ΝΣΚ/58/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερμηνεία όρων συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ερμηνευτική θέση της επιτροπής διαπραγματεύσεων για την τροποποίηση της συμβάσεως (025Γ/2000) που αφορά στις πρόσθετες παροχές για εγγυήσεις και πιστώσεις, λόγω ασκήσεως δικαιώματος option και επεκτάσεως της συμβάσεως προμηθείας αεροσκαφών, μέσω FMS με τέσσερις εφεδρικούς Α/Κ, είναι υποστηρίξιμη σύμφωνα με την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/27/2004
Εγγυήσεις από πωλητές ή τρίτους καταναλωτικών αγαθών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 554 – 555 και 559 Αστικού Κώδικα, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν 3043/2002, και 3 του νόμου αυτού οι παρεχόμενες εγγυήσεις από πωλητές ή τρίτους καταναλωτικών αγαθών, μπορούν να ορίζουν ως χρόνο εγγυήσεως μικρότερο ή μεγαλύτερο από την διετία αρκεί, όμως, αυτός να είναι εύλογος και ανάλογος προς τον χρόνο ζωής του πωλουμένου προϊόντος, και σύμφωνα με την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη.
ΝΣΚ/147/2006
Σύμβαση προμηθείας διεπομένη από το π.δ. 394/1996. Ποιος εκ των συμβαλλομένων φέρει τον κίνδυνο καταστροφής ή χειροτερεύσεως των υπό προμήθεια υλικών μέχρι της οριστικής (ποιοτικής και ποσοτικής) παραλαβής ή απορρίψεως αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση αντιμετώπισε ειδική περίπτωση και, μετά από ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων του π.δ. 394/1996 (Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου) και του Αστικού Κώδικα, σε συνδυασμό και προς τους όρους συγκεκριμένης συμβάσεως προμηθείας τεσσάρων (4) σκαφών για την κάλυψη αναγκών του Υ.Ε.Ν., καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υποχρέωση για τον ασφαλή ελλιμενισμό, παραμονή και φύλαξή των, κατά νόμο σε συνδυασμό και προς τους όρους της συμβάσεως, ερμηνευομένους ως απαιτεί η καλή πίστη, τα συναλλακτικά ήθη και οι αρχές της χρηστής διοικήσεως, βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο μέχρι την οριστική (ποσοτική και ποιοτική) παραλαβή ή την απόρριψη αυτών, δι’ αποφάσεως του αρμοδίου προς τούτο οργάνου του.
ΝΣΚ/498/2008
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση Συμβάσεως προμηθείας κατ’ άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η 3η τροποποίηση της Συμβάσεως 015Γ/03 μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και αλλοδαπής εταιρείας, που αφορά το σύστημα αυτοπροστασίας των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.
ΝΣΚ/95/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμηθείας – Δυνατότητα τροποποίησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων ώστε να καλύπτει την εν συνεχεία υποστήριξη αεροσκαφών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989. Μετά όμως την 1-1-2010, οπότε κατά το άρθρο 30 της συμβάσεως, η εν συνεχεία υποστήριξη θα παρέχεται υπό όρους και προϋποθέσεις που θα συμφωνηθούν από τα μέρη, θα έχει εφαρμογή ο Ν 3433/2006.
ΝΣΚ/373/2005
Παροχή γνωμοδότησης κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 για την τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει των από την Υπηρεσία δοθέντων στοιχείων το Ν.Σ.Κ. παρέχει την κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 θετική γνωμοδότησή του, για την τροποποίηση των άρθρων 6 παρ.6 των υπ’ αριθ. 03/2002 και 13/2002 Συμβάσεων Προμηθείας, που έχει υπογράψει το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού με αλλοδαπή εταιρεία υλικών αεροσκαφών.
ΝΣΚ/541/2008
Tροποποίηση Συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων. Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει για τις τροποποιήσεις των χρονοδιαγραμμάτων παραδόσεων, διότι η περίπτωση υπάγεται στην παρ.1 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989. Η τροποποίηση του χρόνου ασκήσεως option μετά τον προβλεπόμενο χρόνο ασκήσεώς του, εμπίπτει στη γνωμοδοτική αρμοδιότητα του άρθρου 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, πλην όμως για μια τέτοια τροποποίηση είναι εξεταστέον αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του Ν 3433/2006 (άρθρο 51).
ΝΣΚ/404/2010
Υπάλληλος με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου – Ποινικό αδίκημα για παράβαση του Ν 2170/1993 – Καταγγελία σύμβασης εργασίας – Σπουδαίος λόγος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παράβαση των διατάξεων του άρθρου 8 του Ν 2170/1993, που αφορά ποινικό αδίκημα σχετικά με ιδιωτικές επιχειρήσεις ασφάλισης και ασφαλιστές, από διοικητικό υπάλληλο υπηρετούντα, εκ μεταφοράς, δυνάμει του άρθρου 25 του Ν 3613/2007, με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, από επιχείρηση ΟΤΑ σε υποκ/μα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν αποτελεί ούτε κώλυμα διορισμού του, ώστε να οδηγήσει σε αναδρομική ανάκληση της απόφασης πρόσληψης αυτού, ούτε και επισύρει την αυτοδίκαιη έκπτωση από την υπηρεσία του, παρά μόνο μπορεί να αποτελέσει σπουδαίο λόγο καταγγελίας της εν λόγω σύμβασης, όχι αυτοτελώς, αλλά σε συνδυασμό με άλλα πραγματικά γεγονότα, που σύμφωνα με την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη καθιστούν μη ανεκτή την εξακολούθηση αυτής από πλευράς του καταγγέλλοντος Ιδρύματος, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρ.2 του άρθρου 53 του ΠΔ 410/1988.
ΝΣΚ/107/2011
Νόμιμος τρόπος καταγγελίας σύμβασης εργασίας υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αμετάκλητη καταδίκη – Κώλυμα διορισμού – Αναδρομική ή μη ανάκληση της απόφασης πρόσληψης αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προγενέστερη αμετάκλητη καταδίκη διοικητικού υπαλλήλου, ειδικότητας Υ.Ε. εργατών, υπηρετούντα ήδη, με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, σε υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εκ μεταφοράς του από επιχείρηση ΟΤΑ, δυνάμει του άρθρου 25 του Ν 3613/2007, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως κώλυμα διορισμού του, ώστε να οδηγήσει σε αναδρομική ανάκληση της απόφασης πρόσληψης αυτού, παρά μόνον, εφόσον αποδεικνύεται πρωτίστως ότι αυτός κίνησε την παρανομία, ή την υποβοήθησε για πορισμό ιδίου οφέλους, ούτε και επισύρει την αυτοδίκαιη έκπτωση αυτού από την υπηρεσία του, λόγω μη υπάρξεως ενεργούς υπαλληλικής σχέσης κατά την έκδοση της εν λόγω ποινικής απόφασης, παρά μόνο μπορεί να αποτελέσει σπουδαίο λόγο καταγγελίας της εν λόγω σύμβασης εργασίας αυτού σε συνδυασμό με άλλα πραγματικά γεγονότα, που σύμφωνα με την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη καθιστούν μη ανεκτή την εξακολούθηση αυτής από πλευράς του καταγγέλοντος Ιδρύματος, υπό τους ειδικότερους όρους και τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 53 του ΠΔ 410/1988. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/631/2023
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά, δεν καταλείπεται πεδίο για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί του υποβληθέντος φακέλου στο παρόν Κλιμάκιο, καθώς, όπως και οι ίδιοι οι ανωτέρω συμβαλλόμενοι συνομολογούν, η φερόμενη ως “2η συμπληρωματική σύμβαση”, που ενσωματώνει την κατ’ αποκοπή “δαπάνη δυσμενών συνθηκών” των 305.304,58 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), συνιστά, κατ’ ουσίαν, την εξισωτική τακτοποίηση των εκατέρωθεν παροχών, κατόπιν διαπραγμάτευσης και συμβιβαστικής -μεταξύ των συμβαλλομένων - αντιμετώπισης της διαταραχθείσας ισορροπίας της σύμβασης, με την τελικώς επιτευχθείσα συμφωνία τους στο ανωτέρω ύψος του μέλλοντος να καταβληθεί διορθωτικού ποσού. Πρόκειται δηλαδή για αποκαταστατικό μέτρο, κατ’ επίκληση των άρθρων 200, 288 και 388 ΑΚ, της - κατά συνομολόγησή τους - διαταραχθείσας ισορροπίας της σύμβασης, συνεπεία των μεταγενέστερων εξαιρετικών γεγονότων που λήφθησαν υπόψη, τα οποία οδήγησαν σε αιφνίδια μεταβολή των συνθηκών εκτέλεσής της, σε βαθμό που, αφενός έχει καταστεί ζημιογόνα για την ανάδοχο και αφετέρου υπερβαίνει τον, κατά την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη, δυνάμενο να αναληφθεί από αυτήν κίνδυνο.
ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/760/2023
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν καταλείπεται πεδίο για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί του υποβληθέντος σχεδίου «συμπληρωματικής – τροποποιητικής» σύμβασης, κατά το μέρος εκείνο που αφορά στην καταβολή στην ανάδοχο ποσού 228.000,0 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ως κατ’ αποκοπήν αποζημίωση, καθώς, όπως και οι ίδιοι οι ανωτέρω συμβαλλόμενοι συνομολογούν, η φερόμενη ως “2η συμπληρωματική σύμβαση”, που ενσωματώνει την ως άνω κατ’ αποκοπή “δαπάνη δυσμενών συνθηκών”, συνιστά, κατ’ ουσίαν, εξισωτική τακτοποίηση των εκατέρωθεν παροχών, κατόπιν διαπραγμάτευσης και συμβιβαστικής - μεταξύ των συμβαλλομένων - αντιμετώπισης της διαταραχθείσας ισορροπίας της σύμβασης, με την τελικώς επιτευχθείσα συμφωνία τους στο ανωτέρω ύψος του μέλλοντος να καταβληθεί διορθωτικού ποσού. Πρόκειται δηλαδή για αποκαταστατικό μέτρο, κατ’ επίκληση των άρθρων 200, 288 και 388 ΑΚ, της - κατά συνομολόγησή τους - διαταραχθείσας ισορροπίας της σύμβασης, συνεπεία των μεταγενέστερων εξαιρετικών γεγονότων που λήφθησαν υπόψη, τα οποία οδήγησαν σε αιφνίδια μεταβολή των συνθηκών εκτέλεσής της, σε βαθμό που αφενός έχει καταστεί ζημιογόνα για την ανάδοχο και αφετέρου υπερβαίνει τον, κατά την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη, δυνάμενο να αναληφθεί από αυτήν κίνδυνο.