ΝΣΚ/382/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμόδια υπηρεσία να καλέσει προς ακρόαση προμηθευτή της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού, πριν την κήρυξή του ως έκπτωτου. Κώλυμα συμμετοχής του προμηθευτή σε άλλους διαγωνισμούς του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδια υπηρεσία να καλέσει προς ακρόαση προμηθευτή της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού, πριν την κήρυξή του ως έκπτωτου, είναι το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών της Δ/νσεως Οικονομικού του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Η κήρυξη του προμηθευτή έκπτωτου, λόγω αντισυμβατικής συμπεριφοράς, δεν δημιουργεί κώλυμα σ’ αυτόν, εφόσον δεν εκδόθηκε σχετική απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, να συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό του Δημοσίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/29/2017
Ένοπλες Δυνάμεις - Σύμβαση 016Α/2000 για προμήθεια έξι ραντάρ αντιπυροβολικού - Δυνατότητα παράκαμψης διαιτητικής διαδικασίας - Υποχρεωτική η κήρυξη του προμηθευτή ως έκπτωτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Η ρήτρα διαιτησίας του άρθρου 18 της υπόψη Σύμβασης είναι προαιρετική, επομένως παρέχει τη δυνατότητα στα μέρη να προσφύγουν στο διαιτητικό δικαστήριο, δύναται συνεπώς η αρμόδια Υπηρεσία, λόγω της ύπαρξης διαφωνιών ως προς την εκπλήρωση ή μη του συνόλου των συμβατικών υποχρεώσεων του προμηθευτή και με τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων, να προσφύγει απευθείας στα αρμόδια δικαστήρια παρακάμπτοντας τη διαιτητική διαδικασία (ομοφ.). 2. Εφόσον συντρέχουν οι - εκ του νόμου ή της σύμβασης - προϋποθέσεις, κατά την Υπηρεσία, για την έκπτωση του προμηθευτή - αναδόχου, αυτή είναι υποχρεωμένη να προβεί στην κήρυξή του ως έκπτωτου, ενώ εξαίρεση από τα αναφερόμενα στο νόμο και στη Σύμβαση χρονικά πλαίσια εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου μπορεί να γίνει μόνο με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της Υπηρεσίας που εκτελεί την προμήθεια. Ενόψει αυτής της απάντησης, παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα (ομοφ.).
ΝΣΚ/47/2001
Κρατικές Προμήθειες. Νόμιμες προϋποθέσεις έκπτωσης προμηθευτή του ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ. Κηπουρός, Πάρεδρος Υποχρεωτική η έκπτωση, κατά το άρθρο 34 παρ.2 του ΠΔ 394/1996, προμηθευτή του ΙΚΑ και όταν αυτός παρέδωσε τα είδη μέσα στη συμβατική προθεσμία, αλλά απορρίφθηκε η παραλαβή τους, ως αντισυμβατικών από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής. Η υποχρεωτικότητα της έκπτωσης γι αυτή την περίπτωση ισχύει ακόμη και αν η απόρριψη παραλαβής έχει νομικά ελαττώματα αιτιολογίας δυνάμενα να στηρίξουν την ακύρωσή της για παραβίαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας. Δεν είναι νόμιμη η δια της αποφάσεως της έκπτωσης απαλλαγή καθ ολοκληρίαν του έκπτωτου προμηθευτή από οποιεσδήποτε νόμιμες κυρώσεις προβλεπόμενες επί εκπτώσεως. Αρνηση του έκπτωτου προμηθευτή να παραλάβει, μετά την έκπτωση, τα απορριφθέντα είδη που είχε παραδώσει και νόμιμοι τρόποι αντιμετώπισής της.
ΠΟΛ 1074/2008
Ακρόαση επιτηδευματιών πριν την έκδοση σε βάρος τους απόφασης επιβολής προστίμου για παραβάσεις των διατάξεων του Κ.Β.Σ.
Ελσυν/Τμ7/80/2009
Νόμιμη η προμήθεια μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πλύσεως κάδων. Ο Δήμος έχει το συμβατικό δικαίωμα να κηρύξει τον προμηθευτή έκπτωτο για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 35 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., το οποίο είναι στην ουσία δικαίωμα συμβατικής υπαναχώρησης στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες η μη εκπλήρωση της σύμβασης ή η πλημμελής εκπλήρωση αυτής οφείλεται σε υπαιτιότητα του προμηθευτή, οπότε τότε η σύμβαση διαλύεται ενοχικώς, αυτοδικαίως και αναδρομικώς. Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος έχει αθροιστικά τις δυνατότητες να αναθέσει την προμήθεια είτε σε κάποιον από τους υπόλοιπους προμηθευτές που είχαν λάβει μέρος στον διαγωνισμό είτε είχαν κληθεί σε διαπραγματεύσεις, να καταλογίσει κάθε άμεση ή έμμεση ζημιά σε βάρος του έκπτωτου προμηθευτή και να προβεί σε κατάπτωση ολική ή μερική της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης.
ΝΣΚ/293/2012
Ανωτέρα βία ως λόγος μη κήρυξης έκπτωσης προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι επιθέσεις που εκδηλώθηκαν σε καταστήματα εταιρίας, η οποία προμηθεύει είδη διατροφής στους κρατουμένους των Φυλακών Κορυδαλλού, ιδία δαπάνη, και η ανάρτηση σχετικού άρθρου στο διαδίκτυο , κατά την έννοια των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 34 του Π.Δ.118/2007, δεν συνιστούν λόγους ανωτέρας βίας που επιτρέπουν την διακοπή της τροφοδοσίας, χωρίς να κηρυχθεί έκπτωτος ο προμηθευτής. (ομοφ.)
ΝΣΚ/224/2018
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) – Χρόνος παραγραφής χρηματικών απαιτήσεων που αφορούν ασφαλιστικές εισφορές – Εκτέλεση δικαστικής απόφασης – Δυνατότητα νέου καταλογισμού των αξιώσεων.Οι αξιώσεις του IKA-ETAM (στην θέση του οποίου υπεισήλθε από 1-1-2017 ο ΕΦΚΑ) δεν έχουν παραγραφεί, αφού η έναρξη της εκκρεμοδικίας αποτέλεσε γεγονός διακοπτικό και ανασταλτικό της παραγραφής. Από 26-5-2018 άρχισε να τρέχει η διακοπείσα παραγραφή, που ήδη η διάρκειά της είναι εικοσαετής. Πριν από κάθε ενέργεια ή μέτρο σε βάρος δικαιωμάτων ή συμφερόντων της εταιρείας, η Διοίκηση οφείλει να την καλέσει για να εκφράσει τις απόψεις της, εγγράφως ή προφορικώς, επί των σχετικών ζητημάτων. Η κλήση προς ακρόαση πρέπει α) να είναι έγγραφη, β) να αναγράφει τον τύπο, την ημέρα και την ώρα της ακρόασης, γ) να προσδιορίσει το αντικείμενο του μέτρου ή της ενέργειας, δ) να διευκρινίσει ότι πρόκειται για νέα ρύθμιση της υπόθεσης η οποία οδηγεί σε έκδοση πράξεων μετά την ακύρωση των αρχικών και ε) να κοινοποιηθεί στην εταιρεία τουλάχιστον πέντε πλήρεις μέρες πριν από την ημέρα της ακρόασης. Η εταιρεία δικαιούται να λάβει γνώση των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων και να προβεί σε ανταπόδειξη. Από την αιτιολογία των εκδοθησόμενων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προκύπτουν α) η τήρηση αυτής της διαδικασίας και β) ότι λήφθηκαν υπόψη οι απόψεις της εταιρείας, ενώ τα διοικητικά μέτρα που θα υιοθετηθούν πρέπει να ληφθούν μέσα σε εύλογο χρόνο από την ακρόαση. Μετά την τήρηση τούτων, η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να εκδώσει νέες πράξεις με το ίδιο περιεχόμενο, αλλά απαλλαγμένες από την τυπική πλημμέλεια για την οποία ακυρώθηκαν οι αρχικές. Με το έγγραφο της κοινοποίησης των νέων πράξεων πρέπει να ενημερωθεί η εταιρεία για τη δυνατότητά της να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή (ένσταση) μέσα σε 30 ημέρες από την κοινοποίηση και για τις συνέπειες από τυχόν παράλειψη άσκησης ένστασης (ομόφ.). Παραπέμφθηκε στο ΣΤ΄ Τμήμα ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ.146/2018 Ατομικής γνωμοδότησης.
ΝΣΚ/498/2011
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Εκτέλεση ή μη έργων Α.Π.Ε. σε αναδασωτέες εκτάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τις διατάξεις του Ν. 998/1979 και κυρίως αυτές των άρθρων 45 και 58, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, από το σύνολο των διατάξεων του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (Ε.Π.Χ.Σ.Α.Α.) και των ειδικών διατάξεων των άρθρων 6,14 και 17 αυτού, δεδομένης δε και της συνταγματικά επιβαλλόμενης διατήρησης, άλλως «μη αποβολής» του χαρακτήρα, που είχαν οι κηρυχθείσες ως αναδασωτέες εκτάσεις πριν καταστραφούν, κριτήριο για τον προσδιορισμό του επιτρεπτού της εκτέλεσης έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και των συνοδών αυτών έργων, και ειδικότερα των έργων εκμεταλλεύσεως της ηλιακής ενέργειας σε αναδασωτέες εκτάσεις και πριν την ανάκτηση της δασικής βλαστήσεως, είναι η φύση της εκτάσεως πριν την κήρυξή της ως αναδασωτέας. Έτσι, αν η κηρυχθείσα ως αναδασωτέα έκταση αποτελούσε (πριν την κήρυξή της) δάσος σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τότε δεν επιτρέπεται η εκτέλεση έργων εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας και των συνοδών αυτών έργων, ενώ αν η κηρυχθείσα ως αναδασωτέα έκταση αποτελούσε πριν από την κήρυξή της δασική έκταση, τότε επιτρέπεται η εκτέλεση τέτοιων έργων. (πλειοψ.) Λόγω της μείζονος σπουδαιότητας των πλείστων όσων νομικών ζητημάτων ανέκυψαν, σε συνδυασμό και προς το γεγονός ότι ως προς ένα εκ των ζητημάτων αυτών το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμ. 2474/2011 απόφασή του υπό επταμελή σύνθεση, παρέπεμψε το θέμα στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου, το Τμήμα αποφάσισε ομοφώνως την παραπομπή του ερωτήματος στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. (ομοφ.)
ΕΣ/Τ1/167/2007
Διορισμός.Εντελλόμενη μη νόμιμη, καθόσον μη νόμιμα διορίστηκε στο Τ.Ε.Ε., δεδομένου ότι, όπως προκύπτει από το αντίγραφο ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης του Τμήματος Ποινικού Μητρώου έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για το αδίκημα της πλαστογραφίας και επομένως συντρέχει στο πρόσωπό του το κώλυμα διορισμού του άρθρου 8 παρ. 1 του ν. 2683/1999
ΝΣΚ/221/2012
Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές Προμήθειες – Μη εμπρόθεσμη παράδοση συμβατικών αντικειμένων – Υποχρέωση ή μη απόδοσης τόκων επί της ληφθείσας προκαταβολής δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση καθυστέρησης στην παράδοση του αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον ο προμηθευτής έχει λάβει προκαταβολή οφείλονται δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989, τόκοι επί της ληφθείσας προκαταβολής για όλο το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης της παράδοσης του αντικειμένου της σύμβασης, ανεξάρτητα από την κήρυξη ή μη του προμηθευτή ως έκπτωτου και ανεξάρτητα από τη λύση ή μη της σύμβασης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/184/2019
Δυνατότητα ή μη του Ελληνικού Δημοσίου για την καταβολή εργολαβικού ανταλλάγματος στον ανάδοχο δημοσίου έργου, στην περίπτωση που επί αυτού έχει επιβληθεί συντηρητική κατάσχεση εις χείρας του Ελληνικού Δημοσίου, ως τρίτου, πριν την έκδοση απόφασης του αρμόδιου δικαστηρίου επί της ανακοπής – αγωγής του κατασχόντα για την ακύρωση της αρνητικής δήλωσης της υπηρεσίας, κατά της εις χείρας της επιβληθείσας κατάσχεσης. (...) Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δύναται νομίμως να προβεί στην εκκαθάριση και εξόφληση των λογαριασμών προς τον ανάδοχο του έργου, πριν την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης επί της ανακοπής – αγωγής του κατασχόντα (πλειοψ.).