×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/51/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων περί συμπράξεως δημοσίου φορέα με ιδιώτη για την ανοικοδόμηση, κατόπιν συνενώσεως, με το σύστημα της αντιπαροχής, ομόρων οικοπέδων, του ενός ιδιοκτησίας ιδιωτών και του άλλου συνιδιοκτησίας των ταμείων ΤΕΣ, ΤΕΘΑ και ΤΑΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αξιοποίηση ακινήτου (οικοπέδου) συνιδιοκτησίας ΤΕΣ, ΤΕΘΑ και ΤΑΑ, δια της ανοικοδομήσεως, κατόπιν ενοποιήσεως αυτού και του ομόρου ακινήτου (οικοπέδου), συνιδιοκτησίας ιδιωτών, πολυκατοικίας στα πλαίσια συμβάσεως Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού φορέα, μολονότι κατ’ αρχήν δεν απαγορεύεται από τη σχετική με τις Συμπράξεις νομοθεσία (Ν 3389/2005), διαδικαστικά καθίσταται ανέφικτη άλλως, σε κάθε περίπτωση, εξαιρετικά ασύμφορη, λόγω της περιπλοκότητας της σχετικής διαδικασίας υπαγωγής στις ρυθμίσεις του νόμου αλλά και υλοποιήσεως στη συνέχεια του έργου, που προφανέστατα προσιδιάζει σε έργα μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Περί του τρόπου της επωφελέστερης αξιοποίησης του καταλειφθέντος στα ταμεία στα πλαίσια κληρονομίας ακινήτου, είναι δυνατόν να αποφανθεί το Εφετείο Αθηνών (άρθρο 825 ΚπολΔ) σύμφωνα με την προβλεπόμενη στο άρθρο 3 του Ν 455/1976 διαδικασία, μεταξύ δε των προτάσεων που θα μπορούσαν παραδεκτώς και βασίμως να υποστηριχθούν δια της υποβληθησομένης αιτήσεως είναι και αυτή της ενοποιήσεως των ομόρων ακινήτων και της εν συνεχεία αξιοποιήσεως του ενιαίου ακινήτου δια της ανοικοδομήσεως επί αντιπαροχή ποσοστού εξ αδιαιρέτου επί του ακινήτου και συστάσεως διηρημένων ιδιοκτησιών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/315/2005

Απαλλοτρίωση ακινήτου υπέρ του Δημοσίου με δαπάνες ΤΕΘΑ μόνο για κάλυψη στρατιωτικών αναγκών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί ΤΕΘΑ, η απαλλοτρίωση παρακειμένου οικοπέδου σε κτίριο μνημειακού χαρακτήρα, όπου στεγάζεται στρατιωτικό μουσείο.


ΝΣΚ/87/2001

Δημόσια κτήματα. Εκποίηση, λόγω προσκυρώσεως, μη αρτίου και μη οικοδομήσιμου οικοπέδου του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εκποίηση του δημοσίου κτήματος πρέπει να γίνει προς όλους τους κυρίους ή συγκυρίους των διηρημένων ή αυτοτελών οριζοντίων ιδιοκτησιών, οι οποίες έχουν συσταθεί στο οριζόμενο στην πράξη προσκυρώσεως όμορο οικόπεδο, ανάλογα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας εξ αδιαιρέτου επί του ενιαίου οικοπέδου, που αναλογεί σε κάθε διηρημένη ή ανεξάρτητη οριζόντια ιδιοκτησία. Δηλαδή, δεν ασκούν επιρροή οι σχετικές συμφωνίες μεταξύ των ενδιαφερομένων για την εκποίηση ιδιωτών και η ύπαρξη επικαρπίας. Από το εμπράγματο δικαίωμα της κυριότητας σαφώς διαφοροποιείται το εμπράγματο δικαίωμα της επικαρπίας, το οποίο αποτελεί προσωπική δουλεία και συνίσταται στο δικαίωμα του επικαρπωτή να χρησιμοποιεί και να καρπώνεται ξένο πράγμα, διατηρώντας όμως ακέραιη την ουσία του.


ΝΣΚ/238/2006

Διαδικασία για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους. Αρμοδιότητα ΥΕΘΑ για την υλοποίηση των αποφάσεων της ΔΕ/ΤΕΘΑ. Αρμοδιότητες ΥΑΜΣ για το θέμα αυτό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 5 του Ν 2745/1999 απαιτείται απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής (ΔΕ) του ΤΕΘΑ κατόπιν υποβολής σχετικής εισηγήσεως της -αρμοδίας προς τούτο- ΥΑΜΣ προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος ως αντιπρόσωπος της ΔΕ/ΤΕΘΑ υλοποιεί τις αποφάσεις αυτές δια του προσωπικού του ΤΕΘΑ.


ΝΣΚ/40/2006

Μίσθωση και δικαστική διανομή επικοίνου ακινήτου του ΤΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΤΕΘΑ, κύριο ακινήτου σε ποσοστό 25% εξ αδιαιρέτου, έχει την δυνατότητα: α) να ζητήσει από το δικαστήριο την διανομή του επικοίνου, β) να επιδιώξει την είσπραξη οφειλομένων μισθωμάτων από τον μισθωτή του κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, γ) να ζητήσει από υπομισθωτές του τελευταίου, προς αποκατάσταση της ζημίας του, την καταβολή αποζημιώσεως χρήσεως. δ) Η, εξ αδιαιρέτου σε ποσοστό 50%, συγκυρία εταιρεία δύναται να ορισθεί κατά την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων ως προσωρινή διαχειρίστρια του ακινήτου. ε) Ο περαιτέρω χειρισμός του θέματος από το ΤΕΘΑ για την εξασφάλιση των συμφερόντων του ανήκει στην αρμοδιότητα της Διοικήσεώς του.


ΝΣΚ/387/2003

Αγορά ακινήτου από το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας (ΤΑΑ) για στρατιωτικούς σκοπούς. Φύση και δεσμευτικότητα της εκθέσεως εκτιμήσεως περί της αξίας τούτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 4 του Ν 4407/1929, που εφαρμόζεται και για το ΤΑΑ, κατά το άρθρο 7 του Ν. Δ/τος 3960/1959, περί απ’ ευθείας αγοράς ακινήτων για κάλυψη στρατιωτικών σκοπών, εισάγουσα παρέκκλιση από τη διαδικασία του μειοδοτικού διαγωνισμού, είναι εξαιρετική και ως εκ τούτου στενά ερμηνευτέα, περιοριζόμενη σε αγορές για «στρατιωτικούς» σκοπούς, τους οποίους δεν συνιστούν η αξιοποίηση των διαθεσίμων του ΤΑΑ και η στέγαση παραρτήματος της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας. Η έκθεση εκτιμήσεως της Επιτροπής του άρθρου 4 του Ν 4407/1929 ως προς την αξία του προς αγορά ακινήτου αποτελεί απλή γνώμη συμβουλευτική για το ΤΑΑ.


ΝΣΚ/372/2003

Απόδοση από την ΥΠΑ στο Δήμο Ν. Αλικαρνασσού ακινήτου της, που είχε αγοράσει από το ΤΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Έκταση 7.080 τ.μ., μέρος ευρύτερης εκτάσεως 42 στρεμ, που αγόρασε η ΥΠΑ από το ΤΕΘΑ το 1979 και αποτελεί ζωτικό χώρο του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου – Αναγνώριση της κυριότητας επί της εκτάσεως αυτής (42 στρεμ.) του Δήμου Ν. Αλικαρνασσού με αμετάκλητη δικαστική απόφαση και υποχρέωση απόδοσης από την ΥΠΑ των 7.080 τ.μ. – Η ΥΠΑ μπορεί να αποβληθεί από αυτήν βιαίως, αν δεν την αποδώσει στον Δήμο – Δυνατότητα επαναπόκτησης από την ΥΠΑ του ακινήτου με τη διαδικασία της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως – Αποζημιωτικές αξιώσεις της ΥΠΑ κατά του ΤΕΘΑ – Παραγραφή.


ΝΣΚ/440/2013

Παραχώρηση κυριότητος ακινήτου, ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999, με την διαλυτική αίρεση της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου προσθέτων εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η πράξη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΘΑ, δυνάμει της οποίας παραχωρείται κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999 η κυριότητα ακινήτου, ανήκοντος στο ΤΕΘΑ, αποτελεί διοικητική πράξη, η έκδοση της οποίας είναι δυνατή μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πολεοδόμησης και εφόσον συντρέχουν λόγοι γενικότερου συμφέροντος, υπό την διαλυτική αίρεση (202 ΑΚ) της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου συγκεκριμένων εργασιών, για τις οποίες δεν απαιτείται νέα πολεοδομική μελέτη, εντός ευλόγου, προκαθορισμένης προθεσμίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/167/2020

Παραχώρηση σε ΟΤΑ α' βαθμού ακινήτου του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο είχε απαλλοτριωθεί με απόφαση του Υπουργού Ανοικοδομήσεως, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ.145/1946. Νομικό πλαίσιο και κλαδική αρμοδιότητα.(..)Η παραχώρηση προς το Δήμο Κέρκυρας ακινήτου, που απαλλοτριώθηκε υπέρ του Δημοσίου με απόφαση του Υπουργού Ανοικοδομήσεως το έτος 1949, διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις των άρθρων 12 του ν. 2882/2001 και 200 του ν. 3463/2006. Αρμόδιος φορέας για την εισήγηση της παραχώρησης είναι η αρμόδια, κατά τις διατάξεις του π.δ. 142/2017, Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών. Για την υλοποίησή της απαιτείται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις της παραχώρησης, καθώς και οι συνέπειες που συνεπάγεται η μη τήρησή τους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/208/2010

Δυνατότητα ή μη δωρεάν κατά χρήση παραχώρησης σε Δήμο ακινήτου του Ταμείου Εθνικής Αμύνης (ΤΕΘΑ), το οποίο περιήλθε στη κυριότητά του λόγω αναγκαστικής απαλλοτρίωσης που κηρύχθηκε δαπάναις του και υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατά χρήση παραχώρηση σε Δήμο ακινήτου του Ταμείου Εθνικής Αμύνης, αποτελεί διάθεση της περιουσίας του και είναι επιτρεπτή μόνο έναντι ανταλλάγματος.


ΝΣΚ/38/2017

Εάν το ΤΕΘΑ και το ΤΑΑ, απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας.(...)Το Ταμείο Εθνικής Άμυνας και το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ανεξάρτητα του Δημοσίου και δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση (α) υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας, (β) καταβολής φόρου για τα εισοδήματα που αποκτούν από κεφάλαιο και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, (γ) καταβολής φόρου στα δικαιώματα επί των ακινήτων ιδιοκτησίας τους, τα οποία δεν ιδιοχρησιμοποιούνται ή δεν έχουν παραχωρηθεί δωρεάν στο Δημόσιο (ομοφ.).