ΝΣΚ/43/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΕΟΤ – Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης να ανακαλέσει πράξεις πρόσληψης, μονιμοποίησης και μετάταξης υπαλλήλου, οι οποίες εκδόθηκαν κατόπιν υποβολής μη έγκυρου πιστοποιητικού σπουδών στον ατομικό φάκελο του υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που έληξε την 31-1-1986 με το διορισμό του προσώπου που αφορούσε σε οργανική θέση μονίμου υπαλλήλου του Ε.Ο.Τ. κατ’ εφαρμογή του ν. 1476/1984, δεν δύναται να λυθεί με καταγγελία σήμερα (ομοφ.). Η διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει τον παραπάνω διορισμό του στον Ε.Ο.Τ. καθώς και την απόφαση μεταφοράς του σε οργανική θέση κατηγορίας ΔΕ του Δημοσίου, διότι, κατά τον χρόνο διορισμού του στον Ε.Ο.Τ., υπέβαλε αναληθές κατά περιεχόμενο πιστοποιητικό σπουδών, παρότι εν τέλει απέκτησε τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για τη θέση του κλάδου που διορίσθηκε, πριν την ημερομηνία του διορισμού του (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/360/2003
Νομιμότητα διορισμού υπαλλήλου κατόπιν επιλογής του από το ΑΣΕΠ, ο οποίος κατά το χρόνο του διορισμού του φοιτούσε στην ΕΣΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση ορθά προέβη στο διορισμό του υπαλλήλου, ο οποίος κατά το χρόνο διορισμού του φοιτούσε στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ), καθόσον δεν απαγορεύεται ο διορισμός κατόπιν επιλογής από το ΑΣΕΠ εκπαιδευόμενου στην ΕΣΔΔ, αφού μάλιστα θεωρείται αποσπασμένος κατά την παρακολούθηση των σπουδών του σ αυτήν. Περαιτέρω δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 Υ.Κ. για την απαγόρευση διορισμού υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, γιατί οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν πραγματική δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα και κατοχή πρώτης θέσης και όχι πλασματική ιδιότητα δημοσίου υπαλλήλου, την οποία έχει ο εκπαιδευόμενος στην ΕΣΔΔ, πριν αποκτήσει με τον διορισμό του την ιδιότητα του υπαλλήλου, ο δε διορισμένος δημόσιος υπάλληλος με την φοίτησή του στη Σχολή δεν κατέχει δεύτερη θέση, αλλά τελεί σε απόσπαση.
ΝΣΚ/417/2007
Ανάκληση πράξεων διορισμού και μετατάξεως δημοτικής υπαλλήλου ως μη νομίμων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Πρέπει να ανακληθούν ως μη νόμιμες οι πράξεις διορισμού και μετατάξεως δημοτικής υπαλλήλου, η οποία έχει καταδικασθεί ποινικώς με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για χρήση ψευδών βεβαιώσεων ως προς την αρχική της κατάταξη σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και τη μετάταξή της και η οποία, εν γνώσει της παρανομίας και προς πορισμό ιδίου οφέλους, συνέπραξε στο διορισμό της. Η ανωτέρω, καθ’ όσο χρόνο παραμένουν ισχυρές οι πράξεις διορισμού και μετατάξεώς της, υπηρετεί νομίμως στην οργανική της θέση.
ΝΣΚ/132/2014
Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης να ανακαλέσει απόφαση διορισμού ιατρού σε θέση του κλάδου ιατρών ΕΣΥ, μετά την ανάκληση του τίτλου ειδικότητας αντίστοιχου της θέσης αυτής, ο οποίος αποτέλεσε τυπικό προσόν για τον ως άνω διορισμό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, εφόσον συντρέχει προϋπόθεση από τις οριζόμενες στην παρ.2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα, δύναται να ανακαλέσει, χωρίς χρονικό περιορισμό, απόφαση διορισμού ιατρού σε θέση του κλάδου ιατρών ΕΣΥ, μετά την ανάκληση του τίτλου ειδικότητας αντίστοιχου της θέσης αυτής, ο οποίος αποτέλεσε τυπικό προσόν για τον ως άνω διορισμό. (ομοφ.)
ΝΣΚ/225/2006
Διορισμός τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα σε κενή οργανική θέση του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υποβολή αίτησης τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000. Πρέπει να συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση των τυχόν λοιπών δικαιούχων παραιτήσεώς τους από το δικαίωμα διορισμού σε κενή οργανική θέση ή από υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος ότι δεν υπάρχουν άλλοι δικαιούχοι. Διενέργεια ΕΔΕ για τη διαπίστωση του ότι ο αποθανών αποβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος, υπό την έννοια ότι ο θάνατος τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος. Τήρηση της ίδιας διαδικασίας που τηρείται για το διορισμό οποιουδήποτε μόνιμου υπαλλήλου σε κενή οργανική θέση, ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο αιτών, εφαρμοζόμενης της ειδικής διάταξης του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 μόνο ως προς τις προϋποθέσεις και τις συνέπειες διορισμού. Δεν ισχύει το ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει συμπληρωθεί και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας. Ο διοριζόμενος και μόνο αυτός οφείλει να παραιτηθεί από συνταξιοδοτικές ή άλλες οικονομικής φύσης απαιτήσεις σε βάρος του φορέα απασχόλησης ή του φορέα ασφάλισης από την ημερομηνία διορισμού του και εφεξής. Λοιποί δικαιούχοι διατηρούν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.
ΝΣΚ/366/2004
Ανάκληση παράνομου διορισμού πυροσβεστικής υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση δεν δύναται να ανακαλέσει παράνομο διορισμό πυροσβεστικής υπαλλήλου μετά την παρέλευση διετίας από την δημοσίευση από την σχετική πράξη διορισμού, εάν από τα στοιχεία της υποθέσεως δεν δύναται να αποδειχθεί με επάρκεια ότι η διορισθείσα προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία της Διοικήσεως.
ΝΣΚ/335/2013
Προσδιορισμός αρμοδίου οργάνου για ανάκληση παράνομων πράξεων πρόσληψης και διορισμού σε κενή οργανική θέση και χρόνος παραγραφής πειθαρχικού παραπτώματος για χρήση μη έγκυρου τίτλου σπουδών με σκοπό τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή
Τα όργανα του ΕΟΤ θα εξετάσουν τη δυνατότητα ανακλήσεως των παρανόμων πράξεών τους και αναζήτησης των «αχρεωστήτως» καταβληθεισών αποδοχών από τον πρώην υπάλληλο από της πρόσληψής του στον ΕΟΤ έως και την μετάταξή του στο Δημόσιο. Το αποδιδόμενο πειθαρχικό παράπτωμα στην υπάλληλο έχει υποπέσει σε παραγραφή τον χρόνο υποβολής του ερωτήματος. Τα όργανα του Δημοσίου δικαιούνται μετά την ανάκληση των παράνομων πράξεων μετάταξης των υπαλλήλων σε μη δικαιούμενη θέση, να αναζητήσουν τις «αχρεωστήτως καταβληθείσες» σε αυτούς αποδοχές. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ IV 1 ΚΑΙ IV 3 ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ.
ΝΣΚ/279/2016
Συμμόρφωση της Διοίκησης σε δικαστική απόφαση σχετικά με αναδρομικό διορισμό υπαλλήλου.(...)Σε συμμόρφωση προς το δεδικασμένο της δικαστικής απόφασης, η Διοίκηση οφείλει να διορίσει αναδρομικά την Φ.Λ. σε κενή οργανική θέση και όχι σε προσωποπαγή (ομοφ).
ΝΣΚ/113/2019
Νομιμότητα της απόφασης διορισμού πτυχιούχου δοκίμου υπαλλήλου σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού– Οικονομικού του ΥΠΠΟΑ και δυνατότητα μετάταξής του σε θέση του κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων.α) Το πτυχίο του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, θεματικού κύκλου Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, περιλαμβάνεται στους οριζόμενους από το άρθρο 79 παρ. 3 του π.δ. 4/2018 τίτλους σπουδών που απαιτούνται για το διορισμό σε θέση του κλάδου/ειδικότητας ΠΕ Αρχαιολόγων του Υπουργείου Πολιτισμού (ομόφ.). β) Είναι νόμιμη η απόφαση διορισμού πτυχιούχου του ανωτέρω Τμήματος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού του Υπουργείου Πολιτισμού και υπάρχει δυνατότητα μετάταξής του σε θέση ΠΕ Αρχαιολόγων, σύμφωνα με το άρθρο 69 του Υπαλληλικού Κώδικα είτε με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας είτε μετά από αίτησή του (ομόφ.).
ΝΣΚ/148/2004
Προσόντα διορισμού του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Για το διορισμό στις θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού του άρθρου 21 παρ.2 β’ του Ν 1404/1983, ως τυπικό προσόν διορισμού γίνονται δεκτά μόνο πτυχία Τ.Ε.Ι. αντίστοιχης με τη θέση ειδικότητας και όχι και ισότιμοι αυτών τίτλοι σπουδών, ελλείψει ρητής νομοθετικής προβλέψεως.
ΝΣΚ/97/2018
Έννοια «κύριας θέσης», της οποίας τα καθήκοντα αναστέλλονται, κατ’ άρθρο 53 παρ. 4 π.δ. 63/2005, λόγω του διορισμού του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα - Δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας πλήρωσης της θέσης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης οργανικής μονάδας, η οποία κενώθηκε με το διορισμό του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα.Ως «κύρια θέση», για την αναστολή της άσκησης καθηκόντων του φορέα της, ο οποίος διορίστηκε μετακλητός Ειδικός Γραμματέας, κατά την έννοια της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 53 του π.δ. 63/2005, νοείται η οργανική θέση, που κατείχε ο υπάλληλος προ της επιλογής και τοποθέτησής του ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης οργανικής μονάδας επί θητεία, που αποτέλεσε τυπικό προσόν του ως άνω διορισμού του. Δεδομένου δε ότι έληξε η ενιαύσια θητεία του υπαλλήλου ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης, νόμιμα κινείται η διαδικασία για την πλήρωση της θέσης αυτής (ομόφ.).