ΝΣΚ/253/1987
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/15/1990
Ικανοποίηση απαιτήσεων του Δημοσίου και του ΙΚΑ κατά εργολάβου δημοσίων έργων. α) Μπορεί να γίνει κατάπτωση των εγγυήσεων καλής εκτέλεσης για ικανοποίηση απαιτήσεων του ΙΚΑ, προερχομένων από μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών. β) Προηγείται των ανωτέρω απαιτήσεων του ΙΚΑ, η εξόφληση των οφειλών του εργολάβου προς το Δημόσιο, που προέρχονται από την εκτέλεση του ίδιου έργου. γ) Η ικανοποίηση των απαιτήσεων του Δημοσίου μπορεί να επιδιωχθεί με την κατάπτωση της εγγυήσεως καλής εκτέλεσης, αλλά και σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ. δ) Σε περίπτωση που ο εργολάβος αμελεί στην υποβολή των δικαιολογητικών για την είσπραξη των χρημάτων που του οφείλονται δεν μπορεί το Δημόσιο να προβεί σε κατάπτωση των εγγυήσεων καλής εκτέλεσης, υπέρ του ΙΚΑ.
ΝΣΚ/226/2009
Χρέη προς το Δημόσιο – Πλειστηριασμός – Καταβολή του συνόλου του πλειστηριάσματος – Υποβολή της αίτησης υπαγωγής της οφειλέτριας στο ευεργέτημα της ρύθμισης χρεών κατά το Ν 3746/2009, πριν την είσπραξη του πλειστηριάσματος από το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεδομένου ότι δεν συνέτρεχαν, εν προκειμένω, οι νόμιμες προϋποθέσεις υπαγωγής των αποσβεσθέντων χρεών, ύψους 681.500 ευρώ, στην εκδοθείσα απόφαση ρύθμισης χρεών, ούτε πρόκειται για ανάκληση καταλογιστικής του φόρου πράξης, είναι βέβαιο ότι η προαναφερόμενη φορολογική αρχή έχει το δικαίωμα να προβεί σε μερική ανάκληση της υπ’ αριθμ. 121/26-2-09 απόφασης ρύθμισης χρεών της Ε.Κ. και ακολούθως να πιστώσει ολόκληρο το πλειστηρίασμα στο σύνολο της οφειλής, κατά τη σειρά που ορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 3 του Κ.Ε.Δ.Ε. (βλ. Ν.ΣΚ. 738/91). Επισημαίνεται, τέλος, ότι θα πρέπει να χωρήσει σύμμετρη πίστωση, προς τη συνολική οφειλή, των αποσβεσθέντων βασικών χρεών (με τις αναλογούσες σε αυτά προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής), ακολούθως δε η Δ.Ο.Υ. οφείλει να προβεί στην αναμόρφωση του ύψους των δόσεων που καθόρισε η ως άνω απόφαση ρύθμισης, με σκοπό την προσαρμογή αυτών στο ποσό της ήδη απομείνασας οφειλής, με ταυτόχρονη υποχρέωση κοινοποίησης της τροποποιητικής απόφασης στην ως άνω οφειλέτρια.
ΝΣΚ/39/2006
Σύναψη σύμβασης μεταξύ του Ελλ. Δημοσίου και αλλοδαπής εταιρείας, για την εγκατάσταση δορυφορικού συστήματος παροχής εξελιγμένων τηλεπικοινωνιακών διευκολύνσεων. Υποχρεώσεις του αναδόχου να προβεί στις «αντιπαροχές» του προς το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δημόσιο δικαιούται να απαιτήσει την παράδοση του τρίτου αναμεταδότη πριν από την τροχιοθέτηση εκ μέρους της αντισυμβαλλόμενης εταιρείας και του δεύτερου δορυφόρου, μπορεί δε να προβεί στη βεβαίωση του ποσού του 1.000.000 ευρώ, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία της διοικητικής εκτέλεσης για την είσπραξή του.
ΝΣΚ/1005/1987
Εναρξη τόκων υπερημερίας εις βάρος εργολάβου δημοσίων έργων για την επιστροφή της αξίας υλικών που δεν χρησιμοποιήθηκαν στο έργο.Εργολάβος δημοσίων έργων που έλαβε χρήματα για υλικά που δεν εισκόμισε στο έργο ή χάθηκαν από υπαιτιότητά του, υποχρεούται να τα επιστρέψει έντοκα και με αφετηρία της τοκοδοσίας το χρονικό σημείο που γνώριζε ή πληροφορήθηκε την αχρεώστητη είσπραξη των χρημάτων.
ΝΣΚ/439/2010
Εγγυητική ευθύνη του Δημοσίου – Πτώχευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κήρυξη σε πτώχευση εταιρείας, υπέρ της οποίας και για τη ρύθμιση οφειλών της προς πιστωτικά ιδρύματα, έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο, δε συνεπάγεται αυτοδικαίως την κατάπτωση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου. Κατάπτωση της εγγύησης του Δημοσίου θα επέλθει με την πλήρωση των όρων της υπουργικής απόφασης παροχής της. Στο χρονικό διάστημα από την κήρυξη της πτώχευσης και έως την κατάπτωση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, δεδομένης και της αναστολής, λόγω της πτώχευσης, των ατομικών καταδιωκτικών μέτρων, η Τράπεζα οφείλει να αναγγελθεί στην πτωχευτική διαδικασία και ταυτόχρονα να προβεί στη λήψη κάθε δυνατού μέτρου προς εξασφάλιση της απαίτησής της κατά της πτωχεύσασας εταιρείας.
ΝΣΚ/81/2021
Εάν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 α) η έννοια άσκησης ιδιωτικού έργου, είναι ανεξάρτητη της νομικής μορφής του εργοδότη, ήτοι αν το προς ανάθεση έργο ή εργασία μπορεί να παρέχεται στο Δημόσιο ή σε δημόσιους φορείς, β) το ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή μπορεί να αφορά και να επιτρέπει την άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος αυτοτελώς ή την απλή διενέργεια εμπορικών πράξεων και γ) για την άπαξ ή την επ’ ευκαιρία ή το τυχαίως έργο ή εργασία με αμοιβή απαιτείται άδεια από το αρμόδιο αποφασιστικό όργανο.(...)Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 (Υ.Κ.) α) το έργο ή εργασία με αμοιβή, για τα οποία ζητείται άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου από υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ, μπορεί να παρέχεται και στο Δημόσιο ή σε άλλους δημόσιους φορείς (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΑΕΙ, κλπ), β) ως ιδιωτικό έργο ή εργασία νοείται τόσο η παροχή αυτής ταύτης εξαρτημένης εργασίας όσο και η προσφορά υπηρεσιών ελευθέριου επαγγέλματος, δηλαδή της παροχής έργου ή ανεξάρτητων υπηρεσιών, με διαρκή, σταθερή και συστηματική απασχόληση, επί συγκεκριμένου αντικειμένου, χωρίς να τελεί ο υπάλληλος σε σχέση εξάρτησης με τον εργοδότη και γ) απαιτείται άδεια από το αρμόδιο αποφασιστικό όργανο και για την «άπαξ ή την επ’ ευκαιρία ή το τυχαίως έργο ή εργασία με αμοιβή».
ΝΣΚ/396/2005
Δυνατότητα διενέργειας διαγωνισμού για την εκμίσθωση του δημοσίου λιγνιτωρυχείου Βεύης Φλωρίνης και δικαστικές ενέργειες στις οποίες μπορεί να προβεί κατά του διαγωνισμού αυτού η έκπτωτη μισθώτρια εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα να προβεί σε διενέργεια διαγωνισμού για την εκμίσθωση του δημοσίου λιγνιτωρυχείου Βεύης Φλωρίνης, αφού η αρχική μισθώτρια του λιγνιτωρυχείου αυτού έχει κηρυχθεί έκπτωτη με απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, η οποία έχει το τεκμήριο νομιμότητας, επιπροσθέτως δε έχει απορριφθεί αίτηση αναστολής εκτελέσεως κατά της αποφάσεως εκπτώσεως. Σε περίπτωση διενέργειας διαγωνισμού για νέα μίσθωση η έκπτωτη μισθώτρια δεν θα μπορεί να προσβάλει επιτυχώς τις πράξεις του διαγωνισμού, ο οποίος θα απεμπλακεί από τις δικαστικές διαδικασίες, όταν απορριφθεί η αίτηση αναστολής που τυχόν ασκηθεί. (ομοφ.)
ΔΕΔ/Αθ/309/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως απαράδεκτης, η οποία είχε υποβληθεί κατά Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής από κατάπτωση εγγυήσεων έτους 2024, ποσού 54.656,16 €. Η οφειλή προέκυψε από στεγαστικό δάνειο ειδικού καθεστώτος του 2005, το οποίο εγγυόταν το Ελληνικό Δημόσιο. Η προσφεύγουσα ζητούσε την ακύρωση ή αναστολή της πράξης λόγω εκκρεμούς έφεσης σχετικά με την υπαγωγή της στις διατάξεις του Ν.3869/2010. Το Τμήμα Α3 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η διαφορά δεν υπάγεται στο άρθρο 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ), καθώς αφορά ζήτημα που ανάγεται στο στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης και της είσπραξης, κατά των οποίων προβλέπεται ανακοπή και όχι ενδικοφανής προσφυγή.
ΝΣΚ/233/2013
Φορολογίας φύλλο ελέγχου – Επανάληψη διαδικασίας σε εκτέλεση πρωτόδικων αποφάσεων και παράλληλη άσκηση έφεσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η φορολογική αρχή, δυνάμει της εφετειακής αποφάσεως, με την οποία αναβιώνει η αρχική πράξη (αρχικό φύλλο ελέγχου), υποχρεούται να προβεί σε επαναβεβαίωση της φορολογικής οφειλής, με βάση το αρχικό φύλλο ελέγχου και σε διαγραφή της φορολογικής οφειλής, που βεβαιώθηκε, μετά την επανάληψη διαδικασίας. Η εφετειακή απόφαση, με την οποία αναβιώνει το αρχικό φύλλο ελέγχου, κατισχύει τυχόν πρωτόδικης ή εφετειακής απόφασης, η οποία δέχεται προσφυγή του φορολογούμενου και ακυρώνει το νεώτερο, μετά την επανάληψη της διαδικασίας, φύλλο ελέγχου. (ομοφ.)
ΔΕΚ/C-264/2003
«Παράβαση κράτους μέλους — Δημόσιες συμβάσεις — Οδηγία 92/50/ΕΟΚ — Διαδικασία συνάψεως δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών — Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών — Κύριος δημοσίου έργου — Πρόσωπα στα οποία μπορεί να ανατεθεί δημόσιο έργο — Κατάλογος εξαντλητικώς απαριθμούμενων νομικών προσώπων του γαλλικού δικαίου»