ΝΣΚ/426/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ένοπλες Δυνάμεις. Σύμβαση προμήθειας. Δυνατότητα τροποποίησης όρου της συμβάσεως περί της προθεσμίας ασκήσεως του δικαιώματος προαιρέσεως (ΟΡΤΙΟΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση με κοινή συμφωνία των συμβαλλομένων, όρου συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, που προέβλεπε προθεσμία ασκήσεως δικαιώματος προαιρέσεως. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/483/2007
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση σύμβασης προμηθείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η τροποποίηση σύμβασης προμηθείας πυρομαχικών που προβλέπει την παράταση του χρόνου ισχύος του δικαιώματος προαιρέσεως (OPTION).
ΝΣΚ/4/2008
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η υπ’ αριθμ.9η τροποποίηση της 001Β/00 συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, υπό την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις που διαλαμβάνονται ανωτέρω, σχετικά με τις ρήτρες που αναφέρονται α) στην εξόφληση του προμηθευτέου υλικού μετά την ποσοτική και ποιοτική του παραλαβή, β) στη μεταβίβαση της κυριότητας του πράγματος και γ) στο δικαίωμα προαιρέσεως και τα στοιχεία που αυτά πρέπει να περιέχει.
ΕλΣυν/ΖΚλ/108/2011
Δικαίωμα προαίρεσης.(,,,) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη σκέψη, κατά την κρίση του Κλιμακίου δεν καταλείπεται πεδίο για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας στο υποβληθέν σχέδιο συμβάσεως και απαραδέκτως υποβάλλεται αυτοτελώς για έλεγχο ενώπιον του Κλιμακίου τούτου. Και τούτο, διότι : α) Το επίμαχο σχέδιο αφορά στην κατάρτιση συμβάσεως μετά την ενεργοποίηση όρου (δικαιώματος προαιρέσεως) που είχε ήδη περιληφθεί στο κείμενο της από 21.1.2010 αρχικής συμβάσεως και είχε διέλθει τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του άρθρου 19 του π.δ/τος 774/1980, εντάσσεται δε στο πλαίσιο εκτελέσεως της προηγούμενης συμβάσεως, της οποίας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος. Επομένως, οποιαδήποτε κρίση ως προς τους όρους ασκήσεως του εν λόγω δικαιώματος, θα αποτελούσε κρίση περί την εκτέλεση συμβατικού όρου και όχι κρίση αναγόμενη στο πεδίο του προσυμβατικού ελέγχου (βλ. Πράξ. Ζ΄ Κλιμ. Ελ.Συν. 194/2010), ενώ θα προϋπέθετε την επάνοδο σε ήδη κριθέντα από το Κλιμάκιο ζητήματα, καθόσον το επίμαχο δικαίωμα προαιρέσεως είχε ελεγχθεί ως προς το ποιοτικώς και ποσοτικώς ορισμένο αυτού αλλά και την διάρκειά του κατά τον έλεγχο του σχεδίου της αρχικής συμβάσεως
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/189/2022
Προμήθεια αντιδραστηρίων: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη σκέψη, κατά την κρίση του Κλιμακίου δεν καταλείπεται πεδίο για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας στο υποβληθέν σχέδιο συμβάσεως και απαραδέκτως υποβάλλεται αυτοτελώς για έλεγχο ενώπιον του Κλιμακίου τούτου. Και τούτο διότι αυτό αφορά στην κατάρτιση συμβάσεως μετά τη μονομερή ενεργοποίηση όρου (δικαιώματος προαιρέσεως) που είχε ήδη περιληφθεί στο κείμενο της αρχικής συμβάσεως και είχε διέλθει του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας του άρθρου 324 παρ. 1 του ν. 4700/2020 (Α΄ 127) ανάγεται δε στο πλαίσιο εκτελέσεως της προηγούμενης συμβάσεως, της οποίας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος. Επομένως, οποιαδήποτε κρίση ως προς τους όρους ασκήσεως του εν λόγω δικαιώματος, θα αποτελούσε κρίση περί την εκτέλεση συμβατικού όρου και όχι κρίση αναγόμενη στο πεδίο του προσυμβατικού ελέγχου (βλ. ΕΣ απόφ. VI Tμ. 1543/2014).
ΝΣΚ/100/2008
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η 3η τροποποίηση της 1/98 συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων για την προμήθεια 15 αερομεταφερομένων συστημάτων καταδείξεως στόχων μεταξύ του ΥΠΕΘΑ/ΓΕΑ και της εταιρείας με την επωνυμία «RAFAEL ARMAMENT DEVELOPMENT AUTHORITY LTD».
ΝΣΚ/13/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση Συμβάσεως ΑΩ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου ισχύος της.
ΝΣΚ/14/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση Συμβάσεως ΑΩ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου ισχύος της.
ΝΣΚ/58/2003
Ερμηνεία όρων συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ερμηνευτική θέση της επιτροπής διαπραγματεύσεων για την τροποποίηση της συμβάσεως (025Γ/2000) που αφορά στις πρόσθετες παροχές για εγγυήσεις και πιστώσεις, λόγω ασκήσεως δικαιώματος option και επεκτάσεως της συμβάσεως προμηθείας αεροσκαφών, μέσω FMS με τέσσερις εφεδρικούς Α/Κ, είναι υποστηρίξιμη σύμφωνα με την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/95/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμηθείας – Δυνατότητα τροποποίησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων ώστε να καλύπτει την εν συνεχεία υποστήριξη αεροσκαφών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989. Μετά όμως την 1-1-2010, οπότε κατά το άρθρο 30 της συμβάσεως, η εν συνεχεία υποστήριξη θα παρέχεται υπό όρους και προϋποθέσεις που θα συμφωνηθούν από τα μέρη, θα έχει εφαρμογή ο Ν 3433/2006.
ΝΣΚ/235/2008
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση Συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η τροποποίηση Συμβάσεως με την οποία υλοποιείται η Γενική Επιθεώρηση και ο Εκσυγχρονισμός Μονάδων Πυρός του Οπλικού Συστήματος «ΒΕΛΟΣ» της Πολεμικής Αεροπορίας.