×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/4/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινοτικό Δίκαιο. Δωρεάν διανομή ελαιολάδου. Αναθεώρηση οικονομικής προσφοράς της αναδόχου του έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Το αίτημα της ΕΑΣ Ηρακλείου για αναπροσαρμογή της οικονομικής της προσφοράς δυνάμει της οποίας επελέγη για την εκτέλεση του έργου δεν μπορεί να γίνει δεκτό, περαιτέρω δε, εφόσον, πριν τη λήξη της ισχύος της προσφοράς -ήτοι 45 ημερολογιακές ημέρες από την επόμενη της διενέργειας του διαγωνισμού- δεν εξεδόθη απόφαση του Υπ.Γεωργίας περί παρατάσεως για άλλες 45 ημέρες της ισχύος της προσφοράς, σε κάθε δε περίπτωση από τη διενέργεια του διαγωνισμού έως σήμερα παρήλθε χρονικό διάστημα πέραν των 90 ημερών, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού κατά τη ρητή επιταγή του άρθρου 6 της Διακήρυξης και του άρθρου 13 ΠΔ 394/96 ματαιώνονται. Ματαιωμένου δε του προκηρυχθέντος διαγωνισμού η Διοίκηση δύναται είτε να επαναλάβει αυτόν με τροποποίηση ή μη των όρων και των τεχνικών προδιαγραφών (άρθρο 21 παρ.1 εδ.γ ΠΔ 394/96) είτε να προσφύγει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (εξαιρετική ή απευθείας ανάθεση) (άρθρο 21 παρ.1 εδ.δ και 22 ΠΔ 394/96) εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 2 παρ.13 Ν 2286/95.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣτΕ/3869/2002

Προμήθεια ενσήμων του Ταμείου Νομικών (...)Επειδή, κατά την έννοιαν των προπαρατεθεισών διατάξεων του πδ 394/96 και της διακηρύξεως του διαγωνισμού, τα προβλεπόμενα ανωτέρω δικαιολογητικά δέον να υποβάλλονται επί ποινή αποκλεισμού μετά της προσφοράς έως την διενέργειαν του διαγωνισμού, δεν είναι δε επιτρεπτή η εκ των υστέρων το πρώτον και δη μετά το άνοιγμα των προσφορών προσκόμισις των μη υποβληθέντων ή μη προσηκόντως υποβληθέντων δικαιολογητικών τούτων. (...) Ούτως έχουσαι και δεδομένου ότι, ως εξετέθη, κατά την έννοιαν των προπαρατεθεισών διατάξεων του πδ 394/96 και της διακηρύξεως του διαγωνισμού τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά έδει να υποβληθούν μετά της προσφοράς έως την διενέργειαν του διαγωνισμού, δεν ήτο δε επιτρεπτή η εκ των υστέρων το πρώτον και δη μετά το άνοιγμα των προσφορών προσκόμισις των μη υποβληθέντων ή μη προσηκόντως υποβληθέντων δικαιολογητικών, αι προσβαλλόμεναι πράξεις, κρίνασαι αντιθέτως, δεν είναι νόμιμοι και καθίστανται ακυρωτέαι δια τον λόγον αυτόν, βασίμως προβαλλόμενον δια της υπό κρίσιν αιτήσεως. Διά ταύτα Δέχεται την αίτησιν.



ΝΣΚ/12/2002

Κρατικές Προμήθειες. Αποκλεισμός για ανάρμοστη συμπεριφορά προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιο όργανο να επιβάλει, σήμερα, την κύρωση του ολικού ή μερικού αποκλεισμού από τις προμήθειες του Δημοσίου Τομέα, για ανάρμοστη συμπεριφορά προμηθευτή, που έλαβε χώρα σε προμήθεια προ της ισχύος του Ν 2286/95 και ΠΔ 394/96, αρμόδιο όργανο είναι το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 39 του ΠΔ 394/96.


ΝΣΚ/154/2008

Εφαρμοστέο δίκαιο επί προκηρύξεως Πρόχειρου Διαγωνισμού και συνομολογήσεως συμβάσεως υπό την ισχύ του ΠΔ 394/1996. Αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατ’ άρθρο 34 του ΠΔ 394/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί προκηρύξεως Πρόχειρου Διαγωνισμού και συνομολογήσεως συμβάσεως βάσει του ΠΔ 394/1996 εφαρμοστέες ως προς την εκτέλεση της συμβάσεως είναι οι διατάξεις του ως άνω ΠΔ 394/1996. Αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατά τη διαδικασία εκπτώσεως του αναδόχου είναι η Επιτροπή Διενέργειας και Αξιολογήσεως των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού.


ΝΣΚ/400/2003

Δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός. Εγκυρότητα οικονομικής προσφοράς ένωσης εταιριών και αποδοχή της από την επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η οικονομική προσφορά ένωσης εταιριών, αποτελούσα τμήμα της ενιαίας προσφοράς της, η οποία (ενιαία προσφορά) συνοδεύεται από έγγραφο που φέρει τις υπογραφές των εκπροσώπων των εταιριών που συμμετέχουν στην ένωση υπό την εταιρική επωνυμία, και εφόσον κάθε φύλλο της οικονομικής προσφοράς φέρει τη σφραγίδα και τις μονογραφές των μελών της αρμόδιας επιτροπής του διαγωνισμού, δεν είναι απαράδεκτη, ούτε δημιουργείται αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς την ταυτότητά της για το λόγο ότι, όπως προβάλλεται από την ενισταμένη εταιρία, δεν υπάρχει υπογραφή των νομίμων εκπροσώπων των εταιριών που συμμετέχουν στην ένωση στο τέλος της προσφοράς ούτε και μονογραφή τους σε κάθε σελίδα της, αφού δεν επιβάλλεται κάτι τέτοιο από τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ούτε από το άρθρο 7 ή το άρθρο 12 παρ.4 του ΠΔ 394/96 (το οποίο αφορά μονογραφή διόρθωσης ή προσθήκης και όχι της ιδίας της προσφοράς).


ΝΣΚ/90/2003

Κοινοτικό Δίκαιο – Γεωργία. Κλειστός μειοδοτικός διαγωνισμός. Παρέλευση της τασσόμενης στη διακήρυξη προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου πριν τη διενέργεια του διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η, ήδη κατά την ημέρα διενέργειας του διαγωνισμού, υπέρβαση της προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου της δωρεάν διανομής ρυζιού στους απόρους της χώρας ισοδυναμεί με έλλειψη προσδιορισμού στη διακήρυξη προθεσμίας εντός της οποίας πρέπει να εκτελεσθεί το έργο, έλλειψη η οποία, ως αφορώσα απαραίτητο κατά το άρθρο 2 παρ.2γ και παρ.3α του ΠΔ 394/96 όρο της διακήρυξης και απαραίτητο στοιχείο διεξαγωγής του διαγωνισμού, καθιστά την διακήρυξη ανίσχυρη και ανεφάρμοστη και συνακόλουθα αδύνατη την, βάσει αυτής, διενέργεια του διαγωνισμού. (πλειοψ.)


Π.Δ173/1990

Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.). ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΕΜΜΕΣΑ από τις διατάξεις του ν.2286/1995 (ΦΕΚ Α' 19/1.2.1995)   και συγκεκριμένα με την έναρξη ισχύος του πδ 394/1996 (ΦΕΚ 266 Α' - Διορθ. Σφαλμ. στο ΦΕΚ-275/96 Α') που εκδόθηκε κατ εξουσιοδότησή του,εκτός από τα άρθρο 40-42


ΝΣΚ/553/2012

Αυτοδίκαιη ματαίωση δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού, λόγω παύσεως ισχύος των προσφορών των συμμετασχουσών σ’ αυτόν εταιρειών.Κατά την έννοια του άρθρου 13 παρ.1 και 3 του π.δ/τος 118/2007 «Κανονισμός Προμηθειών του Δημοσίου», σε περίπτωση μη έκδοσης αιτιολογημένης απόφασης της αναθέτουσας Υπηρεσίας, περί περαιτέρω παράτασης ισχύος της προσφοράς των συμμετασχουσών σ’ αυτόν εταιρειών, -πέραν της λήξης του ανωτάτου ορίου του χρόνου παράτασης ισχύος της προσφοράς- , τα αποτελέσματα του διαγωνισμού υποχρεωτικά ματαιώνονται. (ομοφ.)

ΣτΕ/436/2003

Σε περίπτωση κατά την οποία αποφασίζεται η ματαίωση των αποτελεσμάτων διενεργηθέντος διαγωνισμού και η επανάληψη αυτού είτε με τους ίδιους όρους και τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές είτε με τροποποιημένους τους όρους και τις τεχνικές προδιαγραφές, ο επαναλαμβανόμενος διαγωνισμός συνιστά νέο διαγωνισμό αυτοτελή και ανεξάρτητο του ματαιωθέντος/συνεπώς, οι ενδιαφερόμενοι να μετάσχουν στον επαναληπτικό διαγωνισμό προμηθευτές, δικαιούνται, ανεξαρτήτως αν είχαν μετάσχει στον ματαιωθέντα διαγωνισμό, να υποβάλουν όλες τις προβλεπόμενες από το άρθρο 15 του Π.Δ. 394/96 διοικητικές προσφυγές, μεταξύ των οποίων και την ένσταση κατά της διακηρύξεως, με αφετηρία της σχετικής προθεσμίας την δημοσίευση της ανακοινώσεως για την διενέργεια του επαναληπτικού διαγωνισμού/επιβάλλεται δε, στην περίπτωση αυτή, εν όψει της αυτοτελείας του επαναληπτικού διαγωνισμού, η τήρηση της προβλεπόμενης για την εξέταση της ενστάσεως διαδικασίας, με τη γνωμοδότηση επ΄ αυτής της Επιτροπής Κρατικών Προμηθειών και, προκειμένου περί αιτιάσεων κατά τεχνικών προδιαγραφών της διακηρύξεως, της αρμόδιας Μόνιμης Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, αδιαφόρως αν ο διαγωνιζόμενος που υποβάλλει την ένσταση είχε μετάσχει στον ματαιωθέντα διαγωνισμό και είχε υποβάλει στα πλαίσια αυτού ένσταση ταυτοσήμου περιεχομένου


ΝΣΚ/410/2010

Κρίσεις υπαλλήλων της Διεύθυνσης Εποπτείας ΜΜΕ σε θέσεις της ΓΓΕ-ΓΓΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Νόμιμη η κρίση σε θέση Διευθυντή στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης υπαλλήλου που είχε αποσπασθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με το άρθρο έκτο παρ.4 ζ’ του Ν 3839/2010. Ορθώς έχουν περιληφθεί στον κατάλογο των υποψηφίων προς κρίση Προϊσταμένων Τμημάτων και μιας Διεύθυνσης (ΠΣΕΑ) στη ΓΓΕ-ΓΓΕ, υπάλληλοι που υπηρετούσαν στη Διεύθυνση Εποπτείας κατά το χρόνο δημοσίευσης του ΠΔ 189/2009 και έπρεπε να αποσπαστούν στο Υπουργείο Πολιτισμού είτε με βάση τις διατάξεις του Ν 3839/2010 (άρθρο έκτο, παρ.4 ζ’) σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ΠΔ 189/2009 είτε με βάση το ΠΔ 96/2010.


ΝΣΚ/79/2004

Σύμβαση προμήθειας. Τόκοι προκαταβολής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμβαση προμήθειας μεταξύ Δημοσίου (ΥΠΑ) και Γερμανικού Οίκου – Καταλογισμός τόκων προκαταβολής σε βάρος του προμηθευτή – Ο καταλογισμός θα γίνει σύμφωνα με ρητή συμβατική διάταξη και από το καταλογισθέν ποσό θα αφαιρεθεί το ποσό που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο προμηθευτής δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τις εργασίες του από υπαιτιότητα του Δημοσίου – Μη εφαρμογή της διατάξεως της παρ.6 του άρθρου 25 του ΠΔ 394/96.