ΝΣΚ/40/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Οργανισμός Υπουργείου Εσωτερικών. Δυνατότητα ανάθεσης καθηκόντων εκκαθαριστή αποδοχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν παρέχεται νόμιμο έρεισμα προς ανάθεση καθηκόντων εκκαθαριστή αποδοχών σε υπάλληλο του Υπουργείου που κατέχει οργανική θέση στο Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας της Δ/νσης Οικονομικού. Η ανωτέρω αρμοδιότητα ασκείται από τον Προϊστάμενο του προαναφερθέντος Τμήματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΕΝ/Δ ΟΙΚΔ/77366/4925/2022
Εξουσιοδότηση δικαιώματος υπογραφής της Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών - Ορισμός εκκαθαριστή τακτικών αποδοχών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
ΝΣΚ/320/2006
Ειδικό Ληξιαρχείο Αθηνών. Χαρακτήρας καθηκόντων προϊσταμένων αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο προϊστάμενος της Δ/νσης του Ειδικού Ληξιαρχείου του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. ασκεί το σύνολο των καθηκόντων του, όπως οι λοιποί προϊστάμενοι οργανικών μονάδων, επιπέδου Διεύθυνσης του ίδιου Υπουργείου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που είναι απονεμημένες στην ανωτέρω Διεύθυνση.
ΝΣΚ/37/2020
Αν, στα πλαίσια της διαδικασίας νόμιμης αναπλήρωσης Προϊσταμένου Δ/νσης της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, πρέπει να υπολογισθεί η θητεία μονίμου υπαλλήλου, σε Σώματα Επιθεωρητών Ελεγκτών.Στα πλαίσια της διαδικασίας νόμιμης αναπλήρωσης Προϊσταμένου Δ/νσης της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 87 παρ.1 εδαφ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, ως χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου, λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά ο πραγματικός και ενεργός χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου στις υποκείμενες οργανικές μονάδες και δεν δύναται να υπολογισθεί η θητεία σε Σώματα Επιθεωρητών Ελεγκτών (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/3/2012
Καταβολή ή μη, των εξόδων παράστασης και αποδοχών θέσης, σωρευτικά, στα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 8 του Ν.3833/2010, η σωρευτική καταβολή στα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α. που αναφέρονται στην παρ.1 του άρθρου 139 του Κ.Δ.Κ. (Ν.3463/2006) των εξόδων παράστασης και των αποδοχών της οργανικής θέσης που κατέχουν σε φορείς του δημόσιου τομέα, ανεξαρτήτως αν έχει χορηγηθεί η ειδική άδεια του άρθρου 139 του Κ.Δ.Κ. και ανεξαρτήτως αν ο αιρετός συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες του στην οργανική θέση που κατέχει κατά την εκλογή του στο αιρετό αξίωμα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/210/2008
Λήξη θητείας Γενικού Γραμματέα στα Τ.Ε.Ι. της χώρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν δύνανται τα όργανα διοίκησης των Τ.Ε.Ι. να προβούν σε ανανέωση της θητείας των ήδη υπηρετούντων Γενικών Γραμματέων παρά μόνο σε ανάθεση προσωρινών καθηκόντων. β) Δεν δύνανται τα όργανα διοίκησης των Τ.Ε.Ι. να προβούν σε προκήρυξη πλήρωσης της θέσης του Γενικού Γραμματέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ.3 του Ν 1404/1983 και όσων κατ’ εξουσιοδότηση αυτών έχουν εκδοθεί. γ) Τα καθήκοντα του εκκαθαριστή αποδοχών του προσωπικού ο Γενικός Γραμματέας εξακολουθεί νομίμως να τα ασκεί μέχρις καταργήσεως της θέσης των.
ΝΣΚ/162/2003
Σύμβαση έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προϋποθέσεις υπό τις οποίες παρέχεται βεβαίωση / γνωμοδότηση του ΝΣΚ κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997. Η σύμβαση που μνημονεύεται στο υπ αριθ. πρωτ. 433/11-4-2003 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων αποτελεί ενόψει των διδομένων πραγματικών περιστατικών, γνήσια σύμβαση έργου, που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.
ΕΣ/ΤΜ.4/49/1999
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με βάση τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη είναι μη νόμιμη η ανάθεση εκτέλεσης των εργασιών καθαριότητας των χώρων του Κρατικού Παιδικού Σταθμού στην ως άνω εργολάβο και φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, καθόσον δεν υφίσταται κενή οργανική θέση του κλάδου καθαριότητας, αφού αυτή κατέχει η …. Η προσωρινή (μέχρι της πληρώσεως της κενής οργανικής θέσεως) δε ανάθεση καθηκόντων μαγείρισσας στην τελευταία, η οποία ανήκει σε διαφορετικό κλάδο, δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου και είναι ως εκ τούτου μη νόμιμη. Κατόπιν αυτών η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/135/2022
Ερωτάται εάν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 9 του άρθρου 153 του ν. 4472/2017 εμπίπτει και το επιστημονικό προσωπικό, που προσλαμβάνεται σύμφωνα με το π.δ. 407/1980 και κατέχει δύο έμμισθες θέσεις με μερική απασχόληση σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα ή εάν οι εν λόγω διατάξεις αφορούν μόνο λειτουργούς και υπαλλήλους που κατέχουν δύο έμμισθες θέσεις με πλήρη απασχόληση. Σε αποφατική περίπτωση, εάν η προαναφερομένη κατηγορία προσωπικού λαμβάνει το σύνολο των αποδοχών και από τις δυο κατεχόμενες θέσεις μερικής απασχόλησης.(...)Η παρ. 9 του άρθρου 153 του ν. 4472/2017, που προβλέπει την υπό προϋποθέσεις περικοπή αποδοχών δεύτερης θέσης, δεν εφαρμόζεται σε περίπτωση εργαζόμενου, ο οποίος εμπίπτει στην κατηγορία του επιστημονικού προσωπικού του π.δ. 407/1980 και ο οποίος, κατ’ επίκληση του προαναφερθέντος π.δ., έχει συνάψει, με δύο διαφορετικά Α.Ε.Ι., διακριτές συμβάσεις εργασίας μερικής απασχόλησης και ορισμένου χρόνου (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/115/2015
Προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα – Παραίτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας – Τοποθέτηση νέου Προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η επιλογή και τοποθέτηση του αναφερόμενου στο ερώτημα υπαλλήλου σε θέση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας του Υπουργείου Οικονομικών με μόνη απόφαση του οικείου Υπουργού, δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 33 του Ν.4024/2011. 2) Παρέλκει η απάντηση επί του ερωτήματος εάν ήταν επιτρεπτή η μετακίνηση του ανωτέρω επιλεγέντος Προϊσταμένου σε αντίστοιχης βαθμίδας οργανική μονάδα, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/51/2019
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας :Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον δεν αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη περίπτωση η ανάθεση στο φερόμενο ως δικαιούχο υπάλληλο, ο οποίος κατέχει οργανική θέση Εργάτη Επιμέλειας Κήπων, πρόσθετων καθηκόντων, δηλαδή καθηκόντων που του ανετέθησαν επιπροσθέτως ή ακόμα και καθ’ υποκατάσταση εκείνων της οργανικής του θέσης. Και τούτο διότι δεν προσκομίζεται, μεταξύ των δικαιολογητικών του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, απόφαση του Δημάρχου περί ανάθεσης σε αυτόν πρόσθετων κατ’ είδος καθηκόντων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 35 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, ή περί μετακίνησης αυτού σε άλλη υπηρεσία του Δήμου. Η δε 21618/1.6.2018 κοινή βεβαίωση δεν δύναται να υποκαταστήσει την έλλειψη της προϋπόθεσης αυτής, η οποία είναι θεμελιωτική του δικαιώματος λήψης του επιδόματος, καθόσον δεν δικαιολογείται εν προκειμένω κατά νόμο η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση του ενδιαφερόμενου σε καθήκοντα διαφορετικά από εκείνα της οργανικής του θέσης, στα οποία καταρχήν δεν περιλαμβάνεται η κατασκευή και συντήρηση των δικτύων άρδευσης, όπως προκύπτει από το άρθρο 13 περίπτωση β) της 16713/15443/7.5.2012 (Β’ 1629) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής, με την οποία εγκρίθηκε ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου.