 28 του Π.Δ/τος 394/1996, το υπόλοιπο συμφωνηθέν τίμημα, πλην όμως δικαιούται να προβεί στους ποιοτικούς ελέγχους που προβλέπονται από την σύμβαση, κατά την προδιαγραφομένη διαδικασία της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 28 του ανωτέρω Π.Δ/τος.
ΝΣΚ/345/2001
Διακατεχόμενα δάση-δασικές εκτάσεις. Δυνατότητα ή μη παραχωρήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λαμβανομένων υπ όψη των παραδοχών της υπ αρ. 400/1996 Γνωμοδοτήσεως της Ολομελείας του ΝΣΚ, το Δημόσιο δεν μπορεί να προβεί σε παραχώρηση διακατεχομένου δάσους ή δασικής έκτασης σε τρίτο (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) προς εκπλήρωση των σκοπών, που προβλέπονται στις διατάξεις του ΣΤ Κεφαλαίου (άρθρα 45-61) του Ν 998/1979, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 13, 17 και 18 του Ν 1734/1987, με ή χωρίς τη συγκατάθεση του διακατόχου, ούτε κατά κυριότητα, ούτε κατά χρήση, ούτε ασφαλώς, να προβεί σε μίσθωση προς τρίτο τέτοιας εκτάσεως.