×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/407/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αποζημίωση δημοσίου υπαλλήλου λόγω μη χορηγήσεως κανονικής άδειας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Ο δημόσιος υπάλληλος, στον οποίο δεν χορηγήθηκε η κανονική άδεια για λόγους εξαιρετικών υπηρεσιακών αναγκών δικαιούται αποζημιώσεως ίσης προς τις αποδοχές ενός μηνός για κάθε έτος για το οποίο δεν του χορηγήθηκε η άδεια, όταν είναι αδύνατη για λόγους αντικειμενικούς (λύση της υπαλληλικής σχέσεως λόγω συμπληρώσεως 35ετούς υπηρεσίας) η χορήγηση το επόμενο έτος (ομοφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/35/2017

Περιορισμός ασφαλιστικής ικανότητας στις περιπτώσεις μη καταβολής τακτικής μισθοδοσίας.(...)Ο περιορισμός της ασφαλιστικής ικανότητας πρέπει να διενεργείται αυτεπαγγέλτως και να ανατρέχει χρονικώς στην έκδοση της αποφάσεως περί χορηγήσεως της άνευ αποδοχών αδείας του υπαλλήλου ή στη λύση της υπαλληλικής σχέσεως.


ΝΣΚ/131/2010

Δικαστικοί λειτουργοί – Δικαίωμα χορηγήσεως κανονικής άδειας χωρίς αποδοχές – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο δικαστικός λειτουργός που έχει εξαντλήσει την άδεια της παρ.1 του άρθρου 44 του Ν 1756/1988 (Κ.Ο.Δ.Κ.Δ.Λ. –Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάσταση Δικαστικών Λειτουργών) δικαιούται, υπό τις προϋποθέσεις της παρ.4 του ίδιου άρθρου, να λάβει επιπλέον εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους και την προβλεπόμενη στην παράγραφο αυτή κανονική άδεια χωρίς αποδοχές.


ΝΣΚ/496/2006

Δυνατότητα εξετάσεως αιτήματος ανακλήσεως παραιτήσεως πολιτικής υπαλλήλου. Νομιμότητα ή μη των προβαλλόμενων λόγων, ως λόγων ανακλήσεως των σχετικών διοικητικών πράξεων λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως και επαναφορά της αιτούσας στην ενεργό υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Εφ’ όσον διακριβωθεί με αναμφισβήτητο τρόπο από την αρμόδια για την ανάκληση υπηρεσία, ότι η αιτούσα δεν είχε συνείδηση των πραττομένων κατά τον χρόνο υποβολής της αιτήσεως παραιτήσεως και ένα μήνα πριν από την υποβολή της αιτήσεως ανακλήσεως, η Διοίκηση δύναται να ανακαλέσει την περί αποδοχής της παραιτήσεως πράξη της. β) Εφ’ όσον η ίδια υπηρεσία είναι απόλυτα πεπεισμένη ότι οι προβαλλόμενοι, από την αιτούσα την ανάκληση της παραιτήσεώς της λόγοι (ότι η υγεία της είναι σοβαρά βεβαρημένη – βαρύτατη καρδιακή νόσος, γεγονότα που εκ των υστέρων αποδείχθηκαν αναληθή) είναι υπαρκτοί και ότι συνιστούν πράγματι, τους λόγους υποβολής της παρά πάνω αιτήσεως παραιτήσεως, δύναται να ανακαλέσει τις σχετικές με την λύση της υπαλληλικής σχέσεως πράξεις. Κρίση περί ευλόγου χρόνου.


ΝΣΚ/251/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Λύση υπαλληλικής σχέσεως. Οριο ηλικίας. Τριακονταπενταετία. Μισθολογική προαγωγή. Αποχώρηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών (διπλωματικοί και διοικητικοί) δεν υπάγονται στις διατάξεις του (προϊσχύσαντος και ισχύοντος) Υπαλληλικού Κώδικα, με εξαίρεση εκείνες που ρυθμίζουν θέματα μη ρυθμιζόμενα υπό των ειδικών περί αυτών διατάξεων, οι οποίες εφαρμόζονται αναλογικώς. Οι εν λόγω υπάλληλοι υπήγοντο και υπάγονται σε ιδιαίτερο καθεστώς τόσον ως προς τα εν γένει θέματα της υπαλληλικής αυτών καταστάσεως όσον και ως προς τα ειδικότερα θέματα της αποχωρήσεως λόγω ορίου ηλικίας ή συμπληρώσεως τριακονταπενταετούς πραγματικής και συνταξίμου υπηρεσίας και συγκεκριμένα διέποντο και διέπονται υπό ιδίου Οργανισμού. Η εκ της υπηρεσίας αποχώρηση των συμπληρωσάντων το προβλεπόμενο όριο ηλικίας ή 35ετή πραγματική και συντάξιμη δημόσια υπηρεσία υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών δεν θεωρείται συντελεσθείσα και δη αυτοδικαίως με μόνη τη συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών, αλλά συντελείται από και δια της κοινοποιήσεως της πράξεως του αρμοδίου οργάνου περί απαλλαγής των υπαλλήλων από τα καθήκοντά τους (Προεδρικού Διατάγματος ή Υπουργικής αποφάσεως), υποχρεωτικώς εκδιδομένης και δημοσιευομένης στην ΕτΚ (άρθρο 1 παρ.1β ν.301/1976) εντός τριών μηνών από της ημέρας κατά την οποία ο υπάλληλος συμπλήρωσε, κατά περίπτωση, το προβλεπόμενο όριο ηλικίας ή τριακονταπενταετή υπηρεσία, άλλως (και δη σε περίπτωση μη εκδόσεως ή μη δημοσιεύσεως στην ΕτΚ ή και μη κοινοποιήσεως στον απολυόμενο τοιαύτης πράξεως εντός του ως άνω τριμήνου) από και δια της παρόδου του εν λόγω τριμήνου. Το Προεδρικό Διάταγμα (ή η Υπουργική απόφαση) της απολύσεως βεβαιώνει μεν τη συμπλήρωση και το χρόνο συμπληρώσεως του ορίου ηλικίας ή και της 35ετούς υπηρεσίας, τη λύση όμως της υπαλληλικής σχέσεως επιφέρει η, κατά τα προεκτεθέντα, κοινοποίησή του στον απολυόμενο και υπ αυτήν την έννοια το Προεδρικό Διάταγμα (ή η Υπουργική απόφαση) είναι πράξη δημιουργική και όχι απλώς διαπιστωτική. Αντιθέτως, η άπρακτη πάροδος του τριμήνου συνεπάγεται, άνευ ετέρου, αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσεως. Οι διοικητικοί και διπλωματικοί υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, οι οποίοι συμπλήρωσαν, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 124 και 125 του ν.419/1976, 35ετή υπηρεσία ή το όριο ηλικίας κατά την 31-12-1996 και κατά την 31-12-1997, αντίστοιχα, και παρέμειναν μετά ταύτα στην υπηρεσία διανύοντες την τρίμηνη προθεσμία, που προβλέπεται από τις ίδιες διατάξεις, πρέπει οι μεν διοικητικοί υπάλληλοι να καταταγούν από 1-1-1997 στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του ν.2470/1997, οι δε διπλωματικοί να υπαχθούν από 1-1-1998 στις διατάξεις του ν.2606/1999. Συνακολούθως και οι τρίμηνες αποδοχές των υπαλλήλων αυτών θα προσδιορισθούν επί τη βάσει των μισθολογικών διατάξεων που ισχύουν κατά τον κρίσιμο χρόνο, όπως αυτός καθορίζεται από τις συνταξιοδοτικές διατάξεις (άρθρο 57 π.δ.1041/1979, όπως ισχύει).


ΝΣΚ/299/2001

Αστυνομικοί υπάλληλοι. Αδειες μητρότητας και ανατροφής παιδιού. Αδεια κανονική.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ι. Σφυρή, Πάρεδρος. Από την ερμηνεία των διατάξεων των άρθρων 10 παρ.1 π.δ/τος 27/1986 ως ισχύει, 1 παρ.6 π.δ/τος 28/1986 και 53 παρ.2 εδ.β Ν 2683/1999 προκύπτει ότι δεν ισχύει για τις αστυνομικούς υπαλλήλους η 9μηνη άδεια που προβλέπεται για τις διοικητικούς δημοσίους υπαλλήλους. Η χορηγηθείσα 9μηνη άδεια στην συγκεκριμένη αστυνομικό, καίτοι παράνομη δεν ανακαλείται, διότι αφενός μεν το εν λόγω δικαίωμα αναλώθηκε, αφετέρου δε διότι αυτή θα εστερείτο της δυνατότητας του μειωμένου ωραρίου. Περαιτέρω η συγκεκριμένη υπάλληλος δικαιούται να τύχει εφαρμογής της διατάξεως του άρθρου 2 παρ.4 π.δ.27/1986 εν όψει του γεγονότος ότι οι περιπτώσεις μη χορηγήσεως κανονικής άδειας ερμηνεύονται στενά και δεν μπορεί να γίνει διασταλτική ερμηνεία της παρ.5 του άρθρου 2 π.δ.27/1986, η οποία κατά τρόπο περιοριστικό απαριθμεί τις περιπτώσεις που δεν χορηγείται κανονική άδεια. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τ1/13/2006

Τεχνικός υπάλληλος ΟΤΑ με σχέση εργασίας ιδ. δικαίου αορίστου χρόνου, στον οποίο δεν χορηγήθηκε, εξαιτίας έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών, η κανονική ετήσια άδεια απουσίας από την εργασία, δικαιούται αποδοχών αντίστοιχων με τις ημέρες άδειας που δεν έλαβε, προσαυξημένες κατά 25%, ανεξαρτήτως της έγκαιρης η μη υποβολής σχετικής αίτησης για την χορήγησή της. Μη νόμιμη δαπάνη που υπερβαίνει τις παραπάνω οριζόμενες αποδοχές.


ΝΣΚ/473/2005

Ανάκληση άδειας λάντζας, λόγω εκλείψεως των προϋποθέσεων χορηγήσεώς της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ενόψει των διατάξεων των άρθρων 3 παρ.7 και 23 παρ.3α του υπ’ αριθμ. 17/1997 Γενικού Κανονισμού Λιμένα (Γ.Κ.Λ.), η αρμόδια λιμενική αρχή υποχρεούται να προβεί σε ανάκληση της άδειας λάντζας που χορηγήθηκε σε πλοίο συμπλοιοκτησίας, σε περίπτωση κατά την οποία διαπιστώνεται ότι ένας εκ των συμπλοιοκτητών, μετά τη χορήγηση της άδειας λάντζας, συμμετέχει σε επιχείρηση εκμεταλλεύσεως μεταφορικών μέσων, ασχέτως του ποσοστού συγκυριότητάς του στο πλοίο στο οποίο χορηγήθηκε η άδεια λάντζας, που αποτελεί και τη μερίδα της συμμετοχής του στη συμπλοιοκτησία και ασχέτως της κατηγορίας του μεταφορικού μέσου το οποίο εκμεταλλεύεται η επιχείρηση στην οποία συμμετέχει.


ΝΣΚ/158/2014

Χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Επάρκειας (Π.Ε.Ε.) Εθνικών Μεταφορών – Ανάκληση από τη Διοίκηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συντρέχει λόγος ανάκλησης, από τη Διοίκηση, του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Επάρκειας Εθνικών Μεταφορών το οποίο χορηγήθηκε στον Δ.Β. το έτος 1997, χωρίς αυτός να κατέχει τον αναγκαίο τίτλο σπουδών (απολυτήριο Τριταξίου Γυμνασίου). (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΔΕΔ/Θεσ/591/2025

Η απόφαση 591/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της φορολογουμένης κατά της απόφασης απόρριψης της Δ.Ο.Υ. Έδεσσας. Η προσφεύγουσα αμφισβητούσε το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα, ύψους 14.534,52 €, που της επιβλήθηκε για το φορολογικό έτος 2023, επικαλούμενη λόγους ανωτέρας βίας. Συγκεκριμένα, ανέφερε σοβαρά προβλήματα υγείας του συζύγου της με αναπηρία 67%, τα οποία την εμπόδιζαν να εργάζεται συνεχώς. Η ΔΕΔ επικύρωσε την απορριπτική απόφαση, κρίνοντας ότι ο επικαλούμενος λόγος δεν περιλαμβάνεται στους αντικειμενικούς λόγους αμφισβήτησης του άρθρου 28Α παρ. 3 του Ν.4172/2013, ούτε και στις περιπτώσεις μειώσεων των άρθρων 28Β, 28Γ και 28Δ. Τονίστηκε, επίσης, ότι η προσφεύγουσα δεν είχε επιλέξει τη διαδικασία αίτησης ελέγχου για ιδιαίτερους λόγους (άρθρο 28Α παρ. 4) κατά την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.


ΝΣΚ/444/2008

Τράπεζες – Τμηματική χορήγηση της δικαιούμενης κανονικής αδείας στο προσωπικό τους – Άσκηση ποινικής διώξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όταν οι Τράπεζες χορηγούν τμηματικά την ετήσια κανονική άδεια στο προσωπικό τους, είναι υποχρεωμένες να ακολουθούν τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 της από 26-1-1977 Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., το οποίο έχει ισχύ αμφιμερούς αναγκαστικού νόμου και υπερισχύει της ρύθμισης του άρθρου 12 της από 22-12-2006 Σ.Σ.Ε. Τραπεζών – Ο.Τ.Ο.Ε. Σε περίπτωση κατά την οποία κάποια Τράπεζα γνωστοποίησε στην Επιθεώρηση Εργασίας ότι χορήγησε στο προσωπικό της κανονική άδεια κατατετμημένη σύμφωνα με το άρθρο 12 της ως άνω Σ.Σ.Ε. χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 7 της προαναφερθείσας Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., δύνανται κατ’ αρχήν να επιβληθούν οι κατά το άρθρο 16 του Ν 2639/1998 προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις. Η επιβολή, όμως, αυτών εναπόκειται στο αρμόδιο όργανο, το οποίο, κατά την εκτίμησή του δεν πρέπει να αγνοήσει ότι η συγκεκριμένη ενέργεια προβλέπεται από ρήτρα της ειρημένης Σ.Σ.Ε. (ομοφ.) Στην ίδια ως άνω περίπτωση δεν στοιχειοθετείται ποινική παράβαση δεδομένου ότι η διάταξη του άρθρου 17 παρ.1 του Ν 2639/1998 προβλέπει την επιβολή ποινικών κυρώσεων σε βάρος του εργοδότη, για ορισμένες ρητά και περιοριστικά αναφερόμενες παραβάσεις, μεταξύ των οποίων δεν περιλαμβάνεται και η περίπτωση χορήγησης τμηματικά κανονικής άδειας σε εργαζόμενο χωρίς την τήρηση της προσήκουσας διαδικασίας, και επομένως δεν συντρέχει λόγος για να ζητηθεί η άσκηση ποινικής διώξεως. (πλειοψ.)