ΝΣΚ/39/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κρατικές Προμήθειες – Διοικητική κύρωση του αποκλεισμού προμηθευτή, κατ’ άρθρο 39 του π.δ. 118/2007, από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς που επέδειξε σε διαδικασία προμήθειας.Εφόσον επιβληθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 39 του π.δ. 118/2007 διοικητική κύρωση του αποκλεισμού προμηθευτή από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς που επέδειξε σε διαδικασία προμήθειας, από την κοινοποίηση της σχετικής αποφάσεως στον προμηθευτή, καθίσταται υποχρεωτικός για τις αναθέτουσες αρχές ο προσωρινός ή οριστικός αποκλεισμός του από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, υπό την έννοια ότι συντρέχει νόμιμος λόγος αποκλεισμού του από όλες τις διαγωνιστικές διαδικασίες, είτε είναι εκκρεμείς κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος της οικείας απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης, είτε πρόκειται να διενεργηθούν μετά την έκδοσή της και εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος της. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/255/2009
Διαγωνισμός προμηθειών Δημοσίου. Αποκλεισμός προμηθευτή κατ’ άρθρο 39 του Π.Δ. 118/2007 λόγω «ανάρμοστης συμπεριφοράς». Αρμόδιο όργανο για την επιβολή του αποκλεισμού. Αρμόδιος φορέας για την υποβολή της εισήγησης αποκλεισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον κριθεί αιτιολογημένα, ότι η επιδειχθείσα συμπεριφορά προμηθευτή σε διαδικασίες προμηθειών στις οποίες συμμετείχε, συνιστά «ανάρμοστη συμπεριφορά», παρέχεται η δυνατότητα στον Υπουργό Ανάπτυξης, ύστερα από γνωμοδότηση της Επιτροπής Πολιτικής Προγραμματισμού Προμηθειών, μετά από προηγούμενη κλήση του ενδιαφερόμενου για παροχή εξηγήσεων και μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του φορέα που διενεργεί τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, επιβολής σε βάρος του, του προσωρινού ή οριστικού αποκλεισμού από τις προμήθειες του δημοσίου τομέα. Αρμόδιος για την επιβολή της σχετικής κύρωσης είναι σε κάθε περίπτωση ο Υπουργός Ανάπτυξης, ενώ αρμόδιος για την υποβολή της σχετικής εισήγησης στην Επιτροπή Πολιτικής και Προγραμματισμού Προμηθειών, είναι ο φορέας, που κατά περίπτωση διενεργεί το διαγωνισμό, στα πλαίσια του οποίου ανέκυψε το ζήτημα επιβολής του αποκλεισμού από τις προμήθειες του δημοσίου τομέα.
ΝΣΚ/146/2012
Δυνατότητα αναλογικής εφαρμογής σε δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών, διατάξεων του Π.Δ.118/2007, που προβλέπουν την επιβολή κυρώσεων εις βάρος προμηθευτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υφίσταται δυνατότητα αναλογικής εφαρμογής, σε δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών, των διατάξεων των άρθρων 34 παρ.5γ’ και 39 του Π.Δ.118/2007, οι οποίες ορίζουν ότι μπορεί να αποκλείεται προμηθευτής από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, για ορισμένο ή αόριστο χρόνο, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης (και ήδη Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας), η οποία εκδίδεται ύστερα από γνωμοδότηση της Επιτροπής Πολιτικής Προγραμματισμού Προμηθειών των παρ.1 και 2 του άρθρου 6 του Ν.2286/1995, υποκαθισταμένου του ως άνω Υπουργού από τον Υπουργό Οικονομικών, ως αρμοδίου επί των δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/12/2002
Κρατικές Προμήθειες. Αποκλεισμός για ανάρμοστη συμπεριφορά προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιο όργανο να επιβάλει, σήμερα, την κύρωση του ολικού ή μερικού αποκλεισμού από τις προμήθειες του Δημοσίου Τομέα, για ανάρμοστη συμπεριφορά προμηθευτή, που έλαβε χώρα σε προμήθεια προ της ισχύος του Ν 2286/95 και ΠΔ 394/96, αρμόδιο όργανο είναι το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 39 του ΠΔ 394/96.
ΝΣΚ/382/2004
Αρμόδια υπηρεσία να καλέσει προς ακρόαση προμηθευτή της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού, πριν την κήρυξή του ως έκπτωτου. Κώλυμα συμμετοχής του προμηθευτή σε άλλους διαγωνισμούς του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδια υπηρεσία να καλέσει προς ακρόαση προμηθευτή της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού, πριν την κήρυξή του ως έκπτωτου, είναι το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών της Δ/νσεως Οικονομικού του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Η κήρυξη του προμηθευτή έκπτωτου, λόγω αντισυμβατικής συμπεριφοράς, δεν δημιουργεί κώλυμα σ’ αυτόν, εφόσον δεν εκδόθηκε σχετική απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, να συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό του Δημοσίου.
ΝΣΚ/553/2012
Αυτοδίκαιη ματαίωση δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού, λόγω παύσεως ισχύος των προσφορών των συμμετασχουσών σ’ αυτόν εταιρειών.Κατά την έννοια του άρθρου 13 παρ.1 και 3 του π.δ/τος 118/2007 «Κανονισμός Προμηθειών του Δημοσίου», σε περίπτωση μη έκδοσης αιτιολογημένης απόφασης της αναθέτουσας Υπηρεσίας, περί περαιτέρω παράτασης ισχύος της προσφοράς των συμμετασχουσών σ’ αυτόν εταιρειών, -πέραν της λήξης του ανωτάτου ορίου του χρόνου παράτασης ισχύος της προσφοράς- , τα αποτελέσματα του διαγωνισμού υποχρεωτικά ματαιώνονται. (ομοφ.)
Π1/4232/2007
«Εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ/τος 118/07 (Α΄150) Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.)».
Ν.2286/1995
Προμήθειες του δημόσιου τομέα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/65/2010
Μη νόμιμη η διαδικασία ανάδειξης προμηθευτή κατά το μέρος που αφορά στην προμήθεια δορυφορικού απορριμματοφόρου από Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, το οποίο δεν έχει ενταχθεί στο Ένιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών, όπως απαιτείται από τη διάταξη του άρθρου 2 του ν.2286/1995. Η εν λόγω παράλειψη συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
ΝΣΚ/454/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Συγκρότηση Επιτροπών άρθρ. 38 παρ. 1 ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τη συγκρότηση των επιτροπών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με το άρθρο 38 παρ. 1 του ΠΔ 118/2007, δεν απαιτείται απόφαση του Δ.Σ. του ιδρύματος προκειμένου να συμμετάσχουν υπάλληλοι άλλου φορέα του δημόσιου τομέα.
ΕΣ/Τ4/34/2007
Εξάλλου η μη νόμιμη συγκρότηση της οικείας επιτροπής του διαγωνισμού για τη διενέργεια της διαδικασίας των ως άνω προμηθειών επάγεται ακυρότητα των γνωμοδοτήσεων που αυτή (επιτροπή) διατυπώνει και ως εκ τούτου και οι εκδιδόμενες με βάση τις γνωμοδοτήσεις αυτές διοικητικές πράξεις, πάσχουν ακυρότητα και καθιστούν, κατ’ επέκταση, νομικά πλημμελή και την ελεγχόμενη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου προμηθευτή (βλ. ΣτΕ 3598/1987).