ΝΣΚ/424/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΑΕΙ – Μετακίνηση μελών ΔΕΠ κατόπιν αιτήσεώς τους – Μη ολοκλήρωση διαδικασίας – Κατάργηση δικαιώματος μετακίνησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διαδικασία μετακίνησης της Δ.Π., που άρχισε μετά τη σχετική αίτησή της, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 1 του Ν 2517/1997 και άρθρου 26 παρ. 7 του Ν 3549/2007, από τη ΣΕΜΦΕ – Τομέα Φυσικής στον Τομέα Πυρηνικής Τεχνολογίας της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών, εφόσον δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι τη δημοσίευση του Ν 4009/2011, δεν δύναται πλέον να συνεχισθεί και ολοκληρωθεί με τις ισχύουσες ή άλλες διατάξεις, αφού το προς μετακίνηση δικαίωμά της καταργήθηκε από την 6-9-2011.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/347/2007
Νομικό πλαίσιο μετακίνησης μέλους Δ.Ε.Π. Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος από έναν Τομέα σε άλλον Τομέα του ίδιου Τμήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετακίνηση μέλους Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. από έναν Τομέα σε άλλον Τομέα του ίδιου Τμήματος είναι δυνατή με τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ.4 εδ.ε’ και 13 παρ.10 του Ν 1268/1982 όπως ισχύουν. Προϋποθέτει αναδιάρθρωση των Τομέων προέλευσης και υποδοχής με ανακατανομή της θέσης και επαναοριοθέτηση των επιστημονικών πεδίων των εν λόγω Τομέων ως προς το γνωστικό αντικείμενό τους. Απαιτείται απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από απλή γνώμη της Γενικής Συνέλευσης του οικείου Τμήματος και στη συνέχεια απόφαση αυτής για μετακίνηση – τοποθέτηση του ενδιαφερόμενου στον Τομέα υποδοχής. Νόμιμη αιτιολογία αυτών συνιστούν κυρίως οι ανάγκες βελτίωσης και προαγωγής του επιστημονικού και εκπαιδευτικού έργου των ανωτέρω Τομέων με βάση τις εξελίξεις της οικείας επιστήμης που επιβάλλουν την αναδιάρθρωσή τους προς καλύτερη αξιοποίηση των μελών Δ.Ε.Π. σύμφωνα με το εκπαιδευτικό, ερευνητικό και εν γένει επιστημονικό έργο τους και τη σχέση αυτού με το γνωστικό αντικείμενο των εν λόγω Τομέων. Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος γνωμοδοτεί και αποφασίζει σχετικά με την ειδική σύνθεση αυτής κατ’ άρθρο 21 του Ν 3549/2007.
ΝΣΚ/358/2011
Σύσταση ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων – Μετατροπή επιχείρησης του π.δ. 410/1995 σε Α.Ε. Ο.Τ.Α. του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων – Άκυρη ή μη η ολοκλήρωση της διαδικασίας σύστασης μετά την καταληκτική ημερομηνία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση, κατά την οποία η σύσταση ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Δ.Κ.) ή η μετατροπή επιχείρησης του π.δ. 410/1995 σε ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. του Κ.Δ.Κ. έχει ξεκινήσει μέσα στο 2010, δηλαδή έχει ληφθεί καταρχήν η σχετική απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η απαιτούμενη διαδικασία έως 31.12.2010: α) είναι μη νόμιμη και, συνεπώς, άκυρη, η σύσταση ή η μετατροπή που ολοκληρώθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός του 2011 και β) εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, δεν επιτρέπεται να συνεχισθεί η διαδικασία σύστασης ή μετατροπής από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός του 2011. (ομοφ.)
ΝΣΚ/7/2018
Αν δύναται η Κοσμητεία Σχολής Α.Ε.Ι. να παράσχει τη σύμφωνη γνώμη της, για τη μετακίνηση Επίκουρου Καθηγητή Α.Ε.Ι. με θητεία σε Τμήμα του ίδιου Α.Ε.Ι., πριν επαναληφθεί και ολοκληρωθεί η διαδικασία μονιμοποίησής του, σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Κοσμητεία Σχολής Α.Ε.Ι. δεν δύναται να παράσχει τη σύμφωνη γνώμη της, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 55 του ν. 4415/2016, για τη μετακίνηση Επίκουρου Καθηγητή Α.Ε.Ι. με θητεία σε Τμήμα του ίδιου Α.Ε.Ι., πριν επαναληφθεί και ολοκληρωθεί η διαδικασία μονιμοποίησής του, σε συμμόρφωση προς απόφαση του Υπουργού Παιδείας που ακύρωσε, κατά τον προβλεπόμενο στην παράγραφο 2 του άρθρου 20 του ν. 4009/2011 έλεγχο νομιμότητας, την οικεία Πρυτανική πράξη, με την οποία είχε διαπιστωθεί η λήξη της θητείας του και η λύση της υπηρεσιακής του σχέσης με το Α.Ε.Ι., επειδή κρίθηκε αρνητικά για τη μονιμοποίησή του στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή.
ΝΣΚ/67/2021
Επιτρεπτό ή μη μετακίνησης μόνιμης Επίκουρης Καθηγήτριας από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.(...)Είναι επιτρεπτή κατ’ άρθρο 16 παρ. 5 περ. α΄ του ν. 4009/2011 η μετακίνηση της μόνιμης Επίκουρης Καθηγήτριας Ε.Κ., από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας προς το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενόψει του επιτρεπτού της μετακίνησης μελών ΔΕΠ μεταξύ των ΑΕΙ των Νομών Θεσσαλονίκης και Αττικής και της συμπλήρωσης πενταετούς υπηρεσίας της στο Τμήμα και τριετούς υπηρεσίας της στην βαθμίδα που υπηρετεί, με την τήρηση των διαδικαστικών και τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων των περιπτώσεων γ΄ και δ΄ της παραγράφου 5 του ως άνω άρθρου (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/138/2024
Ερωτάται, ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5 περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει για τη μετακίνηση ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π.(…..) Το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5, περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει περί της μετακίνησης ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π., είναι η Συνέλευση του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης των διατάξεων του άρθρου 21 παρ. 1 εδ. α΄ ν. 4485/2017, το οποίο θα συγκροτηθεί ως διάφορο όργανο της, ήδη, υπάρχουσας Γενικής Συνέλευσης αυτού. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕλΣυν/Τμ.1/58/2012
--Με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 9 του ν. 3833/2010 καταργήθηκαν ρητά οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 2685/1999, που αφορούσαν στο ειδικό καθεστώς των εξόδων κίνησης πτυχιούχων μηχανικών Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. Επίσης, καταργήθηκε η περ. γ΄ της παρ. 2Γ του ίδιου άρθρου, που αφορούσε στο ειδικό καθεστώς των εξόδων κίνησης υπαλλήλων του Υπουργείου Γεωργίας, και όχι συλήβδην η παρ. 2Γ, στην οποία προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η διαβάθμιση της ημερήσιας αποζημίωσης (ολόκληρη, 1/2 και 1/3). Περαιτέρω με την παρ. 5 του άρθρου 9 του ν. 3833/2010 παρέχεται εξουσιοδότηση για την έκδοση Υ.Α. με την οποία θα καθοριστούν οι προϋποθέσεις καταβολής των δαπανών της ημερήσιας αποζημίωσης καθώς και το ύψος αυτής, συναφώς δε εκδόθηκε η 2/33481/0022/2011 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών, με την οποία μεταξύ άλλων καταργείται το τελευταίο εδάφιο των 2/52971/0022/31-8-2007 και 2/52970/0022/31-8-2007 Κ.Υ.Α., που, κατ’ απόκλιση από τα ισχύοντα για τους λοιπούς υπαλλήλους, όριζαν το ύψος της ημερήσιας αποζημίωσης που δικαιούνται οι πτυχιούχοι μηχανικοί Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. για την ημέρα επιστροφής σε ποσό μεγαλύτερο του ενός τρίτου. Από τη συστηματική ερμηνεία των προαναφερόμενων ρυθμίσεων συνάγεται συνακόλουθα ότι μετά την έκδοση της 2/33481/0022/2011 Υ.Α. δεν καταργήθηκε στο σύνολό της η ημερήσια αποζημίωση που καταβάλλεται στους πτυχιούχους μηχανικούς Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. για την ημέρα επιστροφής, αλλά η προβλεπόμενη με τις προαναφερόμενες Κ.Υ.Α. διαφοροποίηση του ύψους αυτής. (----0Για τη νόμιμη μετακίνηση εκτός έδρας, για υπηρεσιακούς λόγους, των προσώπων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν.2685/1999, στα οποία περιλαμβάνονται και οι υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, και την καταβολή σ΄ αυτά των σχετικών δαπανών μετακίνησης απαιτείται, ως ουσιώδης τυπική προϋπόθεση, η έκδοση από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, πριν από την ημερομηνία αναχώρησής τους, γραπτής απόφασης ή εντολής μετακίνησης, στην οποία πρέπει να προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, και η αιτία της μετακίνησης, δηλαδή η συγκεκριμένη υπηρεσιακή ανάγκη που επέβαλε τη μετακίνηση του υπαλλήλου εκτός της έδρας της υπηρεσίας του και δικαιολογεί την εκταμίευση των αναγνωριζόμενων εκ του νόμου σε βάρος του Δήμου δαπανών μετακίνησης. Για την αποφυγή δε της καταχρηστικής εφαρμογής των ως άνω διατάξεων, η οποία θα οδηγούσε σε αδικαιολόγητη επιβάρυνση του προϋπολογισμού των Δήμων με μη αναγκαίες δαπάνες μετακίνησης, η αιτία μετακίνησης εκτός έδρας υπαλλήλου, αναγόμενη στο ελάχιστο περιεχόμενο της εντολής μετακίνησης, πρέπει να αναφέρεται κατά τρόπο ορισμένο και ειδικό στο σώμα αυτής, με συνοπτική περιγραφή των εργασιών που θα εκτελεστούν από έκαστο μετακινούμενο υπάλληλο. Ενόψει των ανωτέρω, είναι μη νόμιμη η καταβολή σε υπαλλήλους Ο.Τ.Α. δαπανών εκτός έδρας μετακίνησης, εφόσον η σχετική εντολή μετακίνησης δεν έχει το προβλεπόμενο από το νόμο περιεχόμενο, αλλά είναι γενική και αόριστη (Ι Τμ. Ε.Σ. 136, 191/2008, 224, 235/2010).
ΝΣΚ/148/2013
Α.Ε.Ι. – Εκλογική διαδικασία – Εκλεκτορικό Σώμα – Αρμόδιο όργανο συγκρότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διαδικασίες εκλογής σε νέες θέσεις μελών ΔΕΠ, για τις οποίες η σχετική προκήρυξη έχει εκδοθεί μέχρι την 6-9-2011, οι διαδικασίες εξέλιξης για τις οποίες έχει υποβληθεί αίτηση μέχρι την 1-7-2011, καθώς και οι διαδικασίες μετάκλησης και μετακίνησης που εκκρεμούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου (6-9-2011), συνεχίζονται και ολοκληρώνονται σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεις, δηλαδή με τις διατάξεις των Νόμων 1268/1982, 2083/1992, 3549/2007 και 3848/2010 όπως αυτές ίσχυαν στις 6-9-2011. Αντίθετα, οι διαδικασίες εκλογής ή εξέλιξης για τις οποίες η σχετική προκήρυξη εκδόθηκε μετά την 6-9-2011, διέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4009/2011 (άρθρο 77 παρ.3), με εξαίρεση τις διατάξεις που αφορούν στα προσόντα και στα κριτήρια εκλογής και εξέλιξης, για τα οποία εφαρμόζονται οι ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεις, έως τη δημοσίευση του Οργανισμού του Ιδρύματος, οπότε και θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του Οργανισμού. Στην περίπτωση των συλλογικών πανεπιστημιακών οργάνων που μετέχουν στη διαδικασία εκλογής, εξέλιξης ή μονιμοποίησης μελών ΔΕΠ, αρμόδιο συλλογικό όργανο για τη συγκρότηση του εκλεκτορικού σώματος, μετά την κατάργηση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης, είναι γενικώς η Συνέλευση του Τμήματος ή η Γενική Συνέλευση της Σχολής για τις περιπτώσεις των «μονοτμηματικών» Σχολών κατά την έννοια του άρθρου 44Α του Ν. 4115/2013.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/162/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ:.. Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται μη κανονικές, καθόσον, όπως βασίμως διαλαμβάνει και η έκθεση διαφωνίας, ακολουθήθηκε ως προς την ανάληψη αυτών η διαδικασία του άρθρου 160 Κ.Δ.Κ., χωρίς να περιλαμβάνονται στις περιοριστικά απαριθμούμενες στο άρθρο 158 παρ. 1 του ιδίου κώδικα υποχρεωτικές δαπάνες των δήμων, που δύνανται να εκτελεστούν πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού του τρέχοντος οικονομικού έτους με την κατ’ εξαίρεση επέκταση της ισχύος του προϋπολογισμού του προηγούμενου οικονομικού έτους έως τα τέλη Μαρτίου το αργότερο. Συνεπεία δε αυτού, η μεν σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης των δαπανών μετακίνησης του Δημάρχου ελήφθη και αναρτήθηκε στο πρόγραμμα Διαύγεια σε χρονικό σημείο (14.3.2018) μεταγενέστερο της πραγματοποίησης τους, ενώ για τις δαπάνες μετακίνησης του υπαλλήλου του Δήμου δεν προκύπτει ότι έγινε εκ νέου ανάληψή τους. Επιπροσθέτως, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία εγκρίθηκαν αναδρομικά οι μετακινήσεις Δημάρχου, δεν διαλαμβάνει καμία αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους, που κατέστησαν αναγκαία την άμεση και χωρίς καθυστέρηση μετακίνηση αυτού, ώστε να μην είναι δυνατή η προηγούμενη έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η επικαλούμενη, προγενέστερη των κρίσιμων μετακινήσεων, απόφαση 246/27.11.2017 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου …, με την οποία εγκρίθηκε αόριστα η μετακίνηση του Δημάρχου, για το μήνα Δεκέμβριο του έτους 2017, για συναντήσεις με τον Υπουργό Εσωτερικών και τους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε ημερομηνίες που δεν είχαν καθοριστεί ακόμη για θέματα πληρωμής έργων που είχαν ολοκληρωθεί και για εντάξεις νέων έργων στο ΕΣΠΑ 2014-2020, δεν φέρει το αναγκαίο περιεχόμενο, καθώς δεν προσδιορίζονται σε αυτήν οι ημερομηνίες των συναντήσεων, οι απαιτούμενες για τις μετακινήσεις ημέρες εκτός έδρας και το σχετικό μέσο μετακίνησης, με συνέπεια να μην δύναται (η 246/27.11.2017 απόφαση) να καλύψει την έλλειψη της προηγούμενης, εγκριτικής των μετακινήσεων, απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη κανονικές και εν μέρει (ως προς τις δαπάνες μετακίνησης του Δημάρχου) μη νόμιμες και για το λόγο τούτο αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/90/2012
Για την καταβολή των ανωτέρω δαπανών απαιτείται να έχει εκδοθεί, κατά κανόνα πριν από την αναχώρηση του μετακινούμενου, σχετική εντολή μετακίνησης από το αρμόδιο προς τούτο όργανο του Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. Η εντολή αυτή πρέπει να είναι γραπτή και ειδικώς αιτιολογημένη, δηλαδή θα πρέπει να αναφέρει επακριβώς την ημερομηνία μετακίνησης, τον αριθμό των ημερών εκτός έδρας, την αιτία μετακίνησης, τον τόπο και το μέσο μετακίνησης, καθώς και ότι η μετακίνηση εκτός έδρας γίνεται για την εκτέλεση υπηρεσίας που ανάγεται στα καθήκοντα των υπαλλήλων, όπως αυτά προσδιορίζονται στο πλαίσιο των ανατιθεμένων σ’ αυτούς αρμοδιοτήτων (βλ. Ε.Σ. Πράξ. Ι Τμ. 76/2012, 119/2011, 173/2006, 101/2004 κ.ά.).(...) Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων (2356/1953,129/2534/20.1.2010)συνάγεται ότι υπηρεσιακό αυτοκίνητο Δήμου δεν επιτρέπεται να κινείται εκτός των ορίων της περιφέρειας, στην οποία ασκούνται οι αρμοδιότητες του οικείου δήμου και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί νομίμως, για τις εκτός έδρας μετακινήσεις των, με οποιαδήποτε ιδιότητα, μετακινούμενων με εντολή του Δήμου (πρβλ. ΕΣ Πρ. Ι Τμ. 171/2007, VII Tμ. 96/2010, 161/2006). Εάν παρά ταύτα υπηρεσιακό αυτοκίνητο Δήμου κινείται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας αυτού κατά παράβαση των ως άνω διατάξεων, δεν είναι νόμιμη η καταβολή εξόδων που συνεπάγεται η χρήση του υπηρεσιακού αυτοκινήτου, στην οποία περιλαμβάνεται και η δαπάνη των διοδίων λόγω κίνησης μέσω του εθνικού οδικού δικτύου.
ΕλΣυν/Κλ1/1/2015
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στην προεκτεθείσα νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως εκκαθαρίστηκε η ανωτέρω δαπάνη, δεδομένου ότι στην εφαρμοστέα εν προκειμένω διάταξη του άρθρου 27 του ν. 4009/2011 δεν προβλέπεται η κάλυψη δαπανών μετακίνησης για τους αδειούχους καθηγητές, ενώ, περαιτέρω, δεν μπορεί να τύχει αναλογικής εφαρμογής η διάταξη του άρθρου 58 παρ. 5 του Υπαλληλικού Κώδικα περί αναγνώρισης αντίστοιχων δαπανών στους υπαλλήλους που λαμβάνουν εκπαιδευτική άδεια, καθόσον οι επιστημονικές άδειες των καθηγητών Α.Ε.Ι. δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης αυτής. Συγκεκριμένα, εφ’ όσον η διάταξη του άρθρου 27 του ν. 4009/2011 ρυθμίζει τα σχετικά ζητήματα ειδικώς για τους καθηγητές Α.Ε.Ι. τυγχάνει αυτή εφαρμοστέα κατ’ αποκλεισμό των συναφών διατάξεων του ν. 3528/2007, δυνάμει του άρθρου 2 παρ. 2 αυτού, ενώ, περαιτέρω, σε κάθε περίπτωση η εν λόγω επιστημονική άδεια αποσκοπεί στην προσφορά επιστημονικού έργου από τον ως άνω φερόμενο ως δικαιούχο στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου και όχι στην εκπαίδευση και τον προσωπικό εμπλουτισμό των γνώσεων του προκειμένου οι γνώσεις αυτές να χρησιμοποιηθούν προς όφελος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Κατά συνέπεια, ο σχετικός λόγος διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου κρίνεται βάσιμος, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου προβαλλομένων με το 10643/18.11.2014 έγγραφο του Πρυτάνεως του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθώς και των περαιτέρω προβαλλομένων με το έγγραφο αυτό περί εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 17 παρ. 1, 3 και 5 του ν. 2685/1999 (για την «κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας»), δεδομένου ότι η μεν παρ. 1 αφορά σε μετακίνηση εκπαιδευομένου στο εξωτερικό για χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα (30) ημερών, η δε παρ. 3 αφορά σε μετακίνηση εκπαιδευομένου που ήδη βρίσκεται στο εξωτερικό (και μάλιστα για χρονικό διάστημα άνω του έτους και όχι για μικρότερο, όπως εν προκειμένω) και μετακινείται στην ίδια ή άλλη χώρα του εξωτερικού.