×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/421/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή ή μη, των διατάξεων των άρθρων 103 και 104 του Ν. 3528/2007 περί θέσεως σε αργία των δημοσίων υπαλλήλων και υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως ισχύουν σήμερα μετά την αντικατάστασή τους, και στο προσωπικό του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις των άρθρων 103 και 104 του Ν. 3528/2007 «Κώδικας Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.», περί θέσεως σε αργία των δημοσίων υπαλλήλων και υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως ισχύουν σήμερα μετά την αντικατάστασή τους, αντίστοιχα, με τις περ.1 και 2 της υποπαραγράφου Ζ.3 άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012, τυγχάνουν εφαρμογής και στο προσωπικό του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α.), ως Δημόσιο Οργανισμό, ήτοι, κρατικό φορέα, ρητά, συμπεριλαμβανόμενο στον δημόσιο τομέα, κατά τη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 1 του Ν.1256/1982, ενώ, εξάλλου, οι διατάξεις των άρθρων 29 και 30 του Κανονισμού Καταστάσεως Προσωπικού του Ο.Γ.Α., περί θέσεως του προσωπικού του Ο.Γ.Α. σε αυτοδίκαιη ή δυνητική αργία και επιβολής του μέτρου αναστολής άσκησης των καθηκόντων του, δεν είναι αυστηρότερες των διατάξεων των άρθρων 103 και 104 του Υπαλληλικού Κώδικα. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/36482/0004/2013

Κοινοποίηση διατάξεων πειθαρχικού δικαίου

Συνημμ.Άρθρα 103 και 104 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 3528/2007) όπως αυτά αντικατάσταθηκαν με τις διατάξεις του Ν. 4093/20012 (ΦΕΚ Α' 222, διευρύνοντας τις περιπτώσεις υπό τη συνδρομή των οποίων οι υπάλληλοι τίθενται σε αυτοδίκαιη αργία.


ΝΣΚ/380/2014

Εφαρμογή ή μη των άρθρων 69 και 70 του ν.3528/2007, μετά την ισχύ του ν.4024/2011, για τις (εσωτερικές) μετατάξεις υπαλλήλων του Ο.Γ.Α. – Έναρξη ισχύος των μετατάξεων – Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 23 του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού του Ο.Γ.Α. για τις υποβληθείσες, πριν την ισχύ του ν.4024/2011, αιτήσεις για (εσωτερική) μετάταξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Μετά την ισχύ του ν.4024/2011 και την αυτοδίκαιη κατάταξη των υπαλλήλων του Ο.Γ.Α. στους βαθμούς της παρ.1 του άρθρου 6 αυτού, μπορούν για τη μετάταξη υπαλλήλου του Ο.Γ.Α. σε κενή θέση (του Ο.Γ.Α.) άλλου κλάδου της ίδιας κατηγορίας, καθώς και για τη μετάταξη υπαλλήλου σε κενή θέση (του Ο.Γ.Α.) κλάδου ανώτερης κατηγορίας, να εφαρμοσθούν οι διατάξεις των άρθρων 69 και 70 του ν.3528/2007. 2) Οι ανωτέρω μετατάξεις ισχύουν από την ημερομηνία δημοσίευσής τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. 3) Για τις υποβληθείσες, πριν την έναρξη ισχύος του ν.4024/2011, αιτήσεις υπαλλήλων του Ο.Γ.Α. για μετάταξη, δεν μπορούν να τύχουν σήμερα εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 23 του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού του Ο.Γ.Α., αλλά οι διατάξεις των άρθρων 69 και 70 του ν.3528/2007. (ομοφ.)


ΝΣΚ/586/2012

Συνταξιοδοτικό καθεστώς υπαλλήλων του Ο.Γ.Α., οι οποίοι μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. – Τύχη αποζημίωσης προνοιακού χαρακτήρα. Ο μεταταχθείς από τον Ο.Γ.Α. στον ΕΛ.Γ.Α. και εν συνεχεία στο Υπουργείο Γεωργίας υπάλληλος Κ.Τ δεν δικαιούται, μετά την παραίτησή του από την τελευταία υπηρεσία προκειμένου να συνταξιοδοτηθεί, την προβλεπόμενη στη διάταξη του άρθρου 42 του Κανονισμού Κατάστασης Διοικητικού Προσωπικού του Ο.Γ.Α., αποζημίωση. (ομοφ.)

ΝΣΚ/53/2014

Πυροσβεστικό Σώμα – Πυροσβεστικό προσωπικό και αυτοδίκαιη αργία – Εφαρμογή και στο προσωπικό αυτό της διατάξεως της παρ.3 του άρθρου 103 του Υ.Κ. – Αρμοδιότητα των ανακριτικών συμβουλίων – Εφαρμογή της προβλεπόμενης εξαίρεσης του άρθρου 105 του Υ.Κ., σχετικά με την καταβολή του 1/4 των αποδοχών σε περίπτωση αυτοδίκαιης αργίας. α) Εφαρμόζεται η διάταξη της παρ.3 του άρθρου 103 του Κώδικα Κατάστασης Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως έχει τροποποιηθεί με την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Ζ3 του ν.4093/2012 στο πυροσβεστικό προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος (ομοφ.), β) τα πειθαρχικά –ανακριτικά συμβούλια του Πυροσβεστικού Σώματος έχουν την αρμοδιότητα να γνωμοδοτούν για την αναγκαιότητα ή μη της συνεχίσεως του διοικητικού μέτρου της αυτοδίκαιης αργίας κατά την παρ.4 του άρθρου 103 Υ.Κ .(ομοφ.), και γ) η εξαίρεση που προβλέπεται στο άρθρο 105 του Υ.Κ., σχετικά με την καταβολή του 1/4 των αποδοχών σε όσους υπαλλήλους τελούν σε κατάσταση αργίας ή αναστολής καθηκόντων, έχει εφαρμογή στην περίπτωση του υπαλλήλου που τίθεται αυτοδίκαια σε αργία για τα εγκλήματα που ορίζονται στην περ.γ’ της παρ.1 του άρθρου 103 του Υ.Κ. (πλειοψ.).

ΒΛΕΠΕ ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/168/2014


ΣτΕ/223/2017

Αποζημίωση για την αποκατάσταση της ζημίας που, κατά τους ισχυρισμούς του, υπέστη εξαιτίας της παράνομης θέσεώς του σε αργία και της στερήσεως, για τον λόγο αυτό, του ημίσεος των αποδοχών του, καθώς και ποσό 15.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.(...)Επειδή, στο άρθρο 103 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 2683/1999 Α΄ 19), ορίζεται ότι: «Τίθεται αυτοδίκαια σε αργία ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε η ποινή της οριστικής παύσης. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση της πειθαρχικής αποφάσεως και λήγει την τελευταία ημέρα της προθεσμίας άσκησης προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή την ημέρα που δημοσιεύθηκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας εφόσον έχει ασκηθεί προσφυγή». Όπως έχει κριθεί, η αυτοδίκαια θέση υπαλλήλου σε κατάσταση αργίας, σε περίπτωση κατά την οποία έχει επιβληθεί σε αυτόν, με απόφαση πειθαρχικού συμβουλίου η ποινή της οριστικής παύσεως, δεν επιφέρει την λύση της υπαλληλικής σχέσεως ούτε την απώλεια της οργανικής θέσεως ή του κατεχομένου από τον υπάλληλο βαθμού ούτε αποτελεί πράξη απολύσεως του υπαλλήλου από την υπηρεσία ή πράξη εκτελέσεως της σχετικής αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου, αλλά συνιστά προσωρινό διοικητικό μέτρο, το οποίο συνεπάγεται την, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, διακοπή της ενεργού ασκήσεως των υπηρεσιακών καθηκόντων των υπαλλήλων, κατά τη διάρκεια της εκκρεμότητας της πειθαρχικής του υποθέσεως (ΣτΕ 2163/2004 7μ., επίσης πρβλ. ΣτΕ 1990/2014 Ολομ., 3622/2012, 4919/1995, 1241/1993, 140/1992, 1506/1989, 4635/1987). Εξάλλου, όπως προκύπτει από την διατύπωση της διατάξεως του άρθρου 103 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα, η διάταξη αυτή δεν τροποποιήθηκε, τόσο ως προς τις διαδικαστικές, όσο και ως προς τις ουσιαστικές προϋποθέσεις θέσεως του υπαλλήλου σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας, μετά την πρόβλεψη, με τις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2839/2000, οι οποίες τροποποίησαν τις ανωτέρω διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, ενστάσεως κατά των πειθαρχικών αποφάσεων των πρωτοβαθμίων συμβουλίων. Το γεγονός δε αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η αυτοδίκαια αργία υπαλλήλου δεν αποτελεί, κατά τα ήδη εκτεθέντα, πράξη εκτελέσεως της πειθαρχικής αποφάσεως, αλλά διοικητικό μέτρο που αποβλέπει στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, δικαιολογεί την εφαρμογή του μέτρου αυτού, αμέσως μετά την έκδοση της αποφάσεως περί οριστικής παύσεως του υπαλλήλου από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο. Εξάλλου, τυχόν αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή, που θα εξαρτούσε την εφαρμογή του διοικητικού αυτού μέτρου από την προηγούμενη έκδοση αποφάσεως του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου, θα αναιρούσε, λόγω της καθυστερήσεως, τον επιδιωκόμενο με το μέτρο αυτό σκοπό της άμεσης διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, το οποίο επιβάλλει την άμεση απομάκρυνση του διωκόμενου υπαλλήλου από την ενεργό υπηρεσία. Κατόπιν τούτων πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο προβαλλόμενος λόγος ότι το δικάσαν δικαστήριο ερμήνευσε εσφαλμένα τις διατάξεις των άρθρων 103 παρ. 2, 104, 121, 142, 144, 145 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεχόμενο ότι για την αυτοδίκαιη αργία αρκεί η έκδοση αποφάσεως του πρωτοβαθμίου πειθαρχικού συμβουλίου περί οριστικής παύσεως του υπαλλήλου, χωρίς να απαιτείται η έκδοση αποφάσεως και από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο.8. Επειδή, κατόπιν τούτων η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της.Δια ταύταΑπορρίπτει την αίτηση.


274/555/2002

Θέμα: Υπολογισμός εφάπαξ βοηθήματος του ν. 103/75 υπαλλήλων που μετατάγησαν απο Ν.Π.Δ.Δ. στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/9/2014

Δημόσιοι υπάλληλοι – Αργία – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 103 του ν. 3528/2007, όπως ισχύουν – Ύψος καταβληθέντων αποδοχών των υπαλλήλων που τελούν σε κατάσταση αργίας για το χρονικό διάστημα μετά την ισχύ του ν. 4093/2012. (έχει γίνει αποδεκτή τόσο από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης όσο και από τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών-βλέπε ΔΙΔΑΔ/Φ. 69/56/οικ.15848/2014)


Π.Δ. 128/1986

«Εκκαθάριση των Αρχείων των Ασφαλιστικών Οργανισμών (Ν.Π.Δ.Δ.), πλην Ο.Γ.Α., αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων- Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων» (47/τ.Α΄/1986).


ΝΣΚ/60/2019

Αυτοδίκαιη αργία διπλωματικού υπαλλήλου συνεπεία έκδοσης καταδικαστικής δικαστικής απόφασης.(...)Για τη θέση σε αυτοδίκαιη αργία διπλωματικού υπαλλήλου, αρκεί η έκδοση καταδικαστικής απόφασης δικαστηρίου οποιουδήποτε βαθμού δικαιοδοσίας (ομόφ.). Ως στέρηση της προσωπικής ελευθερίας και προϋπόθεση θέσεως σε αυτοδίκαιη αργία νοείται η επιβολή στερητικής της ελευθερίας ποινής, έστω και αν δεν εκτελέσθηκε με εγκλεισμό σε φυλακή, αλλά ανεστάλη κατ’ άρθρο 99 παρ. 1 Π.Κ. (πλειοψ.).


ΝΣΚ/161/2012

Ο.Γ.Α. – Υπηρεσιακά Συμβούλια – Υπαγωγή ή μη σε ειδικές διατάξεις, ενόψει των τροποποιήσεων του Ν. 3839/2010 – Βαθμοί των μετεχόντων υπαλλήλων και γραμματέων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ενόψει των μεταβολών του Ν. 4024/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η σύσταση και λειτουργία των προβλεπόμενων από τις κείμενες περί Ο.Γ.Α. διατάξεις, Υπηρεσιακών Συμβουλίων δεν θίγονται από τις διατάξεις του Ν. 3528/2007, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3839/2010. β) Η προσαρμογή των βαθμών των μετεχόντων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια του Ο.Γ.Α. υπαλλήλων και γραμματέων, ενόψει των μεταβολών του Ν. 4024/2011, θα γίνει με υπουργική απόφαση.