×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/40/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή αντισταθμίσματος διαχειριστικών λαθών στους Ελεγκτές Εσόδων – Εξόδων και Εισπράκτορες ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Ελεγκτές Εσόδων-Εξόδων ΟΤΑ (ΔΕ 14) και οι Εισπράκτορες ΟΤΑ (ΔΕ 15), οι οποίοι καλύπτουν προσωποπαγείς θέσεις στις ταμειακές υπηρεσίες των Δήμων που υπηρετούν, δικαιούνται του επιδόματος αντισταθμίσματος διαχειριστικών λαθών κατ’ ανάλογο εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 12 του Ν 2503/1997, εφόσον πράγματι ασκούν καθήκοντα ελέγχου εσόδων- εξόδων και είσπραξης εσόδων των Δήμων αποκλειστικά κατά πλήρες ωράριο ημερήσιας απασχόλησης ή τουλάχιστον κατά κύρια απασχόληση. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

12855/2008

Καταβολή επιδόματος διαχειριστικών λαθών σε υπαλλήλους ΟΤΑ


ΕΣ/Τ1/164/2006

Επίδομα διαχειριστικών λαθών σε υπόλογο ταμειακής υπηρεσίας Δήμου και σε εισπράκτορα εσόδων αυτού. Μη νόμιμη η καταβολή του, καθόσον από τα συνοδεύοντα το σχετικό ένταλμα δικαιολογητικά δεν προκύπτει ότι συντρέχει με τις λοιπές και η τρίτη εκ του νόμου απαιτούμενη προϋπόθεση, ότι δηλαδή το μηνιαίο ποσό της χρηματικής διαχείρησης του ως άνω Δήμου είναι ανώτερο από 150.000 ευρώ σε μετρητά, πλήν επιταγών. (αρ. 8 παρ. 14 ν. 3205/2003).


ΝΣΚ/169/2015

Αρμόδια υπηρεσία για τη διενέργεια τακτικών ή και έκτακτων οικονομικών ή και διαχειριστικών ελέγχων στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.Κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 5, 61 και 76 του π.δ. 111/2014 και της παραγράφου Γ΄ της υπ’ αριθμ. Δ2Γ 1144849/ΕΞ 2014/29.10.2014 αποφάσεως της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, αρμόδια υπηρεσία για τη διενέργεια τακτικών ή και έκτακτων οικονομικών ή και διαχειριστικών ελέγχων στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, είναι η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών και όχι οι Διευθύνσεις Φορολογικών Περιφερειών της Γ.Γ.Δ.Ε. (ομοφ.)


ΥΠΕΣ/17175/2013

ΘΕΜΑ: Απεικόνιση των κωδικών αριθμών εσόδων & εξόδων του προϋπολογισμού των ΟΤΑ α΄ βαθμού, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί μετά τις τροποποιήσεις που έχουν επέλθει στην υπ’αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄ 9-2-2004) Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α).

17515/2013

Απεικόνιση των κωδικών αριθμών εσόδων & εξόδων του προϋπολογισμού των ΟΤΑ α΄ βαθμού, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί μετά τις τροποποιήσεις που έχουν επέλθει στην υπ’αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄ 9-2-2004) Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α).    ΕΓΚ/8/2013 (ΑΔΑ: ΒΕ56Ν-ΛΝΦ)


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)84/2017

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη σκέψη 2, κρίνεται ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος ..., δεν δικαιούται επίδομα διαχειριστικών λαθών, δεδομένου ότι αυτό δεν προβλέπεται από τον ν. 4024/2011, με βάση τον οποίο πρέπει να προσδιορίζονται οι αποδοχές του από 1.1.2013, κατ’ εφαρμογή της περίπτωσης 12 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, ανεξαρτήτως του ζητήματος αν αυτός και υπό την ισχύ της από 28.5.2009 Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. όλης της Χώρας (βλ. σκέψη 1), θα εδικαιούτο ή όχι το συγκεκριμένο επίδομα, το οποίο προσδιοριζόταν σε ποσοστό 10% επί του βασικού μισθού βάσει του άρθρου 5 της ανωτέρω Συλλογικής Σύμβασης, ενόψει του γεγονότος ότι δεν είναι ταμίας, όπως τούτο ρητώς απαιτείται από την ανωτέρω ρύθμιση. Περαιτέρω, το Δικαστήριο δεν δεσμεύεται από το προσωρινό δεδικασμένο της εκτεθείσας στη σκέψη 4.Β. 649/ΑΦ/2013 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου ..., δεδομένου ότι, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκέψη 3, αυτό δεν καταλαμβάνει το ασφαλιζόμενο ουσιαστικό δικαίωμα, ήτοι το δικαίωμα των υπαλλήλων της Δ.Ε.Υ.Α.Β. να προσδιορίζουν τις αποδοχές τους με βάση το κανονιστικό πλαίσιο (συλλογικές συμβάσεις σε συνδυασμό με τα τεθέντα με το άρθρο 31 του ν. 4024/2011 όρια αποδοχών) που ίσχυε πριν την υπαγωγή τους στο ν. 4024/2011, με την περίπτωση 12 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 λόγω αντισυνταγματικότητας της περίπτωσης αυτής, αλλά μόνο το δικονομικής φύσης διαπλαστικό δικαίωμα τους να λάβουν, αφού πιθανολογήθηκε το ουσιαστικό δικαίωμά τους και ο κίνδυνος βιοπορισμού τους από την κατάργησή του, ασφαλιστικό μέτρο και, συγκεκριμένα, την καταβολή των αποδοχών τους ως αυτές είχαν διαμορφωθεί κατά τον μήνα Δεκέμβριο του έτους 2012. Κατά τον μήνα αυτό, στις αποδοχές του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος ... δεν περιλαμβανόταν και το επίδομα διαχειριστικών λαθών, για το οποίο, αφού επιδιώκεται να χορηγηθεί το πρώτον τον Οκτώβριο του έτους 2015, οφείλει να ελεγχθεί η νόμιμη ή μη χορήγησή του με βάση τον ν. 4024/2011. Τέλος, αν και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα αφορά την καταβολή του επιδόματος διαχειριστικών λαθών μηνός Οκτωβρίου του έτους 2015, σημειώνεται ότι το Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Β., με την 141/26.9.2014 απόφασή του, με την οποία χορήγησε το προμνησθέν επίδομα στον ..., εσφαλμένως θεώρησε ότι ο ανωτέρω υπάλληλος μπορεί να το λαμβάνει μέχρι την έκδοση, στις 12.8.2016, της 145/ΑΦ/2016 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου ..., με την οποία κρίθηκε ότι δεν συντρέχει λόγος να αποτρέψει την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4354/2015 (βλ. σκέψη 4.Γ.), δεδομένου ότι ο νόμος αυτός ισχύει από 1.1.2016 και στις διατάξεις του δεν προβλέπεται χορήγηση επιδόματος διαχειριστικών λαθών.


ΝΣΚ/81/2005

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Αντινομάρχες. Έξοδα παράστασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τόσο στην περίπτωση του άρθρου 15 παρ.30 του Ν 2503/1997, όσο και σ’ εκείνη του άρθρου 11 παρ.3 του Ν 3146/2003, και μετά την έξοδο ακόμη των οικείων φορέων από το δημόσιο τομέα, οι αντινομάρχες, οι οποίοι λαμβάνουν τις αποδοχές της οργανικής τους θέσης, δεν δικαιούνται να λαμβάνουν ως έξοδα παράστασης ποσοστό 50% των αντίστοιχων εξόδων του νομάρχη αλλά μειωμένα, ήτοι 16% και 30%, κατά περίπτωση.


ΕλΣυν/Τμ1/214/2013

Από το συνδυασμό των  του ν.δ. 2396/1953, της 129/2534/20.1.2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών και της παρ. 4 του άρθρου 19 του ν. 2503/1997 συνάγεται ότι τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα των Δήμων αφενός μεν δεν επιτρέπεται να κινούνται εκτός των ορίων της περιφέρειας, στην οποία ασκούνται οι αρμοδιότητες του οικείου Δήμου, αφετέρου δε πρέπει να οδηγούνται μόνο από τον υπεύθυνο οδηγό, άλλως για την κατ’ εξαίρεση οδήγησή τους από άλλους υπαλλήλους πρέπει να παρέχεται η προβλεπόμενη από την παρ. 4 του άρθρου 19 του ν. 2503/1997 έγκριση. Σε περίπτωση ωστόσο, που υπάλληλος με εντολή του Δήμου μετακινείται εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας, που ανάγεται στα καθήκοντά του, όπως αυτά προσδιορίζονται στο πλαίσιο των ανατιθεμένων σ’ αυτόν αρμοδιοτήτων, δικαιούται ημερήσιας αποζημίωσης, παρά το γεγονός ότι μετακινήθηκε με μη νόμιμο μεταφορικό μέσο (υπηρεσιακό αυτοκίνητο) με εντολή της Υπηρεσίας, εφόσον αυτό δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της εν λόγω δαπάνης, δεδομένου ότι ο σκοπός της χορήγησης της ημερήσιας αποζημίωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 2685/1999 στους υπαλλήλους που μετακινούνται εκτός έδρας, είναι η κάλυψη των έκτακτων εξόδων στα οποία υποβάλλονται λόγω του πραγματικού γεγονότος της μετακίνησης και παραμονής τους εκτός έδρας (βλ. ΕΣ Πράξη Ι Τμ. 171/2007, Πράξη Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπαν.Ι Τμ. 110/2013). 

ΝΣΚ/266/2006

Δήμοι. Γενικοί Γραμματείς. Καθορισμός ύψους αποδοχών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τον υπολογισμό των αποδοχών των Γενικών Γραμματέων Δήμων, προσμετράται η προσαύξηση των εξόδων παράστασης, κατά 20%, των Δημάρχων, εφόσον υπηρετούν σε Δήμους που η έδρα τους είναι και έδρα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή έχουν πληθυσμό ανώτερο των δέκα χιλιάδων κατοίκων και τα ανωτέρω προσαυξημένα έξοδα παράστασης καταβάλλονται μετά προηγούμενη διαπίστωση της κανονικής βεβαίωσης των εσόδων του αντίστοιχου Δήμου.


ΝΣΚ/102/2007

Ταμειακή βεβαίωση και είσπραξη καταλογιστικών αποφάσεων υπέρ Δήμων και Κοινοτήτων. Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η βεβαίωση και είσπραξη των ποσών, τα οποία καταλογίστηκαν με αποφάσεις της Οικονομικής Επιθεωρήσεως του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών υπέρ του Δήμου Τήλου του Νομού Δωδεκανήσου, ο οποίος έχει πληθυσμό με βάση την τελευταία απογραφή κάτω των 5.000 κατοίκων και στερείται ιδίας ταμειακής υπηρεσίας και σε βάρος των σ’ αυτές αναφερομένων προσώπων ως υπαιτίων διαχειριστικών ελλειμμάτων που οφείλονταν σε ανοίκειες πληρωμές και διαπιστώθηκαν από τον προς τούτο ορισθέντα Οικονομικό Επιθεωρητή κατά τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για τα έτη 2003-2004 στον εν λόγω Δήμο, θα πραγματοποιηθεί μέσω της Δ.Ο.Υ. Ρόδου με το εντός αυτής Γραφείο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, αρμόδιο δε για την ταμειακή βεβαίωση των εν λόγω ποσών είναι το Γραφείο Εσόδων του Τμήματος Εσόδων της εν λόγω Δ.Ο.Υ. και αρμόδιο προς είσπραξη το Γραφείο Είσπραξης του ιδίου Τμήματος κατά τις διατάξεις του Π.Δ/τος 16/1989.