ΝΣΚ/408/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης τμήματος κανονικής άδειας έτους 2004 σε υπαλλήλους της εταιρίας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. των οποίων διακόπηκε η απόσπαση στη Γ.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Γ.Γ.Α., που βαρύνεται με τη μισθοδοσία του προσωπικού της εταιρίας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. που έχει αποσπασθεί σ’ αυτήν, σε περίπτωση διακοπής της απόσπασης, υποχρεούται σε αποζημίωση για την αναλογία της αδείας καθώς και την αναλογία του επιδόματος αυτής, που αντιστοιχεί στους μήνες εργασίας του προσωπικού αυτού στη Γ.Γ.Α., κατά το έτος 2004.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/14/2005
Υπαγωγή ή μη στις ρυθμίσεις του άρθρου 8Α του ΠΔ 81/2003 του «ευκαιριακώς» απασχολούμενου προσωπικού της ανώνυμης εταιρίας «Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το «ευκαιριακώς», με σύμβαση εργασίας μίας έως τριών ημερών, εβδομαδιαίως, απασχολούμενο προσωπικό της εισηγμένης στο Χ.Α.Α. εταιρίας «Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.» δεν εμπίπτει στις ρυθμίσεις των διατάξεων του άρθρου 8Α του ΠΔ 81/2003, το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 4 του ΠΔ 180/2004.
ΝΣΚ/444/2006
Αναγνώριση προϋπηρεσίας σε υπαλλήλους της Γ.Γ.Α., αποσπασμένους από την Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 17 παρ. 3 του Ν 2947/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χρόνος της απόσπασης υπαλλήλων της εταιρίας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 17 παρ. 3 του Ν 2947/2001, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την εξέλιξη του προσωπικού αυτού στα μισθολογικά κλιμάκια, κατά τις διατάξεις του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, διότι η άνω απόσπαση δεν εμπίπτει σε καμία από τις ρυθμίσεις του νόμου αυτού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/137/2005
Δυνατότητα χορήγησης από τη Γ.Γ.Α. βεβαίωσης πενθήμερης και ανελλιπούς εργασίας στο «ευκαιριακώς» απασχολούμενο προσωπικό της «Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.», που είχε διατεθεί στη Γ.Γ.Α. κατά το χρονικό διάστημα από 1-1-1994 έως 31-12-2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν μπορεί να χορηγήσει στο «ευκαιριακώς» απασχολούμενο προσωπικό της «Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.» που υποβάλει σχετική αίτηση, πιστοποιητικό εργασίας στο οποίο να βεβαιώνεται ότι αυτό παρείχε πενθήμερη, τακτική και ανελλιπή εβδομαδιαία εργασία, κατά το χρονικό διάστημα που είχαν διατεθεί σ’ αυτήν, εφόσον τα βεβαιούμενα δεν προκύπτουν σαφώς από επίσημα έγγραφα που να διαθέτει στο αρχείο της η αρμόδια Υπηρεσία της.
ΝΣΚ/88/2012
Χρηματοδότηση από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. της εταιρείας «Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε.» για την κάλυψη λειτουργικών της δαπανών - Κάλυψη ή μη της μισθοδοσίας του προσωπικού της εταιρείας ενόψει συγχώνευσής της δι’ απορροφήσεως από την εταιρεία «Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ΤΑ.Χ.ΔΙΚ. δύναται να χρηματοδοτήσει την υπό συγχώνευση εταιρεία «Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε.» για τη μισθοδοσία του μεταφερόμενου στον «Ο.Σ.Κ. Α.Ε.» προσωπικού της μέχρι την έκδοση από τον τελευταίο, ως διάδοχο φορέα, της απόφασης της παρ. 2 του αρ. 66 του Ν. 4002/2011 , στη μισθοδοσία δε αυτή συμπεριλαμβάνονται και οι αποδοχές εργαζομένων της εταιρείας που ετέθησαν σε εφεδρεία. (ομοφ.).
ΝΣΚ/358/2006
Επιλογή ή παράταση θητείας Προϊσταμένων Δ/νσης και Τμημάτων της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.» από το Δ.Σ. αυτής - Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3260/2004 επ’ αυτών - Νόμιμη ή μη άσκηση των καθηκόντων τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (Κ.Α.Θ. Α.Ε.) μπορεί με απόφασή του να επιλέγει ή να παρατείνει τη θητεία των Προϊσταμένων των Τμημάτων της Εταιρίας αυτής. Μπορεί, επίσης, με όμοια απόφασή του, η οποία όμως για να έχει νομική ισχύ και να παράγει την ενέργειά της πρέπει να εγκρίνεται από τους αρμόδιους Υπουργούς, να επιλέγει ή να παρατείνει τη θητεία και του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης της Εταιρίας. 2. Οι διατάξεις του Ν 3260/2004 έχουν εφαρμογή στους Προϊσταμένους των Τμημάτων της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.», των οποίων έχει παραταθεί νομίμως η θητεία με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, όχι όμως και στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.», του οποίου δεν έχει παραταθεί νομίμως η θητεία. 3. Οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.» ασκούν νομίμως τα καθήκοντά τους, όχι όμως και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.».
ΔΕΚ/C-215/2009
Περίληψη της αποφάσεως Προσέγγιση των νομοθεσιών – Διαδικασίες συνάψεως δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών – Οδηγία 2004/18 – Πεδίο εφαρμογής (Οδηγία 2004/18 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου) Η οδηγία 2004/18, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, έχει την έννοια ότι σε περίπτωση συνάψεως συμβάσεως μεταξύ αναθέτουσας αρχής και ιδιωτικής εταιρίας, ανεξάρτητης από αυτήν, προς σύσταση κοινής εταιρίας υπό τη μορφή ανώνυμης εταιρίας, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών στον τομέα της υγείας και της ευεξίας στους χώρους εργασίας, η ανάθεση από την εν λόγω αρχή της παροχής των προοριζόμενων για τους υπαλλήλους της υπηρεσιών, αξίας υπερβαίνουσας το προβλεπόμενο από την ως άνω οδηγία κατώτατο όριο, η οποία ανάθεση μπορεί να αποσπασθεί από την ιδρυτική της εταιρίας αυτής σύμβαση, πρέπει να γίνεται τηρουμένων των διατάξεων της συγκεκριμένης οδηγίας που έχουν εφαρμογή στις υπηρεσίες του παραρτήματος II B. Ειδικότερα, καίτοι η σύσταση εκ μέρους αναθέτουσας αρχής και ιδιωτικού οικονομικού φορέα κοινής επιχειρήσεως δεν εμπίπτει αυτή καθεαυτή στην οδηγία 2004/18, εντούτοις, μια πράξη κεφαλαιακής συναλλαγής δεν μπορεί να υποκρύπτει στην πραγματικότητα την ανάθεση σε εταίρο του ιδιωτικού τομέα συμβάσεων που δύνανται να χαρακτηριστούν ως δημόσιες συμβάσεις ή συμβάσεις παραχωρήσεως. Εξάλλου, το γεγονός ότι ένας ιδιωτικός φορέας και μια αναθέτουσα αρχή συνεργάζονται στο πλαίσιο ενός φορέα μικτού κεφαλαίου δεν μπορεί να δικαιολογήσει την αθέτηση των διατάξεων των σχετικών με τις δημόσιες συμβάσεις και τις συμβάσεις παραχώρησης κατά την ανάθεση δημόσιων συμβάσεων και συμβάσεων παραχώρησης στον εν λόγω ιδιωτικό φορέα ή στον φορέα μικτού κεφαλαίου. Επομένως, σε περίπτωση που δεν αποδεικνύεται αντικειμενικώς η ανάγκη συνάψεως της μικτής συμβάσεως με ένα αποκλειστικώς αντισυμβαλλόμενο και το σκέλος της μικτής συμβάσεως που συνίσταται στη δέσμευση της αναθέτουσας αρχής να απευθύνεται στην κοινή εταιρία για την παροχή υπηρεσιών στον τομέα της υγείας στους υπαλλήλους του είναι αποσπαστό από τη σύμβαση αυτή, οι κρίσιμες διατάξεις της οδηγίας 2004/18 έχουν εφαρμογή επίσης επί της αναθέσεως του σκέλους αυτού. (βλ. σκέψεις 33-34, 45-47 και διατακτ.)
ΝΣΚ/16/2008
Απόσπαση – μετάταξη υπαλλήλων Ο.Α.Σ.Α. και Ε.Φ.Σ.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Είναι δυνατή, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.10 του Ν 2669/1998, η απόσπαση προσληφθέντων κατά τη διαδικασία του Ν 2527/1997 υπαλλήλων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.) στους Εκτελεστικούς Φορείς Συγκοινωνιακού Έργου (Ε.Φ.Σ.Ε.) ή υπαλλήλων των Ε.Φ.Σ.Ε. στον Ο.Α.Σ.Α. 2) Είναι δυνατή, κατ’ εφαρμογή του άρθρου δέκατου τέταρτου του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού των Ο.Α.Σ.Α., Ε.ΘΕ.Λ. και Η.Λ.Π.Α.Π. (άρθρο 9 του Ν 2669/1998), η μετάταξη στην κατηγορία τεχνικού προσωπικού της Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε. υπαλλήλου της εταιρίας, που προσλήφθηκε κατά τη διαδικασία του Ν 2527/1997 ως οδηγός (κατηγορία προσωπικού κίνησης), ακολούθως, όμως, απέκτησε τα τυπικά προσόντα της κατηγορίας αυτής (τεχνικού προσωπικού).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/202/2017
Καταβολή οφειλόμενων αποδοχών προσωπικού λυθείσας εταιρίας ΟΤΑ. (..) Για την εξόφληση της αμοιβής της .. καθηγήτριας φυσικής αγωγής, ως προϊόντος εκκαθάρισης της ανώνυμης εταιρείας «....Α.Ε.» που είχε απασχολήσει αυτή, και τις υποχρεώσεις της οποίας ήδη αναδέχθηκε ο Δήμος (..) Ως πρώτη δε μισθοδοσία νοείται αυτή που ακολουθεί το διορισμό / πρόσληψη ή τη μονιμοποίηση ή οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που συνεπάγεται μισθολογική μεταβολή εργαζομένου στο πλαίσιο απασχόλησης αυτού από τον εκδόσαντα το χρηματικό ένταλμα φορέα..(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη δεν υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο δαπανών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον αυτή δεν υπερβαίνει το όριο των 5.000,00 ευρώ, το οποίο τίθεται από το π.δ.136/2011 για τις δαπάνες των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, ούτε υπάγεται στην εξαίρεση της παρ. β περ. i του άρθρου 1 του εν λόγω π.δ/τος, διότι δεν αφορά σε καταβολή αποδοχών εργαζομένου του Δήμου, αλλά απλά σε εξόφληση υποχρέωσης που αυτός αναδέχθηκε.
ΝΣΚ/201/2008
Υπαγωγή ή μη στις ρυθμίσεις του ΠΔ 164/2004 (άρθρα 4 και 11) του προσωπικού που απασχολείται ευκαιριακά με συμβάσεις διαρκείας μίας ημέρας στον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το προσωπικό, το απασχολούμενο ευκαιριακά από τον «Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος Α.Ε.» με σύμβαση μίας ημέρας, για την προετοιμασία και διεξαγωγή των ιπποδρομιακών συγκεντρώσεων δεν εμπίπτει στις ρυθμίσεις των διατάξεων του ΠΔ 164/2004 (άρθρα 4 και 11).
ΝΣΚ/341/2011
Δυνατότητα ή μη μεταφοράς υπαλλήλου της εταιρείας με την επωνυμία «Ολυμπιακό Χωριό 2004 Α.Ε.» στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 71 του Ν.3863/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μεταφορά προσωπικού της εταιρείας «Ολυμπιακό Χωριό 2004 Α.Ε.», σύμφωνα με το άρθρο 71 παρ.1 του Ν.3863/2010, είναι το μεταφερόμενο, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που ορίζει η διάταξη αυτή, προσωπικό, να έχει τα προσόντα που προβλέπονται για τις θέσεις αυτές. Δεν είναι νόμιμη η μεταφορά υπαλλήλου της εταιρείας αυτής στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον κλάδο ΔΕ Τεχνικών, ούτε, όμως, και στον κλάδο ΥΕ, ο οποίος έχει απολυτήριο δημοτικού σχολείου του έτους 1992, ενώ σύμφωνα με το ΠΔ 50/2001 απαιτείται για μεν τον κλάδο ΥΕ απολυτήριο τριταξίου γυμνασίου, για δε τον κλάδο ΔΕ ένας από τους αναφερόμενους, στο άρθρο 17 του διατάγματος αυτού, απολυτήριους τίτλους.