×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/41/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ασφαλιστικά Ταμεία. Προαιρετική ασφάλιση στον κλάδο Πρόνοιας του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τις καταστατικές διατάξεις του Ταμείου δεν προβλέπεται δυνατότητα συνέχισης της προαιρετικής ασφάλισης στον κλάδο Πρόνοιας των ασφαλισμένων στο ΤΕΑΥΦΕ. Οι σχετικές διατάξεις, εξ άλλου, της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν 1539/85, έχουν εφαρμογή αποκλειστικά μόνο για την συμπλήρωση των γενικών προϋποθέσεων συνταξιοδότησης και, ως στενώς ερμηνευτέες, δεν έχουν ανάλογη εφαρμογή και στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΕΑΥΦΕ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΙΚΑ/Α23/596/32/2014

ΙΚΑ -ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 22.ΘΕΜΑ Χρόνος ασφάλισης στον Κλάδο Σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης στον Κλάδο Σύνταξης του τέως ΤΣΠ-ΑΤΕ, εφόσον η σχέση εργασίας των ασφαλισμένων του με οποιαδήποτε Τράπεζα λυθεί μέχρι 27-3-14. Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν. 4237/14 - Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης των μέχρι 31-12-92 ασφαλισμένων στο τεως ΤΣΠ-ΑΤΕ. Παράταση μέχρι 28-2-14 της οριζόμενης στην περ. θ της παρ. 14 του άρθρου 26 του Ν. 4075/12 προθεσμίας. Συμπληρωματικές οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης στους εντασσόμενους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ . Φορείς ή Κλάδους (Ν. 4075/12 και 4218/13)(ΑΔΑ: ΒΙΕΕ4691ΩΓ-ΒΓ6)

247092/2022

«Κωδικοποίηση για την προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης στον επικουρικό κλάδο σε εφαρμογή των διατάξεων του ν.4387/2016» ΑΔΑ: ΡΒΔ346ΜΑΠΣ-Ψ54


631935/2024

«Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης στον κλάδο ασθένειας ασφαλισμένων του τ. Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω., από 01.01.2017, σύμφωνα με τον ν.4387/2016, όπως ισχύει» ΑΔΑ:ΡΜΣΦ46ΜΑΠΣ-3Ψ6


ΝΣΚ/140/2006

Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 39 του Ν 2084/1992 περί επιλογής φορέων κύριας και επικουρικής ασφάλισης, ασφάλισης ασθένειας και εφάπαξ παροχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 39 του Ν 2084/1992 στην παράγραφο 2, όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του Ν 2556/1997 και του άρθρου 75 του Ν 2676/1999 όπου προστέθηκε το τελευταίο εδάφιο στην παράγραφο 2 του Ν 2084/1992, προκύπτει ότι στους ασφαλισμένους που λόγω ιδιότητας και μισθωτής απασχόλησης υπάγονται σε δύο φορείς κύριας ασφάλισης, δύνανται να επιλέξουν τον έναν από αυτούς φορέα ασφάλισης ως υποχρεωτική ασφάλιση, αλλά και να υπαχθούν και στον άλλο, προαιρετικά, καταβάλλοντας το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου. Όσον αφορά το φορέα ασφάλισης που έχει επιλεγεί ως υποχρεωτική ασφάλιση, τα άτομα αυτά είναι υποχρεωμένα να υπαχθούν και «στους φορείς ασθένειας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο συνταξιοδοτικό φορέα κύριας ασφάλισης επιλογής τους», όπως ορίζεται ρητώς στη διάταξη του 4ου εδαφίου της παρ.2 του άρθρου 39 του Ν 2084/1992. Η προαναφερθείσα διάταξη αναφέρεται αποκλειστικά στον φορέα ασφάλισης που έχει επιλεγεί ως υποχρεωτική ασφάλιση. Από το γράμμα του νόμου δεν αποσαφηνίζεται όμως, αν οι ασφαλισμένοι που δύνανται να υπαχθούν και σε άλλο φορέα ασφάλισης προαιρετικά, αν είναι υποχρεωμένοι να ασφαλιστούν σωρευτικά και στο ταμείο κύριας ασφάλισης, και στο ταμείο επικουρικής, και στο ταμείο προνοίας, και στο ταμείο ασθένειας του επιλεγέντος ως προαιρετικού φορέα ασφάλισης. Εντάσσοντας τη διάταξη αυτή στο σύνολο του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης όπως διαμορφώθηκε με το Ν 2084/1992, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόθεση του νομοθέτη να ανατρέψει την αρνητική εξέλιξη του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης (εισηγητική έκθεση στο σχέδιο νόμου «οργανωτική και λειτουργική αναδιάρθρωση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και άλλες διατάξεις», Ε.Δ.Κ.Α. 1999 σελ. 50) θεωρούμε ότι η βούληση του νομοθέτη, καθιερώνοντας το καθεστώς προαιρετικής ασφάλισης, ήταν να ενισχύσει μεν όσο το δυνατόν τους φορείς ασφάλισης, αλλά και να προσδώσει στους ασφαλισμένους πιο ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του ασφαλιστικού καθεστώτος τους. Θεωρούμε λοιπόν ότι δεν είναι υποχρεωτική η υπαγωγή των ασφαλισμένων αυτών και στους φορείς ασθένειας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο συνταξιοδοτικό φορέα της προαιρετικής ασφάλισης, αλλά η υπαγωγή τους σε αυτούς εναπόκειται στη διακριτική τους ευχέρεια. Η ευχέρεια όμως αυτή των ασφαλισμένων δεν είναι απεριόριστη. Η ίδια διάταξη ορίζει ότι «τα πρόσωπα αυτά δύνανται να ασφαλιστούν προαιρετικά και σε περισσότερους του ενός φορείς, αν αυτό προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία…». Κατά συνέπεια η ευχέρεια των ασφαλισμένων οριοθετείται και συγκεκριμενοποιείται από τις κείμενες καταστατικές διατάξεις των εκάστοτε ασφαλιστικών οργανισμών. Από τη συρροή των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 39 Ν 2084/1992 και της πρώτης παραγράφου του άρθρου 2 του α.ν. 580/1945 προκύπτει ότι η δυνατότητα στους ασφαλισμένους να επιλέξουν προαιρετική ασφάλιση στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης αυτοτελώς, χωρίς να έχουν επιλέξει προαιρετική ασφάλιση στα αντίστοιχα ταμεία της κύριας. Ο νομοθέτης αναφέρεται περιοριστικά και ειδικότερα στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης, όχι όμως και πρόνοιας. Κατά συνέπεια καθότι δεν υπάρχει ρητή πρόβλεψη, φρονούμε ότι δεν παρέχεται το δικαίωμα υπαγωγής στους ασφαλισμένους, στη προαιρετική ασφάλιση των ταμείων πρόνοιας αυτοτελώς.


ΙΚΑ/Α30/472/3/2014

ΘΕΜΑ :Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης στον κλάδο ασθενείας του ίδιου φορέα στις περιπτώσεις χορήγησης σύνταξης με αναστολή καταβολής της στους τέως υπαλλήλους Ν.Π.Δ.Δ. που υπάγονται στο ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του Ν.3163/55 και του Ν.Δ.4277/62 καθώς και στους συνταξιούχους τέως Τ.Σ.Π. - Α.Τ.Ε.

ΝΣΚ/14/2015

Ασφάλιση δοκίμων μοναχών στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης και Υγείας του Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι δόκιμοι μοναχοί και οι δόκιμες μοναχές, που είναι εγγεγραμμένοι στα οικεία βιβλία ή καταλόγους όλων των Ιερών Μονών της Ελλάδος, υπάγονται, όπως και οι μοναχοί ή μοναχές, στην (προαιρετική) ασφάλιση του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του Ο.Γ.Α. και ασφαλίζονται στον Κλάδο Υγείας του Ο.Γ.Α., χωρίς καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται με τις οικείες διατάξεις. (ομοφ.) Παραπομπή από την υπ'αριθμ. 59/2013 Γνωμ. του Α΄Τμήματος Ν.Σ.Κ.


104200/Σ.248/2023

Ρύθμιση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ασφαλισμένων «Αναβατών, Μαθητευόμενων Αναβατών» του πρώην Ταμείου Πρόνοιας Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιπποδρομιών (ΤΑ.Π.Ε.Α.Π.Ι) στον π.ΟΑΕΕ και στον ΕΦΚΑ. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 21- ΑΔΑ:ΡΡΥΥ46ΜΑΠΣ-Δ51


ΚΥΑ/Φ80000/1536/104/2011

Προαιρετική υπαγωγή στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ETAM των μέχρι 31.12.2010 υπηρετούντων δημοσίων υπαλλήλων.


355820/2022

Αναγνώριση υπολειπόμενου χρόνου για τη λήψη σύνταξης - Συμπλήρωση χρόνου με προαιρετική ασφάλιση ΑΔΑ:ΩΧΡΜ46ΜΑΠΣ-24Ν ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 29/2022

501463/2022Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 53 του ν.4921/2022 στον κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης e-ΕΦΚΑ. ΑΔΑ: ΨΦΟΑ46ΜΑΠΣ-Θ30


Αριθμ. Φ. 80000/19898/875/2008

Μεταφορά μέρους του κοινωνικού πόρου υπέρ του Κλάδου Επικουρικής Σύνταξης του ΤΕΑΠΕΤ, ο οποίος έχει ενταχθεί στο ΕΤΕΑΜ, στον απομένοντα Κλάδο Πρόνοιας αυτού.

Βλεπε Ν.4254/2014-ΦΕΚ 85/Α/7.4.2014   (…)ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΑ.3: ΜΕΙΩΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ  (….) 2. Α. Aπό 1.1.2015 καταργούνται οι διατάξεις (..)  γ. του ν.δ. 1924/1942 (Α΄274), που κυρώθηκε με την 324/30.5.1946 (Α΄183) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου και της υπουργικής απόφασης Φ80000/ 19898/875/29.9.2008 (Β΄2132), υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ−τ.ΕΤΕΑΜ) και του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων του ΤΑΠΙΤ,