ΝΣΚ/238/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαδικασία για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους. Αρμοδιότητα ΥΕΘΑ για την υλοποίηση των αποφάσεων της ΔΕ/ΤΕΘΑ. Αρμοδιότητες ΥΑΜΣ για το θέμα αυτό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 5 του Ν 2745/1999 απαιτείται απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής (ΔΕ) του ΤΕΘΑ κατόπιν υποβολής σχετικής εισηγήσεως της -αρμοδίας προς τούτο- ΥΑΜΣ προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος ως αντιπρόσωπος της ΔΕ/ΤΕΘΑ υλοποιεί τις αποφάσεις αυτές δια του προσωπικού του ΤΕΘΑ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/440/2013
Παραχώρηση κυριότητος ακινήτου, ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999, με την διαλυτική αίρεση της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου προσθέτων εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η πράξη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΘΑ, δυνάμει της οποίας παραχωρείται κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999 η κυριότητα ακινήτου, ανήκοντος στο ΤΕΘΑ, αποτελεί διοικητική πράξη, η έκδοση της οποίας είναι δυνατή μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πολεοδόμησης και εφόσον συντρέχουν λόγοι γενικότερου συμφέροντος, υπό την διαλυτική αίρεση (202 ΑΚ) της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου συγκεκριμένων εργασιών, για τις οποίες δεν απαιτείται νέα πολεοδομική μελέτη, εντός ευλόγου, προκαθορισμένης προθεσμίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/394/2002
Ταμείο Εθνικής Άμυνας. Αξιοποίηση ακινήτων. Διαδικασία τιτλοποίησης προεσόδων από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Μετεγκατάστασης Στρατοπέδων (ΥΑΜΣ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η από την Διοικητική Επιτροπή του ΤΕΘΑ εξουσιοδότηση προς την ΥΑΜΣ να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την τιτλοποίηση προεσόδων από μελλοντικά έσοδα που θα προέλθουν από την αξιοποίηση ακινήτων του ΤΕΘΑ. Οσάκις όμως, κατά τις κείμενες διατάξεις, απαιτείται η έκφραση δηλώσεως βουλήσεως του ΝΠΔΔ (ΤΕΘΑ) προκειμένου να επέλθουν οι έννομες συνέπειες δεσμεύσεώς του έναντι τρίτων, απαιτείται αυτή να δίνεται υπό του Διοικούντος το ΤΕΘΑ οργάνου, μη δυναμένης της ΥΑΜΣ να θεωρηθεί όργανο ενταγμένο στην οργανωτική δομή του ΤΕΘΑ.
ΝΣΚ/66/2006
Νόμιμη διαδικασία εκμισθώσεως των ακινήτων του ΤΕΘΑ και δυνατότητα τροποποιήσεως της σχετικής διαδικασίας με απόφαση ΥΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Νόμιμη διαδικασία εκμισθώσεως των ακινήτων του ΤΕΘΑ είναι εκείνη της διενέργειας του σχετικού διαγωνισμού από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου κατά Νομαρχίες. Εν τούτοις, μπορεί ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κατ’ εξουσιοδότηση των συνδυασμένων διατάξεων του άρθρου 3 του ΝΔ 93/1973 και της παρ.1 περιπτ.β’ του δευτέρου εδαφίου του άρθρου 3 του ΝΔ 4198/1961, να ρυθμίσει διαφορετικά τους όρους και τις διαδικασίες εκμισθώσεως των ανωτέρω ακινήτων, σύμφωνα και με τις προτάσεις της ερωτώσας Υπηρεσίας.
Φ.914.2/Γ/3224/Σ.698/03/7/2019/ΤΕΘΑ/1α/2019
Τροποποίηση της υπ' αριθμ. Φ.914.2/Γ/1920/ Σ.813/31-5-2007 απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας «Καθορισμός της διαδικασίας εκμισθώσεως ακινήτων ιδιοκτησίας ΤΕΘΑ» (Β΄ 999).
ΝΣΚ/254/2008
Εκμίσθωση ακινήτων ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) για επαγγελματική χρήση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις των άρθρων 5, 60 και 61 του ΠΔ 34/1995 «Κωδικοποίηση Νόμων περί Εμπορικών Μισθώσεων», όπως αυτά ισχύουν μετά την τροποποίηση-αντικατάστασή τους με το άρθρο 7 του Ν 2741/1999 εφαρμόζονται και στις μισθώσεις ακινήτων ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, εφόσον οι μισθώσεις αυτές αφορούν προστατευόμενες από το νόμο για τις εμπορικές μισθώσεις δραστηριότητες. Όροι αντίθετοι με τις ανωτέρω διατάξεις, που έχουν τεθεί κατά την κατάρτιση της σχετικής συμβάσεως μισθώσεως, εφόσον αμφισβητηθούν θα θεωρηθούν αυτοδικαίως άκυροι. Αντίθετα έγκυροι θα θεωρηθούν οι σχετικοί όροι εφόσον συμφωνηθούν μετά την κατάρτιση της συμβάσεως.
ΝΣΚ/90/2001
Ομόρρυθμες εταιρείες. Μεταβίβαση εταιρικών μερίδων. Ακυρη δικαιοπραξία. Αρση επιβληθεισών κατασχέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για τα χρέη που βεβαιώθηκαν μέχρι την δημοσίευση στα βιβλία εταιρειών του Πρωτοδικείου Πατρών, περιλήψεως της υπ αριθμ. 618/2000 απόφασης του Εφετείου Πατρών με την οποία κηρύχθηκε άκυρη η δικαιοπραξία που συνήφθη με το από 30-9-1986 ιδιωτικό συμφωνητικό μεταβίβασης εταιρικών μερίδων της ΟΕ Κ. Δερβένη και Σία, οι Κων/νος Χατζηϊωάννου και Αντώνιος Χατζηϊωάννου, ως ομόρρυθμα μέλη της ως άνω εταιρείας, ευθύνονται για τα ως άνω προς τρίτους χρέη της μεταξύ των οποίων και τα προς το Δημόσιο τοιαύτα, ο Προϊστάμενος της Γ ΔΟΥ Πατρών νόμιμα έλαβε τα κατ αυτών αναγκαστικά μέτρα της κατάσχεσης κινητών και ακινήτων αντίστοιχα, το δε αίτημα των ανωτέρω για άρση των επιβληθεισών κατασχέσεων δεν μπορεί να ικανοποιηθεί.
372849/2022
Ορισμός διατάκτη και μεταβίβαση εξουσίας υπογραφής «Με εντολή Υπουργού» στο πλαίσιο διαδικασιών ανάθεσης συμβάσεων που υλοποιεί ως δικαιούχος Πράξεων του ΕΣΠΑ 2014-2020 και ΕΣΠΑ 2021-2027 και ως φορέας υλοποίησης έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
ΕΔΕΠΟΛ/Δ/φXII/139/2024
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 372849/2.8.2022 απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού «Ορισμός διατάκτη και μεταβίβαση εξουσίας υπογραφής “Με εντολή Υπουργού” στο πλαίσιο διαδικασιών ανάθεσης συμβάσεων που υλοποιεί ως δικαιούχος Πράξεων του ΕΣΠΑ 2014-2020 και ΕΣΠΑ 2021-2027 και ως φορέας υλοποίησης έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού» (Β’ 4202).
ΝΣΚ/40/2006
Μίσθωση και δικαστική διανομή επικοίνου ακινήτου του ΤΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ΤΕΘΑ, κύριο ακινήτου σε ποσοστό 25% εξ αδιαιρέτου, έχει την δυνατότητα: α) να ζητήσει από το δικαστήριο την διανομή του επικοίνου, β) να επιδιώξει την είσπραξη οφειλομένων μισθωμάτων από τον μισθωτή του κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, γ) να ζητήσει από υπομισθωτές του τελευταίου, προς αποκατάσταση της ζημίας του, την καταβολή αποζημιώσεως χρήσεως. δ) Η, εξ αδιαιρέτου σε ποσοστό 50%, συγκυρία εταιρεία δύναται να ορισθεί κατά την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων ως προσωρινή διαχειρίστρια του ακινήτου. ε) Ο περαιτέρω χειρισμός του θέματος από το ΤΕΘΑ για την εξασφάλιση των συμφερόντων του ανήκει στην αρμοδιότητα της Διοικήσεώς του.
ΝΣΚ/293/2013
Νομιμότητα καταβολής ανταλλάγματος σε παραχωρηθέντα στρατόπεδα από το ΤΕΘΑ για τις ανάγκες εγκατάστασης Κέντρων Πρώτης Υποδοχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Με την έκδοση της προβλεπόμενης από τη διάταξη του άρθρου 84 του ν.3883/2010 απόφασης, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΘΑ θα καθορίσει, ως έχουσα προς τούτο δυνητική ευχέρεια, αν η παραχώρηση των στρατοπέδων από το Ταμείο προς την ΕΛ.ΑΣ., για τις ανάγκες εγκατάστασης των Κέντρων Πρώτης Υποδοχής, θα γίνει με αντάλλαγμα ή άνευ ανταλλάγματος. (πλειοψ.) β) Στην περίπτωση που ορισθεί η καταβολή ανταλλάγματος για την εν λόγω παραχώρηση, τούτο θα καταβληθεί μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, ενώ τα ποσά που αντιστοιχούν στο αντάλλαγμα από το χρόνο της DE FACTO παραχώρησης μέχρι την υπογραφή των συμβάσεων, μπορούν να αναζητηθούν από το ΤΕΘΑ κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 904 επομ. Α.Κ. περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, με υποβολή σχετικής αιτήσεως προς το ΝΣΚ για αναγνώριση της σχετικής απαιτήσεως. (ομοφ.)