×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/417/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ανάκληση πράξεων διορισμού και μετατάξεως δημοτικής υπαλλήλου ως μη νομίμων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρέπει να ανακληθούν ως μη νόμιμες οι πράξεις διορισμού και μετατάξεως δημοτικής υπαλλήλου, η οποία έχει καταδικασθεί ποινικώς με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για χρήση ψευδών βεβαιώσεων ως προς την αρχική της κατάταξη σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και τη μετάταξή της και η οποία, εν γνώσει της παρανομίας και προς πορισμό ιδίου οφέλους, συνέπραξε στο διορισμό της. Η ανωτέρω, καθ’ όσο χρόνο παραμένουν ισχυρές οι πράξεις διορισμού και μετατάξεώς της, υπηρετεί νομίμως στην οργανική της θέση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/401/2004

Προσμέτρηση χρόνου υπηρεσίας δημοσίου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δημόσιος υπάλληλος, του οποίου η πράξη μετατάξεως πάσχει από άποψη νομιμότητας, μπορεί να προσμετρήσει τον χρόνο που διετέλεσε προϊστάμενος στον Γενικό Οργανισμό Εγγείων Βελτιώσεων Πεδιάδων Θεσσαλονίκης -Λαγκαδά (ΝΠΙΔ) στον συνολικό χρόνο υπηρεσίας του ως δημοσίου υπαλλήλου, επειδή από την έκδοση της πράξεως μετατάξεώς του έχουν παρέλθει τέσσερα χρόνια και η πράξη αυτή δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί.


ΔΙΔΑΔ/Φ.20.26/993/18448/2019

«Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου από την πρώτη θέση σε περίπτωση  αποδοχής διορισμού σε δεύτερη θέση" 


ΝΣΚ/43/2016

ΕΟΤ – Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης να ανακαλέσει πράξεις πρόσληψης, μονιμοποίησης και μετάταξης υπαλλήλου, οι οποίες εκδόθηκαν κατόπιν υποβολής μη έγκυρου πιστοποιητικού σπουδών στον ατομικό φάκελο του υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που έληξε την 31-1-1986 με το διορισμό του προσώπου που αφορούσε σε οργανική θέση μονίμου υπαλλήλου του Ε.Ο.Τ. κατ’ εφαρμογή του ν. 1476/1984, δεν δύναται να λυθεί με καταγγελία σήμερα (ομοφ.). Η διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει τον παραπάνω διορισμό του στον Ε.Ο.Τ. καθώς και την απόφαση μεταφοράς του σε οργανική θέση κατηγορίας ΔΕ του Δημοσίου, διότι, κατά τον χρόνο διορισμού του στον Ε.Ο.Τ., υπέβαλε αναληθές κατά περιεχόμενο πιστοποιητικό σπουδών, παρότι εν τέλει απέκτησε τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για τη θέση του κλάδου που διορίσθηκε, πριν την ημερομηνία του διορισμού του (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/360/2003

Νομιμότητα διορισμού υπαλλήλου κατόπιν επιλογής του από το ΑΣΕΠ, ο οποίος κατά το χρόνο του διορισμού του φοιτούσε στην ΕΣΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση ορθά προέβη στο διορισμό του υπαλλήλου, ο οποίος κατά το χρόνο διορισμού του φοιτούσε στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ), καθόσον δεν απαγορεύεται ο διορισμός κατόπιν επιλογής από το ΑΣΕΠ εκπαιδευόμενου στην ΕΣΔΔ, αφού μάλιστα θεωρείται αποσπασμένος κατά την παρακολούθηση των σπουδών του σ αυτήν. Περαιτέρω δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 Υ.Κ. για την απαγόρευση διορισμού υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, γιατί οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν πραγματική δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα και κατοχή πρώτης θέσης και όχι πλασματική ιδιότητα δημοσίου υπαλλήλου, την οποία έχει ο εκπαιδευόμενος στην ΕΣΔΔ, πριν αποκτήσει με τον διορισμό του την ιδιότητα του υπαλλήλου, ο δε διορισμένος δημόσιος υπάλληλος με την φοίτησή του στη Σχολή δεν κατέχει δεύτερη θέση, αλλά τελεί σε απόσπαση.


ΝΣΚ/22/2009

Νομιμοποίηση της υπηρεσιακής καταστάσεως υπαλλήλου, ο οποίος επί μακρό χρονικό διάστημα, αν και υπάλληλος κατηγορίας ΥΕ, εξελίχθηκε μισθολογικώς και βαθμολογικώς, κατά πλάνη της υπηρεσίας, ως υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υπηρεσιακή κατάσταση υπαλλήλου του Κτηματολογικού Γραφείου Ρόδου, ο οποίος επί μακρό χρονικό διάστημα, που υπερβαίνει την πενταετία, πεπλανημένως εξελισσόταν βαθμολογικώς και μισθολογικώς ως υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ ενώ ανήκε στην κατηγορία ΥΕ, νομιμοποιείται για το παρελθόν, εφ όσον οι σχετικές διοικητικές πράξεις δεν μπορούν να ανακληθούν λόγω παρόδου ευλόγου χρόνου από την έκδοσή τους. Για το μέλλον, όμως, οι εν λόγω διοικητικές πράξεις δεν μπορούν να αποτελέσουν έρεισμα για θεμελίωση περαιτέρω δικαιωμάτων του ανωτέρω υπαλλήλου. Εξεταστέα η περίπτωση μετατάξεώς του στη κατηγορία ΔΕ.


ΝΣΚ/463/2004

Συνέπειες παράνομου διορισμού υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε κατά τη διάρκεια παράνομου διορισμού υπαλλήλου δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη είτε για τη βαθμολογική εξέλιξη και προαγωγή του, αλλά ούτε και για την αυτοδίκαιη ένταξή του σε μόνιμη θέση Ε.Ε.ΔΙ.Π. σύμφωνα με τα οριζόμενα στις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 31 του Ν 3187/2003.


ΝΣΚ/347/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Έκπτωση υπαλλήλου από την υπηρεσία. Ανάκληση διορισμού του. Λόγοι – προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κίνηση της διαδικασίας εκπτώσεως από την υπηρεσία υπαλλήλου προϋποθέτει καταδίκη με αμετάκλητη δικαστική απόφαση κατά τη διάρκεια της υπαλληλικής σχέσεως, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 150 του νυν ισχύοντος ΥΚ (Ν 2683/1999) και το αντίστοιχο άρθρο 249 του προϊσχύσαντος ΥΚ (ΠΔ 611/1977). Η ανάκληση του παρανόμου διορισμού υπαλλήλου γίνεται εντός διετίας, εκτός αν ο διορισμός προκλήθηκε από δολία ενέργεια του διορισθέντος ή υποβοήθηση της παρανομίας ή κατά παράβαση των άρθρων 4 (έλλειψη ιθαγενείας) και 8 (αμετάκλητη καταδίκη για ποινικά αδικήματα, που έλαβε χώρα πριν από τον διορισμό του καταδικασθέντος), οπότε επιτρέπεται, ανεξαρτήτως της παρελεύσεως οσουδήποτε χρόνου. Η ανάκληση του διορισμού, πάντως, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως, η οποία κατά την άσκηση αυτής πρέπει να λάβει υπόψη και να συνεκτιμήσει όλες τις παραμέτρους και ειδικές συνθήκες της περιπτώσεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/219/2018

Δέσμια αρμοδιότητα ή διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης για την ανάκληση διορισμού υπαλλήλου, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε αμετάκλητα δικαστικά, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, καθώς και, εάν αυτή οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης του υπαλλήλου, ποια θα πρέπει να είναι η ημερομηνία λύσης της εν λόγω σχέσης.Η Διοίκηση, μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης περί ακύρωσης του διορισμού υπαλλήλου, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, έχει υποχρέωση να εκδώσει διαπιστωτική πράξη ανάκλησης του διορισμού του, η οποία ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία του διορισμού. Η Διοίκηση οφείλει να απορρίψει το αίτημα του υπαλλήλου για παραμονή του στην υπηρεσία, ακόμα και αν υπάρχει κενή θέση ή έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από το διορισμό του. (ομόφ.)


ΝΣΚ/439/2008

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Συμμόρφωση Διοικήσεως – Ανάκληση πράξεων διορισμού του Γ.Π. σε θέση Μονίμου Παρέδρου και σε θέση Συμβούλου – Περαιτέρω ενέργειες της Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η Διοίκηση έχει την υποχρέωση κατά δεσμία αρμοδιότητα, να εφαρμόσει την 3450/2006 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, και να ανακαλέσει την πράξη διορισμού του Γ.Π. σε θέση Μονίμου Παρέδρου, που έγινε σε συμμόρφωση προς την 118/2002 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών καθώς και την πράξη διορισμού σε θέση Συμβούλου, την οποία κατέλαβε ύστερα από εξέλιξη, καθόσον μετά την εξαφάνιση της προαναφερόμενης αποφάσεως του Δ.Ε.Α. με την ως άνω απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, οι ανωτέρω πράξεις είναι πλέον άνευ νομίμου ερείσματος, και, κατά συνέπεια, παράνομες. 2) Στην περίπτωση που το Υπουργικό Συμβούλιο επιλέξει στην εν λόγω θέση τον Π.Ρ., η Διοίκηση δεν θα προβεί σε άλλες περαιτέρω ενέργειες, καθόσον ήδη θα έχει ανακαλέσει, κατά τα ανωτέρω, τις ανωτέρω πράξεις διορισμού του Γ.Π. 3) Στην περίπτωση που το Υπουργικό Συμβούλιο, με νέα νόμιμη αιτιολογία, επιλέξει πάλι τον Γ.Π., θα τον διορίσει αναδρομικά, από την ημερομηνία του αρχικού του διορισμού, σε θέση Μονίμου Παρέδρου. Περαιτέρω, ο Γ.Π. θα κριθεί εκ νέου από το αρμόδιο όργανο για τη θέση του Συμβούλου και στην περίπτωση θετικής κρίσεως θα διοριστεί επίσης αναδρομικά στη θέση αυτή.


ΝΣΚ/239/2015

Εξέταση από τη Διοίκηση, μετά πάροδο 18 ετών, της νομιμότητας διορισμού υπαλλήλου του Μουσείου Ελληνικής Τέχνης, ως προς τα απαιτούμενα γενικά και ειδικά προσόντα διορισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διορισμός της υπαλλήλου Ε.Μ. δεν είναι νόμιμος, δεδομένου του ότι έχει λάβει χώρα κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 1 παρ.2 εδ.β’ του ν.δ.384/1974 και 24 παρ.5 του π.δ.194/1988. Είναι δυνατή σήμερα η ανάκληση του διορισμού αυτού από την Διοίκηση, εφόσον αποδεικνύεται ότι εκείνο τον χρόνο η υπάλληλος είχε ενεργήσει δολίως ή είχε βοηθήσει στην τέλεση της σχετικής παρανομίας. Η Υπηρεσία πρέπει να ερευνήσει εάν το ελλείπον τυπικό προσόν έχει καλυφθεί έστω και μεταγενεστέρως με τους τρόπους που όριζε και ορίζει ο νόμος. Ο προβληματισμός της Υπηρεσίας περί ελέγχου της βασιμότητας των βιογραφικών στοιχείων που παρουσιάζονται στο διαδίκτυο από την ενδιαφερομένη υποβάλλονται αναρμοδίως. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ